Μιας και ψιλοξεφύγαμε της συζήτησης ας δούμε απο τις μετρήσεις του κινητήρα πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο του Γιάννη με τους χάρτες 3-30 και τις ρυθμίσεις που κάναμε.
Πιο πρίν βλέπουμε οτι ο karizma Z4 ζήτησε να χαμηλώσουμε την πίεση. Αν θυμάμαι καλά στο reflash που έκανε στον Δημητριάδη πριν βάλει downpipes είχε ρυθμιστεί να δουλεύει στα 13 psi. Στον Γιάννη χωρίς αλλα περιφεριακά το έχω ρυθμίσει στο 13.5 με overboost στο 13.7 psi. Ο λόγος που επιλέγουμε παραπάνω πίεση σε σχέση με το reflash είναι οτι δουλεύουμε σε πιο χαμηλά επίπεδα ingnition retard. Το reflash δουλεύει περίπου στο 15 - 16 στον κόφτη ενώ εμείς δεν δίνουμε αβάνς πάνω απο 9.5 μοίρες στον κόφτη. Οπότε έχουμε περιθόρια να δουλέψουμε ελάχιστα πιο πάνω πίεση.
Για να βγάλει δύναμη ένα αυτοκίνητο υπάρχουν 2 τρόποι: ή δίνουμε πίεση ή δίνουμε αβάνς, ή δίνουμε και τα 2. Εμείς αποφασίσαμε να δώσουμε πίεση όπως κάνω και στο δικό μου αυτοκίνητο. Ετσι η βελτίωση είναι πιο ασφαλής κατα την γνώμη μου και τα πιστόνια και οι μπιέλες καταπονούνται λιγότερο ειδικα στον κόφτη.
Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει πώς δουλεύει το αυτοκίνητο απο τις διάφορες παραμέτρους που μπορούμε να κάνουμε log απο το canbus του αυτοκινήτου μέ ένα άνοιγμα της πέμπτης απο χαμηλές στροφές:
Αρχικά βλέπουμε οτι η πίεση παραμένει σταθερή στα 13.5 psi που το έχουμε ρυθμίσει με μερικά spikes στα 13.7 και στο τέλος πέφτει στα 12 psi στις 6500 rpm όπου γίνονται και οι αλλαγές. Η πτώση πίεσης ωφείλεται στα downpipes με καταλήτες που φοράει. Αν αφαιρέσουμε τους προκαταλήτες η πίεση θα μείνει σταθερή μέχρι τον κόφτη. Το "κατσάρομα" της καμπύλης επίσης ευθύνονται οι προκαταλήτες αλλά είναι πολύ μικρο της τάξης του 0.2 psi.
Στο τρίτο κανάλι μετράμε την αναλογία αέρα-καυσίμου ή αλλιώς λ. Εκεί μένουμε σταθεροί στο 11.5 με 11.7 λόγω της διακύμανσης της πίεσης. Εδώ φαίνεται και πόσο φυλαγμένο είναι το συγκεκριμένο tune. Θα μπορούσαμε να δουλεύουμε άνετα στο 12.7 που δουλεύουν τα περισσότερα ή ακόμα και στο 13.5 εκεί που δουλεύουν extreme βελτιώσεις. Το αυτοκίνητο προορίζεται να γίνει πιο γρήγορο στην καθημερινή οδήγηση οπότε δεν υπάρχει λόγος να παίζουμε με την φωτιά. Καλήτερα να υπάρχει ασφάλει παρά 10 ίπποι πιο πάνω.
Στο τέταρτο κανάλι μετράμε τις μοίρες αβάνς που γίνεται η ανάφλεξη. Η προπορεία παραμένει σταθερή στις 9.3 - 9.5 μοίρες μέχρι τον κόφτη. Σε κάποια σημεία βλέπουμε διόρθωση 1.5 μοίρας όπως συμβαίνει λίγο μετά τα 5 δευτερόλεπτα. Είναι απόλυτα φυσιολογική διόρθωση για να μην υπάρξει προανάφλεξη. Αυτή συμβαίνει επειδή δεν έχουμε και τα καλήτερα καύσιμα στην Ελλάδα δυτηχώς. Πτώσεις πάνω απο 3 μοίρες θα μας ανησυχούσαν πιο πολύ.
Στο πέμπτο κανάλι βλέπουμε πόσο μάπα είναι το μαμά intercooler. Ξεκινάμε το πάτημα με 28 βαθμούς θερμοκρασία εισαγωγής όταν έξω είχε 13 βαθμούς. Στο δικό μου με το Forge intercooler ή θερμοκρασία εισαγωγής είναι 2 βαθμούς πιο πάνω απο την ατμοσφαιρική, δηλαδή θα ήταν 15 βαθμούς σήμερα πρίν το πάτημα. Φανταστείτε να πιάσει και καλοκαίρι τι θερμοκρασία θα είχε πριν το πάτημα.
Μετά έρχεται το χάος. Η θερμοκρασία εισαγωγής φτάνει τους 53 βαθμούς και αρχίζει να πέφτει μόλις αφήσουμε το γκάζι. Στο δικό μου με μαμά intercooler σε άνοιγμα 3ης-4ης-5ης έχω δεί και 78 βαθμούς με 20 βαθμούς εξωτερική θερμοκρασία. Τώρα πλέον πάνω απο 35-38 βαθμούς δεν βλέπω με τίποτα και επιπλέον μέχρι να φρενάρω και να ξαναπατήσω έχει πέσει πάλι στους 20 βαθμούς.
Εγώ είμαι ευχαριστημένος απο την εγκατάσταση και την ρύθμιση. Η επόμενη βελτίωση πρέπει να είναι οποσδήποτε το intercooler και φυσικά το ψυγείο λαδιού. Η εξωτερική θερμοκρασία μας βοήθησε και δεν είδαμε πάνω απο 120 βαθμούς στο λάδι αλλά αμα ήταν λίγο πιο ζεστός ο καιρός οι 125 βαθμοί θα ήταν εύκολη υπόθεση σύν οτι δεν θα κρύωνε το λάδι με τίποτα.
Jimmakos (18-04-11), m-power_01 (18-04-11), Panos 316T (19-04-11), Vasilis (18-04-11), z3 2.2 (18-04-11)
καλο θα ειναι να κανετε και διαφορα πατηματακια αναμεταξυ σας μιας και δουλευετε την ιδια πιεση να δειτε που βρισκεστε ετσι θα βγαζετε πιο ασφαλη συμπερασματα αν αλλαζει κατι ο ενας η ο αλλος(αν δεν τα εχετε κανει ειδη)και αναφερομαι στον Γιαννη ζ4 και Δημητρη ζ4.
stratos (18-04-11)
stratos (18-04-11)
S8N (18-04-11)