Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 73

Θέμα: Πλαγιολισθηση...!

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή



    Πλαγιολίσθηση Power Over (Υπερστροφή ισχύος)

    Η τρίτη πιο διαδεδομένη μέθοδος (ίσως η πιο συνηθισμένη) είναι εκείνη που απαιτεί την ισχύ του κινητήρα να έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο οδηγός φρενάρει και πάλι στο Breaking Point, ενώ φρενάρει και στη διάρκεια του turn in, χωρίς να πατάει το πεντάλ του γκαζιού, αν δε φτάσει το αυτοκίνητο αργά στο Apex (late Apex) ή στην αρχή του Turn Out.



    Φρενάρουμε κανονικά στο Braking Point και πιο ομαλά στο turn in, κατεβάζοντας παράλληλα ταχύτητα, χωρίς να αφήνουμε συμπλέκτη, ώστε να μην παρουσιαστεί υπερστροφή.



    Διαγράφουμε τη στροφή με το τιμόνι. Η μεταφορά του βάρους εμπρός μπορεί να προκαλέσει ελαφρά υποστροφή, αλλά όχι επικίνδυνη.



    Περνώντας από το Apex κάνουμε αποσύμπλεξη, ώστε να ισορροπήσει το αυτοκίνητο εμφανίζοντας ελαφρά υπερστροφή.



    Στην έξοδο του Apex (late Apex) βγαίνουμε με full throttle (όλο το γκάζι) υπερστρέφοντας.

    Εδώ χρειάζεται υπομονή, μέχρι ο οδηγός να πατήσει το γκάζι. Αν ο οδηγός πιέσει το γκάζι στο Apex, υπάρχει πιθανότητα να υπερστρέψει πολύ και θα πρέπει να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο τετ-α-κε.



    πηγη: autotriti
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

  2. #2
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή



    νέο σκέλος , αφορά την πλαγιολίσθηση για εκείνους που έχουν περισσότερη εμπειρία και που ξέρουν να δουλεύουν άνετα τα πεντάλ και το τιμόνι. Και οι τρεις τρόποι απαιτούν πολύ χρόνο εξάσκησης σε ασφαλές περιβάλλον (πίστα) και προσαρμόζουν κάποιες τεχνικές που πρέπει να γίνουν, για να εξασφαλιστεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σήμερα, ξεκινώντας από το πρώτο μέρος, θα εστιάσουμε στην τεχνική πλαγιολίσθησης με τη χρήση του φρένου. Το φρενάρισμα πριν τη στροφή (Braking), σε συνδυασμό με το τιμόνι, είναι ικανό να διαταράξει την ισορροπία του πίσω άξονα, σπάζοντας έτσι την πρόσφυση.

    Tip

    Στην τεχνική "Braking" το κομβικό σημείο είναι το πότε και πόσο θα πιέσει ο οδηγός το φρένο. Αν πιέσει έντονα νωρίς, το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να γλιστράει πριν φτάσει στο Apex, οπότε φτάνοντας εκεί, η μούρη θα είναι τόσο μέσα στο Apex, που θα είναι δύσκολο να διορθώσεις.



    Κινείστε με τρίτη σχέση στο κιβώτιο και, αντίθετα με τις προηγούμενες τεχνικές, έρχεστε στη σωστή γραμμή μετά το Braking Point και πριν το Turn In. Αυτή η αλλαγή κατεύθυνσης είναι πολύ σημαντική, για να περιορίσει την ισορροπία στον πίσω άξονα (κάτι σαν τη μεταφορά φορτίου).



    Φρενάρετε αρκετά και στρίβετε προς το Apex της στροφής, ώστε να ελαφρώσει το πίσω μέρος. Αφήστε το φρένο πριν το Apex και κατεβάστε ταχύτητα.



    Με την τεχνική μύτη-τακούνι κατεβάζετε σχέση στο κιβώτιο (ανεβάζοντας παράλληλα στροφές στον κινητήρα) και αποσυμπλέκετε στο Apex. Διορθώνετε κανονικά με ανάποδο τιμόνι και με ισορροπημένο γκάζι.



    Το πίσω μέρος γυρνάει, ο κινητήρας περιστρέφεται σε ωφέλιμο φάσμα στροφών, που σας επιτρέπει να διορθώσετε ή να διατηρήσετε την πλαγιολίσθηση χωρίς πρόβλημα.


    πηγη: autotriti
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

  3. #3
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή



    Feint - Φλικάρισμα: Στους αγώνες του WRC, το φλικάρισμα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προλάβει την υποστροφή, εκβιάζοντας το αυτοκίνητο να υπερστρέψει πριν τη στροφή. Έτσι, το αυτοκίνητο περνά γρήγορα με φυλαγμένο το εμπρός μέρος και με το πίσω να αναλαμβάνει να χαράξει την τροχιά της στροφής. Στην πλαγιολίσθηση, ο οδηγός που θα φλικάρει το αυτοκίνητο πρέπει να είναι έμπειρος, έτσι ώστε με την ανάλογη κίνηση του τιμονιού και του φρένου να μπορέσει να τοποθετήσει τη μούρη του αυτοκινήτου κάθετα πριν τη στροφή. Ας δούμε πώς γίνεται…



    1. Κινούμενος στη σωστή γραμμή, ο οδηγός φτάνει στο turn in, όπου στιγμιαία κάνει μια τιμονιά προς την αντίθετη φορά της στροφής, χρησιμοποιώντας το φρένο.



    2. Αμέσως στρίβει προς τη φορά της στροφής, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο, ακριβώς πριν το Apex.



    3.Oι τιμονιές έχουν διαταράξει τη σταθερότητα του πίσω μέρους, που πλέον καθοδηγείται με το γκάζι.



    4. Με ανάποδο τιμόνι περιμένετε την έξοδο τoυ Αpex και μετά διορθώνετε με αρκετό γκάζι.

    Tip

    Το φλικάρισμα απαιτεί ιδιαίτερη εμπειρία για να επιτευχθεί. Το σημαντικότερο σημείο που πρέπει να προσέξει ο οδηγός, είναι στο πότε θα κάνει τις πρώτες τιμονιές, ώστε η μούρη στην τελευταία -προς τη φορά της στροφής- τιμονιά να ευθυγραμμιστεί με το Apex. Επίσης, σημαντικό είναι η ταχύτητα να μην είναι μεγάλη, έτσι ώστε η χρήση του φρένου να περιορίζεται στο να "αλλοιώσει" την πρόσφυση του πίσω μέρους.



    πηγη: autotriti
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

  4. #4
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή



    B]Lift - Off ή μεταφορά βάρους: [/B]
    Η τεχνική αυτή βασίζει την πρόκληση υπερστροφής στο γεγονός, ότι πραγματοποιεί τη μεταφορά του φορτίου από τον ένα τροχό στον άλλο. Έτσι, το πίσω μέρος χάνει την ισορροπία του και εν συνεχεία με το τιμόνι και το γκάζι ο οδηγός μπορεί είτε να διορθώσει είτε να εξακολουθήσει να πλαγιολισθαίνει με τους κατάλληλους χειρισμούς.



    1: Ο οδηγός κινείται στην αντίθετη από τη φορά της στροφής γραμμή και φρενάρει στο Braking Point, ενώ με το τιμόνι σημαδεύει τη σωστή γραμμή. Η κλίση του αμαξώματος, σε συνδυασμό με το φρένο, αποσταθεροποιεί το πίσω μέρος.



    2: Με έντονη τιμονιά προς το Apex της στροφής, το πίσω μέρος ξεκολλάει και γλιστράει, με το αυτοκίνητο να βρίσκεται πιεσμένο αλλά στη σωστή τροχιά και ο οδηγός να σημαδεύει το Apex με ανάποδο τιμόνι.



    3: Όταν το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου ευθυγραμμιστεί με το Apex, ο οδηγός μειώνει την πίεση στο τιμόνι και πλέον επανακτά τον έλεγχο με τη χρήση του γκαζιού.



    4: Στην έξοδο της στροφής, το αυτοκίνητο πρέπει να είναι μεν με ανάποδο τιμόνι, αλλά όχι full lock, με τον οδηγό να αυξάνει την πίεση στο γκάζι στο turn out.

    Top Tips
    Στην τεχνική αυτή ο οδηγός πρέπει να είναι προσεκτικός, ώστε ν' αφήσει τη μεταφορά του βάρους να απορροφηθεί από την ανάρτηση με ομαλό τρόπο. Η χρήση του τιμονιού (απότομες τιμονιές) επιφέρει έντονα φαινόμενα μεταφοράς φορτίου και αν η ανάρτηση δεν την εξομαλύνει ελαφρώς, η υπερστροφή θα είναι έντονη και δύσκολα ελεγχόμενη. Για το λόγο αυτό και ειδικά αν το αυτοκίνητό μας είναι σκληρά ρυθμισμένο, χρειάζεται εμπειρία και αρκετή εξάσκηση με μικρή ταχύτητα κίνησης.


    πηγη: autotriti
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP