Το μτχ οπως και το καινουργιο εχουν ποθεν εσχες αγορας, δηλαδη πως δικαιολογεις το ποσο για την αποκτηση του. Αν εχεις υπολοιπο απο αναλωση εισοδηματος των προηγουμενων χρονων, τοτε δεν φορολογεισαι για την αγορα, αλλιως πληρωνεις επιπλεον φορο για οτι λεφτα δεν μπορεις να δικαιολογησεις (σε αυτην την περιπτωση το οικονομικοτερο για την τσεπη μας ειναι δωρεα απο συγγενικο μας προσωπο α βαθμου του ποσου που μας υπολειπεται καθως αυτη εχει αυτοτελη φορολογηση 10% αν φυσικα εχει επιπλεον εισοδημα προς αναλωση. Μια αλλη μεθοδος ειναι να αγορασει κατευθειαν το αυτοκινητο καποιος απο τους γονεις (αν μπορει να καλυψει το ποθεν εσχες) και μετα απο λιγο καιρο (καλυτερα στο επομενο ετος) να μας το μεταπωλησει σε ποσο πολυ χαμηλοτερο απο την αρχικη αγορα, ετσι ωστε να μην εχουμε προβλημα με το ποθεν εσχες αγορας αν δεν μπορουσαμε να το καλυψουμε.
Απο κει και περα υπαρχει τεκμηριο χρησης και για τα δυο (βασικα ολα τα αυτοκινητα εχουν τεκμηριο χρησης), με απομειωση βαση παλαιοτητας οχηματος, οπως και φορος πολυτελειας αν ειναι πανω απο 2000 κ.εκ. και νεοτερο απο 10ετια.
Εχουν ακουστει φημες οτι θα αλλαξουν αλλα μεχρι σημερα ισχυουν τα παραπανω.
Υ.Γ. Ειχαν ακουστει φημες και παλαιοτερα οτι θα αλλαζαν το συστημα σε κατι δικαιοτερο και το μονο που ειδαμε ηταν αυξηση των τεκμηριων και επιστροφη του φορου πολυτελους διαβιωσης και μαλιστα με αναδρομικοτητα ωστε να εχουν ισχυ απ το προηγουμενο ετος που ψηφιστηκαν.