Να προσθεσω πως ο S54 ειναι ο μοναδικος κινητηρας παραγωγης με διαδρομη εμβολου 91mm και οριο περιστροφης στις 8000rpm!
Να προσθεσω πως ο S54 ειναι ο μοναδικος κινητηρας παραγωγης με διαδρομη εμβολου 91mm και οριο περιστροφης στις 8000rpm!
Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.
Αν και βγαίνουμε λιγάκι off topic, θα προσπαθήσω.
Ο κινητήρας αυτός έχει διαδρομή εμβόλου 0,091m. Δηλαδή η διαδρομή που κάνει το έμβολο από το άνω νεκρό σημείο έως το κάτω νεκρό σημείο είναι 91 χιλιοστά. Μπορεί να σου ακούγεται λίγο αλλά είναι μεγάλο νούμερο ειδικά για τέτοιον πολύστροφο κινητήρα. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, μεγαλώνει και η γραμμική ταχύτητα του εμβόλου και ασκούνται πραγματικά τεράστιες εφελκυστικές δυνάμεις στους πείρους(εμβόλου και στροφάλου), δυνάμεις που μετριούνται με τόνους!
Ο κανόνας λέει πως σε πολύστροφους κινητήρες, η διάμετρος του εμβόλου πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την διαδρομή του, να είναι δηλαδή ο κινητήρας ''υπερτετράγωνος'' όπως λέμε. Αν η διαδρομή είναι μεγαλύτερη, όπως στην περίπτωση του S54, τότε ο κινητήρας ονομάζεται ''υποτετράγωνος''.
Η πρώτη διάταξη ωφελεί την ευστροφία ενώ η δεύτερη δίνει έμφαση στην ροπή από τις χαμηλές στροφές.
Όταν λοιπόν η διαδρομή είναι μεγάλη και ο κινητήρας έχει υψηλό όριο περιστροφής, αφενός ασκούνται τεράστιες δυνάμεις στα κινούμενα μέρη του, αφετέρου η ταχύτητα του εμβόλου είναι πολύ μεγάλη. Υπάρχει ένας ορισμός που λέγεται ''μέση ταχύτητα εμβόλου'' (Mean Piston Speed) και μετριέται σε m/s. Αυτό το νούμερο δείχνει πόσο καλοσχεδιασμένος είναι ένας κινητήρας και μπορούμε να το βρούμε με τον εξής τύπο:
MPS = 2 * Stroke * RPM / 60
Όπου stroke είναι η διαδρομή σε μέτρα
RPM το οριο περιστροφης του κινητηρα.
Αν κάνεις τα μαθηματικά θα δεις οτι ο κινητήρας του Μ3 ''πλησιάζει'' αυτούς της F1 και είναι πιο ''γρήγορος'' από κινητήρα μοτοσυκλέτα supersport 1000 κυβικών!
Αυτά τα ολίγα..![]()
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη bill_m3 : 06-09-12 στις 21:37
Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.
A8hnaios (12-09-12), Akis 330Ci (18-12-12), alexk (06-09-12), aristent (06-09-12), bill_m3 (06-09-12), bmw-318is (07-09-12), chief (06-09-12), doctore (06-09-12), EVERGET (06-09-12), fast-enough (06-09-12), gant (06-09-12), GiannisRob (06-09-12), hades7 (06-09-12), imolarot (06-09-12), joseph (06-09-12), kostas 325 (06-09-12), Kostas_1 (06-09-12), Lambros46 (06-09-12), Leonidas_E39 (06-09-12), Monsta (06-09-12), nikos valvetronic (06-09-12), nikos1400 (06-09-12), ntinos (06-09-12), Panos 316T (06-09-12), panose30 (06-09-12), PapajimG (06-09-12), PATSIMINI (07-09-12), soc12r (06-09-12), Stamatis (06-09-12), Stathis (06-09-12), steliosm46 (07-09-12), Thomelef (06-09-12), vagmag (06-09-12), Vasilis M3 (17-12-12), Vassilis ///M (06-09-12)
joseph (06-09-12)
pilot (06-09-12)
Σχετικως - ασχετο, στον N46B20 (1995cc) που ειχε το 2λιτρο Ε90 με τα 150 αλογα, η διαμετρος/διαδρομη ηταν 84/90 mm, ενω στον βελτιωμενο Ν45Β20S που εβαλαν στο si, o κυλινδρισμος πηγε στα 1997cc με 1/1 λογο διαμετρου/διαδρομης εμβολου (86mm), εξου και οτι τα "κοκκινα" πηγαν στις 7.300, απο τις (νομιζω 6.300) του Ν46Β20
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη bill_m3 : 06-09-12 στις 21:37
EVERGET (06-09-12), Panos 316T (06-09-12), pilot (06-09-12)
90mm οκ, αλλά με τι όριο περιστροφής? Να ξεκαθαρίσω πως οι δυνάμεις αυξάνονται εκθετικά.. δηλαδή η διαφορά στις 7500rpm και στις 8000rpm είναι απλά χαοτική! Άσχετα αν μας φαίνονται ''λίγες'' 500 στροφές παραπάνω..![]()
Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.
nikos valvetronic (06-09-12)
Σήμερα με αποζημίωσε !!!!!
Γυρνούσε παντού!!! Γλυκά, όμορφα.... Μούρη μέσα, κώλος έξω, και το τιμόνι να γυρνάει μέσα στα χέρια....
Το μόνο που χαλάει τη συνατγή, είναι τα λάστιχα που στριγγλίζουν!!!!
Δεν ξέρω τα άλλα Μ3 πως ακούγονται, αλλά αυτός ο ήχος που βγάζει μάλλον από την καβούκα .... μου αρέσει τρελά!!!! Στο βουνό σε πωρώνει!!! Να ανεβάσεις κιάλλο, να πατήσεις κιάλλο για να το ακούς!!!!
Επίσης διάβαζα που έλεγε ο κόσμος, σχετικά με την ομορφιά του Μ3 ε46. Ε τώρα που το βλέπω παρακαρισμένο μου αρέσει όντως να το κοιτάω! Απλό, άγριο....
Για ανάρτηση κ λάστιχά, ίσως αν βρω κάτι μεταχειρισμένο να μπω στη διαδικασία να τα βάλω έστω για δοκιμή.
aristent (06-09-12), bill_m3 (06-09-12), Panos 316T (06-09-12), Vassilis ///M (06-09-12)
Leonidas_E39 (06-09-12), pilot (06-09-12)