Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 37

Θέμα: Ιστορικη Αναδρομη στην 850 απο ΒΜW..

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    27-05-12
    Περιοχή
    neverland
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    11.191
    Thanked
    30480
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    α'ι'ντε παλι με τον καπισa

    διαβασε και λιγο ρε φιλε!Claus Luthe λεγεται ο ανθρωπος σου!

    The BMW 8 Series, E31, was his final achievement as chief BMW designer.
    Και εδω μπορεις να μαθεις κι αλλα!

    Και επιτελους εξηγησε μου,σ'αρεσει η BMW σαν μπραντα?

    Δεν σ'αρεσει ΚΑΝΕΝΑ αλλο BMW εκτος απο το δικο σου?

    Ποσο υποδιεστερη θεωρεις την BMW απεναντι στην Ferrari και γιατι?

    Γιατι τοσο εμπαθεια με τη σειρα 3?


    * fb page flickr

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Βασιλης Εμφάνιση μηνυμάτων
    ......με αυτόν τον μοναδικό ήχο που μόνο οι ευθείς 6κύλινδροι BMW έχουν..

  2. The Following 2 Users Say Thank You to Bazil Van Sinner For This Useful Post:

    BILL007 (31-05-13), nikos valvetronic (03-06-13)

  3. #2
    Εγγραφή
    18-11-10
    Περιοχή
    Lagadas - greece
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    2.181
    Thanked
    1370
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Διαβασε:

    Klaus Kapitza

    German designer born at Baldham, worked in mid 1970's at Formula 2 team of Wilbert "Willi" Kauhsen, for whom he designed a prototype of the racing wing car looking like Lotus 79 (1978) with an idea to race in the Formula 1, but the car performance has been mediocre, the collaboration fell apart and Kapitza went to work for Ford in Cologne, where he collaborated on Ford Capri III, Escort and Sierra;

    in early 1984 Kapitza has been recruited by Luthe to BMW; he became the head of the Exterior III Studio, he inked one of the most important cars in the BMW history - E31 8 series (1989); the BMW wheels he designed as well as some technical solutions (u-shaped rollover bars for a convertible) were patented in the US; Kapitza led for some time BMW Forschung und Technik design studio, created in 1985 lab to point to the new directions in car design; Kapitza led the development of Z-13 (shown 1993), The Personal Car - a tiny three-seater powered by a four-cylinder mid-engine derived from motorcycle with 1100-cc and 85 hp. This car project, which has been for years secretly developed by BMW, has never been produced (>>>> illustration).

    Kapitza later worked at Porsche; at present he lives in Germany and works as an independent consultant also advising BMW, he was a member of the Jury to select best modelers for BMW design dept. in 2002; in 2009 Kapitza published a book about Alfa Romeo cars and people (Die Alfisti, Verlages Brüder Hollinek, Purkersdorf, ISBN: 978-3-85119-318-3, where hard cover edition is only 999 and each book is signed by Kapitza), recently also an illustrated calendar with his text about 13 legendary Alfa Romeo cars (>>

    Δες πως το ///Μ1 εργο του καπιτσα στις φωτο ΤΙ ομοιοτητες εχει μπροστα με το 8ρι:
    https://www.bmwism.com/bmws_designers.htm
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Stathis : 03-06-13 στις 18:34 Αιτία: .

  4. The Following User Says Thank You to 850CSI For This Useful Post:

    Bazil Van Sinner (03-06-13)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP