Για να σου φύγε κάθε αμφιβολία....
Στο E46 το σύστημα EKP "Ηλεκτρονική ρύθμιση της αντλίας καυσίμου" αποτελείται από τα ακόλουθα δομικά στοιχεία:
- Μονάδα ελέγχου DME
Η μονάδα ελέγχου DME (Ψηφιακή ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου κινητήρα) υπολογίζει σύμφωνα με την
επιθυμία του οδηγού και την κατάσταση λειτουργίας του κινητήρα την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου.
- Local-CAN
Η μονάδα ελέγχου EKP επικοινωνεί μέσω του Local-CAN με τη μονάδα ελέγχου DME.
- Δίαυλος K (δίαυλος αμαξώματος)
Μέσω του διαύλου K πραγματοποιείται η διάγνωση. Σε περίπτωση μιας σύγκρουσης απενεργοποιείται η
μονάδα ελέγχου EKP μέσω του διαύλου K.
Τρόπος λειτουργίας
Στη μονάδα ελέγχου EKP είναι αποθηκευμένες χαρακτηριστικές καμπύλες για την ανάγκη καυσίμου.
Οι χαρακτηριστικές καμπύλες για την ανάγκη καυσίμου κωδικοποιούνται ειδικά για τον κάθε κινητήρα και για το
κάθε μοντέλο.
Η μονάδα ελέγχου EKP υπολογίζει στη βάση των χαρακτηριστικών καμπυλών τη συνολική ποσότητα τροφοδοσίας
καυσίμου από τα ακόλουθα μεγέθη αναφοράς:
- Ανάγκη καυσίμου του κινητήρα (εντολή από τη μονάδα ελέγχου DME ή τη μονάδα ελέγχου DDE)
- Ποσότητα καυσίμου (χαρακτηριστικές καμπύλες στη μονάδα ελέγχου EKP).
Το αποτέλεσμα είναι μια τάση εξόδου με παλμοευρική διαμόρφωση της μονάδας ελέγχου EKP. Η τάση εξόδου της
μονάδας ελέγχου EKP είναι η τάση τροφοδοσίας της ηλεκτρικής αντλίας καυσίμου. Η μονάδα ελέγχου EKP ελέγχει
μέσω της τάσης τροφοδοσίας τον αριθμό των στροφών της ηλεκτρικής αντλίας καυσίμου. Η μονάδα ελέγχου EKP
ρυθμίζει τον αριθμό των στροφών μέσω μιας σύγκρισης ονομαστικής-πραγματικής τιμής του αριθμού στροφών.
Ο τρέχων αριθμός στροφών της ηλεκτρικής αντλίας καυσίμου υπολογίζεται ως εξής:
Η μονάδα ελέγχου EKP στέλνει την τροφοδοσία τάσης στην αντλία του καυσίμου (παλμοευρικά διαμορφωμένη).
Αυτή η τάση, λόγω των ξεχωριστών περιελίξεων του στάτη του περιστρεφόμενου ηλεκτροκινητήρα, λαμβάνεται σε
μια ορισμένη κυμάτωση. Η κυμάτωση αντιστοιχεί στον αριθμό των τομέων του συλλέκτη (= αντιστοιχεί στον αριθμό
των περιελίξεων του στάτη του ηλεκτροκινητήρα).
Ανά περιστροφή υπάρχουν τόσα πολλά κύματα, όσο και οι τομείς του συλλέκτη.
Έτσι η μονάδα ελέγχου EKP μπορεί, στη βάση μιας πετενταρισμένης διαδικασίας (= "Ripple Counter"), να
υπολογίζει από την κυμάτωση της κατανάλωση ρεύματος τον τρέχοντα αριθμό στροφών της αντλίας του καυσίμου.
από το BMW TIS
Υ.Γ. αν θέλεις όλα τα έγγραφα περί ελέγχου τροφοδοσίας πες μου να σου στείλω με ΡΜ. Για την ευκολία σου είναι στα Ελληνικά. Διάβασε τα καλά ...για να μην έχεις αμφιβολίες!!!











Απάντηση με παράθεση