ΟΚ, οτι πω ισχυει και για μπρος και για πισω, με την διαφορα οτι υπολογιζουμε παντα οτι το 60-80% της φορτισης του αξονα στο φραναρισμα, παει στον μπροστινο.
Θα τα πω οσο πιο απλα μπορω.
Οσο μεγαλωνει η διαμετρος του δισκου, τοσο πιο ευκολη ειναι η δουλεια της δαγκανας, που σημαινει οτι σε ενα δισκο 300mm χρειαζεται μεγαλυτερο εμβολο στην δαγκανα και μεγαλυτερη τρομπα φρενων απο ενα δισκο 380mm.
Το παχος του δισκου εχει να κανει με το θερμικο φορτιο και την στρεβλωση του δισκου και οχι με το ποσο δυνατοτερο θα ειναι το φρεναρισμα.
Το ποσα εμβλολα εχει μια δαγκανα και τι μεγεθος εχουν αυτα καθως και το συνολικο μεγεθος της δαγκανας, εχει να κανει με το τι μεγεθος τακακι θελουμε να χρησιμοποιησουμε, που εχει να κανει ΠΑΛΙ με την διαμετρο της δισκοπλακας και το θερμικο φορτιο που καλειτε αυτη η δισκοπλακα να χειριστει (αντεξει).
Το υλικο κατασκευης μιας δαγκανας, εξαρταται απο το μεγεθος της για να μειωθει το αναρτωμενο βαρος στο ακρο.....
ΟΛΑ με λιγα λογια εξαρτωνται απο το φορτιο που καλουνται αυτα τα φρενα (ο συνδιασμος δαγκανας-δισκου-τρομπας) να διαχειριστουν.
Το φορτιο αυτο εχει να κανει με:
α) το βαρος που καλειτε να σταματησει
β) την ταχυτητα απο την οποια καλειτε να το σταματησει
γ) ποσες φορες πρεπει να το σταματησει
δ) για ποιο χρονικο διαστημα καλειτε να το κανει ολο αυτο
Ετσι μπορουμε να δουμε ενα φτηνο σχετικα αυτοκινητο που ζυγιζει 900-1000 κιλα με 240mm δισκοπλακα και μια απλη δαγκανα να εχει την ιδια δυναμη φρεναρισματος και πολυ μεγαλυτερη αντοχη σε συνεχομενα φρεναρισματα και ενα αυτοκινητο 1200-1400 κιλα με 290mm δισκους και διπιστονες δαγκανες, στο τριτο - τεταρτο φρεναρισμα ή να χανει λογω υπερθερμανσης ή να στραβωνει τις δισκοπλακες για πλακα.... (ποιος εχει δοκιμασει να παει γρηγορα Σουνιο με Ε36 316 με τις μονες δισκοπλακες και δεν εμεινε απο φρενα πριν την Αναβυσσο?).
Δεν θα ειχα καμια αντιρηση να δω και 12πιστονα σε Smart με εναν ορο, να μην αλλαξει η κατανομη του κατασκευαστη που εχει στηριχθει στην μελετη της κατανομης του βαρους της συγκεκριμενης καροτσας και στην κατανομη της δυναμης φρεναρισματος στους δυο αξονες.
"εξαλλου το αυτοκινητο εχει ABS,CBC,DBC και σιγουρα διαφορετικη κατανομη μπρος-πισω..." ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ...
δεν μπορει να αλλαζεις την κατανομη και την ισορροπια του πλαισιου και να περιμενεις οτι τα ηλεκτρονικα θα σε φυλανε παντα....
ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ στα συγχρονα αυτοκινητα ABS, ACT, CBC, DSC, SGTRLAOMHBFJS και οτι αλλο θες, δουλευουν τελεια μονο κατω απο μια συγκεκριμενη συνθηκη....
ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΦΥΣΗ... χωρις προσφυση, οσο και να δουλεψουν, εσυ παλι χωραφι θα αγορασεις.......................
Και αν βαλεις πισω τοσο μεγαλα φρενα που ξεπερασεις την κατανομη (brake bias στα αγγλικα), τοτε στα δυσκολο ή σε φρεναρισμα υπο γωνια (στροφη οπου μπορει καποιος τροχος να εχει ταση ανυψωσης και απωλειας προσφυσης), τα ηλεκτρονικα απλα τρελενονται χωρις κανενα οφελος για σενα.
Το ιδιο ισχυει και αν βαλεις πολυ μεγαλα μπροστα, χωρις να αναβαθμισεις αναλογα και τα πισω.... ο "κωλος" θα εχει την ταση να σε προσπερασει......
Και για να καταλαβετε ποσο σημαντικο ειναι το brake bias, δειτε απλα τα αγωνιστικα που εχουν στην καμπινα μηχανικο κατανεμητη για να αλλαζει ο οδηγος την κατανομη οπως νομιζει και τον βολευει αναλογα την διαδρομη και το εδαφος......









Απάντηση με παράθεση

