Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 93

Θέμα: [E46] Επισκευή κινητήρα Μ54Β30

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    09-01-10
    Περιοχή
    Σε τσαντηρι (ΝΟ ΦΟΡΟΣ)
    Μηνύματα
    1.636
    Thanked
    4857
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Οι κινητηρες χρειαζονται στρωσιμο οταν ειναι καινουργιοι κυριως για να εξομαλυνουμε ολες τις ανωμαλιες που εχουν οι επιφανειες απο την κατεργασια κατασκευης τους, στους κυλινδρους, στην επιφανεια των εκκεντροφορων κτλ. και να αποφυγουμε θερμοκρασιες και προωρη φθορα λογω αυξημενων τριβων.

    Ενας στρωμενος κινητηρας που ανακατασκευαζεται και του περναμε μονο ελατηρια δεν χρειαζεται κανενος ειδους στρωσιμο. Ισα ισα που θα πρεπει μετα τα πρωτα χιλιομετρα στην αρχη να τον υποβαλλουμε και σε αυξημενα φορτια ωστε να καταφερουμε να κανουμε τα ελατηρια να πατησουν σωστα στον κυλινδρο σχετικα συντομα (κατι βεβαια που απαιτει καποια χιλιομετρα καθως οι ηδη γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα να 'λιμαρουν' τα ελατηρια ετσι ωστε να σφραγισουν συντομα τα ελατηρια στον κυλινδρο.
    Αν εχουμε κανει καποιο ειδους γυαλισμα στους κυλινδρους τοτε βοηθαμε τα ελατηρια να πατησουν πιο γρηγορα στον κυλινδρο οποτε ακολουθουμε ενα ειδος στρωσιματος για λιγες εκατονταδες χιλιομετρα.

    Τα λαδια ΄ξεπλυματος' τα αφηνουμε το πολυ 100-200 χιλιομετρα. Οτι ειναι να μαζεψει το εχει κανει ηδη στα πρωτα 20 χιλιομετρα. Φυσικα αν δεν εχουμε κανει καποια κατεργασια (ρεκτιφιε κτλ) και το μοτερ εχει πλυθει σωστα δεν θα εχουμε τιποτα στα λαδια. Συνισταται ομως μια συντομη αλλαγη για τυχον σκουπιδακια η καποια υπολειμματα φλαντζας που πιθανον να υπαρχουν μεσα στο μοτερ κατα το λυσιμο/δεσιμο του κινητηρα

    Και εδω ειναι και ενα ενδιαφερον αρθο για το πως πρεπει να γινεται ενα στρωσιμο. Η μεθοδολογια που ακολουθει ειναι αρκετα hardcore σε σχεση με αυτα που οι περισσοτεροι γνωριζουν αλλα κατα την προσωπικη μου αποψη , αυτα που υποστηριζει ειναι τα σωστα.


    https://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

  2. The Following 20 Users Say Thank You to turbodog For This Useful Post:

    A8hnaios (17-05-15), Akis 330Ci (17-05-15), alexm (18-05-15), BILL007 (16-05-15), chrisgiapz3 (25-05-15), Christopherk (16-05-15), Dimimav (16-05-15), georggge46 (16-05-15), Kazakos Garage (16-05-15), kplc16 (16-05-15), mark e92 (17-05-15), mormon (16-05-15), nikos e46 (16-05-15), Panos 316T (16-05-15), pilot (16-05-15), Thomelef (16-05-15), VanVIC (18-05-15), Vassilis ///M (16-05-15), zaharias (18-05-15), Βασιλης (17-05-15)

  3. #2
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    salonica
    Μηνύματα
    13.324
    Thanked
    18606
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Πιπίλα το μοτέρ. Αντε με το καλό να περπατήσει.

    Σχετικά με στρώσιμο δεν έχω ιδέα, και εγώ μέχρι να διαβάσω το ποστ του δημητρη, είχα κατά νου ότι ναι, θέλει στρώσιμο. Οι κυλινδροι μπορεί να είναι στρωμενοι, αλλά με άλλα ελατήρια.

    Από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης είναι γενικά πολύ διαβασμένος και η γνώμη του πολύ σεβαστή.

    Ψυχολογικά και μόνο, προσωπικά εγώ μετά από τέτοια δουλειά, δύσκολα θα ακολουθούσα τις οδηγίες του λινκ.
    sympether with chiefτης

    _________________________________________________

    /
    //Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS

  4. The Following 9 Users Say Thank You to Thomelef For This Useful Post:

    alexm (18-05-15), BILL007 (16-05-15), chrisgiapz3 (25-05-15), georggge46 (16-05-15), Kazakos Garage (17-05-15), Leonidas_E39 (16-05-15), turbodog (17-05-15), Vassilis ///M (16-05-15), zaharias (18-05-15)

  5. #3
    Εγγραφή
    09-01-10
    Περιοχή
    Σε τσαντηρι (ΝΟ ΦΟΡΟΣ)
    Μηνύματα
    1.636
    Thanked
    4857
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Thomelef Εμφάνιση μηνυμάτων
    Πιπίλα το μοτέρ. Αντε με το καλό να περπατήσει.

    Σχετικά με στρώσιμο δεν έχω ιδέα, και εγώ μέχρι να διαβάσω το ποστ του δημητρη, είχα κατά νου ότι ναι, θέλει στρώσιμο. Οι κυλινδροι μπορεί να είναι στρωμενοι, αλλά με άλλα ελατήρια.

    Από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης είναι γενικά πολύ διαβασμένος και η γνώμη του πολύ σεβαστή.

    Ψυχολογικά και μόνο, προσωπικά εγώ μετά από τέτοια δουλειά, δύσκολα θα ακολουθούσα τις οδηγίες του λινκ.
    Θωμα το ψαροκκκαλο που εχουν οι κυλινδροι (cross hatch patern) δεν ειναι τυχαιο.Ειναι κυριως για να συγκρατει στα τοιχωματα μια ποσοτητα λαδιου για την λιπανση του πιστονιου, και κατα δευτερον να μπορει το ελατηριο λαδιου να 'σκουπισει' το λαδι κατα την καθοδο του. Για να γινει ομως το σωστο σκουπισμα πρεπει να υπαρχει απολυτη εφαρμογη του ελατηριου λαδιου πανω στον κυλινδρο (το ιδιο αντιστοιχα και με τα ελατηρια συμπιεσεως για να εχουμε σωστη συμπιεση). Αυτο μπορει να επιτευχθει κυριως στην αρχη, οταν το μοτερ ειναι καινουργιο, που οι κυλινδροι ειναι 'αγριοι' και εχουν την δυνατοτητα κατα καποιο τροπο να 'φανε' καποια χιλιοστα του χιλιοστου απο το ελατηριο ετσι ωστε η περιφερεια του ελατηριου να εχει ακριβως την ιδια καμπυλοτητα με τον κυλινδρο (χοντρικα το λεω αλλα καταλαβαινεις το νοημα). Αυτο γινεται κατα το μεγαλυτερο μερος στα πρωτα χιλιομετρα της ζωης του μοτερ.

    Σε ενα στρωμενο κινητηρα, που εχουν εξομαλυνθει οι γραμμες των κυλινδρων ειναι πιο δυσκολο να κανουμε να 'πατησουν' σωστα τα καινουργια ελατηρια. Αλλωστε οι κυλινδροι μετα απο καποιες χιλιαδες χιλιομετρα παυουν να ειναι απολυτα κυλινδρικοι. Το λεγομενο 'οβαλιασμα' (cylinder tapper and out of round) που συμβαινει ειτε λιγο ειτε πολυ σε ολους σχεδον τους κινητηρες.

    https://www.freeasestudyguides.com/c...surements.html


    Οποτε εκει μετραμε και βλεπουμε αν ειμαστε εντος οριων κατασκευαστη. Ενα μπλοκ που εχει 'ξεχειλωσει' περαν απο τα ορια του κατασκευαστη οταν του περασουμε ελατηρια θα 'μπαλωσουμε' το προβλημα προσωρινα και συντομα το μοτερ θα καιει λαδια και δεν θα πηγαινει. Η μονη λυση ειναι ρεκτιφιε με αλλα μεγαλυτερα πιστονια.
    Σε ενα μπλοκ εντος οριων τα καινουργια ελατηρια θα κανουν την δουλεια μας, ομως στην αρχη θα εχουμε αυξημενη ποσοτητα λαδιου που θα καιγεται καθως (εξαρταται και απο το ποσο out of round ειναι το μπλοκ) θελουν χρονο τα καινουργια ελατηρια να πατησουν σωστα αφου οι γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα 'λιμαρισματος' των ελατηριων. Οποτε αυξημενα φορτια θα βοηθησουν στο πιο γρηγορο στρωσιμο τους πανω στον κυλινδρο.

    Το γυαλισμα των κυλινδρων πριν περασουμε καινουργια ελατηρια (παντα βεβαια με μετρησεις μπλοκ εντος οριων) βοηθαει παρα πολυ την κατασταση.

    Η αποψη μου ειναι οτι τα καινουργια ελατηρια μονο δεν θελουν καποιο στρωσιμο. Αν ηταν να στρωσω εναν κινητηρα δεν θα ακολουθουσα την τοσο extreme μεθοδo που προτεινει ο mototune (αν και σωστη) αλλα μια ενδιαμεση κατασταση με τα πρωτα 200-300 χιλομετρα χαλαρα (στροφες και φορτιο μεχρι την μεση) και μετα σταδιακα και μεχρι τα 1000-1500χλμ αυξηση φορτιου και στροφων. Παντα σε επαρχιακο δρομο με στροφες ανηφορες-κατηφορες για αυξομειωση στροφων και φορτιου οπως και φρενο κινητηρα.
    Το να βγω εθνικη με 2500-3000 στρ. σταθερο γκαζι και να κανω 1000-1500 χιλιομετρα εγω προσωπικα δεν το θεωρω σωστο στρωσιμο. Οπως και να 'παρανταντευω' τον κινητηρα κατα την διαρκεια του στρωσιματος.
    Αυτη ειναι η αποψη μου και το τι θα εκανα εγω. Φυσικα οποιαδηποτε διαφορετικη αποψη περι των παραπανω ειναι σεβαστη.

  6. The Following 15 Users Say Thank You to turbodog For This Useful Post:

    A8hnaios (17-05-15), alexm (18-05-15), aristent (17-05-15), BILL007 (17-05-15), chrisgiapz3 (25-05-15), diosak (18-05-15), JiMk86 (18-05-15), katsaraios (18-05-15), mormon (17-05-15), pilot (17-05-15), Skyline_IS (17-05-15), VanVIC (18-05-15), Vassilis ///M (17-05-15), zaharias (18-05-15), Βασιλης (03-06-15)

  7. #4
    Εγγραφή
    30-07-10
    Περιοχή
    Ξεσσαλονικη!
    Ηλικία
    44
    Μηνύματα
    7.734
    Thanked
    17913
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Έχω διαβάσει και εγώ παλιότερα αυτά που λέει ο mototune και όντως στέκουν μηχανολογικά. Νομίζω οτι είναι καθαρά ψυχολογικό το "παραχαιδεμα" του καινούριου μοτέρ. Έχω ένα φίλο μηχανόβιο στη Λάρισα ο οποίος έχει αλλάξει 5 μηχανές καινούργιες και ΠΑΝΤΑ έκανε το extreme στρώσιμο..μιλάμε έφευγε από την αντιπροσωπία με πάντες και σούζες! Ευλαβικη συντήρηση πάντα με τα καλύτερα αναλώσιμα και τα μηχανάκια του ποτέ δεν έκαψαν σταγόνα λάδι και παντα ήταν γρηγορότερα απο άλλα ίδια!!!
    Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.



  8. The Following 4 Users Say Thank You to pilot For This Useful Post:

    BILL007 (17-05-15), chrisgiapz3 (25-05-15), turbodog (17-05-15), zaharias (18-05-15)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP