30/5/2010 6ος Αγώνας Κωνσταντινούπολη
Άλωσε την Πόλη ο Χάμιλτον!
Στην πρώτη του νίκη στο φετινό πρωτάθλημα έφτασε ο Λιουίς Χάμιλτον στο γκραν πρι της Τουρκίας. Ο Βρετανός οδηγός εκμεταλλεύτηκε το τραγικό λάθος των πιλότων της Red Bull και έσπασε το αρνητικό σερί του. Το 1-2 έκανε η McLaren, με τον Τζένσον Μπάτον να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Τρίτος τερμάτισε ο Μαρκ Γουέμπερ.
Το ήθελε πολύ…
Από τις ανεπίσημες δοκιμές της Παρασκευής ο Λιουίς Χάμιλτον είχε δείξει τις προθέσεις του για το έβδομο γκραν πρι της χρονιάς στην πίστα της Τουρκίας. Ο Βρετανός στην εκκίνηση διατήρησε τη θέση του. Ωστόσο, βγαίνοντας από τα πιτ έπεσε στην τρίτη θέση.
Όμως όπως λέει και ο θυμόσοφος λαός «κάθε εμπόδιο για καλό» και για ακόμη μια φορά αυτό επαληθεύτηκε. Οι πιλότοι της Red Bull που βρίσκονταν μπροστά του 18 γύρους πριν την καρό σημαία αποφάσισαν… να «μονομαχήσουν» και τελικά να χάσουν τις θέσεις του. Αποτέλεσμα του συγκεκριμένου επιπόλαιου λάθους ήταν ο Χάμιλτον να φτάσει στην πρώτη θέση.
Ωστόσο, δύσκολο ήταν το έργο του πιλότου της McLaren, ο οποίος έπρεπε να διατηρήσει τη θέση του από τον Τζένσον Μπάτον. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε να βρεθεί στην πρώτη θέση, όμως τα κατέφερε μόνο για μερικά μέτρα, καθώς ο Χάμιλτον δεν τα παράτησε.
Ο Χάμιλτον με τη σημερινή νίκη του έσπασε το αρνητικό σερί του, καθώς είχε να ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου εννιά αγώνες.
Επιπόλαιο λάθος…
Στις δηλώσεις του στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών οι πιλότοι της Red Bull είχαν τονίσει πως θα παλέψουν μεταξύ τους για μια καλύτερη θέση. Ο Γουέμπερ στο σημερινό γκραν πρι ήταν πολύ γρήγορος και ούτε η McLaren έδειχνε ικανή με το F-duct να τον προσπεράσει.
Αυτό επιδίωξε να κάνει ο ομόσταβλός του, Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Γερμανός στην προσπάθεια του να προσπεράσει τον Γουέμπερ είχε επαφή με την RB6 του Αυστραλού, ο οποίος διατηρούσε τη γραμμή του.
Το αποτέλεσμα της εν λόγω έμπνευσης του Φέτελ ήταν να έχουν και οι δύο έξοδο. Με τον Γερμανό να μένει εκτός αγώνα και τον Γουέμπερ να είναι τυχερός… μέσα στην ατυχία του, καθώς κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα από την τρίτη θέση, αλλάζοντας την μπροστινή αεροτομή του.
To 1-2 η McLaren
Δύο θέσεις κατάφερε να κερδίσει ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Τζένσον Μπάτον, τερματίζοντας στη δεύτερη θέση. Για δεύτερη φορά φέτος η McLaren έκανε το 1-2, αλλά πρώτη φορά με τον Χάμιλτον να είναι πιο γρήγορος, από τον ομόσταβλό του.
Και πάλι καλύτερος
Συνεχίζει ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Μίκαελ Σουμάχερ, να έχει καλύτερη απόδοση από τον ομόσταβλό του, Νίκο Ρόσμπεργκ. Ο Σουμάχερ τερμάτισε στην τέταρτη θέση, αφήνοντας πίσω του τον ομόσταβλό του.
Μαύρη… επέτειο
Τα 800 γκραν πρι γιορτάζει η σκουντερία στο τουρκικό σιρκουί. Ωστόσο, το κλίμα δεν θύμιζε σε τίποτα γιορτή. Ο Αλόνσο εκκίνησε από την 12η θέση χωρίς να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Ο Ισπανός πιλότος ανέβηκε στην όγδοη θέση, την ώρα που ο Μάσα τερμάτισε μια θέση πιο μπροστά.
Καλός αλλά άτυχος…
Πολύ καλή ήταν η απόδοση της Renault. Ο Πολωνός πιλότος της γαλλικής ομάδας, Ρόμπερτ Κούμπιτσα είδε την καρό σημαία από την έκτη θέση, την ώρα που ο ομόσταβλός του αντιμετώπισε πρόβλημα λίγους γύρους πριν την καρό σημαία και τερμάτισε 15ος.
Η Virgin είχε την καλύτερη εμφάνιση από τις νεοεισερχόμενες ομάδες στο τουρκικό γκραν πρι, καθώς μόνο τα δικά της μονοθέσια είδαν την καρό σημαία. Τσάντχοκ, Σένα με την Hispania και Κοβαλαίνεν, Τρούλι με την Lotus δεν τερμάτισαν τον αγώνα.
Και βροχή…
Η εκκίνησε δόθηκε με ήλιο και αρκετή ζέστη, ωστόσο στα μέσα του αγώνα οι ομάδες ενημέρωσαν τους πιλότους ότι περίμεναν βροχή. Οι λίγες ψιχάλες έπεσαν στην Τουρκία, χωρίς όμως να ανησυχήσουν ομάδες και πιλότους.
Αναλυτικά η κατάταξη :
1. Χάμιλτον, McLaren, 1:28:47.620
2. Μπάτον, McLaren, +2.645
3. Γουέμπερ, Red Bull, +24.285
4. Σουμάχερ, Mercedes, +31.110
5. Ρόσμπεργκ,Mercedes, +32.266
6. Κούμπιτσα, Renault, +32.824
7. Μάσα, Ferrari, +36.635
8. Αλόνσο, Ferrari, +46.544
9. Σούτιλ, Force India, +49.029
10. Κομπαγιάσι, Sauber, +1:05.650
11. Ντε Λα Ρόσα, Sauber, +1:05.944
12. Αλγκουερσουαρί, Toro Rosso, +1:07.800
13. Λιουίτζι, Force India, +1 γύρος
14. Μπαρικέλο, Williams, +1 γύρος
15. Πετρόφ, Renault, +1 γύρος
16. Μπουεμί, Toro Rosso, +1 γύρος
17. Χούλκενμπεργκ, Williams, + γύρος
18. Γκλοκ, Virgin, +2 γύροι
19. Ντι Γκράσι. Virgin, +3 γυροι
Εγκατέλειψαν
1. Τσάντχοκ, HRT
2. Σένα, HRT
3. Φέτελ, Red Bull
4. Κοβαλάινεν, Lotus
5. Τρούλι, Lotus
Βαθμολογία πρωταθλήματος:
1. Γουέμπερ, 93
2. Μπάτον, 88
3. Χάμιλτον, 84
4. Αλόνσο, 79
5. Φέτελ,78
6. Μάσα, 67
7. Κούμπιτσα,67
8. Ρόσμπεργκ,66
9. Σουμάχερ,34
10. Σούτιλ, 22
11. Λιουίτζι, 10
12. Μπαρικέλο, 7
13. Πετρόφ, 6
14. Αλγκουερσουαρί, 3
15. Χούλκενμπεργκ, 1
16. Μπουεμί, 1
17. Κομπαγιάσι, 1
Πρωτάθλημα κατασκευαστών:
1. McLaren, 172
2. Red Bull, 171
3. Ferrari, 146
4. Mercedes, 100
5. Renault, 73
6. Force India, 32
7. Williams, 8
8. Toro Rosso, 4
9. Sauber, 1
Πηγή: www.sport-fm.gr
Αν δεν μπορείς να πας γρήγορα με 100 ίππους, τότε, δεν θα πας ούτε με 500