Σελίδα 39 από 76 ΠρώτηΠρώτη ... 29373839404149 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 381 έως 390 από 756

Θέμα: Διόδια: Η μεγάλη κλοπή!

  1. #381
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο kotsos007 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ολα αυτα που ακουγονται τις τελευταιες μερες στα Μεσα Μαζικης Αποβλακωσης εχουν ως σκοπο την τρομοκρατια και τον εκφοβισμο.Ειναι ανυποστατες απειλες τρομοκρατημενων πολιτικων.
    Εδω και εναμιση χρονο που δεν πληρωνουμε διοδια,εχουμε ακουσει απειρες απειλες (αναφερω επιγραμματικα:προστιμο,κατ αγραφη πινακιδας,καταγραφη απο καμερες,τειρεσιας,θα μπει στη εφορια κλπ κλπ).
    Τιποτα απο αυτα δεν εχει συμβει,ο οποιοσδηποτε με τις ελαχιστες νομικες γνωσεις,μπορει να αντικρουσει ολα αυτα τα ανεκδοτα,με νομικα επιχειρηματα.Η εφορια και η αστυνομια δεν εχουν καμια απολυτως αναμιξη,καθως ειναι μια αστικη διαφορα μεταξυ 2 ιδιωτων και οχι ποινικο αδικημα οπως θελουν να το παρουσιασουν.

    Αν μπορουσαν να ειχαν κανει κατι θα το ειχαν ηδη κανει,πολυ πριν φτασουμε τον αριθμο των σχεδον 1 εκατομμυριου πολιτων που εχουν αρνηθει να πληρωσουν διοδια εστω μια φορα στη ζωη τους.Το να σταλει ενα χαρτι με τη σφραγιδα της εταιρειας σε εναν πολιτη(που δεν εχει γινει ΠΟΤΕ) ειναι ισης αξιας οσο ενα μπακαλικο να στειλει μια αποδειξη ενος πακετου τσιγαρων σε εναν πελατη λεγοντας οτι δεν το πληρωσε.

    Η σταση της πολιτειας εχει ηδη σκληρυνει σε επικοινωνιακο επιπεδο(βλ. Ρεππα σε καθημερινα δελτια),απλα μας θυμιζουν οτι εξυπηρετουν τα συμφεροντα αυτων και των μεγαλοεργολαβων φιλων τους.Δεν μας φοβιζουν,μας εξοργιζουν.

    Το μονο σιγουρο που μπορω εγω να πω ειναι οτι ακομα και σε πιθανες διωξεις(λεμε τωρα) η αντιδραση θα ειναι οργανωμενη και μαζικη,μετα απο τοσο καιρο στο δρομο,εχουν αναπτυχθει πολυ ισχυρες σχεσεις αλληλεγγυης μεταξυ των μελων του κινηματος.Κανεις δεν ειναι μονος τους.Επισης οι
    Επιτροπες εχουν και νομικο τμημα που αποτελειται απο μια ομαδα αξιολογων στο χωρο τους νομικων.
    Εδω θελω να τονισω πως οι διωξεις κατα των 9 μελων του κινηματος,ενα χρονο πριν(ναι τωρα το θυμηθηκαν γιατι αραγε?),δεν εχουν να κανουν με αρνηση πληρωμης αλλα με οτι αλλο μπορειτε να φανταστειτε οπως,παρακωλυση συγκοινωνιων,δολιοφθορα,συ σταση τρομοκρατικης οργανωσης και αλλα τετοια ασχετα.
    Κάτσε να γίνουν πράξη οι απειλές και θα δεις τι έχει να γίνει..
    Κάθε μικρή ή μεγαλύτερη ιδιωτική επιχείρηση έχει ένα μάτσο ακάλυπτες επιταγές και οφειλές από τους πελάτες της.
    Θα υποχρεώσουμε κι εμείς το δημόσιο να βεβαιώνει τις οφειλές προς τις ιδιωτικές εταιρίες και να γίνεται αναγκαστική είσπραξη από τους οφειλέτες μέσω της εφορίας και με πρόστιμο!!!!!!!!! Θα μας δώσουν λύση... και με το νόμο!!!

    ΑΝΕΦΙΚΤΟ!!

  2. The Following 4 Users Say Thank You to NickE60 For This Useful Post:

    JOHNNY 69 (05-02-11), merbeind (05-02-11), mitsos_chania (08-02-11), Thomelef (05-02-11)

  3. #382
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    salonica
    Μηνύματα
    13.324
    Thanked
    18605
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο NickE60 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Κάτσε να γίνουν πράξη οι απειλές και θα δεις τι έχει να γίνει..
    Κάθε μικρή ή μεγαλύτερη ιδιωτική επιχείρηση έχει ένα μάτσο ακάλυπτες επιταγές και οφειλές από τους πελάτες της.
    Θα υποχρεώσουμε κι εμείς το δημόσιο να βεβαιώνει τις οφειλές προς τις ιδιωτικές εταιρίες και να γίνεται αναγκαστική είσπραξη από τους οφειλέτες μέσω της εφορίας και με πρόστιμο!!!!!!!!! Θα μας δώσουν λύση... και με το νόμο!!!

    ΑΝΕΦΙΚΤΟ!!
    έεεεεεεεεεεεεεεεεεεετσι... ιατί μέχρι τώρα ο νοικοκύρης είναι ο βλάκας και όλοι
    οι ντεμέκ λεφτάδες που τριγυρνάνε με τα μπλόκ επιταγών είναι οι έξυπνοι...
    sympether with chiefτης

    _________________________________________________

    /
    //Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS

  4. The Following User Says Thank You to Thomelef For This Useful Post:

    NickE60 (05-02-11)

  5. #383
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Απο τη σημερινή ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

    https://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=248403

    Ελλάδα, ο παράδεισος του εργολάβου

    Δρόμοι στρωμένοι με ευρώ, βεβαίως για τους εργολάβους, αποδεικνύονται οι αυτοκινητόδρομοι, είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα.




    Διόδια για την πρώτη κατηγορία, υπερβάσεις και συμπληρωματικές συμβάσεις για τη δεύτερη, αποδεικνύουν απλώς ότι «μονά-ζυγά» είναι οι κερδισμένοι, αλλά και... διαμαρτυρόμενοι. Την Τρίτη οι ανάδοχοι και των πέντε αυτοκινητόδρομων έχουν προαναγγείλει συνέντευξη Τύπου για να πουν και επίσημα ότι τα έργα δεν βγαίνουν!

    ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Αθηνών-Πατρών-Πύργου-Τσακώνας. Με «ζεστό» χρήμα 153 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει μόλις το 7% του προϋπολογισμού των έργων, η κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός» θα έχει την εκμετάλλευση των διοδίων ώς το 2037. Στο μεγάλο έργο των 2,2 δισ. ευρώ, οι κατασκευαστές έχουν επίσης αναλάβει να καλύψουν και το 41% του κόστους με δάνεια, που πρέπει να αποπληρώσουν. Ωστόσο, η ίδια η σύμβαση του 2007 ομολογεί ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει ουσιαστικά αποσβεστεί ώς το 2022 και επί 15 χρόνια το Δημόσιο εν γνώσει του τον παραχωρεί στους ιδιώτες, οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη της συντήρησης και θα καταθέτουν στα κρατικά ταμεία έως και το 93% των εσόδων από τα διόδια.

    Η «συνταγή», βεβαίως με παραλλαγές, είναι δοκιμασμένη στη χώρα μας τη δεκαετία του '90, όταν επανήλθε το σύστημα μελέτη-κατασκευή-χρηματοδότηση-παραχώρηση και ξεκίνησαν τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα μεγάλα έργα. Το πρώτο πακέτο περιλάμβανε την Αττική οδό, τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου και το νέο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στους αρχικούς σχεδιασμούς είχε περιληφθεί και το μετρό Θεσσαλονίκης, όμως στην πορεία αποδείχθηκε ότι το έργο δεν ήταν ανταποδοτικό και οι τράπεζες δεν ήταν διατεθειμένες να το χρηματοδοτήσουν. Δεν ήταν δύσκολο να βρεθούν αφορμές για να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, ευτυχώς χωρίς επιβάρυνση για το Δημόσιο.

    Ανάλογη διαδικασία ακολουθήθηκε και το 2009, αυτή τη φορά με την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, που είχε περιληφθεί στο δεύτερο πακέτο μαζί με τους πέντε αυτοκινητόδρομους. Το έργο αποδείχθηκε ασύμφορο και ακυρώθηκε μετά τη γνωμοδότηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας, που όμως εκδόθηκε μετά την υπογραφή της σύμβασης. Βεβαίως δεν έχασε ο ανάδοχος του έργου των 480 εκατ. ευρώ, που ζήτησε λύση της σύμβασης με υπαιτιότητα του Δημοσίου και διεκδίκησε αποζημίωση ύψους 400 εκατ. ευρώ. Προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και εξασφάλισε αποζημίωση ύψους 68 εκατ. ευρώ για προετοιμασίες που είχε κάνει. Να σημειωθεί ότι αν προχωρούσε η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου η δημόσια συμμετοχή θα ήταν 90 εκατ. ευρώ. Με άλλα λόγια, οι Ελληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν πανάκριβα για ένα έργο που δεν έγινε. Μάλιστα οι εργολάβοι έχουν προσφύγει στη διαιτησία γιατί θεωρούν ότι το ποσό που τους επιδικάστηκε είναι μικρό!

    ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Αττικής οδού. Τα έργα ξεκίνησαν το 1994 με προϋπολογισμό 426 δισ. δραχμές (σ.σ. εκείνη την εποχή δεν υπήρχε στον ορίζοντα ευρώ και βεβαίως δεν είχε οριστεί η ισοτιμία του με τη δραχμή), αλλά στην πορεία ανέκυψαν και τα... απρόβλεπτα που στοίχισαν στους φορολογουμένους επιπλέον 549 δισ. δραχμές, δηλαδή άλλη μία Αττική οδό! Ιδιαίτερα στην Περιφερειακή Υμηττού, έπειτα από προσφυγές στο ΣτΕ, που αποδείχθηκαν η «χαρά του εργολάβου», διατέθηκαν για έργα προστασίας του περιβάλλοντος 195 δισ. δραχμές, έναντι 19 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός. Το 2004, που παραδόθηκε το τελευταίο κομμάτι του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της πρωτεύουσας, το κόστος έφτασε στο 1,23 δισ. ευρώ.

    Ο χρόνος παραχώρησης της Αττικής οδού, με βάση τη σύμβαση, λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024. Υπάρχει ωστόσο πρόβλεψη ότι θα περιέλθει στο Δημόσιο νωρίτερα όταν οι κατασκευαστές πετύχουν απόδοση 11,6% των ιδίων κεφαλαίων, που ανέρχονται σε 174 εκατ. ευρώ. Οι μέσοι κυκλοφοριακοί φόρτοι, ακόμα και το 2010 με την οικονομική κρίση στο φόρτε της, διαμορφώθηκαν στις 281.329 διελεύσεις την ημέρα, έναντι 243.714 που είχαν προβλεφθεί από τη μελέτη. Ο ετήσιος τζίρος, με στοιχεία που μας έδωσε η κοινοπραξία, ξεπερνά τα 226 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα συντήρησης και λειτουργίας υπολογίζονται σε 89,3 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι ο αυτοκινητόδρομος παραμένει ιδιαίτερα κερδοφόρος και ενισχύει την εκτίμηση ορισμένων ότι έχει μειωθεί ο χρόνος παραχώρησης κατά 2 έως και 3 χρόνια. Γι' αυτόν τον λόγο οι εργολάβοι προσφέρουν από χρόνια εκπτωτικά προγράμματα για τους κατόχους ηλεκτρονικών συσκευών, του λεγόμενου e-pass, που χρησιμοποιούν 395.000 οδηγοί. Επιπλέον δεν τηρούνται οι αυξήσεις που προβλέπονται στη σύμβαση για τις τιμές των διοδίων. Είναι ενδεικτικό ότι στα Ι.Χ. η τιμή χωρίς έκπτωση διατηρείται στα 2,8 ευρώ, ενώ θα έπρεπε να διαμορφωθεί γύρω στα 3,7 ευρώ.

    ΖΕΥΞΗ ΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ Η πρώτη -στα νεότερα χρονικά, γιατί έχουν προηγηθεί συμβάσεις με την Ούλεν για το δίκτυο ύδρευσης, την Πάουερ για τον φωτισμό κ.λπ.- σύμβαση παραχώρησης αφορά τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου, που υλοποιήθηκε από κοινοπραξία ελληνικών και κυρίως γαλλικών συμφερόντων. Το κόστος της επένδυσης έφτασε τα 740 εκατ. ευρώ, όπως προέβλεπε η σύμβαση, από τα οποία τα ίδια κεφάλαια της κοινοπραξίας ήταν 10% και το 50% τραπεζικά δάνεια με κρατική εγγύηση. Η παραχώρηση διαρκεί ώς το 2039, προβλέπεται όμως ότι το έργο θα περιέλθει νωρίτερα στο Δημόσιο αν οι εργολάβοι εξασφαλίσουν απόδοση 11,5% επί των ιδίων κεφαλαίων τους. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας στους οποίους απευθύνθηκε η «Ε» ήταν ιδιαίτερα φειδωλοί σε στοιχεία. Μας είπαν ότι από την αρχή η κίνηση ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη και γι' αυτό οδηγήθηκαν σε εκπτωτικά πακέτα για τους συχνούς χρήστες της γέφυρας. Μας ανέφεραν ότι η ημερήσια κυκλοφορία διαμορφώνεται στις 12 με 13 χιλιάδες διελεύσεις και ο μέσος ετήσιος τζίρος ανέρχεται σε 48 εκατ. ευρώ. Δεν μας έδωσαν πληροφορίες για τα καθαρά έσοδα, απλώς μας ενημέρωσαν ότι είναι σημαντικό το κόστος συντήρησης της γέφυρας.

    ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ Πιο σύνθετη είναι η περίπτωση του αεροδρομίου στα Σπάτα, που λειτούργησε τον Μάρτιο του 2001 και υλοποιήθηκε με σύμβαση παραχώρησης συνολικού ύψους 685 δισ. δραχμών. Από το ποσό αυτό τα 78 δισ. δραχμές προήλθαν από το λεγόμενο «σπατόσημο», ενώ το Δημόσιο κατέβαλε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και κοινοτικά προγράμματα επιπλέον 44 δισ. δραχμές. Σε 370 δισ. δραχμές ανήλθε το δάνειο-μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Στην εταιρεία λειτουργίας του αεροδρομίου το Δημόσιο μετέχει με 55%, ενώ το υπόλοιπο ανήκει στο επενδυτικό σχήμα στο οποίο κυριαρχούν γερμανικές εταιρείες. Ανάλογη είναι και η κατανομή στα κέρδη, που παρά τη διεθνή κρίση καταγράφουν άνοδο και το 2009 διαμορφώθηκαν στα 264 εκατ. ευρώ, έναντι 149 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

    ΜΕΤΡΟ Αλλά και στα κλασικά δημόσια έργα οι εργολάβοι δεν χάνουν. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του βασικού έργου του Μετρό, των γραμμών Εθνική Αμυνα-Σύνταγμα και Σύνταγμα-Δάφνη, που εγκαινιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2000. Το αρχικό κόστος ήταν 185 δισ. δραχμές που το 1994 με τις συμπληρωματικές συμβάσεις... εκτροχιάστηκαν στα 506,5 δισ. για να καλυφθούν τα κενά της σύμβασης-κουρελού, όπως έλεγε η τότε κυβέρνηση, ενώ η Ν.Δ. έκανε λόγο για «καύσιμα στον μετροπόντικα». Στη συνέχεια ήρθαν τα... απρόβλεπτα που διαμόρφωσαν το κόστος στα 711 δισ. δραχμές.

    ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Οι συμπληρωματικές συμβάσεις και οι υπερβάσεις των αρχικών κοστολογίων ήταν κανόνας για τον βασικό άξονα της Εγνατίας. Ο αυτοκινητόδρομος των 670 χλμ., που ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το 1995 και με το ελληνικότατο «βλέποντας και δίνοντας». Οι μελέτες αποδείχθηκαν ελλιπείς και χρειάστηκε να γίνουν αλλαγές επί αλλαγών. Το έργο ολοκληρώθηκε το 2009 με κόστος 6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,24 δισ. εξασφαλίστηκαν μέσω δανεισμού του Δημοσίου. Εξαίρεση αποτέλεσαν ορισμένα τμήματα στην Ηπειρο που δόθηκαν στην κυκλοφορία τον περασμένο χρόνο. Ακόμη και σήμερα κατασκευάζεται ένα μικρό κομμάτι όπου παρουσιάστηκαν έντονα γεωλογικά φαινόμενα.

    Κοινός παρονομαστής το θεσμικό πλαίσιο, που κατοχυρώνει στην ουσία τους εργολάβους και χάρη στη νομική υποστήριξη που διαθέτουν «στριμώχνουν» το Δημόσιο. Με τη διατησία και το μπαράζ προσφυγών έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν σοβαρές αποζημιώσεις, ενώ ακόμα και να κηρυχθούν έκπτωτοι, χαμένοι είναι οι φορολογούμενοι και τα έργα. *

    12 ΦΟΡΕΣ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΟΙ

    Πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. ¤ το χιλιόμετρο όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο

    ΜΟΝΑ-ΖΥΓΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ

    Είτε κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης είτε ως κλασικά δημόσια έργα οι σίγουρα κερδισμένοι είναι οι εργολάβοι




  6. The Following 3 Users Say Thank You to NickE60 For This Useful Post:

    m-power_01 (06-02-11), PANOS-E60 (05-02-11), pilot (05-02-11)

  7. #384
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Απο τη σημερινή ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

    https://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=248398

    Ραντεβού στις 3 μ.μ. σε όλους τους σταθμούς διοδίων δίνουν αύριο οι επιτροπές «Δεν πληρώνω».

    Οι μπάρες θα ανοίξουν σε όλες τις εθνικές οδούς και στην Αττική οδό, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές ακόμη και σε δρόμους-καρμανιόλες, καθώς και για τις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών και των εργολάβων να στραφούν κατά των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια.



    ... Και το υπουργείο «καρφώνει»
    Στις εταιρείες που έχουν την εκμετάλλευση των διοδίων θα «καρφώνει» το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όσους δεν πληρώνουν το τέλος διέλευσης.
    Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, θα διαβιβάζει στις εταιρείες όνομα, επώνυμο και διεύθυνση ιδιοκτήτη του οχήματος, που ο ίδιος ή ο οδηγός του αρνήθηκαν να πληρώσουν τα διόδια. Το πράσινο φως είχε δοθεί από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που απάντησε σε σχετική ερώτηση του υπουργείου ότι δεν υπάρχει κώλυμα από το νόμο, «αν δίδονται μόνο τα στοιχεία που είναι αναγκαία για τη συγκεκριμένη επεξεργασία».

  8. The Following User Says Thank You to NickE60 For This Useful Post:

    PANOS-E60 (05-02-11)

  9. #385
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Απο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

    https://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=248402

    Οι ακριβότεροι δρόμοι στην Ε.Ε.

    Πολύ ακριβά πληρώνει η Ελλάδα τους μεγάλους οδικούς άξονες. Απολογιστική έκθεση της Ε.Ε. διαπιστώνει ρεκόρ ακρίβειας, υπερβάσεων του αρχικού προϋπολογισμού, που φτάνουν ακόμη και στο 100% του ποσού που αρχικά είχε προβλεφθεί.



    Η έκθεση για την αποδοτικότητα και το κόστος των μεγάλων έργων καταγράφει βήμα προς βήμα το κόστος, από τις χωματουργικές εργασίες έως την ηλεκτροδότηση δεκάδων έργων ανά την Ε.Ε. που χρηματοδοτήθηκαν από κονδύλια του τρίτου Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

    Διαπιστώνεται μία τεράστια «ψαλίδα», όχι μόνο ανάμεσα σε οδικούς άξονες εντός και εκτός της Ελλάδας, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας. Υπάρχει έργο που κόστισε 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι το ακριβότερο πανευρωπαϊκά με τεράστια διαφορά και άλλος αυτοκινητόδρομος που στοίχισε μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και είναι από τους φθηνότερους της κοινότητας.

    * Στην κορυφή της... κατάταξης βρίσκεται η Εγνατία οδός για το τμήμα Ιωάννινα-Μέτσοβο. Κόστισε περίπου 65 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

    * Τμήμα του Κηφισού κατασκευάστηκε έναντι 60 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ αρχικά είχε υπολογιστεί σε αξία στα 45,5 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά όταν κατά μέσο όρο στην Ευρώπη το χιλιόμετρο μεγάλου δρόμου κοστίζει 30 εκατ. ευρώ.

    Τα πιο πολλά λεφτά κατέληξαν στο κατασκευαστικό κομμάτι (56,5 εκατ. ευρώ ανά χλμ. με υπέρβαση 36,1 % από τον αρχικό προϋπολογισμό). Ανάλογη ήταν η υπέρβαση στην αξία των γεφυρών, ενώ κατά γράμμα τηρήθηκε ο προϋπολογισμός στα χωματουργικά.

    * Η Αττική οδός κόστισε πάνω από 20 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα, όταν σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της μελέτης είχε αρχικά υπολογιστεί σε 9,6 εκατ. ευρώ ανά χλμ. Δηλαδή η υπέρβαση ξεπέρασε το 100%. Το πρόβλημα επικεντρώνεται στο κατασκευαστικό έργο σύμφωνα με την έκθεση.

    * Αντιθέτως, το τμήμα της Εγνατίας οδού στη γέφυρα του Νέστου κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο και η σύνδεση της Σιάτιστας με την Κρυσταλλοπηγή μόνο 1 εκατ. ευρώ ανά χλμ. οδικού άξονα. Μάλιστα το κόστος ήταν τελικά μικρότερο από αυτό που είχε αρχικά προβλεφθεί.

    Τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη; Τα 20 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο αυτοκινητόδρομου ξεπερνά μόνο ένα γερμανικό έργο και τα 10 εκατ. ευρώ μόνο ένα ιρλανδικό και ένα ιταλικό. Μεγάλος αυτοκινητόδρομος της Ισπανίας, που έχει παρόμοιο γεωγραφικό ανάγλυφο, κόστισε περίπου 5 εκατ. ευρώ, ενώ παρόμοια κοστολόγηση έχουν οι υπόλοιποι οδικοί άξονες της Ιρλανδίας.

    Οπως επισημαίνουν αρμόδια κοινοτικά στελέχη, το πρόβλημα των καθυστερήσεων, των αναθέσεων και των κοστολογήσεων των ελληνικών δρόμων στέρησε κονδύλια αξίας δισ. ευρώ, που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για άλλα κρίσιμα έργα υποδομής ή για να χρηματοδοτήσουν την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Τώρα που το χρήμα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων λόγω του Μνημονίου στερεύει, αναζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν με το... αζημίωτο την ολοκλήρωση των κρίσιμων υποδομών που έχει ανάγκη η χώρα.

  10. #386
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Απο την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

    https://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=248401

    ΤΟ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΜΟΛΟΓΕΙ! «Εκβιαστική» η χρήση της Αττικής Οδού

    «Εκβιαστική» χαρακτηρίζει τη χρήση της Αττικής Οδού μελέτη του ΚΕΠΕ, του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης.
    Ολοκληρώθηκε πριν από χρόνια αλλά παραμένει επίκαιρη, καθώς σκοπός της ήταν να αναλύσει την ποιότητα των συμβάσεων μεταξύ Δημοσίου και των ιδιωτών που αναλαμβάνουν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα.

    Ερεύνησε τις συμβάσεις τριών συγχρηματοδοτούμενων έργων, την Αττική Οδό, το αεροδρόμιο του «Ελευθέριου Βενιζέλου» και τη ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου. Στόχος της μελέτης ήταν να μην υπάρξουν νέα λάθη στα νέα έργα που τότε προωθούνταν.

    Εκτίμησε από το 2003 ότι είναι «εκβιαστική» για τον πολίτη η χρήση της Αττικής Οδού, επειδή δεν έχει αναπτυχθεί δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς, υποχρεώνοντας έτσι τους ιδιώτες να πληρώνουν τα υψηλά διόδια ακόμη και για πολύ σύντομες διαδρομές. Κάνει επίσης λόγο για «διόγκωση» των παράπλευρων έργων που δόθηκαν στον ανάδοχο πέραν του κυρίως οδικού άξονα. Σημειώνει επίσης ότι με τη σύμβαση εξασφαλίζονται τα έσοδα του ομίλου. Ο ιδιώτης μπορεί να καθορίσει κατά το δοκούν το ύψος των διοδίων (μέσα στο εύρος τιμών που προβλέπεται από τη σύμβαση), ενώ στην περίπτωση που ο προαστιακός σιδηρόδρομος μειώσει την κυκλοφορία στην Αττική Οδό η σύμβαση προβλέπει να του καταβάλλεται αποζημίωση από το Δημόσιο.

    Ενστάσεις εκφράστηκαν και για τα υψηλά τέλη που επιβάλλονται όχι μόνο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας που προβλεπόταν στη σύμβαση. Ο λόγος είναι ότι εξασφαλίζει τα έσοδα της εταιρείας, που έχει μεγάλα δικαιώματα αύξησης των τελών, όχι όμως και το συμφέρον της χώρας σε περιόδους που η κίνηση είναι περιορισμένη.

  11. #387
    Εγγραφή
    18-05-10
    Περιοχή
    Πατρα
    Ηλικία
    36
    Μηνύματα
    697
    Thanked
    635
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Την Κυριακη 6-2 στις 2:00 το μεσημερι οι επιτροπες κατοικων, πολιτων και εργαζομενων εναντια στα διοδια ανοιγουν τα διοδια της γεφυρας του Ριου. Αυτο το ανοιγμα ειναι κοματι του πανελλαδικου ανοιγματος που κανουν οι επιτροπες την Κυριακη αυτη.

    Μερικα στοιχεια για την γεφυρα του Ριου:

    Η γεφυρα του Ριου κοστισε συνολικα 740 εκ. ευρω.
    Η εταιρια που ανελαβε το εργο εβαλε το 10% του κεφαλαιου αυτου (74 εκ. ευρω).
    Το 40% ειναι συμμετοχη του δημοσιου (κοινως το πληρωσαμε εμεις τα κοροιδα)
    και το υπολοιπο 50% ειναι δανειο απο την ευρωπαικη κεντρικη τραπεζα με εγγυητη το ελληνικο κρατος.
    Βαση των συμφωνημενων η εταιρια θα εκμεταλλευεται την γεφυρα μεχρι το 2039 (συνολικα 35 χρονια). Τα υπολογιζομενα εσοδα της για αυτο το διαστημα ειναι 1.7 δισ. ευρω.
    Οπως καταλαβαινετε το υπερκερδος ειναι τεραστιο και βασιζεται στο οτι τα κοροιδα θα πληρωνουν διοδια.

    Διεκδικουμε την καταργηση των διοδιων παντου και καταγγελουμε το χαρισμα του εθνικου οδικου δικτυου στους μεγαλοκαρχαριες των ντοπιων (Μπομπολας-Ακτωρας και σια) και των ξενων κατασκευαστικων. Κινητοποιουμαστε συλλογικα και καλουμε και τους συμπολιτες και τους συναδελφους μας να παψουν να πληρωνουν διοδια και να κινητοποιηθουν μαζι μας.

    Κυριακη 6-2 λοιπον 1:00 προσυγκεντρωση στο πανεπιστημιακο νοσοκομειο απο οπου θα ξεκινησει αυτοκινητοπομπη για να κανει 2:00 ανοιγμα των διοδιων της γεφυρας.

    Για περισσοτερς πληροφοριες:
    https://epitropesdiodiastop.blogspot.com/

  12. The Following 2 Users Say Thank You to Bellof-3 For This Useful Post:

    NickE60 (05-02-11), Stefanos_Cool (05-02-11)

  13. #388
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ... Και το υπουργείο «καρφώνει»
    Στις εταιρείες που έχουν την εκμετάλλευση των διοδίων θα «καρφώνει» το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων όσους δεν πληρώνουν το τέλος διέλευσης.
    Σύμφωνα με ανακοίνωσή του, θα διαβιβάζει στις εταιρείες όνομα, επώνυμο και διεύθυνση ιδιοκτήτη του οχήματος, που ο ίδιος ή ο οδηγός του αρνήθηκαν να πληρώσουν τα διόδια. Το πράσινο φως είχε δοθεί από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που απάντησε σε σχετική ερώτηση του υπουργείου ότι δεν υπάρχει κώλυμα από το νόμο, «αν δίδονται μόνο τα στοιχεία που είναι αναγκαία για τη συγκεκριμένη επεξεργασία»

    Υπ' όψιν πως (αν τελικά συμβεί κάτι τέτοιο απίθανο) το υπουργείο θα δίνει τα στοιχεία μας, ωστε να μας στέλνει η εταιρία συστημένη επιστολή μέσω ΕΛΤΑ (έξοδα περίπου 2 ευρώ) που θα μας ζητάει το ακριβές αντίτιμο και αν δεν πληρωθεί μέσα σε 10-15 ημέρες από την καταγεγραμμένη στα ΕΛΤΑ ημερομηνία παραλαβής του (αν υπογράψουμε και το παραλάβουμε...) ...τότε θα επιβάλλεται το Χπλάσιο πρόστιμο ...από τον ιδιώτη!!! χαχαχαχααχα!!! ...πολλά νομικά και διαδικαστικά θεματάκια προκύπτουν..!
    Πιάστο αυγό και κούρεψτο...... Δε νομίζω να τους συμφέρει να κάνουν όλη αυτή τη διαδικασία και να μπλέξουν με αδιέξοδα ..για να πάρουν 2.80

  14. #389
    Εγγραφή
    05-02-10
    Περιοχή
    Γερακας
    Μηνύματα
    5.944
    Thanked
    12384
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο NickE60 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Υπ' όψιν πως (αν τελικά συμβεί κάτι τέτοιο απίθανο) το υπουργείο θα δίνει τα στοιχεία μας, ωστε να μας στέλνει η εταιρία συστημένη επιστολή μέσω ΕΛΤΑ (έξοδα περίπου 2 ευρώ) που θα μας ζητάει το ακριβές αντίτιμο και αν δεν πληρωθεί μέσα σε 10-15 ημέρες από την καταγεγραμμένη στα ΕΛΤΑ ημερομηνία παραλαβής του (αν υπογράψουμε και το παραλάβουμε...) ...τότε θα επιβάλλεται το Χπλάσιο πρόστιμο ...από τον ιδιώτη!!! χαχαχαχααχα!!! ...πολλά νομικά και διαδικαστικά θεματάκια προκύπτουν..!
    Πιάστο αυγό και κούρεψτο...... Δε νομίζω να τους συμφέρει να κάνουν όλη αυτή τη διαδικασία και να μπλέξουν με αδιέξοδα ..για να πάρουν 2.80
    Εκτός και αν, λέω εγώ τωρα, με κάποιο μαγικό ηλεκτρονικό τρόπο, αφήνουν να μαζευτούν 100 π.χ. διελεύσεις κάποιου οχήματος πριν στείλουν το φιρμάνι ... Βέβαια και αυτό το σενάριο αίολο μου φαίνεται, διότι μπορεί ο καθένας που θα λάβει το μπιλιέτο να ισχυρίζεται ότι το είχε δανείσει το αυτοκίνητο. Επίσης θα προκύψουν μπερδέματα με αυτοκίνητα που έχουν μεταπωληθεί όταν φτάνει η ειδοποίηση, με εταιρικά αυτοκίνητα που τα οδηγούν διάφοροι κλπ. Τα μούτρα τους θα φάνε οι πονηροί της διαπλοκής

  15. #390
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    .....θα τους λέω πως το αυτοκίνητο είναι του κ. Μπομπολα

Σελίδα 39 από 76 ΠρώτηΠρώτη ... 29373839404149 ... ΤελευταίαΤελευταία

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP