-
Και τωρα παμε στα πιο hardcore...
Οι απαιτησεις που πρεπει να εκπληρωνουν οι τροχοι ειναι
α)Να εχουν μικρη μαζα
β)Να ειναι ανθεκτικοι και να εχουνμεγαλη ελαστικοτητα για την απορροφηση των κραδασμων.
δ)Να απαγουν καλα την θερμοτητα που αναπτυσεται απο τις τριβες και τα φρεναρισματα.
ε)Να μπορουν να αποσυναρμολογουνται ευκολα απο τον αξονα και τα ελαστικα(επίσωστρα), να αφαιρουνται απο τις ζαντες (σώστρα) χωρις ιδιαιτερο κοπο.
στ)Και φυσικα να εχουν χαμηλο κοστος!!
Ο τροχος αποτελειται απο τα εξης μερη
α)Το σώστρο (ζαντα), που ειναι μια λυκλικη στεφανη διαφορων διατομων και πανω σε αυτη τοποθετειται το επίσωστρο (λαστιχο).
β)Το δισκο ή τις ακτινες.
γ)Το επίσωστρο (ελαστικο).
δ)Την πλημνη (μουαγιε).
ε)Τα μπουλονια, με τα οποια στερεωνεται πανω στην πλημνη.
στ)Τα ρουλεμαν ,με τα οποια στηριζεται πανω στο ακραξονιο.
Οι τροχοι πρεπει να ειναι ανθεκτικοι, ελαφροι, καλα ζυγοσταθμισμενοι.Αναλογα με τον τροπο κατασκευης τους χωριζονται σε κατηγοριες
Δισκοειδείς τροχοί
Στους τροχους αυτους, η εξωτερικη κυκλικη στεφανη που δεχεται το ελαστικο είνα σταθερα συνδεδεμενη και στερεωμενη στο δισκο του τροχου.Ο δικσκος ειναι το ενδιαμεσο τεμαχιο μεταξυ μουαγιε και ζαντας.Στα μικρα και μεσαια οχηματα ειναι συνηθως ενα κυκλικο τεμαχιιο χαλυβδοελασματος διαμορφωμενο με πιεση και συγκολημενο, ετσι ωστε να ειναι ολοσωμο με την ζαντα, αποτελώντας ενα ενιαιο συνολο.Στο κεντρο του δισκου σχηματιζεται ο ομφαλος , που επιτρεπει ενα μεγαλο μερος του δισκου να ερχεται σε επαφη με το μουαγιε ή το ταμπουρο του φρενου.Η μεταξυ τους ακινησια εχει σαν αποτελεσμα την μεταδοση της κινησης του αξονα.
Περιφερειακα του ομφαλου υπάρχουν 3,4,5 μπορει και 6 τρυπες, αναλογα το βαρος και την ταχυτητα που μπορει να αναπτυξει το αυτοκινητο, απο τις οποιες διερχονται τα αντιστοιχα μπουλονια των μουαγιε των τροχων.ΟΙ τρυπες αυτες εχουν συνηθως κωνικη κατασκευη.
Ο δισκος στερεωνεται πανω στο μουαγιε ειτε με παξιμαδια(μπουλονια) ειτε με βιδες(μπουζονια) ,που εχουν και αυτα μια κωνικη σχεδιαση.Ετσι οταν σφιγγουν κεντραρουν τον τροχο.Με τις κωνικες επιφανεις των παξιμαδιων και των τρυπων του τροχου δημιουργειται ενα ειδος ''συμπλεκτη τριβης'', ετσι ωστε να μην ειναι δυνατο να υπαρξει χαλαρωση απο τις δυναμεις που αναπτυσσονται κατα την κινηση του αυτοκινητου.Υπαρχει ακομα και ενα κεντρικο παξιμαδι για νασυγκρατει την πλημνη(μουαγιε), πανω στον αξονα και το οποιο καλυπτεται πολλες φορες απο ταπα για να μην εισχωρει σκονη και υγρασια.Παραλληλα μπορει να αποτελει και την αποθηκη λιπαντικου (αναλογα τον τυπο του ρουλεμαν) για την λιπανση των ρουλεμαν του αξονα.
Ο δισκος εχει στο πλαι του ανοιγματα (οπες) για να μπορει να περναει ο αερας που χρειαζεται για την ψυξη των φρενων.Ετσι οι τροχοι αυτοι παρουσιαζουν μεγαλη ικανοτητα απαγωγης της θερμοτητας που αναπτυσεται απο την κινηση και τα αποτομα φρεναρισματα του αυτοκινητου.Ειναι σχετικα ελαφροι,ακαμπτοι,και αντεχουν στακτυπηματα.Ειναι ευκολο να επισκευαστουν, οταν παραμορφωθουν απο τυχον ισχυρα χτυπηματα.Πολλες φορες ο δισκος του τροχου καλυπτεται με ενα διακοσμητικο, το γνωστο σε ολους τασι

Συνεχεια με τους Ακτινωτούς τροχούς
Στους τροχους αυτους , το μουαγιε συνδεεται με την εξωτερικη κυκλικη στεφανη με την βοηθεια λεπτων χαλυβδινων ακτινων κυλινδρικης διατομης.Η μια ακρη καθε ακτινας, αγκιστρωνεται στο μουαγιε του τροχου, ενω η αλλη της ακρη τοποθετειται σε μια αντιστοιχη τρυπα της στεφανης και τεντωνεται με την βοηθεια ενος ειδικου παξιμαδιου που ειναι περασμενοστην ακτινα.
Αυτο πρεπει να γινεται με τετοια δεξιοτεχνια, ωστε καθε ακτινα να μην ειναι πολυ τεντωμενη, ουτε πολυ χαλαρη, γιατι ετσι παραμορφωνεται η εξωτερικη στεφανη.
Ολες οι δυναμεις που επιδρουν πανω στην ζαντα, μεταφερονται απο τις ακτινες στο μουαγιε του τροχου.Η διαταξη των ακτινων γινεται σε δυο ή τρεις σειρες, ετσι ωστε ο τροχος του αυτοκινητου να αντεχει τοσο το βαρος του οχηματος, οσο και τις δυναμεις που αναπτυσσονται κατα την επιταχυνση, την επιβραδυση ή την στροφη του αυτοκινητου.Η πλευρικη ακαμψια σε αυτους τους τροχους επιτυγχανεται με διαφορετικη γωνια και κλιση κατα ζευγη.Ετσι σχηματιζουν με τον αξονα του τροχου ακαμπτα τριγωνα.
Η στερεωση των ακτινωτων τροχων πανω στο ακραξονιο γινεται με ενα κεντρικο ασφαλιστικο παξιμαδι, το οποιο εξασφαλιζει γρηγορη αλλαγη του τροχου με την βοηθεια εργαλειου(ματσολας).Ο τροχος κεντραρεται με κωνικες επιφανειες που βρισκονται στο κεντρο του και στο μουαγιε.Η μεταδοση της κινησης γινεται απο ειδικα ''πολυσφηνα'' που εφαρμοζουν μεταξυ του αξονα και του τροχου.
Πλεονεκτηματα των τροχων αυτων
α)εχουν μεγαλη αντοχη και μικροτερο βαρος σε σχεση με τους δισκοειδες τροχους.
β)Αφαιρουνται και επανατοποθετουνται ευκολα και γρηγορα.
Μειονεκτηματα
α)Εχουν μεγαλο κοστος εξαιτιας της επιπονης και συνθετης εργασιας που απαιτει η κατασκευη τους, αλλα και της υπαρξης του σχετικα ακριβου πολυσφηνου.
β)Δεν μπορουν να τοποθετηθουν ελαστικα χωρις αεροθαλαμο (tubeless), γιατι η κατασκευη της εξωτερικης στεφανης της ζαντας δεν ειναι αεροστεγης.
-
The Following 7 Users Say Thank You to m-power_01 For This Useful Post:
120ie87 (19-01-12), ankor (06-01-13), beliris (07-10-10), ghost-rider (18-05-10), sierra (11-01-12), spar@ (18-05-10), ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ (11-06-12)
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP