-
10w-40. Λιπαντικο μεταβλητού ιξώδους που ενδεικνυται για χειμερινή χρήση(w).
Τα νουμερα ειναι μοναδες ιξώδους.
Το πρώτο νουμερο μας δειχνει οτι το συγκεκριμένο λάδι συμπεριφεραται σα μονοτυπο δεκαρι στους 0 βαθμους κελσίου.
Εδω να σημειωσουμε οτι τα ιξώδη των μονοτυπων μετριούνται σε STP(κανονικες συνθηκες πιεσης και θερμοκρασιας).
Το δευτερο νουμερο μας δειχνει οτι το λαδι μας συμπεριφεραται σα μονοτυπο 40αρι στους 100 βαθμούς κελσίου.
Ειναι αυτονοητο οτι τα ιξώδη που βλεπουμε στα νουμερα δεν τα εχουμε ποτε.
Πχ. Εχουμε ενα λαδι 10-40 και ενα μονοτυπο 40αρι.
Σε κανονικες θερμοκρασιες το ενα φαινεται σα μελι(40αρι) ενα το αλλο κανονικο.
Αν τα ζεστανουμε και τα δυο στους 100 βαθμούς θα παρατηρησουμε οτι αποκτουν την ιδια ρευστότητα.
Αντιστοιχα παιρνουμε παλι το 10-40 και ενα 10αρι μονοτυπο.
Σε κανονικες θερμοκρασιες το μονοτυπο ειναι πολυ πιο λεπτορευστο απο το 10-40.
Στους 0 βαθμους ομως η ρετυστότητα των δυο λαδιων εξισώνεται.
Στην πραξη εκει γυρω στους 100 βαθμούς που δουλευουν τα λάδια των περισσοτερων κινητηρων εχουμε μονοψηφια νουμερα ιξώδους(5-6-7) ειτε προκειται για 30αρι ειτε για 40αρι οι διαφορες θα ειναι μικρες και κατα πασα πιθανοτητα δε θα ξεπερνα τη μια μοναδα ιξωδους. Το θεμα ειναι τι καμπυλη ιξωδους εχει η καθε κατηγορια και πως αυξανεται η ρευστοτητα οσο η θερμοκρασια ξεπερνα κατα λιγο η και πολυ τους 100 βαθμους.
Και εδω ειναι που μπαινει στη μεση η θερμοκρασια. Στο παρελθον πριν το bmw ειχαν περασει αλλα δυο αυτοκινητα απο τα χερια μου. Και στα δυο ειχα οργανα ελεγχου λαδιου.
Αυτο που ειχα παρατηρησει ηταν πως μονο ιδια δεν ηταν η θερμοκρασια χειμώνα καλοκαιρι.
Συγκεκριμενα το χειμώνα δεν περνουσα ποτε τους 90 βαθμους ακομα και κατω απο πολυ πιεση.
Το καλοκαιρι εβλεπα πανω απο 120... Οχι οταν πηγαινα γρηγορα. Οταν ημουν μποτιλιαρισμένος... Στο ρελαντι.
Το ωραιο ηταν οτι απο διπλα ειχα και την πιεση λαδιου και τα αποτελεσματα της ανοδου θερμοκρασιας ηταν φανερα. Πανω απο τους 120 βαθμους δεν περνουσε τα 3 bar ψηλα, οταν στους 90 στις ιδιες στροφες ειχε 4,5 bar.
Και ρωτω... Ας αφησουμε στην ακρη τις θερμοκρασιες. Με τι πιεση πρεπει να δουλευει το μοτερ ωστε να λιπαινεται σωστα και να εχει φυσιολογικες φθορες?
Πως ειναι δυνατον να ειναι το ιδιο ειτε εχουμε 50 βαθμους εξωτερικη θερμοκρασια ειτε -5?
Προσωπικα στο δικο μου αυτοκινητο εχω βαλει πολλα και διαφορετικα λαδια.
Καποια εβγαλαν 10.000 χλμ και ηταν σαν καινουρια και αλλα αρχιζαν να βραζουν και να τιγανιζονται απο τα 2.000 χλμ.
Εχω καταληξει σε 5-40. Ισως το καλοκαιρι και 10-40 μιας και οι θερμοκρασιες ειναι υψηλες και η διαφορα της συμπεριφορας στους 0 δεν θα γινει αισθητη.
Βασικο ειναι να ειναι 100% συνθετικο και να ειναι συμφωνο με τις προδιαγραφες του κατασκευαστη. Ισως το 5-30 να ειναι οκ και οικονομικο για το χειμωνα.
Αλλα δε νομιζω οτι ειναι ενταξει για τις υψηλες θερμοκρασιες του ελληνικου καλοκαιριου.
-
The Following 3 Users Say Thank You to ghost-rider For This Useful Post:
BILL007 (07-06-11), GiannisRob (07-06-11), PANOS-E60 (07-06-11)
Ετικέτες Θέματος
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
- Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
- Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
- Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
-
Κανονισμός του Φόρουμ
BACK TO TOP