Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Prevezanos Εμφάνιση μηνυμάτων
Αντε πάλι στο δρόμο που χάραξε ο Κρις Μπανγκλ...
Είναι μια υπερρεαλιστική απομίμιση της BMW, με φωτιστικά Audi, με πινελιές λεπτομέρειας Opel-VW και πίσω διαχύτη Alfa Romeo.
Κακά τα ψεματα, ο Μπανγκλ χάραξε τις θεμελιώδης κεντρικές γραμμές στην αεροδυναμική συσχετισμένη με το μοντέρνο ντιζάιν των αυτικινήτων και πάνω σε αυτό το μοντέλο σχεδίασης, μπορεί να αναπτύχθεί ποικιλία σχεδίων και παραλαγών. Ετσι η BMW θα μείνει αξεπέραστη για πολλά χρόνια και αναπόφευκτα όλοι θα την μιμούνται, βλεπε σειρά 3(Ε90) με σειρά C της Mercedes, καθαρή αντιγραφή.
Οσο και αν δεν άρεσε σε κάποιους ο Κρις Μπάνγκλ, στο Μόναχο πρέπει να του στήσουν ανδριάντα!!!

Φυσικά don't like
Φίλε μου, επίτρεψε μου να διαφωνίσω σε αυτά που λες.

Ναι, ο Bangle είναι ο πλέον ανατρεπτικός Chief of Desing που πέρασε από τη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία, όμως δεν άλλαξε και τον κόσμο.

Με λίγα λόγια, αυτό που έκανε ήταν να δώσει μια τελείως νέα κατεύθυνση στο design της BMW μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό, προφανώς, δεν το έκανε επειδή έτσι γούσταρε ή επειδή μπορούσε. Το έκανε επειδή αυτό του ζητήθηκε από το τότε board of directors, γιατί αυτό ήταν απαραίτητο, προκειμένου να αυξηθεί η κερδοφορία της επιχείρησης.

Αν θέλουμε να περιγράψουμε το τι νέο εισήγαγε στο design o Chris Bangle, είναι αυτό που ονόμασε flame surfacing, δηλαδή έντονα καμπύλες επιφάνειες που διακόπτονται από έντονες ακμές. Μέχρι εκεί. Μετά αυτή η σχεδιαστική ιδέα εξελίχθηκε και έγινε πιο soft γιατί αυτό απαίτησε το τμήμα marketing.

Τώρα, γιατι διαφωνώ στο ότι η Mercedes αντέγραψε την BMW με αυτό το concept, ή γιατί όλοι αναπόφευκτα μιμούνται τη BMW:

1) Η BMW δεν ανακάλυψε την αμερική. Έχει κάποια χαρακτηριστικά design clues που κάνουν ένα design να φωνάζει BMW, αλλά από 'κει και πέρα, μετά από έναν αιώνα και πλέον ωρίμανσης του automotive design, οι διαφορές ανάμεσα σε δύο ανταγωνιστικά αυτοκίνητα τείνουν να είναι όλο και λιγότερες με ελάχιστα χαρακτηριστικά να παραμένουν αναλλοιωτα ή μοναδικά σε μια φίρμα. Ένα απλό παράδειγμα το Hoffmeister Kink. Και το Volvo που έχω, έχει Hoffmeister Kink! Και μάλιστα πιο όμορφο από αυτό στην Χ3...

2) Η ανάγκη μιας εταιρίας για ένα design που φωνάζει, δεν είναι μόνο της BMW. Κακά τα ψέματα, ένα "shouty design" προσελκύει νεανικά κοινά, και αυτό ακριβώς είναι που θέλει να κάνει η Mercedes με το concept αυτό. Μάλιστα, αν σκεφτεί κανείς τη σχεδιαστική κατέυθυνση που ακολουθεί τα τελευταία 2 με 3 χρόνια η Mercedes, θα δει ότι είναι πολύ έξυπνη. Εξηγούμαι. Boxy design για τα SUV της. Βλέπε GL, GLK και τη νέα ML που θα παρουσιαστεί σε λίγους μήνες. Το Boxy design πουλάει, όπως απέδειξε η GLK. Μια πιο soft εκδοχή του χρησιμοποιείται στα σεντάν, όπως η νέα Ε, ενώ μια ακόμα πιο soft εκδοχή του στα σεντάν-κουπέ όπως η CLS και το τετράθυρο κουπέ που αναμένεται να βγάλουν στην πλατφόρμα της C. Η A-Class είναι γερασμένη και το ίδιο και η B-Class. Αυτό που θέλουν στην Mercedes είναι ένα νεανικό κοινό για την Α, εξ' ου και το συγκεκριμένο concept. Το ότι δεν μοιάζει με την προηγούμενη Α-Class ή ότι έχει έντονες καμπύλες, όπως τα πρώτα flame surfacing concepts του Bangle, δεν σημαίνει ότι τον μιμούνται. Έντονες καμπύλες υπήρχαν και πριν τον Bangle. Αυτό που δεν υπήρχε ήταν η δυνατότητα μαζικής παραγωγής τους με χαμηλό κόστος.

Εμένα προσωπικά μου αρέσει το concept της Mercedes, αν και δύσκολα θα με έβλεπα να αγόραζα το αυτοκίνητο παραγωγής. Το ίδιο όμως συμβαίνει και για αρκετά μοντέλα της BMW...

Φιλικά,
Γιάννης