Δυστυχώς, για άλλη μια φορά διαπιστώνω κάτι σύνηθες, τόσο για το φόρουμ αυτό όσο και για την ελληνική κοινωνία γενικότερα, την πλήρη απαξίωση και το μηδενισμό σε θέματα μάλιστα τα οποία συχνά δε γνωρίζουμε από πρώτο χέρι.
Αναμφίβολα, η κατάσταση των ελληνικών πανεπιστημίων είναι άσχημη, ποιος είναι όμως ο μεγαλύτερος υπεύθυνος?
Ο απλός φοιτητής?
Τι μπορεί να κάνει ο απλός φοιτητής, να παίζει ξύλο με τους στρατούς των κομματόσκυλων που έχουν δει το πανεπιστήμιο τσιφλίκι τους, να κυνηγάει όσους καθηγητές την έχουν δει υπάλληλοι (δεν είναι η πλειοψηφία αλλά δυστυχώς υπάρχουν αρκετοί ασυνείδητοι όπως παντού άλλωστε) ή να βάλει βόμβα στον υπουργό που δίνει το χαμηλότερο πανευρωπαϊκά ποσοστό του προϋπολογισμού για την παιδεία και καταλήγουμε συχνά να κάνουμε 400 παιδιά μάθημε σε μια αίθουσα γιατί δεν υπάρχει επάρκεια σε καθηγητές?
Εν ολίγοις, τον απλό φοιτητή, ο οποίος αποτελεί την συντριπτική πλειοψηφία, οφείλουμε να τον βγάζουμε στην απ'έξω αφού είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
Και ναι, δεν έγινε και τίποτα να πίνει όποιος θέλει κι ένα καφέ παραπάνω (όχι βέβαια η καλοπέραση να γίνεται αυτοσκοπός και τροχοπέδη, ούτε όμως να λείπει εντελώς), η ζωή δεν είναι μόνο διάβασμα και υποχρεώσεις ιδίως στις νεαρές ηλικίες, ούτε σημαίνει πως όποιος δεν είναι όλη μέρα στο πανεπιστήμιο και τον ελεύθερό του χρόνο δεν είναι σε σεμινάρια και διαλέξεις είναι άχρηστος ή ευθύνεται για τα άσχημα των πανεπιστημίων.
Για πάμε τώρα στις παρατάξεις, ιδίως των δυο μεγαλύτερων κομμάτων (όχι πως και οι υπόλοιπες δεν φέρουν ευθύνη αλλά μιας και ο αριθμός των μελών τους είναι αρκετά μικρότερος όπως και η δύναμη των ηγεσιών τους, δεν μπορούν να επηρεάσουν το ίδιο).
Ποιος ο ρόλος τους στα ελληνικά πανεπιστήμια πλην του τραμπουκισμού και του δούναι και λαβείν με ορισμένους καθηγητές που πρόσκεινται στις παρατάξεις αυτές?
Και από που ξεκίνησε ένα μεγάλο μέρος των πολιτικών που κόπτονται σήμερα για την παιδεία και το καλό του ελληνικού κράτους? Μήπως ήταν οι κλασικοί γλοιώδεις ρεμπεσκέδες που το μόνο που ήξεραν να κάνουν καλά ήταν η προπαγάνδα υπέρ των παρατάξεών τους και η καλλιέργεια της ρεμούλας και του βολέματος στα μυαλά των μελών τους?
Τι κάνει λοιπόν το νέο νομοσχέδιο για τις νεο-λέρες αυτές???
ΤΙΠΟΤΑ.
Και πως θα μπορούσε άλλωστε, αφού αυτές αποτελούν τα μελλοντικά τους στελέχη?
Ξέχωρα από αυτά, το έτερο μείζον θέμα του νέου νομοσχεδίου είναι πως ΔΕ διασφαλίζει τη δημόσια χρηματοδότηση του πανεπιστημίου, κάτι που θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην επιβολή διδάκτρων σε όλες τις μεταπτυχιακές σπουδές (θυμίζω πως σήμερα η πλειοψηφία των μεταπτυχιακών στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι δωρεάν για τους Έλληνες φοιτητές) και σε λίγα χρόνια και στις προπτυχιακές σπουδές.
Μιλάμε λοιπόν για μια επικείμενη κατάργηση της δωρεάν δημόσιας παιδείας!
Όσο για την είσοδο χορηγών και με τη βούλα πλέον, φαντάζομαι πως όλοι καταλαβαίνουν τα θέματα που θα εγερθούν αφού καλώς ή κακώς, οι αγνοί ευεργέτες έχουν εκλείψει προ πολλού και τη θέση τους έχουν πάρει επιτήδειοι που με τις υποτιθέμενες χορηγίες τους προσπαθούν να αλλοτριώσουν τόσο την πανεπιστημιακή ηθική και ιδεολογία, όσο και να χρησιμοποιήσουν την επιστήμη για ιδία οφέλη (κατευθυνόμενες έρευνες κλπ).
Στο θέμα του ασύλου τώρα, θα σταθώ ελάχιστα λέγοντας καταρχάς πως η τήρησή του ήταν προβληματική (κανένας φοιτητής ή απλός επιστάτης δε μπορεί να τα βάλει με 100άδες άτομα που εισβάλλουν κατά καιρούς, κυρίως στις σχολές του κέντρου) και πράγματι συχνά οδηγούσε σε κλοπές, βανδαλισμούς, συμπλοκές (κατά κανόνα μεταξύ παρατάξεων που και τώρα δεν θα τις πειράζει κανείς) κλπ.
Ωστόσο, όποιος νομίζει πως αυτό που έχουμε σήμερα είναι ένα πραγματικά δημοκρατικό κράτος στο οποίο η ελευθερία έκφρασης και διακίνησης ιδεών είναι έννοιες αναφαίρετες, φοβάμαι πως κάνει ένα τεράστιο λάθος.
Καθημερινά περνά πλήθος ακραίων και συχνά αντισυνταγματικών μέτρων χωρίς την παραμικρή συγκατάθεση του λαού, κεκτημένα δεκαετιών καταργούνται και οποιαδήποτε μορφή αντίστασης καταπνίγεται με τον πλέον άγριο τρόπο (βλέπε την καταστολή του κόσμου την ημέρα ψήφισης του μεσοπρόθεσμου).
Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, θα έπρεπε να προβληματιστεί πολύς κόσμος γιατί επέλεξαν ΤΩΡΑ να καταργήσουν το άσυλο.
Μήπως γιατί τώρα θα ήταν πιο χρήσιμο από ποτέ στους πολίτες και πιο επικίνδυνο για τους κυβερνόντες?
Το τελευταίο είναι ένας απλός προβληματισμός, στο μέλλον θα φανεί αν είναι βάσιμος, αλλά πολύ φοβάμαι πως θα είναι.
Τώρα στη διαμάχη ελληνικών και ξένων πανεπιστημίως προσωπικά δεν θα εμπλακώ.
Προφανώς υπάρχουν πολύ ανώτερα πανεπιστήμια στο εξωτερικό, όπως υπάρχουν και πολύ κατώτερα.
Και η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων μαθητών που φεύγει για το εξωτερικό είναι όχι γιατί φοιτούν στα σπουδαία πανεπιστήμια, αλλά γιατί δε μπορεί καν να περάσει στα ελληνικά και πόσο μάλλον να αποφοιτήσει.
Θα ήταν αστείο λοιπόν να πει κανείς πως το Μετσόβιο είναι αντίστοιχο του ΜΙΤ, ακόμα πιο αστείο θα ήταν όμως να λέμε πως το 90+% των Ελλήνων μαθητών πηγαίνουν σε κορυφαία ξένα πανεπιστήμια και όχι σε σχολές που έχουν επίπεδο σπουδών όμοιο πάνω κάτω με ένα ΙΕΚ και σε καμία περίπτωση με τα καλά ελληνικά πανεπιστήμια όπως το Μετσόβιο, το Καποδιστριακό, το Αριστοτέλειο κλπ.
Αυτά τα λίγα για το θέμα της παιδείας που είναι από τα πλέον θεμελιώδη για την κοινωνία μας.
ΟΛΟΙ συμφωνούμε πως η κατάσταση στο ελληνικό πανεπιστήμιο πρέπει να αλλάξει.
Το πρόβλημα είναι όμως πως πολλές από τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν φαίνεται να είναι προς τη λάθος κατεύθυνση μιας και δε λύνουν τα μείζονα ζητήματα ενώ παράλληλα εγείρουν και νέα..
the more people agree with me
the more I think I'm wrong