Eleni (26-12-11)
πλαστικό τιμόνι...
![]()
λιγο χοντροκομμενο ειναι,
αλλα μπορουμε να διακρινουμε το σχημα του προβολεα
τουλαχιστον, και του αεραγωγου.
![]()
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________ _____________________
RTFM
πατα και εσυ ενα m3.. δεν πανε μια..
ΒΜW Σειρά 3 2012: Ζωντανός θρύλος
Ορισμένα αυτοκίνητα σε ξεπερνούν. Όχι με τις εξωτικές προδιαγραφές τους ή τον δύστροπο χαρακτήρα τους, αλλά με τη μόνιμη σχέση που διατηρούν με την κορυφή.
Για περισσότερα από 35 χρόνια η Σειρά 3 της BMW παραμένει μία από τις ικανότερες προτάσεις της κατηγορίας, ενσωματώνοντας τις γνώριμες κατασκευαστικές αρχές της βαυαρικής φίρμας με τον πλέον δυναμικό τρόπο.
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός premium τετράτροχου για τη γνωστή σε όλους "τριάρα" δεν ήταν ποτέ αρκετά. Στον καθωσπρεπισμό της Mercedes-Benz C-Class και στη μετριοπάθεια του Audi A4 απαντούσε με το υποδειγματικό ζύγισμα του πλαισίου της, το κοφτερό της τιμόνι και την αδιαπραγμάτευτα οδηγοκεντρική συμπεριφορά της.
Ταξιδεύοντας, λοιπόν, στην Βαρκελώνη με σκοπό να βρεθείς για πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι της νέας Σειράς 3, το σημαντικότερο ερώτημα που καλείσαι να απαντήσεις είναι αν η BMW διατήρησε αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά ενός αυθεντικού sport sedan ή επέλεξε να... νερώσει ελαφρώς το κρασί της, ακολουθώντας το πρόσφατο παράδειγμα της Σειράς 5 και της πολύ μικρότερης Σειράς 1.
Η αλήθεια είναι ότι η εμφανής αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων -στο συνολικό μήκος προστέθηκαν περισσότερα από εννέα εκατοστά- δεν αποτελεί και τον καλύτερο οιωνό για τη δυναμική της "τριάρας".
Παρόλα αυτά, μία πιο προσεκτική ματιά στις τεχνικές της προδιαγραφές αποκαλύπτει πως η νέα Σειρά 3 είναι κατά 40 κιλά ελαφρύτερη σε σχέση με το αυτοκίνητο που καλείται να αντικαταστήσει.
Μιλώντας για βάρος, με τους κινητήρες τοποθετημένους στο διαμήκη άξονα και τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, η άριστη κατανομή του θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Όπως δηλαδή οι ανεξάρτητες αναρτήσεις (ψαλίδια για τους μπροστινούς τροχούς και πολλαπλοί σύνδεσμοι για τους πίσω), το ακριβέστατο σύστημα διεύθυνσης, οι προηγμένες εφαρμογές εξοικονόμησης ενέργειας και το κορυφαίων προδιαγραφών αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, που αν και ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, επί της ουσίας αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του αυτοκινήτου.
Ανάλογο είναι και το παράδειγμα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, χάρη στην οποία έχεις τη δυνατότητα να προσαρμόζεις τη σκληρότητα των αμορτισέρ σε πραγματικό χρόνο, επιλέγοντας ένα από τα προγράμματα οδήγησης του Driving Experience Control (βασικός εξοπλισμός).
Στο περιθώριο όλων αυτών των εξοπλιστικών και μη χαρακτηριστικών και πριν ακόμη γαντζωθείς από τη χορταστική -σε πάχος- στεφάνη του τριάκτινου τιμονιού, έχεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις τον τρόπο με τον οποίο οι Γερμανοί εξασφάλισαν τη σχεδιαστική συνέχεια του αμαξώματος -δύο παράλληλες προς το έδαφος γραμμές διατρέχουν σχεδόν όλο το πλευρικό του τμήμα- αλλά και να αναζητήσεις, πίσω από το πολυτελές περιτύλιγμα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών, την πολυδιαφημισμένη κατασκευαστική ποιότητα μίας πραγματικής BMW.
Η επιλογή ανάμεσα στις τρεις εκδόσεις -Lines στη γλώσσα των Βαυαρών- έχει να κάνει περισσότερο με τα στιλιστικά στοιχεία του αυτοκινήτου παρά με τον σκληρό πυρήνα του εξοπλισμού. Έτσι λοιπόν, η Sport Line διακρίνεται για τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, η Luxury Line για το πολυτελές προφίλ της, ενώ η Modern Line δείχνει να ακολουθεί τη μέση οδό.
Ανεξαρτήτως έκδοσης πάντως ο εξοπλισμός συμβαδίζει με τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου, προσφέροντας μεταξύ άλλων μία οθόνη 8,5 ιντσών τοποθετημένη στην κορυφή του ταμπλό, ο σχεδιασμός της οποίας παραπέμπει -όχι τυχαία- σε iPad.
Στις λεπτομέρειες που στην καθημερινότητά μας μπορούν να κάνουν τη διαφορά ανήκει η μετά βίας αντιληπτή αύξηση των εσωτερικών διαστάσεων και τα 20 επιπλέον λίτρα του χώρου αποσκευών, ο όγκος του οποίου έφτασε αισίως τα 480 λίτρα.
Στο σημείο αυτό, στη μάχη των αριθμών ρίχνονται οι "πληθωρικές" επιδόσεις που εξασφαλίζει η παρουσία αποκλειστικά υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου στην γκάμα του αυτοκινήτου.
Για αρχή η νέα Σειρά 3 πρόκειται να εξοπλιστεί με δύο κινητήρες βενζίνης 2,0 και 3,0 λίτρων, τεχνολογίας TwinPower Turbo. O πρώτος αποτελεί μία νέα, πανίσχυρη μονάδα που για πρώτη φορά τοποθετήθηκε στην Χ1.
Στην έκδοση 328i η απόδοση του εν λόγω κινητήρα φτάνει τους 245 ίππους και τα 350 Nm, ενώ η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6,4 λίτρα. Αντιστοίχως, ο "straight six" κινητήρας της 335i αγγίζει τους 306 ίππους και προέρχεται από τη σημερινή γενιά του αυτοκινήτου.
Αντιστοίχως, η πετρελαιοκίνητη 320d εφοδιάζεται με ένα δίλιτρο μοτέρ 184 ίππων και 380 Nm ροπής, ενώ στην έκδοση 320d EfficientDynamics Edition το ίδιο μοτέρ αποδίδει 163 ίππους, καταναλώνοντας μόλις 4,1 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.
Όπως είναι φυσικό, λοιπόν, μέχρι η νέα Σειρά 3 να αποκτήσει πιο προσιτές εκδόσεις –αυτό αναμένεται να πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο του 2012 με τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ βενζίνης των 1,6 λίτρων αλλά και με την εξέλιξη ενός νέου κινητήρα diesel αντίστοιχου κυβισμού- το ενδιαφέρον περιορίζεται στα δίλιτρα, τετρακύλινδρα σύνολα της νεοσύστατης γκάμας της.
Με σύμμαχο τη σχεδόν ανοιξιάτικη λιακάδα αλλά και τους 245 ίππους του δίλιτρου, υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού, η Σειρά 3 της BMW δείχνει ανίκητη.
Το πλαίσιο συμπεριφέρεται σαν ένα κομμάτι μετάλλου, ο δίλιτρος κινητήρας "γεμίζει" από το ρελαντί μέχρι το όριο λειτουργίας του, το οκτάρι κιβώτιο εκτελεί πρόθυμα και άμεσα τις εντολές σου, το σύστημα διεύθυνσης -παρότι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο- εξασφαλίζει τον όγκο και την ποιότητα των πληροφοριών που θα έπρεπε να καταλήγει στα χέρια σου και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση καταφέρνει να διατηρεί τις ισορροπίες, συνδυάζοντας άνεση και δυναμική.
Στο τέλος της πρώτης ημέρας το μεσαίων διαστάσεων sedan της BMW έχει περάσει με επιτυχία κάθε μία από τις δοκιμασίες που συνάντησε στο δρόμο της. Είτε με τα "ηλεκτρονικά" ενεργοποιημένα και το κιβώτιο ταχυτήτων στην αυτόματη διαμόρφωση, είτε χωρίς τη βοήθεια του DSC (Dynamic Stability Control) και το πόδι στο πάτωμα.
Το ραντεβού με την κατακόκκινη 328i ανανεώνεται για το επόμενο πρωινό, ένα ραντεβού που δεν θα πρέπει να χάσεις καθώς η σύντομη διαδρομή -"γραμμένη" στο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης- θα καταλήξει στο Circuit de Catalunya, στην πίστα που τα τελευταία χρόνια φιλοξενεί αγώνες και δοκιμές εξέλιξης μονοθεσίων Formula 1.
Οι οδηγίες σαφείς. Τους δύο αναγνωριστικούς γύρους πίσω από το pace car θα ακολουθήσουν πέντε ακόμη. Μοναδικός περιορισμός τα όρια που ορίζει η ίδια η χάραξη της πίστας.
Η αρχική διστακτικότητα και ο ρυθμός του προπορευόμενου οχήματος σου επιτρέπουν να επιλέξεις τις ιδανικές ρυθμίσεις του πλαισίου. Η επιλογή Sport + αποτελεί μονόδρομο, καθώς σε αυτή την περίπτωση και η απόκριση του γκαζιού βελτιώνεται και οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων ολοκληρώνονται ταχύτερα και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης μεταβάλλεται.
Ακόμη και η ανάρτηση έχει περιορίσει τις ανοχές της, αποτρέποντας τις ανεπιθύμητες μετατοπίσεις βάρους.
Μόνο το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας παραμένει ενεργοποιημένο, ενώ σε περίπτωση που επιλέξεις το αντίθετο θα πρέπει να αποχωριστείς την πιο επιθετική ρύθμιση γκαζιού-κινητήρα.
Ας είναι. Τα 350 Nm ροπής είναι αρκετά για να καλύψουν τη μικρή αστοχία στη συνεργασία των ηλεκτρονικών -οι Βαυαροί υποσχέθηκαν πως το συγκεκριμένο ζήτημα πρόκειται να λυθεί άμεσα- και να προσφέρουν μία πολύ καλή δικαιολογία για να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.
Μπορεί η νέα Σειρά 3 να μην κατασκευάστηκε για να "γράφει" γύρους σε circuit προδιαγραφών F1, ωστόσο από τις πρώτες κιόλας στροφές σου επιτρέπει να αντιληφθείς τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει από τις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Τελικό συμπέρασμα; Η συγκεκριμένη "τριάρα" δεν αποτελεί απλώς την κορυφαία επιλογή της κατηγορίας αλλά την καλύτερη BMW της τελευταίας δεκαετίας.
πηγη : https://auto.in.gr/presentations/art...aid=1231140209
Eleni (26-12-11)
ενα ακομη βιντεο:
Στο 3:35 (τυχαίο...?) γιατί μπαίνει τόσο "άτσαλα"..?
Detailing Madness
_____________________ _____________________ _____________________ _____________________ _____________________
RTFM
Z4 DCT (03-05-12)