Τότε τα πράγματα ήταν πιο απλά: Λιγότερα πράγματα κάτω απ' το καπώ, περισσότερος χώρος, άλλες τεχνολογίες, για άλλους καλύτερες, για άλλους χειρότερες.
Τώρα όμως το σκηνικό έχει αλλάξει και, καλώς ή κακώς, πρέπει όλοι να προσαρμοστούν. Ο νομοθέτης, είτε πρόκειται για την Ευρωπαϊκή Ένωση, είτε για το φορολογικό σύστημα της κάθε χώρας, αποφάσισε ότι η φορολόγηση θα γίνεται βάση των ρύπων, πόσο μάλλον σε μια εποχή που το downsizing είναι της μόδας. Όμως η Μ (και η κάθε Μ) παραμένει εταιρία, που σκοπό έχει το κέρδος. Στην προκειμένη περίπτωση, η λύση λέγεται τούρμπο (αν και ο σωστός όρος αν δεν απατώμαι είναι "υπερτροφοδότηση καυσαερίων/turbocharging") και δεν θα τη γλιτώσει κανείς.
Τα κυβικά μειώνονται, η απόδοση αυξάνει, οι σχετικοί ρύποι, και κατανάλωση πέφτουν και πολλά άλλα ωραία στο χαρτί. Η Μ αναγκάστηκε να προσαρμοστεί, αν κρίνει όμως κανείς απ' τις κριτικές (του σοβαρού μέρους) του ειδικού τύπου ο Ν54 και οι επόμενοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες της BMW, είναι διαμάντια, παρόλα τα μικρά προβλήματα τους (βλ. αντλία υψηλής και πολλά άλλα). Τα προβλήματα αξιοπιστίας λύθηκαν με τον Ν55, και η τροφοδότηση προχώρησε στους 8 κυλίνδρους με τον Ν63 και στη συνέχεια στους 4 με τον Ν20.
Οι αντίστοιχες Μ εκδόσεις (S63TU) έχουν κοινό μόνο το μπλόκ και πραγματικά η τεχνολογία που έχουν είναι απίστευτη. Δείτε το μηχανοστάσιο του F10 M5 για παράδειγμα. Κάτι τόσο πολύπλοκο σε εργοστασιακό τουρμπάτο μοτέρ δεν νομίζω ότι υπάρχει στην αγορά!









 
					
					
 
							
								 
							
								 
 
		 Αρχικό μήνυμα απο Nikos M5
 Αρχικό μήνυμα απο Nikos M5
					


 
				
				
				
					 Απάντηση με παράθεση
  Απάντηση με παράθεση