Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 98

Θέμα: Ζάντες-ελαστικά, όλα όσα πρέπει να ξέρετε...και ακόμα περισσότερα!

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #2

    Προεπιλογή

    Το προβλημα που προκυπτει απο αυτες τις επεμβασεις ειναι η αζυγοσταθμια του σετ ακρο-αποστατης-ζαντολαστιχο, ,με αποτελεσμα τρεμολο...Αυτο μπορει να ξεπεραστει πρακτικα με αποστατες επωνυμους ''ειδικα για το αυτοκινητο μας''.Σε περιπτωση φτιαχτων σε τορνο ή ''τορνιρισματος'' της ζαντας, χρειαζομαστε ζυγοσταθμιση της ζαντας πανω στο αμαξι.Αυτο γινεται με ειδικο μηχανιμα.Δεν συνιστω μεταβολη του οφσετ με κανεναν τροπο ,περα απο αλλαγη ζαντας .Σε ακραιες καταστασεις χρησιμοποιουνται και μακρυτερα μπουζονια με αμφιβολο αποτελεσμα αντοχης.

    Επισης μια καλη συμβουλη.
    Στην περιπτωση που ,για τους λογους που αναφεραμε πιο πανω, κανετε ζυγοσταθμιση πανω στο αμαξι.
    Αν για καποιο λογο (συνεργειο, κλαταρισμα κτλ) βγαλετε καποια ζαντα, φροντιστε να ξανατοποθετησετε με τον ιδιο ακριβως τροπο .Δηλαδη τρυπα ζαντας με τρυπα αποστατη και τρυπα μουαγε να ειναι σετακι οπως ηταν πριν.Αυτο μπορει να γινει τραβωντας μια χαρακια στην καμπανα του δισκου και στον αποστατη, στην νοητη κατακορυφη ευθεια που οριζει η βαλβιδα.Ετσι θα αποφυγετε την εκ νεου -ευθυγραμμιση-ζυγοσταθμιση-

    Η σωστη τοποθετηση τω ζαντων προυποθετει οτι η ροπη συσφιξης των μπουλονιων θα ειναι μεσα στις προδιαγραφες του κατασκευαστη, για καθε οχημα.Αυτες οι ροπες και οι οδηγιες συσφιξης μπορουν να βρεθουν στα τεχνικα ενχειριδια των κατασκευαστων.Η τελικη διαδικασια συσφιξης απαιτει ενα δυναμοκλειδο και την λεγομενη σταυρωτη μεθοδο.Δηλαδη σφιγγουμε ατιδιαμετρικα τα μπουλονια.

    Προσοχη !!!
    Το υπερβολικο σφυξιμο των τροχων μπορει να εχει σαν αποτελεσμα
    α)Να καταστρεψετε το καρυδακι συσφιξης
    β)Να σπασετε την βιδα(μπουλονι)
    γ)Να στραβωσει η επιφανεια στερεωσης του τροχου στο μουαγε ή στο τυμπανο των φρενων

    Επισης με δεδομενο οτι ολες οι ζαντες δεν ειναι ιδιες, σε περιπτωση αλλαγης ζαντων, θα πρεπει να ελεγξετε οτι οι βιδες(μπουλονια) εχουν το καταλληλο μηκος ωστε η συσφιξη (συγκρατηση της ζαντας) να ειναι ασφαλης
    Παρακατω εχω ενα επειρικο κανονα συσφιξης, καθως και εναν αλλο για ελεγχο καταλληλοτητας των μπουλονιων .


    Διαμετρος οπης - ροπη συσφιξης
    10MM - 45-55
    12MM - 70-80
    14MM - 85-90
    7/16" - 70-80
    1/2" - 75-85
    9/16" - 135-145



    Διαστασεις - Ελαχιστος αριθμος
    Μπουλονιου - Περιστροφων
    14x1.5mm - 7.5
    12x1.5mm - 6.5
    12x1.25mm - 8
    1/2" - 8
    9/16" - 8

    Η χρήση ζαντών με μικρότερο offset (ή η χρήση αποστατών στις υπάρχουσες ζάντες) έχει ώς αποτέλεσμα την αύξηση του μετατροχίου και θεωρητικά όσο μεγαλύτερο μετατρόχιο τόσο καλύτερο κράτημα στις στροφές. Τα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν απο υπερβολική αυξηση του μετατροχίου με αυτόν τον τρόπο είναι η μεγάλη αύξηση του scrub radius το οποίο θα έχει ώς αποτέλεσμα να τραβάει υπερβολικά το τιμόνι όταν ένας τροχός βρίσκει σε ανωμαλία και να έχει αστάθεια στο φρενάρισμα.





    scrub radius , δηλ. τη διαφορά μεταξύ του άξονα της γωνίας κάμπερ και του άξονα διεύθυνσης (king pin) όταν προβάλουμε τους άξονες στο πάτημα του ελαστικού στο δρόμο.
    Αυξάνοντας την scrub radius , το τιμόνι γίνεται πιό βαρύ , αυξάνει γενικά η σταθερότητα του αυτοκινήτου , αλλά : δημιουργεί περισσότερο bumb steer ,
    μεγαλώνει ο μοχλός συμπίεσης του ελατηρίου και καταπονεί τα ρουλεμάν.
    Βέβαια το μεγαλύτερο μετατρόχιο μπροστά δίνει και περισσότερη πρόσφυση. Αυτό όμως προέρχεται κυρίως από τη διαφορετική σχέση μεταξύ των εμπρός και πίσω μετατροχίων σε συνάρτηση με το σταθερό μεταξόνιο. Χάνεις λίγο από το αρχικό turn in , κερδίζεις λίγο σε πρόσφυση με τους τροχούς στριμένους.

  2. The Following 10 Users Say Thank You to m-power_01 For This Useful Post:

    120ie87 (19-01-12), ankor (06-01-13), beliris (07-10-10), ghost-rider (16-05-10), nikos1400 (17-07-10), Panos 316T (11-01-12), sierra (11-01-12), spar@ (18-05-10), stavr (17-07-10), ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Κ (11-06-12)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP