Κάποτε οδηγούσα χωρίς αύριο, μόνο το ταχύμετρο έβλεπαν τα δυο μου μάτια και τις ΜΩΤ του BC να εμφανίζουν σταθερά τριψήφιες ενδείξεις, σε μια διαδρομή που έχει πολλές εναλλαγές (ευθείες, ανηφόρες, κατηφόρες, στροφές, καμπές κλπ), αδιαφορώντας για τα υπόλοιπα, απολαμβάνοντας τα σχεδόν 200ΗΡ και τα 40Kg ροπής κάθε στιγμή!
Ευτυχώς ανήκω στους επιβίωσαντες (έως σήμερα) της κρίσης, απολαμβάνοντας εδώ και 11 συναπτά έτη το αγαπημένο μου διλιτρο E90 320d, με το οποίο η απόσβεση των ΤΚ και του ΦΠ, από την κατανάλωση καυσίμου, εξισορροπεί τα ετήσια κόστη του. Παράλληλα δε, αγόρασα κι ένα μικρότερο Opel Astra H 1.4 για τη σύζυγο, το οποίο καίει πολύ λιγότερο...όμως, αρνούμαι να το οδηγήσω εκτός πόλης, γιατί είναι πιο ψόφιο και από ψοφιμι εθνικής οδού, πατημένο από Oshkosh Tank Carrier.
Με το BMW E90 320d δε, εκστασιάστηκα από την πρώτη στιγμή: Έλεγα σε όλους για το πόσο χαμηλή κατανάλωση έχει, για το ότι έσβηνε μόνο του και παράλληλα για τη ροπή του, για τις απίστευτες επιδόσεις του και την εξωπραγματικη τελική του ταχύτητα, αναλογιζομενος ότι ήταν Diesel.....
Γούσταρα το στήσιμο του, τα απίστευτα κρατήματα του, το εξαιρετικό εσωτερικό του με τον κόκκινο κρυφό φωτισμό νύχτας του ταμπλώ, με τα τσαχπινογαργαλιάρικα κουμπάκια του, το AUX IN και το κουμπάκι απενεργοποιησης DSC. Γούσταρα τα χαμηλού προφίλ ελαστικά που αν και 45άρια, απορροφούσαν τις λακκούβες. Γούσταρα τα Bi-Xenon φώτα του και το απίστευτα γρήγορο τιμόνι του που όντας M-Pack, ήταν μικρό και πανεύκολο για παρκάρισμα, εκτός εάν είσαι ο τυπικός Ελληναρας κουλομαριας!
Γούσταρα τα ακριβά σερβις του, διότι κατά ένα περίεργο λόγο, γίνονταν φθηνά αν αναλογιστείς ότι η συχνότητα τους ήταν σε διπλάσιο χρόνο από ότι στα υπόλοιπα "κοινά" που διαφήμιζαν τα φθηνά φθηνά σέρβις αλλά στην τελική κόστιζαν το ίδιο ρε γαμώτο.
Απέφευγα να το χρησιμοποιώ όμως στην πόλη, καθόσον οι γνωστοί Ελληναρες οδηγοί με τα γνωστά σαραβαλάκια ανασφάλιστα, κυκλοφορούν ανάμεσά μας, σαν τα ζόμπι (... δεν είναι χορτοφάγα) σε παλιές cult ταινίες. Όχι, κύριοι. Σε επαρχιακές οδούς απολαμβάνω το στριγγλισμα των τροχών καθώς τα 40+ κιλά ροπής ψάχνουν εναγωνίως να βρουν πρόσφυση στην ελληνική γυάλινη επαρχιακή οδό, του κάθε τοπικού Μπόμπολα. Μα το ντιζελομούλαρο μου πείσμωνε, με το ζόρι να δείχνει καταναλώσεις πάνω από 6l/100Km.
Στις εθνικές οδούς ήμουν πάντα μπροστά, προσπερνούσα τους πάντες και τα πάντα, όχι λόγω υπεραυτοκινητου, αλλά κυρίως γιατί οι άλλοι -οι βενζινοκίνητοι- οδηγούσαν νορμάλ με το δεξί τους πόδι. Μα το ντιζελομούλαρο μου πείσμωνε, με το ζόρι να δείχνει καταναλώσεις πάνω από 6l/100Km.
Έκανα σχεδόν 1.200 χιλιόμετρα το μήνα και γελούσα με όλους τους δήθεν γρήγορους που οδηγούσαν αργά (εκτός από καμιά 2-3ΚΜ) γιατί έκαιγαν τα άντερά τους τα ΔΙΚΑ τους, οδηγώντας στις ίδιες υποδομές με τους υπόλοιπους αλλά πληρώνοντας τα μισά από αυτούς! ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΙ ΤΟ 1/3 ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ! ΞΥΠΝΑΤΕ ΚΟΡΟΙΔΑ!
Μέχρι κι η γυναίκα μου σταμάτησε να μου πρήζει τα μέζεα. Γούσταρε κι αυτή χαμηλή κατανάλωση και όταν ερχόταν η ώρα για τα ΤΚ + ΦΠ, της έδειχνα το Excel-ακι με το ΙΔΙΟ κόστος με το Astra-τάφος και ηρεμουσε. Ευτυχώς που πήραμε το BMW E90 320 σε Diesel πριν 11 έτη, μονολογεί στα ταξίδια πλέον. Φυσικά, για αντίστοιχες εξορμήσεις με το Astra-τάφος, ούτε για αστείο, θα καεί πηγαίνοντας με 1η-2α κάθε τόσο. BMW Diesel Rulezz!
Πέρασα σχεδόν 11 χρόνια πίσω από το τιμόνι του. Στα 11 αυτά χρόνια, καίτοι πηγαίνοντας πάντα γρήγορα, έκανα τρομερή οικονομία, έβαλα αρκετά στην άκρη αλλά περιέργως δεν σταμάτησα ποτέ να τρέχω-απολαμβάνω το αυτοκίνητο μου, διαρκώς, πασχίζοντας να δω κατανάλωση πάνω από 7l/100Km (μεικτή χρήση). Πήγα 6 φορές στο εξωτερικό, την τελευταία φορά πριν 20 μέρες στην Σερβία, με 5 άτομα + μπαγκαζιερα οροφής και 5 βαλίτσες, κοντά 2,2 τόνους στο δρόμο! Εδώ έκαψε λοιπόν τα άντερά του το ρημάδι, έφτασα επιτέλους τα πολυπόθητα 7l/100Km! Στις διακοπές κάθε χρόνο πηγαίνω όπου αντέχουν τα παιδιά, είτε 100 είτε 1000 ΚΜ μακριά, αφού είπαμε ότι το ντιζελομούλαρο μου πεισμωνει, με το ζόρι να δείχνει καταναλώσεις πάνω από 6l/100Km. Οπότε όλα φθηνά γίνονται, εάν εξαιρέσεις τα διόδια του Μπόμπολα (κάτσε όμως, όλοι τα πληρώνουν αυτά). Με την δε οικονομία στην κατανάλωση, ανακαίνισα και το εξοχικό των γονιών μου, για να απολαμβάνουμε (όποτε πάμε) τις ανέσεις των στρωμάτων νερού, το ζεστό νερό από τους επιλεκτικους συλλέκτες του θερμοσίφωνα και το δωρεάν ρεύμα από τα φωτοβολταϊκά. Έχω ανακαινίσει πλήρως την γκαρνταρόμπα των τέκνων, κι επιτέλους με τα δεύτερα ζαντολαστιχα χειμερινά, ανεβαίνω στο Λαΐλια ή στο Φαλακρό για πλάκα, να μην εξασκηθούν στο σκι τα παιδιά; Δεν αγόρασα καινούργια τηλεόραση, ούτε ανακαίνισα το σπίτι. Νομίζω ότι 7ετιας οικία δεν χρήζει ανακαίνισης, ούτε η 55αρα 4K έφαγε τα ψωμιά της ακόμα. Κινητό εξακολουθώ να αλλάζω κάθε 8 μήνες, τα τελευταία 6 χρόνια. Ευτυχώς που έκοψα τον καφέ, το τσάι είναι απείρως υγιεινοτερο, έχανα τόσα χρόνια!
Δεν ξέρω πότε το κατάλαβα ή ποια ήταν η αφορμή, αλλά ξαφνικά, αναπολώντας όλα αυτά τα 11 χρόνια συμβίωσης με το ντιζελοκινητο μουλάρι μου, οδηγώντας συνέχεια με το γκάζι στο πάτωμα και απολαμβάνοντας κάθε φορά το ταξίδι μαζί του, με διαπέρασε σαν ηλεκτρικό ρεύμα: Με είχε αφομοιώσει η ταχύτητα! Έτρεχα σαν τρελός, αδιαφορώντας για την οικογένεια μου, πασχιζοντας να πετύχω τι; Υψηλότερη κατανάλωση από τα 6l/100Km που καίει κατά Μ.Ο δικό μου (με το γκάζι στο πάτωμα);; Αφού τα 7αρια μόνο με μπαγκαζιερα ή με τρέιλερ τα δείχνει το ρημάδι! Αφού ήδη όλοι με 80-100 πήγαιναν στο δρόμο, μίζεροι και δήθεν, που αγόρασαν το διλιτρο βενζινοκινητο ρουφηχτρακι τους αλλά αδυνατούν να υποστηρίξουν το αδηφάγο στόμα του ρεζερβουάρ! Στην καλύτερη περίπτωση, διότι στην χειρότερη, απλά το κοιτάζουν ως μπιμπελο στο γκαράζ, χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας εδώ και χρόνια!
Ο κάθε Μπόμπολας θα τα πάρει ούτως ή άλλως, οπότε σε ποιον έκανα κακό? Μόνο στον εαυτό μου. Όσο και να το πατούσα το γκάζι, αυτό δεν έκαιγε, έπρεπε να το πάρω απόφαση!
Θυμάμαι τους φίλους μου που με χλευαζαν όταν τους είχα πει προ 11 ετών, ότι το νέο μου BMW E90 θα το πάρω σε έκδοση Diesel. Από ταρίφα έως καυστήρα κυμαίνονταν οι χαρακτηρισμοι τους. Πως τα φέρνει η ζωή όμως, τελικά αποδείχτηκε η καλύτερη επιλογή, έβλεπα μακριά το δάσος, όταν οι άλλοι κοιτούσαν το δάχτυλο! Ένας εξ αυτών, ο φίλος μου ο Μπάμπης που πήρε το BMW E90 320i και εκτός από το ζευγάρι κιάλια που του έδωσα για να με βλέπει στο δρόμο, μετά τον 4ο χρόνο, το έχει σε πάρκινγκ χωρίς πινακίδες, και καίει, και κοστίζει! Ή ο έτερος φίλος μου ο Βασίλης με το εξίσου διλιτρο VW Passat TFSI, ο οποίος σε ταξίδι μας Ξάνθη - Θεσσαλονίκη, λίγο πριν την διασταύρωση για Σέρρες, έκοψε στα 80KM/h λέγοντας μου επί λέξη "ρε φίλε, εάν συνεχίσω με το ρυθμό που πας, όχι Θεσσαλονίκη αλλά ούτε Ρεντινα δεν φτάνω χωρίς φουλάρισμα ξανά"! Τστστσ, το αμάξι το παίρνουμε για να το χαιρόμαστε, όχι για να κάνουμε οικονομία ρε ματζιριδες, δήθεν!
Εγώ λοιπόν, πασχιζοντας 11 χρόνια να ανεβάσω κατανάλωση πάνω από 6 l/100Km, οδηγώντας πολύ γρήγορα σχεδόν παντού, μπορεί να μην σκότωσα ούτε έναν ευτυχώς, αλλά σκότωσα εμένα. Γιατί αρνιόμουν να αποδεχτώ ότι το συγκεκριμένο όχημα, πάει γαμιωντας αλλά δεν καίει! Τα παράπονα στον άθλιο αυτό κατασκευαστή BMW!
Περιττό να σας πω πως άρχισα τελευταία να τα κάνω όλα πουτάνα. Τέλος τα τελικιασματα 250αρια, τέλος τα 35' για την διαδρομή Σέρρες - Θεσσαλονίκη, τέλος όλα αυτά τα ανούσια τρεξίματα. Το πήρα απόφαση, δεν καίει! Άρχισα να οδηγώ σαν καθημερινός οδηγός, με ταξίδια οικογενειακά σε λίμνες, σε θάλασσες, με ταξίδι στο εξωτερικό τα Χριστούγεννα που μας πέρασαν, κλπ. Κι όλα αυτά, αφήνοντας μου περισσότερα χρήματα για να παίρνω μετοχές του ελληνικού χρηματιστηρίου (στα τάρταρα που έχει φτάσει ήδη), αλλάζοντας όμως και τον καθημερινό καφέ που ήδη έπαιρνα απ' έξω σε καφέδες για όλο το γραφείο, γιατί και ο καφετζής έχει προσωπικό και το προσωπικό έχει οικογένεια.
Όσο για το E90 320d μου, το πήρα απόφαση, όσο και να το πιέζω, δεν πίνει. Δεν πίνει ούτε όταν κόβει το καύσιμο η αντλία, βλέποντας την βελόνα του κοντέρ να ρίχνει σφαλιάρες στο 248, προσπαθώντας να φτάσει στο 250... Άτιμε κόφτη! Κι εγώ, έπαψα πλέον να το οδηγώ όπως την πρώτη μέρα που κάθισα πίσω από το ακριβές M-Pack τιμόνι του κι έφυγα με ένα χαμόγελο 197ΗΡ στο πρόσωπο, τελικιαζοντας το στους δρόμους της Γερμανικής Autobahn.
Πλέον, οδήγηση με ανθρώπινη συμπεριφορά, υπακοή στα όρια ταχύτητας επί το πλείστον, και αρχίζω να συνηθίζω στα 5άρια (ή και πιο κάτω) l/100Km! Αν το απολαμβάνω πλέον; Εξίσου πολύ! Γιατί; Γιατί δεν μου απαγορεύει κάνεις να πηγαίνω και με 250αρια όποτε μου καπνίσει, κι ας δείξει 6l/100Km το BC, χεστηκα! Εξάλλου, πάλι όλους θα τους προσπερνάω!
Diesel Rulezz!
ΥΓ: Τώρα που το ξανασκεφτομαι, το 4,8l/100Km, είναι λόγω χειμερινών ελαστικών με υψηλότερο συντελεστή τριβής και δείκτη E για κατανάλωση καυσίμου στο ταμπελακι του ελαστικού. Υπάρχει και πιο κάτω λοιπόν, με ανθρώπινες ταχύτητες!
Στάλθηκε από το Redmi Note 6 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
VW Tiguan Allspace 2.0 BiTDi Stage 1 300HP DSG7 7seater