H πλαγιολίσθηση διαρκείας προϋποθέτει τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα ή και στον πίσω άξονα. Δηλαδή, στην ουσία ένα πισωκίνητο ή ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο μπορεί να πλαγιολισθαίνει, ενώ τα προσθιοκίνητα, αντίθετα, λόγω της αδυναμίας τους να εμφανίσουν υπερστροφή ισχύος, δεν μπορούν να διαγράψουν υπερστροφή διαρκείας. Βασική προϋπόθεση είναι, λοιπόν, το αυτοκίνητο να έχει επαρκή ισχύ στους πίσω τροχούς, ενώ από κει και ύστερα, η ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού κάνει τη δουλειά του οδηγού πιο εύκολη και την πλαγι ολίσθηση ακόμη πιο θεαματική.

Τα πισωκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα μπορούν να πλαγιολισθήσουν και, μέσω της ισχύος που φτάνει στους πίσω τροχούς, να διατηρηθούν σε όλη τη διάρκεια της στροφής με ανάποδο τιμόνι...

Αντίθετα, στα προσθιοκίνητα η υπερστροφή τοποθέτησης, που ενδεχομένως να παρουσιάσουν, δεν μπορεί να διατηρηθεί σε όλη τη διάρκεια της στροφής.

Πώς “σπάει” η πλευρική πρόσφυση του αυτοκινήτου;

Η πλαγιολίσθηση διαρκείας (Drift) προϋποθέτει την ολίσθηση των τροχών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη στροφή. Έτσι, το αυτοκίνητο πρέπει να έχει τοποθετηθεί από πριν σχεδόν κάθετα στην είσοδο της στροφής και με τους ανάλογους χειρισμούς του γκαζιού (αυξομείωση) και του τιμονιού, να ισορροπήσει την υπερστροφή. Η πλαγιολίσθηση είναι δύσκολη και απαιτεί αρχικά ένα ικανό και όχι δύστροπο αυτοκίνητο και εν συνεχεία πολύ χρόνο εκμάθησης. Παρακάτω θα αναλύσουμε τους 6 διαφορετικούς τρόπους για πλαγιολίσθηση διαρκείας.

Επιγραμματικά είναι οι εξής:

· E-Break - Με χρήση χειρόφρενου
· Shift Lock - Με μπλοκάρισμα των τροχών
· Power Over - Με υπερστροφή ισχύος
· Braking - Με φρενάρισμα
· Feint - Με φλικ
· Lift Off - Με μεταφορά φορτίου

Top Tips

Η πλαγιολίσθηση είναι ουσιαστικά η υπερστροφική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που έχει διάρκεια. Ο οδηγός με το κατάλληλο αυτοκίνητο και τους κατάλληλους χειρισμούς πρέπει να "σπάσει" την πρόσφυση του πίσω μέρους και να διαγράψει τη στροφή με το… πλάι, συνεπικουρούμενος από την ισχύ του αυτοκινήτου.
• Εξασκείστε στην τακτική πλαγιολίσθησης σε βρεγμένο οδόστρωμα και σε ασφαλείς συνθήκες. Όχι στο δρόμο.
• Η κατανομή του βάρους του αυτοκινήτου ανά άξονα παίζει σημαντικό ρόλο στη συμπεριφορά του, όταν πλαγιολισθαίνει. Το ιδανικό είναι, το βάρος να κατανέμεται σε ποσοστό 50:50 και το κέντρο βάρους του να είναι χαμηλό.
• Το μπλοκέ διαφορικό κρατά σταθερή τη γωνία πλαγιολίσθησης του αυτοκινήτου και κάνει πιο εύκολο το χειρισμό του, μέσω της αυξομείωσης του γκαζιού και των ανάλογων κινήσεων του τιμονιού.


Πλαγιολίσθηση E-Brake ή Side (με χρήση χειρόφρενου)



Ο πιο γνωστός και σίγουρος τρόπος για να "ντριφτάρεις". Δεν απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική κατάρτιση, ωστόσο χρειάζεται αρκετή προπόνηση για να επιτευχθεί. Με λίγα λόγια, ο οδηγός φρενάρει κανονικά στο Braking Point, ενώ συνεχίζει να φρενάρει πιο ελαφρά στο turn in, τραβώντας στιγμιαία το χειρόφρενο με πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη. Το πίσω μέρος έχει "ξεκολλήσει" και στο Apex ο οδηγός διορθώνει με το γκάζι και το τιμόνι.

Στην τεχνική E-Brake ή Side, ο οδηγός πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στο πόσο και πότε θα τραβήξει το χειρόφρενο.




Κινείστε με τρίτη ταχύτητα στο κιβώτιο και, φτάνοντας στο σημείο που θα φρενάρετε, παίρνετε τη σωστή γραμμή (ανοιχτά για να κλείσετε την τροχιά). Φρενάρετε στο Braking Point και ετοιμάζεστε να στρίψετε στο Turn in.



Την ώρα που αρχίζετε να στρίβετε το τιμόνι προς τη φορά της στροφής, δεν αφήνετε το πόδι σας από το πεντάλ του φρένου, ωστόσο το πιέζετε πιο ελαφρά, κατεβάζοντας μια σχέση στο κιβώτιο χωρίς να κάνετε αποσύμπλεξη.



Τραβάτε στιγμιαία το χειρόφρενο, έτσι ώστε να "γυρίσει" το πίσω μέρος και συνεχίζετε να έχετε πατημένο το συμπλέκτη.



Αφήνετε το χειρόφρενο και όταν το αυτοκίνητο ευθυγραμμιστεί με το Apex, αφήνετε τον συμπλέκτη καιδιορθώνετε με το γκάζι και το τιμόνι.


πηγη: autotriti