Οι κινητηρες χρειαζονται στρωσιμο οταν ειναι καινουργιοι κυριως για να εξομαλυνουμε ολες τις ανωμαλιες που εχουν οι επιφανειες απο την κατεργασια κατασκευης τους, στους κυλινδρους, στην επιφανεια των εκκεντροφορων κτλ. και να αποφυγουμε θερμοκρασιες και προωρη φθορα λογω αυξημενων τριβων.
Ενας στρωμενος κινητηρας που ανακατασκευαζεται και του περναμε μονο ελατηρια δεν χρειαζεται κανενος ειδους στρωσιμο. Ισα ισα που θα πρεπει μετα τα πρωτα χιλιομετρα στην αρχη να τον υποβαλλουμε και σε αυξημενα φορτια ωστε να καταφερουμε να κανουμε τα ελατηρια να πατησουν σωστα στον κυλινδρο σχετικα συντομα (κατι βεβαια που απαιτει καποια χιλιομετρα καθως οι ηδη γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα να 'λιμαρουν' τα ελατηρια ετσι ωστε να σφραγισουν συντομα τα ελατηρια στον κυλινδρο.
Αν εχουμε κανει καποιο ειδους γυαλισμα στους κυλινδρους τοτε βοηθαμε τα ελατηρια να πατησουν πιο γρηγορα στον κυλινδρο οποτε ακολουθουμε ενα ειδος στρωσιματος για λιγες εκατονταδες χιλιομετρα.
Τα λαδια ΄ξεπλυματος' τα αφηνουμε το πολυ 100-200 χιλιομετρα. Οτι ειναι να μαζεψει το εχει κανει ηδη στα πρωτα 20 χιλιομετρα. Φυσικα αν δεν εχουμε κανει καποια κατεργασια (ρεκτιφιε κτλ) και το μοτερ εχει πλυθει σωστα δεν θα εχουμε τιποτα στα λαδια. Συνισταται ομως μια συντομη αλλαγη για τυχον σκουπιδακια η καποια υπολειμματα φλαντζας που πιθανον να υπαρχουν μεσα στο μοτερ κατα το λυσιμο/δεσιμο του κινητηρα
Και εδω ειναι και ενα ενδιαφερον αρθο για το πως πρεπει να γινεται ενα στρωσιμο. Η μεθοδολογια που ακολουθει ειναι αρκετα hardcore σε σχεση με αυτα που οι περισσοτεροι γνωριζουν αλλα κατα την προσωπικη μου αποψη , αυτα που υποστηριζει ειναι τα σωστα.
https://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm