
Αρχικό μήνυμα απο
GiannisRob
Δεν είναι ρε παιδιά μόνο θέμα πολιτικό ή θέμα ποιότητας ασφάλτου.
Το σημαντικότερο σε ένα δρόμο, είναι η βάση και η υπόβαση, δηλαδή οι στρώσεις των αδρανών κάτω από το ασφαλτικό σκυρόδεμα. Αν η βάση ή η υπόβαση δεν έχουν το σωστό και διόλου ευκαταφρόνητο πάχος, τότε το οδόστρωμα (όχι μόνο η ασφαλτική στρώση) δεν μπορεί να φέρει τα φορτία και καθιζάνει σε διάφορα σημεία. Αυτό οδηγεί στην δημιουργία λακουβών, λόγω μεγάλης καθίζησης, ή διαφορετικά, από διάφορες ρωγμές και ανοίγματα, περνάει νερό το οποίο παρασέρνει τα αδρανή, πάλι με τα γνωστά αποτελέσματα.
Όσον αφορά τους εργολάβους: Υπάρχουν άπειρες προδιαγραφές για τον κυλινδρισμό των αδρανών, την επικάλυψη των τροχιών του οδοστροτήρα, την κοκκομετρία, γενικά ένα σωρό προδιαγραφές, οι οποίες όμως ποτέ δεν τηρούνται, για χάρην οικονομίας και ταχύτητας.
Επίσης, 2 εκατοστά λιγότερη στρώση αδρανούς, μπορεί να οδηγήσει σε ταχύτατη αστοχία του οδοστρώματος, και σε σημαντικά κέρδη για τον εργολάβο. Για αρκετούς όμως ισχύει το "έλα μωρέ, για 2 εκατοστά δεν έγινε και τίποτα"
Όμως στο σπίτι που μένεις, δεν δέχεσαι ο εργολάβος να βάλει δυο σίδερα λιγότερα στην κολώνα, ή να πάρει μπετό χείριστης ποιότητας, ή να μην πηγαίνει τακτικά για επίβλεψη. Για τον δρόμο όμως, έξω από το σπίτι σου, το δέχεσαι.
Γιατί?