Και ετσι για την ιστορια να αναφερουμε πως...
Οι ζάντες των τροχών στην "Φόρμουλα 1" είναι συνήθως φτιαγμένες από σφυρήλατο κράμα μαγνησίου, λόγω της χαμηλής του πυκνότητας αλλά και της αυξημένης αντοχής του. Είναι μονοκόμματες για να είναι όσο το δυνατόν πιο γερές και "κουμπώνουν" στην ανάρτηση σε ένα και μόνο κεντρικό σημείο, με τη βοήθεια ενός διακόπτη κι ενός μπουλονιού (παξιμαδιού). Κατά τη διάρκεια ενός πιτ-στοπ, ο διακόπτης πιέζεται προς τα μέσα και απελευθερώνει άμεσα τον παλαιό τροχό, ενώ ο νέος τροχός "κουμπώνει" επίσης πιέζοντας τον διακόπτη. Για να σταθεροποιηθεί πρέπει να βιδωθεί και το μπουλόνι.
Οι ομάδες αγοράζουν ζάντες από εξειδικευμένους κατασκευαστές Στην πίστα οι ομάδες παραδίδουν τις
ζάντες στις εταιρείες ελαστικών, οι οποίες τους "φοράνε" τα ελαστικά με ειδικά μηχανήματα που έχουν
στα φορτηγά τους. Κατόπιν τα φουσκώνουν και επιστρέφουν τις "ντυμένες" πλέον ζάντες πίσω στις
ομάδες.
![]()