Καλημέρα σας,
Καταρχάς, καταλαβαίνουμε όλοι ότι μιλάμε για ένα ζήτημα πολύ σοβαρό. Δεν είναι ευχάριστη η σκέψη ότι κάποια στιγμή θα μας συμβεί ένα ατύχημα και το παιδί μας θα τραυματιστεί. Όμως, είναι προτιμότερο να σκεφτόμαστε αυτό (και επομένως να ενεργούμε προληπτικά σε οδήγηση και αγορά σωστού καθίσματος), παρά να μην το σκεφτόμαστε καθόλου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Νομίζω ότι σε αγορά παιδικού καθίσματος προβαίνουμε γιατί συνειδητοποιούμε την αναγκαιότητά του και όχι γιατί έτσι είθισται, έτσι μας είπε ο γείτονας, έτσι λέει ο ΚΟΚ, κλπ. Η έλλειψη σωστής ενημέρωσης για το πόσο "εύθραυστη" είναι η σπονδυλική στήλη ενός μωρού ή μικρού παιδιού, ειδικά στην αυχενική μοίρα, όταν προκύψουν βίαιες επιβαρύνσεις, έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε εξωφρενικές και ανατριχιαστικές εικόνες εντός των αυτοκινήτων. Αναμενόμενο, από έναν λαό που ανέχεται (αντί να λιντσάρει) πατεράδες να βολτάρουν με το μηχανάκι τους στις διακοπές κρατώντας στο ένα χέρι το μωρό τους.
Δεν θα ήθελα να παροτρύνω κάποιον σε κάτι, σε ό,τι αφορά τον τύπο καθίσματος: front ή rear facing, isofix ή όχι κλπ...Επειδή ο βαθμός στον οποίο ο καθένας μας ευαισθητοποιείται ποικίλει, καλό θα ήταν να ενημερωθούν όλοι (υπάρχει πληθώρα άρθρων και βίντεο στο ίντερνετ) ώστε να πάρει ο καθένας αυτό που ταιριάζει στις "απόψεις" του.
Με μία σημείωση: οι απόψεις μπορεί να διαφέρουν πολύ από οδηγό σε οδηγό, ο κίνδυνος όμως είναι ένας, ίδιος και μεγάλος από τη στιγμή που θα συμβεί ένα ατύχημα.
Ο Θεός να φυλάει τα παιδιά μας λοιπόν, αλλά ας κάνουμε κι εμείς κάτι ελάχιστο για αυτό...
(Προσωπικά, έχω ένα cybex sirona το οποίο στρίβει προς την πόρτα για να μπει το παιδί ευκολότερα και γυρνάει ξανά προς τα πίσω. Το πήρα για να κάνω το χατίρι στη γυναίκα μου, το ομολογώ. Διαφορετικά, θα επέλεγα ένα χωρίς τέτοια δυνατότητα. Σταθερό, μόνιμα προς τα πίσω, δίχως μηχανισμούς περιστροφής που θα μπορούσαν να κάνουν το κάθισμα λιγότερο στιβαρό σε μια ενδεχόμενη κακή στιγμή. Κι ας κοιτάει το παιδί προς τα πίσω μέχρι τα 4 του. Καλύτερα να κοιτά στον δρόμο ανάποδα, παρά να κινδυνεύει να μην τον ξαναδεί ποτέ. Υπόψιν όμως και κάτι ακόμα: η μέγιστη ασφάλεια που προσφέρει το κάθισμα που κοιτά πίσω, αφορά τις μπροστινές συγκρούσεις, που είναι περίπου το 90%. Για τις οπίσθιες συγκρούσεις, τα πράγματα φυσικά αντιστρέφονται).