Αλλαξα τα φρενα τον 8-2010 μαζι με υγρα (MOTUL RBF 600),σωληνακια και εκανα εξαερωση με το μηχανημα στην bmw.
Θεωρητικα μετα απο 2 χρονια τον 8-2012 πρεπει να κανω αλλαγη υγρων φρενων,ομως λογο καταθεσης πινακιδων εχω κανει λιγα χιλιομετρα (περιπου 2000) και μαλιστα,με καθολου ζορισμα στα φρενα!!!!
Θα ηθελα την αποψη σας στα παρακατω.......
1:Πρεπει να αλλαθνουν τα υγρα οταν κλεισουν τα 2 χρονια ή λογο της περιορισμενης χρησης μπορει ο χρονος να παραταθει;
2:Καθε φορα που αλλαζουμε υγρα,πρεπει να γινετε εξαερωση με το μηχανημα της bmw ή μια απλη εξαερωση ειναι αρκετη;
![]()
Τα dot4 με τα Dot 5 (.1 και τα δύο από όσο θυμάμαι) δεν έχουν να κάνουν τόσο με την θερμοκρασία βρασμού ή άλλες μηχανικές ιδιότητες, όσο με την βάση από την οποία έχουν φτιαχτεί.
Και γύρω από την βάση αυτή (και τις διαβρωτικές της ιδιότητες) έχει χτιστεί όλο το σύστημα των φρένων. Μια google έρευνα μεταξύ dot4 vs dot5 θα σου δώσει πιστεύω αρκετά καλά αποτελέσματα.
Οπότε σε θέμα αριθμού ΜΟΝΟ ΟΤΙ γράφει το ταμπελάκι επάνω. Σε θέμα ποιότητας... all that money can buy. Σε θέμα αλλαγών (προσωπικά) κάθε χρόνο.
Ένα δύο μπουκαλάκια ξοδεύεις έτσι και αλλιώς.
Όσο υψηλότερο είναι το σημείο βρασμού ενός υγρού φρένων, τόσο πιο υδροσκοπικό είναι το υγρό αυτό.
Τα Motul RBF600 και τα Castrol SRF δεν κρατούν πάνω από χρόνο, ενώ τα επίσημα χείλη της Motul μου είχαν πει να τα αλλάζω κάθε εξάμηνο. Το κόστος είναι πέρα για πέρα ασύμφορο.
Να πω και κάτι άλλο? Στο ΤΤ φορούσα 4πίστονα Brembo και ήμουν συνεχώς καβάλα στο φρένο. Ο φρενάς μου με φώναζε σιδεροφάγο. Ε λοιπόν, ποτέ δεν είδα διαφορά μεταξύ του RBF600 κι ενός καλού υγρού όπως το ATE typ200 ή το ATE Superblue. Κι αυτά έβγαζαν 2ετία χαλαρά.
alexm (01-12-11)
Sorry έχεις δίκιο ...ανάλογα το πόσο θα σπαταλήσει ο μάστορας (γιατί ένα μέρος πάει χαμένο) θα χρειαστείς πάνω από 1 λίτρο. Από το 2λιτρο της ΑΤΕ μου περισσεύει. Με 1,5 λίτρο είσαι καλυμμένος πιστεύω.Εκτός αν είστε πάρα πολύ σπάταλοι.
1) Να αλλάξουν στα δύο χρόνια. Δεν είναι τυχαίο ότι ενώ όλα τα άλλα αναλώσιμα τα πηγαίνει με χλμ ,τα υγρά φρένων τα πηγαίνει ανά διετία.
2)Ναι ναι και πάλι ΝΑΙ
1) όσο είναι σφραγισμένα στο μπουκάλι δεν παθαίνουν τίποτα. Όσο είναι στο κύκλωμα οξειδώνονται , απορροφούν υγρασία , ''πέφτουν''.
2)Εξαρτάται από την επιμονή και την σχολαστικότητα του τεχνικού .
1ο πόστ
Στα νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα, που έχουν τεχνολογία ABS δεν μπορείς να εξαερώσεις την μονάδα του ABS γιατί όταν είσαι σταματημένος, αυτή είναι ανενεργή.Αυτήν την δουλειά την αναλαμβάνει ο υπολογιστής. Ακούς κιόλας τις βαλβίδες που ανοίγουν.
Σε ουσία, εγώ είχα κάνει την δοκιμή. Όταν έβαλα τα σωληνάκια υψηλής ,άλλαξα υγρά και έκανα την πατροπαράδοτη εξαέρωση. Παρατήρησα ότι το ABS έγινε πιο παρεμβατικό. Την επόμενη μέρα έκανα την προτεινόμενη και το φαινόμενο αυτό διορθώθηκε. Και τις δύο φορές έγινε με την ίδια αντλία, στον ίδιο χώρο ,από τα ίδια χέρια κλπ κλπ. Δεν μπορώ να σε πείσω για αυτό ,γιατί είναι θέμα αίσθησης ,δεν μπορώ να το αποδείξω.
Σε ένα εξειδίκευμένο συνεργείο θα σου κάνουν την προτεινόμενη διαδικασία και το κόστος δεν θα είναι τραγικό.Δεν θα το σκεφτείς καν.
alexm (01-12-11), BILL007 (02-12-11), bill_m3 (01-12-11), oldcarskickass (01-12-11), S8N (01-12-11), VanVIC (01-12-11), Vassilis ///M (01-12-11)