Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 73

Θέμα: Πλαγιολισθηση...!

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή



    Προσοχή όμως στα αυτοκίνητα που έχουν ελεγχόμενο διαφορικό γιατί ένα απότομο άφημα του γκαζιού θα οδηγήσει σε ξεκόλλημα της ουράς προς την αντίθετη μεριά. Όσο καλύτερη είναι η άσφαλτος, τόσο πιο δυνατό θα είναι το χαστούκι. Σε γενικές γραμμές, όταν υπάρχει ελεγχόμενο διαφορικό, η διόρθωση της υπερστροφής θα πρέπει να γίνεται 80% με ανάποδο τιμόνι και 20% με το γκάζι.
    Σε περίπτωση απουσίας ελεγχόμενου διαφορικού μπορεί η υπερστροφή να μην είναι εύκολη, μιας και ο εσωτερικός προς τη στροφή τροχός θα σπινάρει ασύστολα. Πάντως, εδώ η διόρθωση της συμπεριφοράς απαιτεί περισσότερο έλεγχο με το γκάζι (65%) παρά με το τιμόνι (35%). ΓιΆ αυτό και υπάρχει η θεωρία που θέλει τα αυτοκίνητα με ελεγχόμενο πίσω διαφορικό πιο απαιτητικά στην οδήγηση από εκείνα με απλό. Όπως και να ΅χει, ο ευαίσθητος έλεγχος του γκαζιού σε συνδυασμό με κατάλληλες κινήσεις στο τιμόνι είναι το Α και το Ω του βασιλιά της πάντας.

    4. ΠάρΆ το από εδώ, πάρΆ το από εκεί


    {Ήρθε η στιγμή να ξεχωρίσουν τΆ αγόρια απΆ τους άντρες. Πώς κάνουμε ένα αυτοκίνητο να γλιστράει απΆ τη μια στροφή στην άλλη και πώς από τέρμα αριστερά ανάποδο θα πάμε σε τέρμα δεξιά, χωρίς φυσικά να έχουμε τετ-α-κε; Το σημείο-κλειδί είναι το απότομο άφημα του γκαζιού καθώς διατηρείτε το ανάποδο τιμόνι. Μια τέτοια ενέργεια θα στείλει την ουρά στην εντελώς αντίθετη κατεύθυνση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για τοποθέτηση στη στροφή.



    Αυτό στα ράλλυ ονομάζεται σκανδιναβικό φλικ. Το δύσκολο εδώ είναι να μπορέσει κανείς να πετύχει τα παραπάνω με ομαλότητα και γλυκύτητα που θα εμποδίσουν την υπερδιόρθωση – η οποία καθόλου δύσκολη δεν είναι όταν το παρακάνεις και δεν υπολογίσεις καλά την αρχική αντίθετη γωνία που θέλεις να πάρει το αυτοκίνητο. Και πάλι, απαλές κινήσεις, εκπαίδευση και εξοικείωση είναι τα μυστικά της επιτυχίας.



    Καλό είναι να πούμε και τι κάνουμε όταν ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο αρχίσει να υπερστρέφει για τον οποιονδήποτε λόγο. Πατήστε γκάζι όσο πιο γρήγορα και πολύ μπορείτε για να τραβηχτεί το αυτοκίνητο από μόνο του μπροστά, βοηθώντας και με ανάποδο τιμόνι φυσικά. Σε μια τέτοια περίπτωση πάντως χρειάζεται τόσο τύχη, όσο και χώρος για νΆ αποφευχθούν τα δυσάρεστα.

    Καλό είναι να πούμε και τι κάνουμε όταν ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο αρχίσει να υπερστρέφει για τον οποιονδήποτε λόγο. Πατήστε γκάζι όσο πιο γρήγορα και πολύ μπορείτε για να τραβηχτεί το αυτοκίνητο από μόνο του μπροστά, βοηθώντας και με ανάποδο τιμόνι φυσικά. Σε μια τέτοια περίπτωση πάντως χρειάζεται τόσο τύχη, όσο και χώρος για νΆ αποφευχθούν τα δυσάρεστα.

    (Σ)έξι βήματα για το ντριφτ



    Βήμα 1
    Κατεβάστε 2η και με πατημένο γκάζι ετοιμαστείτε να στρίψετε απότομα με σκοπό να ταράξετε τη σταθερότητα του πίσω μέρους. Πάρτε βαθιά ανάσα και...

    Βήμα 2
    ...στρίψτε, αφήστε το γκάζι και νιώστε το πίσω μέρος να ελαφρώνει αρχίζοντας να γλιστρά, οπότε αρχίστε να εφαρμόζετε ανάποδο τιμόνι.

    Βήμα 3
    Εδώ και μόνο αρχίζετε να πατάτε το γκάζι την ίδια στιγμή που εφαρμόζετε περισσότερο ανάποδο τιμόνι για να διατηρήσετε σε έλεγχο τη γωνία της ουράς. Λίγο γκάζι και δεν θα έχετε γωνία που θα επιτρέψει τη διατήρηση της πλαγιολίσθησης, πολύ γκάζι και θα σβουρίξετε. Απλά τα πράγματα

    Βήμα 4
    Εδώ σημαδεύετε το apex της στροφής με σχεδόν τέρμα γκάζι και με σχεδόν τέρμα ανάποδο. Για να κλείσετε κι άλλο την τροχιά, δώστε περισσότερο γκάζι.

    Βήμα 5
    Εδώ είστε σε πλήρη φάση πλαγιολίσθησης έχοντας γλείψει το apex. Αν η στροφή κλείνει κι άλλο, δώστε λίγο γκάζι ακόμα, αν όχι, δώστε γκάζι και ανάποδο τιμόνι για να συνεχιστεί το θέαμα.

    Βήμα 6
    Τώρα ή θα χρειαστεί νΆ ανεβάσετε σχέση και να διατηρήσετε την πλαγιολίσθηση (μιλάμε για προχωρημένα πράγματα), ή αρχίστε να επαναφέρετε το τιμόνι προς τη σωστή πορεία του καθώς τελειώνει η 2η. Το κλειδί εδώ είναι η απαλότητα στην επαναφορά του τιμονιού. Το παν είναι να νιώσετε τι θέλει να κάνει το αυτοκίνητο.






    πηγη:περιοδικο Drive
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

  2. The Following 3 Users Say Thank You to Vasilis For This Useful Post:

    330compressor (15-03-10), bimmer-corfu (15-03-10), VanVIC (12-03-10)

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP