Διαφωνώ με το άρθρο και κάθετα και οριζόντια.
Αυτός που έχασε από το τελευταίο πακέτο μετοχών της SGL που άλλαξε χέρια, είναι η BMW και μόνο η BMW. Και εξηγούμαι:
Όταν λήφθηκε η απόφαση στα καταγώγια απέναντι από το Ολυμπιακό Στάδιο του Μονάχου, η BMW να επενδύσει στο Project i, το βιώσιμο σχέδιο μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων από κάρμπον μονοκόκ σασί, με επαναστατικά υβριδικά συστήματα, έπρεπε να βρεθεί ένας συνεργάτης για την παραγωγή των σασί. Επελέχθηκε το SGL Group, ως ο πιο τεχνικά καταρτισμένος. Ένα ποσοστό του γκρουπ αγοράστηκε από την BMW, ενώ ένα δεύτερο από την Σουζάνε Κλάττεν. Τότε είναι που κατασκευάστηκε και το εργοστάσιο στην Αμερική και ξεκίνησε το όλο προτζεκτ.
Την ίδια περίοδο άρχισαν να ξυπνάνε και οι άλλοι δύο γερμανικοί κατασκευαστές και να αναζητούν και αυτοί νέους συνεργάτες. Δυστυχώς δεν είμαι σπίτι τώρα, που έχω ονόματα, δελτία τύπου και ποσοστά (δεσμέυομαι να ανεβάσω λεπτομέριες το βράδυ). Η Μερσεντές και η VAG λοιπόν σύναψαν συνεργασίες με άλλους δύο κατασκευαστές.
Η VAG όμως δεν αρκέστηκε σε αυτό. Έχοντας ήδη έναν δικό της στο διοικητικό συμβούλιο της SGL, άρχισε να χτυπάει και αυτή, αγοράζοντας ένα ποσοστό της εταιρίας, ενώ, τονίζω, είχε ήδη εξασφαλίσει συνεργασία με άλλο όμιλο κατασκευής κάρμπον εξαρτημάτων.
Ο λόγος ήταν για να χτυπήσει τη BMW. Η BMW μη έχοντας άλλη διέξοδο, έπρεπε να ξοδέψει ρευστό, το οποίο σαφώς και δεν περισσεύει, για να εξασφαλίσει την SGL και να καταφέρει να κρατήσει τη VAG έξω από αυτή, γιατί η τεχνολογία και τεχνογνωσία με την SGL έχει ήδη αναπτυχθεί και επουδενεί δεν θέλουν ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής τους να αποκτήσει πρόσβαση και γιατί δεν υπάρχει άλλη εταιρία, αντίστοιχου μεγέθους, διαθέσιμη για συνεργασία.
Επομένως, αναγκάζονται να ξοδέψουν ρευστό για να προστατεύσουν την επένδυση τους. Ρευστό, που διαφορετικά θα πήγαινε στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης.
Αυτό είναι μεγάλη τσατσιά από την πλευρά της VAG, που με ύπουλες κινήσεις προσπαθεί να "σαμποτάρει" τους ανταγωνιστές. Ιδίως την BMW που αντικειμενικά έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα.
Το βράδυ που θα είμαι σπίτι και θα έχω χρόνο, θα ανεβάσω τα διάφορα δελτία τύπου από BMW και VAG, και ειδικά αυτό της VΑG που ανακοινώνουν συνεργασία και κοινοπραξία με άλλον κατασκευαστή κάρμπον εξαρτημάτων. Πολύ πριν χτυπήσουν την SGL.
![]()