
Αρχικό μήνυμα απο
Stathis
........και οταν λεω "κλασσικων" οπως ειθισται να λεγεται απο λεσχες, περιοδικα και ανθρωπους του χωρου, εννοω φυσικα "ιστορικων" ή "παλαιών μηχανοκινήτων οχημάτων" οπως αναφερει η ΣΤ 1831/19-1-1978 (Β΄72) υπουργικη αποφαση που εκδοθηκε το 1978 απο το Υπ. συγκοινωνιων.
οι κανομισμοι λοιπον της διεθνους ομοσπονδιας fiva, και των εν ελλαδι εκπροσωπων της καθως και οι σχετικες αποφασεις του υπουργειου εχουν να κανουν περισσοτερο με οχηματα υπο το ειδικο καθεστως των "ιστορικων πινακιδων" που εκδιδονται με σκοπο τα οχηματα αυτα να συμμετεχουν σε αγωνες και εκδηλωσεις των παραπανω λεσχων και ομοσπονδιων.
η αναγνωσριση αυτη μονο αυτον το σκοπο εξυπηρετει και κανεναν αλλο, καθως πανω στην αιτηση για προμηθεια αυτης της καρτας αναφερεται "Η Κάρτα έχει σκοπό μόνο την αναγνώριση του τροχοφόρου. Δεν εγγυάται την αυθεντικότητα και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς λόγους ή να αποτελεί απόδειξη της ιστορίας του συγκεκριμένου τροχοφόρου"
περαν αυτου οι προδιαδραφες της fiva μιλουν για οχηματα 30 ετων και ανω (χωριζοντας τα μαλιστα σε 7 υποκατηγοριες αναλογα με τη χρονολογια κατασκευης) χωρις ουσιαστικες μετατροπες διατηρημενα σε καλη κατασταση κοντα στα οριτζιναλ προτυπα.
τα κατα τοπους κλαμπς δινουν και εχουν δωσει στο παρελθον καρτα αναγνωρισης και σε αλλα οχηματα ξεχωριστου ενδιαφεροντος, οπως ηταν τα "dealer's specials" τα οποια πωλουνταν απο καινουργια με μετατροπες (μερικοι εμποροι της εποχης για να προσελκυσουν πελατες προσεφεραν δωρεαν διχρωμιες ή αλλες αισθητικες επεμβασεις, ή μετατροπες στο μοτερ, τα ηλεκτρικα κλπ).
τα οχηματα αυτα ειναι τα πιο ξεχωριστα και μπορουν να πιασουν αστρονομικες τιμες σε σχεση με τα απλα οριζτιναλ αν βρεθουν σε καλη κατασταση.
επισης αναγνωριζονται και αλλα οχηματα με ενδιαφερον τα οποια δεν ειναι μεν οριτζιναλ αλλα η ομοσπονδια αποφασισε οτι αξιζουν να σωθουν και συμμετεχουν φυσικα και στις εκδηλωσεις της. αυτα ειναι οχημητα γνωστων βελτιωτων, ή ειδικες κατασκευες της εποχης.
για παραδειγμα, ενα 2002 γνησιο alpina ή σνιτζερ δεν θα επαιρνε καρτα? ενα E30 Β6s, ενα γκολφ Μκ1 αβτ ή ετινγκερ?
ή για να ερθουμε και στα πιο συγχρονα, μερικες ειδικες Μ3 του χαρντγκε δεν θα θεωρηθουν ιστορικες στο μελλον?
ενα Ζ3 με ess και αλλες αναρτησεις-φρενα-τροχους κλπ, που θα το καταταξει ο ιστορικος του μελλοντος? στις μαϊμουδες, ή μηπως αν κρατηθει σε καλη αρχικη κατασταση, θα εχει αρκετα μεγαλυτερη αξια ως αντιπροσωπευτικο δειγμα tuning της εποχης του?
τελος υπαρχει και αλλη μια κατηγορια με οχηματα τα οποια μπορουν να εχουν ηλικια μικροτερη απο 30 χρονια, εως 20.
χαρακτηριζονται ως "ειδικου ενδιαφεροντος" ή πιο σωστα "Vehicles of Potential Interest" οπως αναφερει η fiva, οχηματα που δεν χαρακτηριζονται ακομα ως ιστορικα, αλλα θα χαρακτριστουν στο μελλον.
αρα με βαση τα παραπανω φτανουμε στο συμπερασμα οτι το vw Τ2 μπορει να αποκτησει καρτα κλασσικου, ιστορικου ή παλαιου μηχανοκινητου οχηματος (οπως θελει ο καθενας ας το λεει), ενω και το Τ3 μπορει επισης αν ειναι μοντελο 79-81.
αν ειναι μοντελο 82-91 μπορει να αποκτησει καρτα "Vehicle of Potential Interest" και να συμμετεχει κανονικα σε εκδηλωσεις και αγωνες.
επισης αν εχει μετατροπες "εποχης" (οι κριτες που τα βλεπουν ξερουν πολυ καλα), η εμπειρια εχει δειξει οτι θα παρει καρτα.
δηλαδη ενα Τ3 με ανταλλακτικα πορσε αντιστοιχης χρονολογιας ή παλιοτερης, μοτερ, ακρα, καθισματα κλπ, φτιαγμενο οπως το εκαναν στα 80s-90s θα αναγνωριστει.
ενα Τ3 με μοτερ σουμπαρου, καθισματα Μ3, τροχους μερσεντες, φωτα νεον pimpe my ride κλπ, δεν θα παρει.
αυτα οσον αφορα τη fiva η οποια οπως η ιδια αναφερει η καρτα που εκδιδει "Δεν εγγυάται την αυθεντικότητα και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εμπορικούς λόγους ή να αποτελεί απόδειξη της ιστορίας του συγκεκριμένου τροχοφόρου".
ελπιζω να υπηρξα διαφωτιστικος, αν υπαρχει καποια αλλη απορια ας διατυπωθει να τη συζητησουμε.