Τα πλοία αυτά Φανη είναι πολύ ειδικά όπως και το trade που κάνουν. Καταρχήν δε δουλευονται όπως ένα φορτηγό η ένα τανκερ ωπου για το φορτίο υπάρχει μια φορτωτικη (σε τρία επίσημα αντίγραφα). 15,000 κοντέινερ μπορεί να μεταφράζονται σε 15,000 χιλιδες φορτωτικες αν κάθε κοντέινερ έχει διαφορετικό παραλήπτη. Η διαχείρηση και μόνο τέτοιων όγκων εγγράφων είναι εξοπλανητικη. Γίαυτο και δεν βλέπουμε ναυτιλιακές εταιρείες όπως οι Ελληνικές να διαχειρίζονται εμπορικά τα φορτία. Τα πλοία τους ειναι χρονοναυλωμενα σε χρονικές περιόδους με διαφορετική διάρκεια σε τεράστιες εταιρείες όπως η Maersk, evergreen, MSC, Hanjin και πολλές άλλες που αναλαμβάνουν τα logistics. Ανάλογα με την προσφορά και ζήτηση υπάρχει και διακύμανση των ναύλων. Πριν 3 χρόνια με την παγκόσμια κρίση είχαν καταρευσει....τώρα είναι στα πάνω τους....αυτά τα λίγα διότι είναι ένας τομέας τον οποίο παρακολουθώ πολύ επιδερμικα. Σε ότι αφορά τις καταναλωσεις να σου πω ενδεικτικά ότι ένα τανκερ 160,000 τόνων κορεατικης κατασκευής καταναλώνει σε καιρικές συνθήκες εώς 4 μποφωρ με ταχύτητα 13.5 κόμβων περίπου 52 τόνους ανα 24ωρο για την κυρία μηχανή όταν είναι άδειο και περίπου 54 τόνους με 13 κόμβους με φουλ φορτίο. Για να πάρεις ένα κόμβο καις περίπου 5 τόνους παραπάνω. Αυτά όλα είναι συνάρτηση της υδροδυναμικης σχεδίασης του πλοίου καθώς και του engine maker. Η κατανάλωση σε λάδι αν θυμάμαι καλά είναι της τάξης των 200 λίτρων ημερησίως.