-

Αρχικό μήνυμα απο
Ptboul
Ειλικρινά είναι πολύ κρίμα τέτοια "διαμάντια" (merak) του παρελθόντος να μένουν στ'αζήτητα...
Ας μου επιτραπεί ωστόσο από τον θεματοθέτη race850i ένα off topic με αφορμή την υπερπολυτελή Jag xj6,άλλωστε θεωρώ πως η γοητεία αυτών των συζητήσεων αναφορικά με το παρελθόν της αυτοκίνησης έγκειται ακριβώς στην ευκαιρία που παρέχεται,για πολλές ενδιαφέρουσες -κατά το μάλλον ή ήττον- παρεκβάσεις.
Πραγματικά διαβάζοντας για την Jag xj6 και την φήμη που την ακολουθεί ως "ζημιάρικο" αυτοκίνητο (χαρακτηριστικό θα έλεγε κανείς της "Βρετανικής σχολής") δεν μπορούσα να μην φέρω στο νού μου έναν κλώνο της (στο περίπου) που επεδίωξε για λογαριασμό του υπερβόρειου Σουηδού,να κλέψει πωλήσεις από την βρετανίδα καλλονή.
Πρόκειται για το σπάνια απαντώμενο σήμερα VOLVO 164,το οποίο και αποτέλεσε την πρώτη αληθινά φιλόδοξη είσοδο της volvo στο club των πολυτελών οχημάτων (στο διάστημα 1968-1975) με κύριο χαρακτηριστικό του την ομοιότητά του με την Jaguar αλλά και την παροιμιώδη αξιοπιστία που συνόδευε ανέκαθεν τ'αυτοκίνητα της Σουηδικής φίρμας.
Μια μικρή περιγραφή πιο κάτω από το "Οctane":
1968-1975 VOLVO 164
Overview
Seeking to enter the luxury realms of Jaguar and Mercedes-Benz, Volvo unveiled the 164 in 1968. It was based on the 140-series, albeit with a longer body and 2978cc six-cylinder engine lurking behind its much grander grille, plus generous equipment. On the TE, owners got leather, air conditioning and power steering. The cars started with 145bhp, but when fuel injection arrived in 1971, this rose to 175bhp. The fitment of built-in foglamps from 1969 was a very Jaguar touch, but the 164 failed to appeal as much as the prettier Jags it wanted to emulate, despite the better build quality.
πηγή:https://www.classicandperformancecar...s.php?see=3790




Οι σχεδιαστικές αναφορές στην αντίπαλο Jaguar προφανείς...Η Volvo ωστόσο δεν μπορούσε να συναγωνιστεί την Jaguar σε επίπεδο εικόνας καθώς δεν είχε αρκούντως "ευγενική καταγωγή" συγκριτικά με το καμάρι της "Γηραιάς Αλβιώνας",για τον λόγο αυτό έδωσε βάρος εκεί που υπερτερούσε παραδοσιακά,δηλαδή στην ποιότητα κατασκευής.Πιο κάτω δύο φωτογραφίες από μπροσούρες της εποχής που θα μπορούσαν να εκληφθούν και ως "πικάρισμα" στον αντίπαλο για την φήμη αναξιοπιστίας που τον ακολουθούσε..


Παρ'όλα αυτά η μάχη των πωλήσεων δε κερδήθηκε από την volvo και το εξαιρετικό κατά τ'άλλα volvo 164,σημάδι πως η αίγλη του ονόματος της Jaguar ήταν υπεραρκετή για να πετύχει πωλήσεις.Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος και για την εκπάγλου καλλονής Μaserati Merak,με την φτωχή ποιότητα κατασκευής (τυπική των ιταλικών supercars της εποχής και σαφώς υποδεέστερη της Jag),η οποία εντούτοις χάρις στον σχεδιασμό,τις επιδόσεις αλλά και το κύρος της "Τρίαινας" έχει εξασφαλισμένη θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Πιο κάτω μερικά στοιχεία για την Merak:
1972 to 1974
It shared the BoraΆs mid-engine layout and some of its styling cues, but the big difference was under the bonnet: the Merak was powered by a 3 litre V6 which could trace its roots back to the Citroën SM-Maserati project. MaseratiΆs excellent reputation as a manufacturer had excited interest from Citroën, which had commissioned the design of the type C.114 2.7 litre V6 back in 1967 and the following year it took control of the company.
The engine was remarkable for its compactness, allowing a five-speed gearbox to be mounted ahead of it in the front-engined SM. It lent itself perfectly to being mounted amidships in the Merak, providing a more accessible alternative to the Bora. With cylinders bored out to 91.6 mm, the total displacement was 2,965 cc for this model and the output reached a more than respectable 190 hp at 6,000 rpm. Being 250 Kg lighter than the Bora, the Merak could achieve a top speed of 240 kph and handled superbly. Hydraulic brakes provided prodigious stopping power and were praised for their progressive response.
The name Merak did not refer to a wind, as was customary in this period, but rather to a star from the Great Bear constellation. The styling was derived from the general shape and proportions of the Bora, but the fastback shape was cut vertically right behind the seats and only 'flying buttresses' above the rear bootlid maintained a continuous silhouette. This innovative visual trick was once again the work of Giorgetto Giugiaro.
πηγή:https://www.maserati.com/maserati/en...o/m-merak.html
sorry και πάλι για το οff-topic,μετά βίας το "έσωσα" κάπως στο τέλος..
"Αν μπορούσες στο αδυσώπητο λεπτό του χρόνου να δώσεις την αξία που έχουν 60" σ'έναν αγώνα δρόμου...''
-
The Following 7 Users Say Thank You to Christos2002 For This Useful Post:
aristent (17-02-12), BILL007 (17-02-12), bill_m3 (17-02-12), GiannisRob (17-02-12), PANOS-E60 (17-02-12), Ptboul (20-02-12), Stamatis (17-02-12)
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP