Σελίδα 3 από 5 ΠρώτηΠρώτη 12345 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 21 έως 30 από 44

Θέμα: Η νέα 911

  1. #21
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    salonica
    Μηνύματα
    13.324
    Thanked
    18605
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Z4 DCT Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μπαινουν τα νεα padles και σε αυτο...αλλα σαν extra...Γερμανικο σχεδιο αφαιμαξης
    έτσι μάλιστα...αν και για να είμαι ειλικρινής, καρέρα = χειροκούνα...έτσι θα το προτιμούσα,
    και με έναν πιο βαρύ συμπλέκτη.
    sympether with chiefτης

    _________________________________________________

    /
    //Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS

  2. The Following User Says Thank You to Thomelef For This Useful Post:

    Monsta (18-08-11)

  3. #22
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    46
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Thomelef Εμφάνιση μηνυμάτων
    [/B]
    και όμως...όλα είναι συνήθεια. προσωπικά νομίζω πως τπτ δεν συγκρίνεται με την αίσθηση
    που παίρνεις στο στρίψιμο απο μια καρέρα. η αναπήδηση της μούρης του αυτοκινήτου
    στην έξοδο της στροφής, είναι κάτι που σε αφήνει με ανοιχτό το στόμα...επίσεις, υπάρχει
    μεγάλη διαφορά στην συμπεριφορά ενός κάμπριο καρέρα απ'ότι ενός κουπέ.
    Το διαπιστωσα ο ιδιος πριν μερικες μερες...οπως τα λες Θωμακο.

    Υπαρχει ομως ενα μεγαλο ΑΛΛΑ....
    Πουλάω το BMW ή το ανταλλάζω με saxo

  4. #23
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    salonica
    Μηνύματα
    13.324
    Thanked
    18605
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο manos///3 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Το διαπιστωσα ο ιδιος πριν μερικες μερες...οπως τα λες Θωμακο.

    Υπαρχει ομως ενα μεγαλο ΑΛΛΑ....
    το οποίο είναι???
    sympether with chiefτης

    _________________________________________________

    /
    //Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS

  5. #24
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    6.185
    Thanked
    10610
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Και εχουμε και τα πρωτα σχόλια (αγγλικα) από καποιον που το οδηγησε:

    https://www.planet-9.com/news-items/...911-991-a.html

  6. The Following 3 Users Say Thank You to Kostas_1 For This Useful Post:

    5555 (18-08-11), GiannisRob (18-08-11), Thomelef (18-08-11)

  7. #25
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    46
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Thomelef Εμφάνιση μηνυμάτων
    το οποίο είναι???
    ΑΛΛΑ ποτε δε θα εδινα τοσα χρηματα για να την αποκτησω...

    Ταξιδεψα μαζι της 1000 χλμ και διαπιστωσα πως προκειται για ενα πολυ καλο σπορ τουρινγκ αυτοκινητο με κορυφαιο πατημα και αισθηση στους δρομους της Ιταλιας και Γαλλιας φυσικα!
    Πολυ υπερτιμημενο στην Ελλαδα γι' αυτα που προσφερει..Μιλαω για carrera4s με pdk...Με τα μισα χρηματα αποκτας ενα Μ με το ιδιο αποτελεσμα.

    Μενει να οδηγησω ενα gt3........!
    Πουλάω το BMW ή το ανταλλάζω με saxo

  8. #26
    Εγγραφή
    24-12-09
    Μηνύματα
    13.125
    Thanked
    23232
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Τα φλας εκει που ειναι μπροστα, θα τα κλαις στο πρωτο ξεπαρκαρισμα.
    Μια πισω να κανει η θειτσα με το Λανος κρακ, να το πεντακοσαρικο.
    Τα πισω φωτα αουντιζουν.
    Η κονσολα μεσα ειναι "καινοτομια" οπως και τα οργανα, θα την συνιθισουμε νομιζω.
    Προτιμω αισθητικα την 997.

  9. The Following User Says Thank You to Stamatis For This Useful Post:

    S8N (18-08-11)

  10. #27
    Εγγραφή
    30-07-10
    Περιοχή
    Ξεσσαλονικη!
    Ηλικία
    43
    Μηνύματα
    7.730
    Thanked
    17908
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ουφ.....
    Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.



  11. #28
    Εγγραφή
    28-05-10
    Περιοχή
    Patra, Greece
    Μηνύματα
    1.926
    Thanked
    3248
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Λοιπόν, έχουμε και λέμε:

    Επίσημο δελτίο τύπου:

    The new Porsche 911 Carrera: Tradition meets modernity

    World premiere at the 2011 IAA Frankfurt Motor Show

    Stuttgart. At 48, the Porsche 911 Carrera is younger than ever: The completely redesigned generation of the sports car icon is stepping into the limelight with its flat, stretched silhouette, exciting contours and precisely designed details, yet from the very first glance it remains unmistakably a 911. True to the 911 tradition, the distinctive Porsche design language with its tendons and muscles exudes power and elegance.

    The 100 millimetre (~ 3.9 inches) longer wheelbase and reduced height combined with the up to 20-inch wheels underpin the athletic appearance. At the same time, the typical sports car compact exterior dimensions were retained. Seen from the front, the eye is drawn to the 911Άs trademark wide-arched wings. They emphasise the wider front track, so that the new 911 Carrera models sit even more solidly on the road. The remodelled exterior mirrors are accommodated on the upper edge of the door and not as before on the mirror triangle. Not only is this aerodynamically advantageous, it also emphasises the new design line and visual impression of width.

    The all-new, lightweight body is an intelligent aluminium-steel construction. It is responsible for a significant proportion of the weight reduction of up to 45 kilograms. Combined with significantly greater rigidity. Aerodynamic optimisation – including a wider, variably extending rear spoiler – enabled the new 911 CarreraΆs lift to be reduced yet further while retaining a very good Cd value.

    To complement the modern exterior design, the Porsche designers created an interior, the architecture of which takes its cue from the Porsche Carrera GT. The driver is now even more closely integrated with the cockpit thanks to the centre console rising up to the front with the high-mounted shift lever or gear selector located especially close to the steering wheel in typical motorsport fashion. Classic Porsche elements are also to be found inside, as they are on the outside: the instrument cluster with five round instruments – one of them a high resolution multifunction screen, the central rev counter and the ignition lock to the left of the steering wheel.

    Setting the standard in its class, as it has for generations, the new 911 Carrera and Carrera S raise the performance and efficiency bar yet another notch. All versions get by with significantly less than ten litres of fuel per 100 kilometres (28 mpg imp.). Fuel consumption and emissions are up to 16 per cent lower compared with its predecessor. Among other things, this is achieved by systems and functions such as auto start/stop, thermal management, electrical system recuperation, the worldΆs first seven-speed manual transmission and – in conjunction with the Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK) – sailing as it is called. The new electro-mechanical power steering offers not only PorscheΆs typical precision and feedback but also helps to increase efficiency and reduce fuel-consumption.

    For example, the 911 Carrera with the new 350 hp (~ 257 kW) 3.4-litre boxer engine and optional PDK consumes a mere 8.2 litres per 100 kilometres (~ 34 mpg imp.) based on the New European Driving Cycle (NEDC) – 1.6 l/100 km (~ 6 mpg imp.) less than its predecessor. Also, at 194 g/km CO2, it is the first Porsche sports car to make it below the 200 g/km mark. With the 911 Carrera S as well, with its 3.8-litre boxer engine and what is now 400 hp (~ 294 kW), fuel consumption when paired with the optional PDK is reduced by 14 per cent or 1.5 l/100 km (~ 5 mpg imp.) to 8.7 l/100 km (~ 32 mpg imp.) despite 15 hp (~ 11 kW) more power. That equates to CO2 emissions of 205 g/km.

    At the same time there are performance improvements in both models. The 911 Carrera S with PDK manages to accelerate from nought to 100 km/h (~ 62 mph) in 4.3 seconds. Pressing the Sport Plus button on the optional Sport Chrono package cuts that to 4.1 seconds. The 911 Carrera with PDK needs only 4.6 seconds (Sport Plus 4.4 seconds) to sprint from a standing start to 100 km/h (~ 62 mph).

    The new 911 doesnΆt just offer better longitudinal dynamics, however, but top performance at an unprecedented level in terms of transverse dynamics as well. In addition to the longer wheelbase, the greater agility, precision and driving stability are based, among other things, on the wider front track, the new rear axle and new electro-mechanical power steering. Depending on the model, there are other standard or optional active control systems available as well that further enhance the driving dynamics. That is especially true for the Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) active roll stabilisation system, available for the first time on the 911 Carrera S. For example, the system reduces lateral inclination when cornering, the tyres always being in the optimal position relative to the road surface and able to transmit higher lateral forces. Maximum cornering speeds are increased; even faster lap times on racing circuits are possible.

    It has therefore been possible in the new model to extend yet further the span of apparently contradictory attributes such as performance and efficiency, sportiness and everyday practicality that has always typified the Porsche 911. That makes the 911 Carrera more of a 911 than ever. The new Porsche 911 Carrera celebrates its world premiere at the 2011 IAA Frankfurt Motor Show. The launch of the new 911 models gets under way on 3 December 2011, the new cars can be orderd from September 1st. Prices in Germany are 88,038 euro for the 911 Carrera and 102,436 euro for the 911 Carrera S, including 19 per cent VAT and market-specific equipment.
    Πηγή: Porsche

    Η φοβερή πατέντα για την οροφή της κάμπριο, που συνδυάζει μεταλλική και υφασμάτινη οροφή, εδώ:

    https://www.germancarforum.com/conte...-t-notice.html

    Δυστυχώς το site αυτό δεν επιτρέπει το hotlinking φωτογραφιών, οπότε αναγκαστικά θα πρέπει αν κάνετε κλικ στο παραπάνω λινκ.

    Και μερικές νέες φωτό:










  12. The Following User Says Thank You to GiannisRob For This Useful Post:

    Kostas_1 (23-08-11)

  13. #29
    Εγγραφή
    24-12-09
    Μηνύματα
    13.125
    Thanked
    23232
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Η κονσολα ακομα δεν.....

    Θελει καιρο για να τη χωνεψω.

  14. The Following User Says Thank You to Stamatis For This Useful Post:

    Kostas_1 (23-08-11)

  15. #30
    Εγγραφή
    28-12-09
    Περιοχή
    Πατρα
    Ηλικία
    59
    Μηνύματα
    3.100
    Thanked
    13978
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Τι εχουν παθει τα εργοστασια με τα video στον παγο;


  16. The Following User Says Thank You to alexm For This Useful Post:

    aristent (23-08-11)

Σελίδα 3 από 5 ΠρώτηΠρώτη 12345 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP