Σελίδα 41 από 76 ΠρώτηΠρώτη ... 31394041424351 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 401 έως 410 από 756

Θέμα: Διόδια: Η μεγάλη κλοπή!

  1. #401
    Εγγραφή
    17-01-10
    Περιοχή
    Βολος
    Ηλικία
    57
    Μηνύματα
    855
    Thanked
    550
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Πριν απο 10 περιπου χρονια, πηρα την πρωτη μου μοτο και φυσικα ξεκινησα τα ταξιδια.
    Τοτε υπηρχαν ελαχιστα ΚΡΑΤΙΚΑ διοδια, στα οποια συνηθως μας εδιωχναν, αν καναμε να πληρωσουμε, οποτε ουτε καν που σταματουσα μετα απο λιγο.
    Οταν πρωτοεγιναν τα ιδιωτικα, πληρωσα 2-3 φορες, αλλα μετα ακομη και οταν εβαλαν τις μπαρες, συνηθως εβρισκα τροπο να περασω χωρις να πληρωσω.
    Τον Οκτωβριο γυρνωντας απο μια εκδρομουλα προς Σερρες - Δραμα, περασα τα κρατικα διοδια στα Μαλγαρα, χωρις να πληρωσω, ως συνηθως. Πριν κανα 2 εβδομαδες μου ηρθε ειδοποιηση να πληρωσω το 20πλασιο, σαν προστιμο. Το πληρωσα, γιατι δεν εχω καμια ορεξη να μπλεξω με το δημοσιο. Χαλαλι τους, αφου τα εχω περασει τζαμπανταν τοσες φορες.
    "You live more for five minutes, going fast on a bike, than other people do all of their life". - Marco Simoncelli R.I.P.

  2. The Following User Says Thank You to nfot For This Useful Post:

    z3 2.2 (05-02-11)

  3. #402
    Εγγραφή
    30-07-10
    Περιοχή
    Ξεσσαλονικη!
    Ηλικία
    43
    Μηνύματα
    7.730
    Thanked
    17908
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ''... έτσι και εμείς δεν πληρώνουμε χωρίς να τους ρωτήσουμε...'' χαχαχαχαχαα έτσι!!
    Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.



  4. #403
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ!!!!



    Για τις μετακινήσεις των βουλευτών με τον σιδηρόδρομο ή τα υπεραστικά λεωφορεία ή τα πλοία των εσωτερικών γραμμών υπάρχει ατέλεια. (τζάμπα)
    Για τους βουλευτές της περιφέρειας διατίθενται ετησίως 104 εντολές μετακίνησής τους αεροπορικώς. (τζάμπα)
    Οι βουλευτές λαμβάνουν επίδομα οργάνωσης γραφείου, το οποίο κατανέμεται ως εξής: για τους βουλευτές Επικρατείας, ΑΆ και ΒΆ Αθηνών, ΑΆ και ΒΆ Πειραιώς ες (1.200 ευρώ) (τζάμπα)
    και...
    για τους βουλευτές της περιφέρειας (1.500 ευρώ) (τζάμπα). Τα ποσά τα οποία είναι αφορολόγητα. (τ ζάμπα τα λεφτά μας)
    Επίσης τους παρέχεται επίδομα οικογενειακών βαρών βάσει δήλωσης για την οικογενειακή κατάστασή τους (ισχύει ό,τι για τους δημόσιους υπαλλήλους: 10% για τον έγγαμο και 5% για κάθε παιδί). (τζάμπα τα λεφτά μας)
    Αναφορικά με τα έξοδα κίνησης στους βουλευτές Επικρατείας, ΑΆ και ΒΆ Αθηνών, ΑΆ και ΒΆ Πειραιώς, αλλά και σε όσους οι περιφέρειες διαθέτουν αεροπορική σύνδεση με την Αθήνα καταβάλλεται το ποσό των 450 ευρώ. (τζάμπα τα λεφτά μας)
    στους βουλευτές των οποίων οι περιφέρειες είναι πιο κοντά στην πρωτεύουσα καταβάλλονται 600 ευρώ και σε όσους οι περιφέρειες βρίσκονται μακριά καταβάλλονται 750 ευρώ,
    ενώ στους βουλευτές Κυκλάδων και Δωδεκανήσου καταβάλλεται το ποσό των 1.000 ευρώ. (τζάμπα)
    Οσον αφορά τα αυτοκίνητα που παρέχονται στους βουλευτές, αυτό γίνεται μέσω σύμβασης χρηματοδοτικής μίσθωσης με εταιρεία Leasing. (τζάμπα)
    Για τις γνωστές επιστολές που λαμβάνουν οι πολίτες από τους εκλεγμένους εκπροσώπους τους καταβάλλεται στους βουλευτές κάθε μήνα ποσό (τζάμπα) που αντιστοιχεί σε 1.000 επιστολές και διπλασιάζεται φυσικά τα Χριστούγεννα και το Πάσχα.
    Οσον αφορά τα (σταθερά) τηλέφωνα που χρησιμοποιούν ατελώς, υπάρχουν και εδώ κάποιες διαβαθμίσεις: στους βουλευτές Επικρατείας, ΑΆ και ΒΆ Αθηνών, ΑΆ και ΒΆ Πειραιώς παρέχονται επτά τηλεφωνικές συνδέσεις, ενώ στους υπολοίπους, οκτώ. (εντελώς τζάμπα)
    Η ατέλεια βαρύνει βεβαίως τη Βουλή μέχρι του συνολικού ποσού των 13.500 ευρώ ετησίως για κάθε βουλευτή και για το σύνολο των συνδέσεων, ενώ καλύπτει και γραμμή Internet. (τζάμπα τα λεφτά μας)
    Σχετικά με την κινητή τηλεφωνία κάθε βουλευτής δικαιούται μία (τζάμπα) γραμμή σύνδεσης με εταιρεία της επιλογής του και η Βουλή τού καλύπτει μηνιαίως ως 250 ευρώ πλέον των παγίων τελών. (τζάμπα τα λεφτά μας)
    Οι εξ επαρχίας βουλευτές για τη στέγασή τους δικαιούνται να μένουν (τζάμπα) σε ξενοδοχείο ή να μισθώνουν οικία στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και να λαμβάνουν μηνιαίως 1.000 ευρώ. (τζάμπα τα λεφτά μας)
    Τέλος, η Βουλή μισθοδοτεί και έναν επιστημονικό συνεργάτη για κάθε βουλευτή, ο οποίος και τον προσλαμβάνει με την προϋπόθεση ότι θα απασχολείται πλήρως (τζάμπα)
    Επίσης κάθε βουλευτής έχει το δικαίωμα να αποσπά τρεις συνεργάτες από το Δημόσιο, ενώ του διατίθεται και ένας αστυνομικός τζάμπα για την προσωπική φρούρησή του.
    https://patrinaki.blogspot.com/

  5. The Following 2 Users Say Thank You to NickE60 For This Useful Post:

    PANOS-E60 (05-02-11), z3 2.2 (05-02-11)

  6. #404
    Εγγραφή
    30-07-10
    Περιοχή
    Ξεσσαλονικη!
    Ηλικία
    43
    Μηνύματα
    7.730
    Thanked
    17908
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ΚΡΕΜΑΛΑ στους προδότες!!
    Ο Κυβερνήτης είναι υπεύθυνος για το αεροσκάφος και τους επιβάτες για όσο διαρκεί η πτήση. Ο Μηχανικός είναι υπεύθυνος για ΠΑΝΤΑ.



  7. #405
    Εγγραφή
    28-12-09
    Ηλικία
    98
    Μηνύματα
    1.575
    Thanked
    2228
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο tsagio Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στην Ελλάδα με το ιδιωτικό μου αυτοκίνητο.
    Η πορεία που ακολούθησα ήταν
    Σουηδία-Δανία-Γερμανία-
    Ελβετία-Γαλλία-Ιταλία και τέλος Ελλάδα.
    Στη Σουηδία δεν υπάρχουν πουθενά διόδια σε κανένα δρόμο. Εκτός του κέντρου
    της Στοκχόλμης που εκεί δημιουργήθηκαν για άλλους λόγους (αποσυμφόρησης) και
    ισχύουν ορισμένες ώρες με μεταβλητές τιμές ανάλογα την ώρα διέλευσης.
    Οι Σουηδοί θεωρούν ότι ο λόγος ύπαρξης διοδίων είναι ανώφελος και κουτός
    εφόσον οι πολίτες πληρώνουν (τα πολύ χαμηλότερα της Ελλάδος) τέλη
    κυκλοφορίας κάθε χρόνο.
    Οι δρόμοι συντηρούνται από το δημόσιο ή από ιδιωτικές εταιρίες με χωρίς καμία επιβάρυνση για τον πολίτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Σουηδικοί δρόμοι έχουν μεγαλύτερες φθορές από τους Ελληνικούς κάθε χρόνο λόγω των καιρικών
    συνθηκών, ύπαρξης αλατιού τους χειμερινούς μήνες καθώς και την μεγάλη χρήση
    χειμερινών ελαστικών με μεταλλικά καρφιά.

    Κοίταξε φίλε μου επειδή στην Ελλάδα έχουμε μάθει σε καθαρές κουβέντες (λεφτά υπάρχουν, δε θα πειράξουμε μισθούς συντάξεις, δεν μπαίνουμε ΔΝΤ, αναψυκτήρια βίλες, μεταγγραφές παιδιών υπουργών, siemens, vodafone, βατοπαίδι, βίλα σουφλιά, 2.5 εκατ ¤ για τις δύσκολες ώρες των παπάδων) και επειδή στη συγκεκριμένη φράση εμπεριέχεται έντονα το φαινόμενο της ασάφειας (γιατί εμείς εδώ ΜΟΝΟ ως φαινόμενο το συναντάμε) καλό θα είναι να μας πεις τι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κρύβεται πίσω από τη σουηδική πολιτική περί διοδίων. Είναι με διόδια είναι χωρίς διόδια.

    Γιατί όπως καταλαβαίνεις είναι μείζον το θέμα.
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο 850CSI Εμφάνιση μηνυμάτων
    αληθινο ρινγκ ειναι η εγνατια καβαλας
    Out for all that I can get

  8. The Following User Says Thank You to oldcarskickass For This Useful Post:

    tsagio (06-02-11)

  9. #406
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    2.701
    Thanked
    3257
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    το θεμα που αναρτησε ο φιλος tsagio δεν πρεπει να ειναι δικο του.
    το διαβασα το πρωι στο www.oxidiodia.gr
    οποτε δεν ειναι και ο αρμοδιος (χαχα χαλια δεν ακουγεται!!) να μας απαντησει.
    φιλε tsagio βαζε σε παρακαλω την πηγη του θεματος που αναρτας για να μην μπλεκουμε
    "ΕΞΩ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΑΠ ΤΟΝ ΑΡΗ" (Τζιμακος)

  10. The Following 2 Users Say Thank You to z3 2.2 For This Useful Post:

    Kostas_1 (06-02-11), tsagio (06-02-11)

  11. #407
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Athens, Greece
    Ηλικία
    36
    Μηνύματα
    6.094
    Thanked
    8507
    Rides
    2

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο tsagio Εμφάνιση μηνυμάτων
    Στην Ελλάδα με το ιδιωτικό μου αυτοκίνητο.
    Η πορεία που ακολούθησα ήταν
    Σουηδία-Δανία-Γερμανία-
    Ελβετία-Γαλλία-Ιταλία και τέλος Ελλάδα.
    Στη Σουηδία δεν υπάρχουν πουθενά διόδια σε κανένα δρόμο. Εκτός του κέντρου
    της Στοκχόλμης που εκεί δημιουργήθηκαν για άλλους λόγους (αποσυμφόρησης) και
    ισχύουν ορισμένες ώρες με μεταβλητές τιμές ανάλογα την ώρα διέλευσης.
    Οι Σουηδοί θεωρούν ότι ο λόγος ύπαρξης διοδίων είναι ανώφελος και κουτός
    εφόσον οι πολίτες πληρώνουν (τα πολύ χαμηλότερα της Ελλάδος) τέλη
    κυκλοφορίας κάθε χρόνο.
    Οι δρόμοι συντηρούνται από το δημόσιο ή από ιδιωτικές εταιρίες με χωρίς καμία επιβάρυνση για τον πολίτη. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Σουηδικοί δρόμοι έχουν μεγαλύτερες φθορές από τους Ελληνικούς κάθε χρόνο λόγω των καιρικών
    συνθηκών, ύπαρξης αλατιού τους χειμερινούς μήνες καθώς και την μεγάλη χρήση
    χειμερινών ελαστικών με μεταλλικά καρφιά.
    Τέλος πάντων, στο ταξίδι μου μέχρι την χώρα του Ομήρου, τα μόνα διόδια που
    κλήθηκα να πληρώσω ήταν στην Ελβετία, Γαλλία και Ιταλία. Στην Ελβετία
    μπαίνοντας στη χώρα μου ζήτησαν να πληρώσω 40 CHF (32 Ευρώ) αγοράζοντας
    ουσιαστικά ένα αυτοκόλλητο στο τζάμι το οποίο ισχύει για ένα χρόνο !! Ισως
    ήταν κάπως άδικο για μένα που έμεινα μόνο 3 μέρες στη όμορφη χώρα τους αλλά
    για ένα Ελβετό 32 ευρώ είναι ουσιαστικά τα τέλη κυκλοφορίας στη χώρα τους.
    Μόνο αυτό.
    Στην Γαλλία και Ιταλία κλήθηκα να πληρώσω διόδια ως εξής : Κατά την είσοδο
    στη χώρα τους, σταματάς σε κισσέ που αυτομάτως δίνει χαρτί με την
    αναγραφόμενη ώρα εισόδου και τοποθεσία. Η πληρωμή γίνεται όταν το όχημα
    εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο με αντίτιμο που αναλογεί στην απόσταση που διανύθηκε.
    Ο τρόπος πληρωμής γίνεται τοποθετώντας χρήματα σε αυτόματες μηχανές, ή
    ρίχνοντας το αντίτιμο σε κέρματα μέσα σε καλάθι ή μέσω πιστωτικής-τραπεζικής
    κάρτας.
    Πάντα επέλεγα να πληρώνω με τον τελευταίο καθώς οι έξοδοί μου από τον
    αυτοκινητόδρομο ήταν συχνοί λόγω τουρισμού. Με τον τρόπο αυτό δεν αδικείται
    κανείς. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν απασχολείται πουθενά ανθρώπινο δυναμικό
    για την διαδικασία αυτή.
    Ερχόμενος στην Ελλάδα, ακολουθώντας διαδρομή Ηγουμενίτσα - Κατερίνη - Αθήνα,
    κλήθηκα να πληρώσω διόδια αναρίθμητες φορές πάντα σε μετρητά !!!
    Στην Εγνατία οδό κλήθηκα να πληρώσω μόνο μία φορά (ίσως προσωρινά) και
    κινδύνεψα να πνιγώ από νερά λόγω πλημυρισμένου οδοστρώματος στην περιοχή των
    Ιωαννίνων (28.11.2010).
    Κάπου μετά τα Τέμπη και ύστερα από μερικά διόδια τα χρήματα που είχα
    τελείωσαν καθώς στην Ευρώπη ελάχιστες συναλλαγές γίνονται με μετρητά και
    όλες με κάρτα. Στον επόμενο σταθμό διοδίων του ζήτησα να πληρώσω με κάρτα
    όπως και έκανα σε όλη την Ευρώπη.
    Από εκεί ξεκινάει ο Γολγοθάς. Όχι μόνο κάρτα δεν δέχονται (ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ), ούτε
    μπάρα άνοιγαν να περάσω. Τους έδωσα τα στοιχεία μου ζητώντας να μου στείλουν
    το ποσό για πληρωμή στην διεύθυνση κατοικίας μου στη Σουηδία (το αμάξι έχει
    Σουηδικές πινακίδες). Η κυρία υπάλληλος ανένδοτη. Στην ατυχία μου με
    πλησιάζει ο οδηγός του πίσω αυτοκινήτου βλέποντας τι συμβαίνει και μου
    ανοίγει την μπάρα να φύγω, εξηγώντας μου τι γίνεται. Σταματήσαμε λίγο ποιο
    κάτω και σε 5 λεπτά μου είπε για το κίνημά σας και τι συμβαίνει σε αυτές τις
    περιπτώσεις.
    Δυστυχώς δεν συγκράτησα το όνομά του για να τον ευχαριστήσω μετέπειτα.
    Ακολουθώντας τις συμβουλές του ο συνοδηγός μου, άνοιγε την μπάρα σε όλα τα
    επόμενα διόδια έως ότου φτάσαμε στην Αθήνα.
    Αισθάνομαι μεγάλη ντροπή για την κατάντια της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης -
    Αθήνας όπου η τόσο συχνή πληρωμή διοδίων φαντάζει στα μάτια ενός ξένου
    εθνικό σπορ. Δεν ξέρω τι γίνεται στον οδικό άξονα Αθηνών - Πατρών και ελπίζω
    να μην συμβαίνει και εκεί το ίδιο φαινόμενο.
    Δεν θα ήθελα να μιλήσω για τις ανεπάρκειες των εθνικών μας δρόμων σε σχέση
    με τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς, αλλά θα έπρεπε όλοι αυτοί οι
    ανεγκέφαλοι-ευθυνόφοβοι υπεύθυνοι που κατάντησαν την Ελλάδα έτσι να πάνε ένα
    ταξιδάκι οδικώς κάποια στιγμή σε Ιταλία-Γαλλία (ας μην μιλήσω για τις άλλες
    χώρες ή την Σουηδία) να δουν τι σημαίνει Εθνικός δρόμος και σωστή διαδικασία
    πληρωμής διοδίων !!!
    Αυτό είναι ένα mail που μου στείλανε πριν λίγες μέρες το έχει γράψει ένας μόνιμος κάτοικος εξωτερικού με λίγα λόγια αν σε εμάς τους Έλληνες όλο αυτό που γίνετε με τα διόδια μας φαίνεται τόσο τρελό για αυτούς φαντάζει εξωγήινο....
    Μα εγραψε οτι δεν ειναι δικο του!

  12. The Following 3 Users Say Thank You to fanisk For This Useful Post:

    Kostas_1 (06-02-11), Thomelef (06-02-11), tsagio (06-02-11)

  13. #408
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    ΑΓ.ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ
    Ηλικία
    45
    Μηνύματα
    2.701
    Thanked
    3257
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    μμμμ..οκ!!!
    "ΕΞΩ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΑΠ ΤΟΝ ΑΡΗ" (Τζιμακος)

  14. The Following 2 Users Say Thank You to z3 2.2 For This Useful Post:

    Kostas_1 (06-02-11), tsagio (06-02-11)

  15. #409
    Εγγραφή
    28-12-09
    Ηλικία
    98
    Μηνύματα
    1.575
    Thanked
    2228
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο z3 2.2 Εμφάνιση μηνυμάτων
    το θεμα που αναρτησε ο φιλος tsagio δεν πρεπει να ειναι δικο του.
    το διαβασα το πρωι στο www.oxidiodia.gr
    οποτε δεν ειναι και ο αρμοδιος (χαχα χαλια δεν ακουγεται!!) να μας απαντησει.
    φιλε tsagio βαζε σε παρακαλω την πηγη του θεματος που αναρτας για να μην μπλεκουμε

    ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ φίλε μου, εγώ αν δε μιλήσω με αρμόδιο έστω ΜΙΑ φορά την ημέρα είναι σα να μην υπάρχω.

    Βλέπεις όμως; Τους δουλεύουν ψιλό γαζί τους σουηδούς στη σουδία και τους έχουν και με και χωρίς διόδια και δεν μπορούν οι άνθρωποι να προγραμματιστούν.
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο 850CSI Εμφάνιση μηνυμάτων
    αληθινο ρινγκ ειναι η εγνατια καβαλας
    Out for all that I can get

  16. #410
    Εγγραφή
    18-05-10
    Περιοχή
    Πατρα
    Ηλικία
    35
    Μηνύματα
    697
    Thanked
    635
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές.

    Από αυτά:
    · Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.

    · Το 40% (296 εκ. ευρώ - 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.

    · Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ - 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις. Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν

    Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια. Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.

    Δεν είναι κι άσχημα!

    Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το ¼ της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.

    Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.
    (σ.σ.ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ: Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.)

    Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικά αναπτυξιακά έργα», τις λέγανε απλώς «αποικιακές». Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε.
    Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο) να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια.

    Η απάντηση είναι απλή: πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης, χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη. Υπάρχει τέτοιος μ@λ@@@ς; Ναι, υπάρχει. Ο Έλλην φορολογούμενος, δηλαδή εμείς.

    Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής:

    · 101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και
    · 579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης.

    Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος. (Σχεδόν τρεις. Από εκεί πρέπει να βγήκε αυτό που λένε «Τρεις Γέφυρες»).

    Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται «Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα» και διαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος και αποτελεσματικός δρόμος για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

    Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα, θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες.

    Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών. Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.

    Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.), δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό, αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια.

    Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.

    Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%. Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο.

    Αλλά το πιο άσχετο απ' όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στον Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα. Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ, που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν. Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο.

    Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει, με συνειδητή πολιτική απόφαση, για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται. (Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό).

    Υπ' αυτήν την έννοια, το όραμα του Τρικούπη όχι μόνο δεν υλοποιείται, αλλά καθίσταται ακόμα πιο ανεδαφικό, αφού πλέον για να περάσει τρένο πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα - νέοι εργολάβοι, νέος δανεισμός, νέες επωφελείς Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα- ή να το περνάνε απέναντι με το φεριμπότ. ¨

    Όλ' αυτά είναι αμφίβολα για τα επόμενα 35 χρόνια, που το πέρασμα βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια, σκληρούς και αποφασισμένους φραγκοφονιάδες, αλλά οι κάτοικοι της υποανάπτυκτης Ηπείρου που περιμένουν το τρένο από την εποχή του Τρικούπη, μπορούν να νιώθουν περήφανοι για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.

    netakias.wordpress.com

    https://www.isthmos.gr/article.php?n...m_medium=email

Σελίδα 41 από 76 ΠρώτηΠρώτη ... 31394041424351 ... ΤελευταίαΤελευταία

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP