Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 261

Θέμα: Γνώμη για αγορά Μ3

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #11
    Εγγραφή
    13-06-11
    Μηνύματα
    5.850
    Thanked
    11471
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο pilot Εμφάνιση μηνυμάτων
    Αν και βγαίνουμε λιγάκι off topic, θα προσπαθήσω.

    Ο κινητήρας αυτός έχει διαδρομή εμβόλου 0,091m. Δηλαδή η διαδρομή που κάνει το έμβολο από το άνω νεκρό σημείο έως το κάτω νεκρό σημείο είναι 91 χιλιοστά. Μπορεί να σου ακούγεται λίγο αλλά είναι μεγάλο νούμερο ειδικά για τέτοιον πολύστροφο κινητήρα. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, μεγαλώνει και η γραμμική ταχύτητα του εμβόλου και ασκούνται πραγματικά τεράστιες εφελκυστικές δυνάμεις στους πείρους(εμβόλου και στροφάλου), δυνάμεις που μετριούνται με τόνους!

    Ο κανόνας λέει πως σε πολύστροφους κινητήρες, η διάμετρος του εμβόλου πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την διαδρομή του, να είναι δηλαδή ο κινητήρας ''υπερτετράγωνος'' όπως λέμε. Αν η διαδρομή είναι μεγαλύτερη, όπως στην περίπτωση του S54, τότε ο κινητήρας ονομάζεται ''υποτετράγωνος''.
    Η πρώτη διάταξη ωφελεί την ευστροφία ενώ η δεύτερη δίνει έμφαση στην ροπή από τις χαμηλές στροφές.
    Όταν λοιπόν η διαδρομή είναι μεγάλη και ο κινητήρας έχει υψηλό όριο περιστροφής, αφενός ασκούνται τεράστιες δυνάμεις στα κινούμενα μέρη του, αφετέρου η ταχύτητα του εμβόλου είναι πολύ μεγάλη. Υπάρχει ένας ορισμός που λέγεται ''μέση ταχύτητα εμβόλου'' (Mean Piston Speed) και μετριέται σε m/s. Αυτό το νούμερο δείχνει πόσο καλοσχεδιασμένος είναι ένας κινητήρας και μπορούμε να το βρούμε με τον εξής τύπο:

    MPS = 2 * Stroke * RPM / 60

    Όπου stroke είναι η διαδρομή σε μέτρα
    RPM το οριο περιστροφης του κινητηρα.

    Αν κάνεις τα μαθηματικά θα δεις οτι ο κινητήρας του Μ3 ''πλησιάζει'' αυτούς της F1 και είναι πιο ''γρήγορος'' από κινητήρα μοτοσυκλέτα supersport 1000 κυβικών!

    Αυτά τα ολίγα..

    Σχετικως - ασχετο, στον N46B20 (1995cc) που ειχε το 2λιτρο Ε90 με τα 150 αλογα, η διαμετρος/διαδρομη ηταν 84/90 mm, ενω στον βελτιωμενο Ν45Β20S που εβαλαν στο si, o κυλινδρισμος πηγε στα 1997cc με 1/1 λογο διαμετρου/διαδρομης εμβολου (86mm), εξου και οτι τα "κοκκινα" πηγαν στις 7.300, απο τις (νομιζω 6.300) του Ν46Β20
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη bill_m3 : 06-09-12 στις 21:37

  2. The Following 3 Users Say Thank You to ntinos For This Useful Post:

    EVERGET (06-09-12), Panos 316T (06-09-12), pilot (06-09-12)

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP