H BMW ήδη άρχισε την εξέλιξη της έκδοσης M της Σειράς 1 Coupe που θα φορά ένα τρίλιτρο μοτέρ με δύο τούρμπο και ισχύ 360 ίππων. Στην Ελλάδα αναμένεται να διατεθεί προς πώληση την άνοιξη του 2011.
Η απόφαση να μπει η Μ σειράς 1 Coupe στην παραγωγή έτυχε θετικότατης υποδοχής σε έρευνες μεταξύ των πελατών της BMW, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας. Με στόχο να μαγνητίσει τους νεότερους καταναλωτές στα αυτοκίνητα επιδόσεων της BMW, το νέο κουπέ προβλέπεται να γίνει το πιο προσιτό αυτοκίνητο της Μ division.
Η νέα Μ BMW 1 τοποθετείται κάτω από την M3 Coupe και εκτιμούμε την τιμή της περίπου 10.000 ευρώ ψηλότερα από αυτή της 135i M Sport, δηλαδή κοντά στα 60.000 ευρώ. Αποκαλύπτοντας τα σχέδια για ένα νέο M Coupe βασισμένο στη Σειρά 1, το αφεντικό του τμήματος M, Kay Segler, είπε: «Θέλω να δώσω ένα ξεκάθαρο στίγμα ότι τα προϊόντα μας είναι οικονομικώς προσιτά. Με την εναλλάξιμη διαδικασία παραγωγής σε λειτουργία στην BMW, είναι εφικτό να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα επιδόσεων, που οι καταναλωτές όχι μόνο θα ονειρεύονται να τα αποκτήσουν, αλλά θα μπορούν να το αντέξουν και οικονομικά.»
Η έμπνευση για τη Μ BMW 1 προήλθε από το πρωτότυπο tii, μια σπορ έκδοση της Σειράς 1 Coupe που παρουσιάστηκε το 2007 στο σαλόνι του Τόκιο και τις φωτοφραφίες αυτού ακριβώς του αυτοκινήτου βλέπετε στην οθόνη. Μιας και σε αυτό το αυτοκίνητο, ο κινητήρας δεν έγινε ποτέ γνωστό ποιος ήταν, η νέα Μ θα χρησιμοποιεί μια τροποποιημένη έκδοση του τελευταίου εξακύλινδρου τούρμπο της
Πρόκειται για ένα μοτέρ σε σειρά που στη στάνταρ έκδοση των 3,0 λίτρων - πρόσφατα τοποθετημένο στην 535i GT- χρησιμοποιεί τούρμπο twin-scroll (διπλής εισόδου) που αποδίδει πιο γραμμικά και πιο οικονομικά την ισχύ από ό,τι το μοτέρ με το δύο τούρμπο της 135i. Η απόδοση του νέου εξακύλινδρου μοτέρ της M1 αναμένεται να ανέβει στους 360 ίππους, περίπου 50 άλογα πάνω από την 135i M Sport, αλλά 60 κάτω από τον ατμοσφαιρικό 4.0 V8 της Μ3. Βέβαια, περισσότερη αξία από την απόλυτη ισχύ θα έχει η ροπή που θα καθορίσει και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Κάτω από τις λαμαρίνες, η αρχιτεκτονική στην ανάρτηση θα παραμείνει η ίδια με της Σειράς 1 Coupe, με γόνατα μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς σύνδεσμους πίσω. Εξάλλου οι μηχανικοί της M division θα προχωρήσουν σε αλλαγές στη ρύθμιση της ανάρτησης, με σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ, νέα σινεμπλόκ και νέες 18άρες ζάντες. «Σκοπεύουμε να την κάνουμε πολύ πιο δυναμική από την βασική 135i M Sport», δήλωσε ο Segler.
οι φωτό προέρχονται από το concept tii.
το όνομα Μ1 (όνομα που χρησιμοποιήθηκε στο μυθικό αγωνιστικό supercar της φίρμας το 1978) δεν ειναι επισημο μιας και τα συγκεκριμενα ακρωνυμια η bmw πιθανως θα τα επανεμφανισει στο φημολογουμενο σουπερκαρ που ετοιμαζει.
το πως θα ονομαζεται η εκδοση Μ στης σειρας 1 δεν εχει αποφασιστει ακομα...
![]()