Ρε Σπυρέοι να το πάρουμε λίγο πιο αργά?

Φτάσαμε στο σημείο να μιλάμε για τον λ. Από τη στιγμή που έχουμε closed loop, αρχίζει να υπάρχει η έννοια του adaptation, σωστά?

Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο m-power_01 Εμφάνιση μηνυμάτων
¨οχι δεν θα διορθώσει, ο λ που έχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα πάνω δεν είναι τόσο έξυπνος. Δεν μπορεί να πει πόση ακριβώς είναι η αναλογία κάθε στιγμή. Ξεχωρίζει 3 πράγματα, στοιχειομετρική, φτωχή, πλούσια. Αν βρει κάτι εκτος των ορίων του ...μπήκαμε σε safe mode ή σπάσαμε!
Για αυτό και λέγεται narrow band ο λ ο συνηθισμένος.
Στα δυναμόμετρα και σε άγραφους και γενικά σε σοβαρες δουλειές χρησιμοποιούμε wide band λ, που είναι ακριβείς.
Είχα διαβάσει ότι καινούρια μοντέλα εφοδιάζονται με wide band απο euro 4 και μετά. Αλλά δεν έχω δει ούτε διαφορά τιμής, ούτε να ξεχωρίζει κάτι στον κατάλογο.
1. γιατί?
2. Η αναλογία αέρα καυσίμου? Γιατί? Δεν μπορεί ο εγκέφαλος για τη δεδομένη χρονική στιγμή, να γνωρίζει έστω και με άλλο τρόπο την αναλογία?
3. Εξηγήσου. Φτωχή/πλούσια το καταλαβαίνω. Στοιχειομετρική?
4. Τώρα μπερδέυτικα. Αφού ο λ διορθώνει, τα όρια που αναφέρεσαι είναι τα όρια διόρθωσης?

5. Αφού υπάρχουν narrow και wide λ, όταν λέμε ότι διαφέρουν τα όρια τους, δώσε τιμές ή έστω ποσοστά για να καταλάβουμε!

Θένκς ε λοτ!