Χμμμμ φίλε atha συγκεντρώθηκαν πολλά σε ένα post. Όπως καταλαβαίνεις είναι αδύνατον να γίνει διάγνωση απο τον υπολογιστή αλλά ας προσπαθήσουμε λίγο.
Κροτάλισμα? 99% είναι απο τα wastegates. Φαντάζομαι δεν εννοείς το ρυθμικό κράκ-κρακ-κρακ στο ρελαντί που κάνουν τα μπέκ υψηλής πίεσης αλλά τον ήχο-κουδουνήστρα που κάνουν τα wastegates, το ονομαζόμενο και rattling noise. Το πιθανότερο είναι οτι το πρόβλημα προέρχεται απο τα wastegates γιατί αν σου βγάζει limp mode και δεν είναι αντλία καυσίμου όπως είπαμε και σε άλλο thread και δεν σηκώνει πίεση, ή σηκώνει χαμηλή πίεση αλλά με πολύ μεγάλη καθηστέρηση τότε σίγουρα είναι πρόβλημα απο τα wastegates. Το κακό είναι οτι τα κλαπετάκια που κλείνουν την "παράκαμψη" στο μαντέμι λόγω του συνεχούς χτυπήματος με αυτό προκαλούν φθορά του και ώς ψαθυρό υλικό μπορεί να το σπάσουν ή να το ραγίσουν.
Αν δεν κάνω λάθος το αυτοκίνητο σου είναι με βενζίνη. Τότε δεν υπάρχει μεγάλο και μικρό turbo μιας και τα δύο είναι συμμετρικά TD-03. Η φτερωτή αν ήταν λυγισμένη το turbo δεν θα δούλευε καθόλου μιας και θα ήταν κολλημένο αφού οι ανοχές φτερωτής και αλουμινίου ή μαντεμιού είναι πάρα πολύ μικρές. Εκτός απο αυτό, με τις ταχύτητες που περιστρέφονται τα οι φτερωτές θα είχαν προκαλέσει σημαντικό πρόβλημα και καταστροφή των turbo.
Αν είναι χαλαρός ο άξονας τότε έχουμε μεγάλο πρόβλημα μιας και μπορείς να κάνεις 2 πράγματα. Είτε αλλαγή των εδράσεων και καινούριο άξονα είτε αλλαγή των turbo με καινούρια.
Γιατί όμως συνέβει αυτό? Ελειπής λίπανση είναι κάτι που δεν αποκλείεται αλλά δεν είναι και απίθανο. Εδώ μυρίζει θερμική καταπόνηση και αστοχία των εδράσεων του άξονα. Αν δεν κάνω λάθος οδηγάς το αυτοκίνητο κοντά στην τελική και για παρατεταμένα διαστήματα. Οι μεγάλες θερμοκρασίες που αναπτύσσονται και ξεπερνούν ακόμα και τους 950-1000 βαθμούς προφανώς μπορούν να προκαλέσουν διάλυση του φίλμ λαδιού για την λύπανση, τα μέταλλα να αρπάξουν για λίγο και λόγω της ορμής της περιστροφής των αξόνων να ξεκολλήσουν απο την στιγμιαία συγκόλληση λογω τριβής (friction welding) αλλά να χάσουν την ζυγοστάθμηση τους. Τότε θα αρχίσουν να περιστρέφονται σίγουρα έκκεντρα και θα προκαλέσουν και καταστροφή των εδράσεων. Η κίνηση του άξονα θα είναι μεγάλη που αν τον κουνήσεις εγκάρσια πάνω-κατω με το χέρι θα τον νιώσεις να παίζει.
Εδώ δεν καταλαβαίνω γιατί να έχει πρόβλημα ο κινητήρας. Εκτός και αν υπάρχει η υποψία οτι λόγω μεγάλων θερμοκρασιών απο παρατεταμένο σκίσιμο μπορεί να τα έχει παίξει κάποια κορώνα ή κανένα ελατήριο συμπίεσης.
Για να γίνει μέτρηση συμπίεσης δεν χρειάζεται να κατέβει ο κινητήρας. Αφαιρείς ένα μπουζί απο κάποιο κύληνδρο, βάζεις στην θέση του ένα μανόμετρο και μετράς τι πίεση ανεβάζει απο το Κάτω Νεκρό Σημείο ώς το Ανω Νεκρό Σημείο. Αν κάποιος κύλινδρος δεν έχει τόση πίεση όσο οι άλλοι τότε υπάρχει πρόβλημα. Και αυτό αν δεν κάνω λάθος γίνεται πάνω στο αυτοκίνητο απλά γυρνώντας τον κινητήρα με την μίζα.
Επίσης, η αλλαγή turbo δεν χρειάζεται να κατεβεί ο κινητήρας.
Γιατί να βάλεις μεγαλήτερα turbo απο την στιγμή που δεν κυνηγάς τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης? Το αμάξι το θέλεις για πολύ μα πολύ γρήγορα ταξίδια. Και μεγαλήτερα turbo να βάλεις που λειτουργούν λιγότερο κοντά στα πρότυπα του ισεντροπικού συμπιεστή αλλά έχουν ελαφρώς μεγαλήτερη θερμοχωρητικότητα δεν θα καταφέρεις τίποτα. Αν πηγαίνεις με 280 για 10 λεπτά πάλι θα ανεβάσουν θερμοκρασία και πάλι θα καούν.
Τα μεγαλήτερα turbo προσφέρουν για την ίδια πίεση μεγαλήτερη παροχή με αποτέλεσμα ψυχρότερη καύση. Οπότε φτωχαίνεις και λίγο το μείγμα για να κερδίσεις ιπποδύναμη στην ίδια πίεση.
Οι καταλήτες δεν αλλάζουν θέση. Τα μεγαλήτερα turbo είναι ακριβώς ίδια με τα εργοστασιακά αλλά με μεγαλήτερες φτερωτές.
Φιλικά πάντα, δεν ξέρω αν δεν στα εξήγησαν σωστά ή δεν κατάλαβες τι σου είπαν, αλλά με αυτά που σου έγραψα παραπάνω δεν γίνεται σωστή αντιμετώπιση του προβλήματος, κυρίως γιατί πρέπει να κατέβει ο κινητήρας κατά τον μηχανικό σου.
Ευχαρίστως να συνεχίσουμε την συζήτηση και μακάρι να βρέις άκρη με το πρόβλημα σου.