- 
	
	
		
		
		
		
			  
			
				
					Power is transmitted in the BMW M3 GTS by the M double-clutch gearbox with Drivelogic also available as an option on the regular production model. This seven-speed M DKG Drivelogic gearbox follows a principle also developed for motorsport, shifting gears without the slightest interruption of engine power. The transmission was developed specifically for a particularly powerful high-speed engine and offers ideal qualities for truly dynamic acceleration at all times. The gearshift characteristics on the seven-speed M DKG Drivelogic have been tailored specifically to the modified power unit of the BMW M3 GTS and the driver is able to shift gears both through the selector lever on the centre console and through special M shift paddles on the steering wheel.
 
 Το κιβώτιο πρέπει να είναι έργο τέχνης πάλι, αλλά τι διαφορά έχει από το DCT? διπλού συμπλέκτη δεν είναι και τα 2? (Ρωτάω γιατί ενδιαφέρομαι για ένα πορτοκαλί)
 
 The high-performance brake system of the BMW M3 GTS features fixed callipers with six pistons up front and four pistons on the rear wheels. The race-oriented set-up of DSC Dynamic Stability Control naturally considers the supreme dynamic potential of the BMW M3 GTS. Different-sized tyres front and rear running on 19-inch M light-alloy Competition rims in double-spoke design ensure optimum transmission of acceleration and brake forces to the road.
 
 Γιατί βάλανε 6πίστονες μπροστά 4πίστονες πίσω? μια χαρά δεν είναι και οι μονοπίστονες? 
 
 General specifications         Country of origin       Germany             Numbers built       N/A            Introduced      2010
 Engine                Configuration                   90º V 8                                 Location                   Front, longitudinally  mounted                                 Construction               aluminium block and head                         Displacement      4.4 liter / 268.5 cu in        Valvetrain       4 valves / cylinder, DOHC             Fuel feed       Fuel Injection             Aspiration      Naturally Aspirated
 Drivetrain                         Chassis/body          unitary steel                    Front suspension          two-joint spring strut axle                        Rear suspension          five link, anti-dive and anti-squad                        Steering          rack-and-pinion, power assisted                        Brakes          ventilated and cross drilled discs, all-round, ABS                        Gearbox               SG 7 speed Manual                                 Drive          Rear wheel drive
 Dimensions                Weight          1490 kilo / 3284.9 lbs                        Wheelbase / Track (fr/r)               2761 mm (108.7 in) / 1538 mm (60.6 in) / 1539 mm (60.6 in)
 Performance figures        Power      450 bhp / 336 KW                  BHP/Liter     102 bhp / liter        Power to weight     0.3 bhp / kg        Top Speed      250 km/h / 155 mph
 
 Ο κόφτης παραμένει πάντως στην θέση του, ούτε Έλληνας υπουργός να ήτανε!
 
 
 Πηγή: https://www.ultimatecarpage.com/car/...92-M3-GTS.html
 
 
 
				
					Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Inferno : 31-12-09 στις 14:08
				
				
			 
 
 
 
- 
	
 
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
			
				 Δικαιώματα - Επιλογές
				Δικαιώματα - Επιλογές
			
			
				
	
		- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-  
Κανονισμός του Φόρουμ
 
			 
		 
	 
 
				
			
  
 
 BACK TO TOP