Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 38

Θέμα: [1Μ Coupe] Οι πρώτες παραλαβές

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Εγγραφή
    29-10-10
    Περιοχή
    BMW 6 cylinder
    Μηνύματα
    7.518
    Thanked
    5633
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο stratos Εμφάνιση μηνυμάτων
    Δηλαδή ένα 135 με light πρόγραμμα, μπλοκέ και πρησμένο bodykit.

    Μην γίνεσαι κακός!
    Ξέρεις ότι δεν είναι έτσι...

  2. #2
    Εγγραφή
    25-12-09
    Περιοχή
    Elefsina
    Ηλικία
    38
    Μηνύματα
    2.652
    Thanked
    1629
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο stef Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μην γίνεσαι κακός!
    Ξέρεις ότι δεν είναι έτσι...
    που κάνω λάθος στο παραπάνω? φιλικά πάντα

  3. #3
    Εγγραφή
    29-10-10
    Περιοχή
    BMW 6 cylinder
    Μηνύματα
    7.518
    Thanked
    5633
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο stratos Εμφάνιση μηνυμάτων
    που κάνω λάθος στο παραπάνω? φιλικά πάντα
    Δεν είναι αυτά που έγραψες μόνο, είναι και αυτά που δεν φαίνονται...

    https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=486591

    https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=488191

    https://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=491307

    Ξέρεις ότι δεν τίθεται θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ μας...
    Πάντα μιλάω με φιλική διάθεση!

  4. #4
    Εγγραφή
    18-01-10
    Περιοχή
    Corfu
    Ηλικία
    51
    Μηνύματα
    1.079
    Thanked
    1120
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    εμένα γιατί αυτή η 1 κουπέ δεν μου άρεσε ποτέ εμφανισιακά?
    Καλά ντε μη βαράτε...
    Αν δεν μπορείς να πας γρήγορα με 100 ίππους, τότε, δεν θα πας ούτε με 500

  5. #5
    Εγγραφή
    29-08-10
    Περιοχή
    Αγια Παρασκευη
    Μηνύματα
    108
    Thanked
    51
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο stratos Εμφάνιση μηνυμάτων
    που κάνω λάθος στο παραπάνω? φιλικά πάντα
    Στο οτι η 1Μ ειναι εφοδιασμενη με την πληρη αναρτηση της Μ3 και οχι με μια ''απλη'' Μ-Pack οπως η 135i M-Sport...
    Black Prince....

  6. #6
    Εγγραφή
    28-12-09
    Μηνύματα
    8.180
    Thanked
    9103
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Χμμμμμ που θα φτάνει αυτο με προγραμμα, Εξατμιση φουλ........
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Nick bmwlover Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μακαρι να μπορεσω να τον πιουμε παρεα...

  7. #7
    Εγγραφή
    02-01-10
    Περιοχή
    Στη διαδήλωση του φραπέ
    Ηλικία
    54
    Μηνύματα
    11.740
    Thanked
    14747
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο TAZ118! Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στο οτι η 1Μ ειναι εφοδιασμενη με την πληρη αναρτηση της Μ3 και οχι με μια ''απλη'' Μ-Pack οπως η 135i M-Sport...
    Σωστά!

    Αυτά είναι και στο λινκ που έβαλα στη 1η σελίδα.....από τους μηχανικούς* που σχεδίασαν κιβώτιο, engine mapping & διαφορικό.

    *


    If you think about it, going through our questions, the following items were addressed by this bunch of engineers:

    - Front Strut Bar - If you din't see it on the marketing cars....you will...There is a massive metal ring on the top of each strut tower that has beams attached to them that run back to the firewall. Completely different than the 135i
    - Extra Water Cooler: Driver side front
    - Upgraded Power Steering Cooler
    - Upgraded Rack Ratio
    - Completely different tune, although on a very similar engine. - We were describing how we were driving the car trying to make the appointment at M and one engineer told me, "the only reason you haven't spun it is becuase you left the traction control on...." He also dropped that this would occur because....there is more under that pedal than might be printed in a brouchure....
    - Lightweight Flywheel, a lot lighter, as described to us, its as light as could possibly be used in a dual mass application.
    - Dry Sump Light weight transmission, totally new for this application
    - New Driveshaft, lightweight to addapt to the new transmission
    - M3 Differential with dynamics for the shorter wheelbase considered with integrated cooling fins
    - Complete M3 suspension - Control Arms, Shocks, and other components. The shocks use the stock points as the M3s do, however, they are completely different for compression and rebound, similarly the bushing are the same size etc, however, are cast for the 1M application, Sway Bars and something else I'm forgetting right now....Ask away, you might jog my memory.
    - Brakes....I lost nights of sleep wondering why they used the brakes they chose...here's why: When they tested the 6 piston upgraded brakes from the 135i they had very high temperatures, and issues with the rotors given the cars extra HP and speed. They jumped from these to the E92 M3 Brakes to see if it would improve things, and it did...but for good measure they tried the M3 GTS brakes (Floating Caliper) and some aftermarket as well, but found the GTS brakes to be too loud, too expensive and no better performance (in this application) then the regular E92 M3 brakes. All they had to do was recalibrate the Vehicle Dynamics, ABS etc, and change the rear pads to a different compound to compensate for the shorter wheelbase, lower weight and the way the car reacted on a couple of the messier corners at Nurburgring. The E92 M3 brakes offer the ability to use rotors that have the swept area mounted to the hat via vertical posts. These verticle posts allowed the rotor to expand and contract considerably, consistently, repeatedly without having rotors issues. These rotors were designed to be used with the E92 Calipers...and those Calipers were designed to be used with the M3 Competition wheels...therefore...

  8. The Following User Says Thank You to Monsta For This Useful Post:

    Ptboul (07-04-11)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP