Σελίδα 4 από 4 ΠρώτηΠρώτη ... 234
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 31 έως 38 από 38

Θέμα: [1Μ Coupe] Οι πρώτες παραλαβές

  1. #31
    Εγγραφή
    17-01-10
    Περιοχή
    Λάρισα
    Ηλικία
    38
    Μηνύματα
    817
    Thanked
    420
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    κοροιδα τοτε αυτοι που θα το παρουν πολυ απλα...........σιγα μην αξιζει τοσα.........

  2. #32
    Εγγραφή
    02-01-10
    Περιοχή
    Στη διαδήλωση του φραπέ
    Ηλικία
    54
    Μηνύματα
    11.740
    Thanked
    14747
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο TAZ118! Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στο οτι η 1Μ ειναι εφοδιασμενη με την πληρη αναρτηση της Μ3 και οχι με μια ''απλη'' Μ-Pack οπως η 135i M-Sport...
    Σωστά!

    Αυτά είναι και στο λινκ που έβαλα στη 1η σελίδα.....από τους μηχανικούς* που σχεδίασαν κιβώτιο, engine mapping & διαφορικό.

    *


    If you think about it, going through our questions, the following items were addressed by this bunch of engineers:

    - Front Strut Bar - If you din't see it on the marketing cars....you will...There is a massive metal ring on the top of each strut tower that has beams attached to them that run back to the firewall. Completely different than the 135i
    - Extra Water Cooler: Driver side front
    - Upgraded Power Steering Cooler
    - Upgraded Rack Ratio
    - Completely different tune, although on a very similar engine. - We were describing how we were driving the car trying to make the appointment at M and one engineer told me, "the only reason you haven't spun it is becuase you left the traction control on...." He also dropped that this would occur because....there is more under that pedal than might be printed in a brouchure....
    - Lightweight Flywheel, a lot lighter, as described to us, its as light as could possibly be used in a dual mass application.
    - Dry Sump Light weight transmission, totally new for this application
    - New Driveshaft, lightweight to addapt to the new transmission
    - M3 Differential with dynamics for the shorter wheelbase considered with integrated cooling fins
    - Complete M3 suspension - Control Arms, Shocks, and other components. The shocks use the stock points as the M3s do, however, they are completely different for compression and rebound, similarly the bushing are the same size etc, however, are cast for the 1M application, Sway Bars and something else I'm forgetting right now....Ask away, you might jog my memory.
    - Brakes....I lost nights of sleep wondering why they used the brakes they chose...here's why: When they tested the 6 piston upgraded brakes from the 135i they had very high temperatures, and issues with the rotors given the cars extra HP and speed. They jumped from these to the E92 M3 Brakes to see if it would improve things, and it did...but for good measure they tried the M3 GTS brakes (Floating Caliper) and some aftermarket as well, but found the GTS brakes to be too loud, too expensive and no better performance (in this application) then the regular E92 M3 brakes. All they had to do was recalibrate the Vehicle Dynamics, ABS etc, and change the rear pads to a different compound to compensate for the shorter wheelbase, lower weight and the way the car reacted on a couple of the messier corners at Nurburgring. The E92 M3 brakes offer the ability to use rotors that have the swept area mounted to the hat via vertical posts. These verticle posts allowed the rotor to expand and contract considerably, consistently, repeatedly without having rotors issues. These rotors were designed to be used with the E92 Calipers...and those Calipers were designed to be used with the M3 Competition wheels...therefore...

  3. The Following User Says Thank You to Monsta For This Useful Post:

    Ptboul (07-04-11)

  4. #33
    Εγγραφή
    02-01-10
    Περιοχή
    Στη διαδήλωση του φραπέ
    Ηλικία
    54
    Μηνύματα
    11.740
    Thanked
    14747
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο PATSIMINI Εμφάνιση μηνυμάτων
    κοροιδα τοτε αυτοι που θα το παρουν πολυ απλα...........σιγα μην αξιζει τοσα.........

    Αυτό είναι υποκειμενικό Μπιλ. Σε τούτη τη χώρα τίποτα δεν αξίζει να ψωνίσει κανείς καινούριο. Φαντάσου στην Αμερική γκρινιάζουν που κάνει $50Κ.

  5. #34
    Εγγραφή
    17-01-10
    Περιοχή
    Λάρισα
    Ηλικία
    38
    Μηνύματα
    817
    Thanked
    420
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Monsta Εμφάνιση μηνυμάτων
    Αυτό είναι υποκειμενικό Μπιλ. Σε τούτη τη χώρα τίποτα δεν αξίζει να ψωνίσει κανείς καινούριο. Φαντάσου στην Αμερική γκρινιάζουν που κάνει $50Κ.
    οταν το Μ3 εχει 115 δε νομιζω οτι 90+ αξιζουν για τον ασσο και την ποιοτητα που αυτος προσφερει......αν ειχε μεχρι 75 με 80 τοτε θα ηταν αλλη ιστορια.....

  6. #35
    Εγγραφή
    28-12-09
    Ηλικία
    53
    Μηνύματα
    3.201
    Thanked
    4060
    Rides
    5

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο stef Εμφάνιση μηνυμάτων
    Κάτι για 90+ πήρε το αυτί μου....
    Ετσι ψηθυρίζεται...Βεβαια με βαση την τιμη του στη Γερμανία στα 50500 θα έπρεπε να είναι πιό κοντά στο Χ3 35ι, 52150 στη Γερμανία, 75100 στην Ελλάδα, από το Ζ4 sdrive 35 is που εχει 57000 στη Γερμανία, 96238 εδω.

  7. #36
    Εγγραφή
    02-01-10
    Περιοχή
    Στη διαδήλωση του φραπέ
    Ηλικία
    54
    Μηνύματα
    11.740
    Thanked
    14747
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο PATSIMINI Εμφάνιση μηνυμάτων
    οταν το Μ3 εχει 115 δε νομιζω οτι 90+ αξιζουν για τον ασσο και την ποιοτητα που αυτος προσφερει......αν ειχε μεχρι 75 με 80 τοτε θα ηταν αλλη ιστορια.....

    Βασίλη, ο άσσος δεν υστερείτε σε ποιότητα από την 3-άρα γενικότερα.

  8. #37
    Εγγραφή
    29-10-10
    Περιοχή
    BMW 6 cylinder
    Μηνύματα
    7.518
    Thanked
    5633
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Monsta Εμφάνιση μηνυμάτων
    Βασίλη, ο άσσος δεν υστερείτε σε ποιότητα από την 3-άρα γενικότερα.

    +1000000000000000000000

    Έτσι ακριβώς είναι φίλε..!!

  9. #38
    Εγγραφή
    28-12-09
    Ηλικία
    53
    Μηνύματα
    3.201
    Thanked
    4060
    Rides
    5

    Προεπιλογή

    Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες από το skiddmark του steve davies.

    https://www.skiddmark.com/2011/02/20...he-dna-inside/

  10. The Following User Says Thank You to gnx For This Useful Post:

    Ptboul (08-04-11)

Σελίδα 4 από 4 ΠρώτηΠρώτη ... 234

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP