-
το θεμα της αγορας και των τιμων ειναι ενα θεμα που συζητειται σε ολες τις παρεες.
για διαφορετικους ισως λογους, αλλα συζητειται...
αυτο ακριβως ελεγα κωστα στο θεμα με την καινουργια σειρα 5, οπου για να παρεις ενα καλα εξοπλισμενο 530 αγγιζεις τα 100.000 ευρω...
ενω για ενα Μ5 θα αγγιζεις τα 200...!
πραγματικα οι τυποι δεν ξερω τι σκεφτονται και τι συμβουλους εχουν αλλα πιστευουν οτι οι ελληνες, επιχειρηματιες, υπαλληλοι, συνταξιουχοι, κλπ εχουν λεφτα κρυμμενα σε σεντουκια και εχουν εξαπολυσει ενα ανευ προϋγουμενου φοροειπρακτικο κυνηγητο...
αν υπολογισουμε μαζι με τις νεες κλιμακες και τους εμμεσους φορους, τοτε ενας ανθρωπος μπορει να δινει για φορο, εως και το 75% του ειδοδηματος που κερδιζει...!
τι παιρνει πισω για ολο αυτο?? μακρια κουβεντα, ας μην την κανουμε τωρα.
ας περιοριστουμε στην αγορα...
η αγορα λοιπον λειτουργει με βαση τους κανονες της προσφορας και της ζητησης.
ρολο παιζει η αναγκη του πωλητη να πουλησει και η προθυμια του αγοραστη να αγορασει.
καπου εκει στη μεση γινεται το παζαρι και λιγο ο ενας πισω, λιγο ο αλλος γινεται η συμφωνια...
στις μερες μας ομως συνεβη το εξης παραδοξο. ή μαλλον παραδοξα...
- ο καθενας πιστεψε οτι μπορει να εχει Μ3, Μ4, Μ5, Μ6, 911, καγιεν, φερραρι και παει λεγοντας.
- το κρατος οπως ακριβως ειπες ως μη εχοντας κανενα προγραμματισμο αφησε ελευθερη την αγορα αυτοκινητου να υπερβαλει και οχι μονο αυτο, αλλα την προηγουμενη χρονια προσπαθησε να τη στηριξει οδηγωντας τον κοσμο σε ακομα μεγαλυτερες υπερβολες.
- απο την καταργηση των τεκμηριων επι σημιτη και επειτα οι ελληνες επιδοθηκαν σε ενα εξωπραγματικο μπαραζ αγοραπωλησιων, οντας στερημενοι τα προηγουμενα χρονια σε σχεση με τους αλλους ευρωπαιους.
- οταν το οικονομικο περιβαλλον επιδεινωθηκε, οσοι ειχαν γυαλινα ποδια ή εχτισαν παλατι στην αμμο, ειδαν το κυμα να ΄ρχεται εχοντας ελαχιστοτατα περιθωρια αντιδρασης.
- το κρατος (και ολοι αυτοι που το αποτελουν, οι οποιοι ειναι καποιοι απο εμας) ως γνησιο καταλοιπο της τουρκοκρατιας, εκανε στροφη 180 μοιρων στην πολιτικη του σχετικα με το αυτοκινητο και μας εξαπατησε ολους, εν οψει βεβαια της αναγκης για ζεστο χρημα, μετα την εισοδο του "δονητη"...
ολες οι παραπανω παραμετροι (και αλλες βεβαια που δεν αναφερω), οδηγησαν στη σημερινη κατασταση.
πολλα προσφερομενα αυτοκινητα μεγαλου κυβισμου (διοτι σε οχι μικρο ποσοστο ο "πεινασμενος" αυτοκινητιστικα ελληνας, αγορασε κατι περαν των πραγματικων δυνατοτητων του) πωλουνται διοτι οι ιδιοκτητες τους δεν μπορουν να κρατησουν
πολλοι αγοραστες που εως τωρα αγοραζαν με δανεικα ή προεξοφλωντας μελλοντικο εισοδημα δεν εχουν την αγοραστικη δυναμη του παρελθοντος...
η ιδια υπερβολη που κυριαρχησε στην αγορα τα προηγουμενα χρονια, κυριαρχει τωρα απο την αντιθετη πλευρα...
με λιγα λογια, αν πριν υπηρχαν 100 πελατες για 100 μεταχειρισμενα τριλιτρα αυτοκινητα, σημερα λογω των συνθηκων υπαρχουν 10. αρα θα μεινουν εως να απαξιωθουν εντελως σε καποιο γκαραζ ή σε καποια μαντρα τα υπολοιπα 90.
τα αυτοκινητα μεγαλου κυβισμου (και οταν λεμε μεγαλου, εννουμε πανω απο τα 1929 κυβικα επειδη ετσι αποφασισαν καποια αντιπροσωποι μας στο κοινοβουλιο) δεν θα παιρνει κανεις ουτε χαρισμα σε λιγο.
οσα δεν πουληθουν στο εξωτερικο, θα ξανακυκλοφορησουν σε 30 χρονια οταν θα βγαλουν πινακιδες ιστορικου...
μεσα σε ολα αυτα ποια ειναι η δικη μας θεση?
οποιος εχει ακριβο ή μεγαλο αυτοκινητο την πατησε...
ειτε το "χαρισει", ειτε οχι, το αποτελεσμα ειναι οτι το περιουσιακο αυτο στοιχειο (αν το δουμε ετσι), εχασε μεγαλο μερος της αξιας του.
και ο λογος ειναι, οπως προανεφερα, διοτι δεν υπαρχουν ανθρωποι να το αγορασουν.
φυσικα και με τιποτα δεν συμφερει πλεον η πωληση ενος μεταχειρισμενου για την αγορα ενος επομενου μοντελου, οπως πολυς κοσμος ειχε συνηθισει να πραγματοποιει.
πλεον επιστρεφουμε σε εποχες οπου το αυτοκινητο το αγοραζαν με την ιδια προοπτικη οπως το σπιτι. να το κρατησουν μια ζωη...
και αυτο ειναι απολυτα λογικο οταν οι κυβερνωντες μας αποφασισαν ενα καλο αυτοκινητο (στο μεσο ορο, οχι σουπερκαρ), να κοστιζει οσο ενα μικρο διαμερισμα...
θα ηθελα να προσθεσω εδω, οτι η εικονα αυτη ειναι εντελως τεχνητη, στρεβλη, ανοητη, καταστρεπτικη και ανηθικη απο την πλευρα του κρατους...
ποιος ειναι αυτος που οριοθετει τους πατρικιους απο τους πληβειους οπως ειπατε, στα 1929 κυβικα? ή στα 3299, ή στα 1579, ή όπου τελος παντων?
ποσο τρομερη διαφορα τελος παντων εχει στο κοστος κατασκευης και στο κοστος χρησης μια 116 απο μια 130? ή μια 520 απο μια 535?
σιγουρα υπαρχει διαφορα, αλλα οχι αυτη που προσπαθει να δημιουργησει το ελληνικο υπουργειο οικονομικων...
για ποιο λογο το αυτοκινητο στην ελλαδα να αποτελει κοινωνικο προσδιορισμο και με τη βουλα του κρατους μαλιστα?
εχουμε δημοσιες μεταφορες? εχουμε προγραμματα εναλλακτικων συγκοινωνιων?
τι εχουμε ωστε ενα αυτοκινητο 2000 κυβικα να θεωρειται πολυτελεια?
συμπερασμα: παλι επιχειρειται το αυτοκινητο να στηριξει τον κρατικο προϋπολογισμο.
αυτο ειναι ιστορικη παραδοση στην ελλαδα. απο την εποχη που ο μητσοτακης ως υπουργος συντονισμου (τωρινο υπουργειο εθνικης οικονομιας), επεβαλε τα πρωτα τεκμηρια...
η παντελης ελλειψη αυτοκινητιστικης κουλτουρας του λαου μας, οδηγησε σε αποδοχη σειρας απαραδεκτων και αλλοπροσαλων αποφασεων.
οταν υπηρχε η δυνατοτητα δεν φτιαχτηκαν δρομοι, πιστες, παρκα κυκλοφοριακης αγωγης, σχολες ασφαλους οδηγησης. φτιαχτηκαν μπουζουκομαγαζα σε μπαζωμενες παραλιες, επιχειρησεις "μαϊμουδες", εκθεσεις με 5 φερραρι και 5 αστον μαρτιν σχεδον σε καθε συνοικια, ρημαγμενα ολυμπιακα ακινητα, τηλεοπτικοι σταθμοι που προβαλλουν σκουπιδια και αλλα πολλα που ολοι ξερετε...
οταν υπηρχε η δυνατοτητα δεν μπηκαν σχετικα μαθηματα στα σχολεια... το εκπαιδευτικο προγραμμα περιλαμβανε μαθηματα της δεκαετιας του '50, θρησκευτικα, οικοκυρικα κλπ
τελειωνοντας η δικη μου γνωμη ειναι οτι αναλογα με την οικονομικη κατασταση του καθενος πρεπει να γινονται και οι αντιστοιχες κινησεις.
οποιος δεν εχει καμια αναγκη, δεν πιεζεται, δεν αντιμετωπιζει θεμα τεκμηριων, πολυ σωστα δεν εχει λογο να χαρισει το αυτοκινητο του.
ουτε βεβαια να το αλλαξει με το νεο κατα 10% καλυτερο μοντελο καταβαλοντας τα τριπλα ή και τα τετραπλα χρηματα για την αγορα του...
ειναι πλεον πολυ un-value for money!
εκεινοι ομως που δεν τα υπολογισαν ή τους ηρθαν αναποδα, σε καμια περιπτωση δεν ειναι ορθο να "μουλαρωνουν" ζητωντας μια τιμη την οποια η αγορα απλα δεν μπορει να δωσει πλεον.
σε αυτην την περιπτωση η οσο το δυνατον γρηγοροτερη πωληση του αυτοκινητου θα μειωσει τη ζημια και θα αφαιρεσει βαρος. ας υπαρχει χασουρα.
αν δεν γινεται αλλιως, η προσπαθεια να περισωθει οτι ειναι δυνατον ειναι πιστευω καλυτερη απο μια ακαμπτη και οχι ρεαλιστικη σταση.
οπως και να εχει, οι εξελιξεις δεν ειναι καθολου ευχαριστες και μακαρι να γινουν κινησεις που θα μας απεγκλωβισουν απο αυτο το αδιεξοδο...
-
The Following 18 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:
A8hnaios (11-08-10), alexk (11-08-10), BILL007 (11-08-10), bill_m3 (11-08-10), bmwcompactjohn (11-08-10), Driver M (11-08-10), imolarot (11-08-10), individual (11-08-10), katsaraios (11-08-10), Konstantinos E60 (11-08-10), Monsta (11-08-10), Nikos (11-08-10), Nino (11-08-10), PANOS-E60 (11-08-10), Samaro (11-08-10), Thomelef (11-08-10), zinant (11-08-10), ΦΑΝΗΣ (11-08-10)
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP