Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 22

Θέμα: Στρώσιμο Κινητήρα

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή

    Από την άλλη, ποιος μοτερίστας θα βάλει τα χέρια του για να βγάλει τα μάτια του, όταν μεγάλο ποσοστό τους δεν έχουν τρόπο να ελέγξουν (ή ακόμη και να ορίσουν) το αποτέλεσμα που ζητάνε από το ρεκτιφιέ? Ποιο ρεκτιφιέ θα εμπιστευθεί τον κάθε μοτερίστα, όταν δεν ξέρει πού και πώς δένει το μοτέρ? Αυτό είναι μια άλλη μεγάλη μαύρη αλήθεια, παντού και όχι μόνο στην Ελλάδα...
    Δε με πείθεις...
    Πες μου έναν πιο "νορμάλ" τρόπο να στρώσω... ΟΚ, λοιπόν, για όσους εξακολουθούν να πιστεύουν πως "ο φόβος φυλάει τα έρημα", ακολούθησε το πρώτο μέρος της "ανορθόδοξης" διαδικασίας και, για τα πρώτα 1.000-1.500km μην ξεπερνάς το 50% του κόφτη. Ωστόσο οι επιταχύνσεις - ρολαρίσματα είναι must, ιδίως στα πρώτα km. Ακόμη κι αν θεωρείς υπερβολή την αλλαγή λαδιού στη μια ώρα, μην τα κρατήσεις περισσότερο απ' όσο διαρκέσει το στρώσιμο. Εφόσον το μοτέρ στρωθεί σωστά, το λάδι θα είναι γεμάτο μικροσκοπικά ρινίσματα (κυριολεκτικά, της τάξης των 2-3micron) που δεν δύναται να συγκρατήσει το φίλτρο λαδιού.

    Λάδια στρωσίματος?
    Αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο. Ανεξάρτητα από τη σχολή στρωσίματος που πρεσβεύεις, ουδείς αμφισβητεί την ύπαρξη ειδικών λαδιών στρωσίματος. Περί τίνος πρόκειται? Στην ουσία πρόκειται για ορυκτέλαια ή "ημισυνθετικά" λάδια (δηλαδή ορυκτέλαια με συνθετικά πρόσθετα) με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως το σχετικά "λεπτό" ιξώδες -τα περισσότερα είναι μονότυπα SAE 30 ή SAE 40, ελάχιστα δε είναι SAE 10W-40 ή 15W-50. Κοινό τους χαρακτηριστικό η αυξημένη περιεκτικότητα σε αντιτριβικές φωσφορικές ενώσεις (της τάξης των 1.200-1.500ppm), οι οποίες λειτουργούν σαν "μεταλλική ασπίδα" κάθε φορά που πρόκειται να σημειωθεί απευθείας επαφή μετάλλου με μέταλλο, σε απορρυπαντικά πρόσθετα (για να καθαρίζουν αμέσως τις κοιλάδες της τραχύτητας από κατάλοιπα καύσης και μικροσκοπικά ρινίσματα) και σε πρόσθετα που βελτιώνουν την ικανότητα του λαδιού να διατηρεί τα σωματίδια σε αιώρηση. Τα σύγχρονα συνθετικά λάδια, προκειμένου να συμμορφωθούν με τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές API, έχουν περιορίσει σε μεγάλο βαθμό αυτά τα φωσφορικά επειδή προκαλούν πρόωρη γήρανση των καταλυτικών μετατροπέων. Ωστόσο, ακόμη κι αν δεν έχεις πρόσβαση σε λάδι στρωσίματος, μπορείς κάλλιστα να χρησιμοποιήσεις ένα καλό ορυκτέλαιο για επαγγελματικούς κινητήρες Diesel: οι ανάγκες αυτών των κινητήρων είναι ούτως ή άλλως τέτοιες που απαιτούν από το λάδι τους να έχει πολλά φωσφορικά, πολλά απορρυπαντικά και άφθονους εναιωρητές.

    Και γιατί ορυκτέλαιο?
    Γιατί αντίθετα με κάποια συνθετικά (ιδίως όσα έχουν ως βάση τους εστέρες), τα ορυκτέλαια καίγονται αρκετά δύσκολα και, όταν καίγονται, αφήνουν ως κατάλοιπο σχετικά μαλακή "στάχτη" που δεν μπορεί να φθείρει εύκολα τους κυλίνδρους. Από την άλλη, κάποιες συνθετικές φόρμουλες λαδιού αφήνουν πολύ σκληρά εξανθρακώματα μετά την καύση τους, τα οποία είναι σε θέση να δυσχεράνουν το στρώσιμο... Σε κάθε περίπτωση, τα λάδια στρωσίματος προορίζονται γι' αυτό και μόνο το σκοπό, δεν είναι για να τα κρατήσεις 10.000km ούτε για να τα τηγανίσεις στους 110 οC.
    "Τα συνθετικά λάδια προστατεύουν τόσο καλά τον κινητήρα που δεν του επιτρέπουν να στρώσει". Αυτό τείνει προς το urban legend. Εξηγήσαμε εξαρχής ότι το στρώσιμο "ξυρίζει" τα μυτερά όρη της λείανσης των κυλίνδρων, τα οποία εξέχουν πάνω από το λιπαντικό φιλμ. Ισως ένα συνθετικό λάδι να επιβραδύνει σε κάποιο βαθμό τη "φθορά" των ελατηρίων, καθώς αυτά ξυρίζουν τα τοιχώματα των κυλίνδρων, ωστόσο το φαινόμενο θα επηρεάσει έντονα μόνο μοτέρ που στρώνονται "νωχελικά" και που δεν βλέπουν τέρμα γκάζι (έστω και με συγκρατημένες rpm) στα πρώτα τους km...

    Πολλά μας τα 'πες...
    Γι' αυτό και θα συνοψίσω... Αν, όταν ήσουν παπόβιος πιτσιρικάς, κορόιδευες τον κολλητό σου που έλεγε ότι αν δεν σκίσεις το μοτέρ στο στρώσιμο το μηχανάκι θα είναι "σφιχτό" και δεν θα πηγαίνει, τώρα μπορείς να το ξανασκεφτείς... Τώρα ξέρεις ότι αυτό που ο κόσμος αντιλαμβάνεται ως "σφιχτό" είναι απλά ένα αυξημένο ποσοστό απωλειών συμπίεσης από τα ελατήρια των εμβόλων, το οποίο μπορεί να αποφευχθεί με "επιθετικό" στρώσιμο. Το μυστικό είναι στο τέρμα γκάζι και στις επιταχύνσεις - ρολαρίσματα. Αν θες το maximum από το καινούριο σου μοτέρ, φρόντισε να εξασφαλίσεις τις κατάλληλες συνθήκες λειτουργίας και μην φοβάσαι να το "κυνηγήσεις". Από την άλλη, αν έχεις τις αμφιβολίες σου για το build ή αυτό το concept σου φαίνεται παρακινδυνευμένο, μείνε στα "παλιά" και συμβιβάσου με την ιδέα ότι το μοτέρ σου θα μπορούσε να πηγαίνει λίγο καλύτερα με μια άλλη τεχνική στρωσίματος...

    Υστερόγραφο: αντιφάσεις?
    ΟΚ, Mr. Technical Director, μόλις διαβάσαμε 4.700 λεξούλες στις οποίες ανατρέπεις τα όσα έχει γράψει μέχρι στιγμής ο Dr. Power σε πολυάριθμα Power Connect απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, τα όσα σου υπαγόρευαν στο POWER 43 οι Guru του είδους, όσα λένε τα User's Manuals όλων των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και όσα μας έμαθαν οι πατεράδες μας. Τι έχεις να μας πεις για όλα αυτά?
    Ο ίδιος ο Dr. Power, στους "Παραμύθους" του POWER XX, ανέφερε εν είδει ανεκδότου την περίπτωση ενός αγωνιστικού μοτέρ Kart που στρώθηκε επί μια ώρα τέρμα γκάζι στο δυναμόμετρο, και ολόκληρη τη σαιζόν "έραβε κοστούμια" στις πίστες. Δεν είναι τυχαίο. Απλά, αν δεν έχεις την πολυτέλεια να αναπτύξεις σε βάθος όλα τα "πώς" και "γιατί", δεν μπορείς να βγεις και να υποστηρίξεις μια τόσο "ανορθόδοξη" μέθοδο. Το ότι ο Dr. Power μια ζωή στρώνει τα μοτέρ του μέσα σε μια ώρα δεν σημαίνει ότι θα ρισκάρει να το προτείνει αβίαστα στον οποιονδήποτε, ιδίως όταν δεν ξέρει ποιον έχει απέναντί του (από την πλευρά ικανότητας και γνώσεων), τι μοτέρ έχει στήσει και αν θα καταφέρει να ακολουθήσει πιστά τις όποιες οδηγίες... Ασε που, για τον Dr. Power, τα πάντα είναι αναλώσιμα!




    Πηγή:PowerMagazineOnline
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

  2. The Following 7 Users Say Thank You to Vasilis For This Useful Post:

    alexm (19-01-10), asteris777 (15-05-12), bmwcompactjohn (18-01-10), deepBLUE (17-05-12), ghost-rider (19-01-11), Panos 316T (15-05-12), VanVIC (15-05-12)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP