ελευθερα φιλτρα μεσα στη μαμα εισαγωγη...κεφαλαιο 1ο!
στα ατμοσφαιρικα μικρα μοτερ χωρις κυβισμο(<2lt)..περα απο λιγο ηχο...με ενα καλο φιλτρο ισως κερδισεις λιγο σε αποκριση και ενα κλικ στα ψηλα..σαν ιπποδυναμη..ελαχιστες διαφορες εως μηδαμινες
στα ατμοσφαιρικα μεγαλα μοτερ με κυβισμο (>2λτ)...επισης κερδιζεις σε ηχο..αποκριση (ροπη)...αλλα και ιπποδυναμη...αρκετα παραπανω απο οτι απανω...αλλα μιλαμε για τις ταξεις των λιγων ιππων...
φυσικα τα δυο παραπανω εχουν να κανουν και με τον τυπο του μοτερ...ενα στροφαριστο μοτερ..σαφως και θα παρει παραπανω..απο ενα μοτερ με εμφαση στην ροπη...πχ..τα γιαπωνεζικα μοτερ πραγματι "γουσταρουν" απελευθερωση της εισαγωγης!
σαφως και τα ελευθερα φιλτρα μεσα στον "παπα" ουδεμια σχεση εχουν με μια aftermarket εισαγωγη ram air σχεδιασμενη απο μια σοβαρη εταιρια (πχ...aem) για το αμαξι μας...σε αποδοση!
και για να το κλεισω με τα ατμοσφαιρικα...ολα τα παραπανω..για να δουλεψουν στο επακρο πρεπει να συνδυαστουν με ενα καλο προγραμμα..προκειμενου η αυξημενη ποσοτητα αερα να χρησιμοποιηθει!
απο κει και περα παμε στα αυτοκινητα με turbo...οπου εκει εχει μεγαλο νοημα να βαλεις κατι πιο ελευθερο στην εισαγωγη...ειτε ενα φιλτρο..ειτε ολοκληρη aftermarket εισαγωγη...
για την ιστορια...αυτα που ειχα παρατηρησει στα δικα μ αυτοκινητα...ηταν στο 20v 1.8Τ audi a3 μ...ειχα δει διαφορα αρκετη..με καλυτερο spoolarisma...και κατα τι περισσοτερα bar...κατα την φαση του overboost...αρα πραγματι ειχε παρει κατι το αμαξι...με μπακαλιστικα μαθηματικα της ταξης των 5 ιππων.....και κανα κιλο ροπης...
επισης στο n54b30 μοτερ μ τωρα...ολοι οι βελτιωτες με φιλτροχοανες...και προγραμμα (ολοι ομως)..δηλωνουν γυρω στα 15hp πανω....σε σχεση παντα με ενα αμαξι μονο με προγραμμα....δηλαδη αν στα 0.85bar..εχεις 350hp..με τις φιλτροχοανες πας στα 365 απευθειας!!!
απο ολα τα παραπανω...βγαινει το συμπερασμα...οτι γενικα ΔΕΝ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΕΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΦΙΛΤΡΟ ΑΝ ΔΕΝ ΒΑΛΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟ ΑΜΑΞΙ Σ....περα απο τη διαφορα λιγο σε ηχο...