το θεμα αεροδυναμικη ειναι εξαιρετικα σημαντικο για ενα αυτοκινητο.
ομως επειδη μιλωντας για αεροδυναμικη,συνεπαγεται οτι μιλαμε για αεροδυναμικη σε μεγαλες ταχυτητες....εκει η ροη του αερα ειναι σημαντικη και ο ελεγχος της ειναι νουμερο ενα παραγοντας.
μη ξεχναμε
1)οταν ο sting o φοβερος και τρομερος,φυτεψε ενα κονινγ εξαιτιας της ελλειψης αεροτομης και δεν μπορουσε να στριψει.
2)η buggati χρησιμοποιει 400 περιπου αλογα για να φτασει τα 300 χιλιομετρα την ωρα...
τα υπολοιπα 600 αλογα τα χρησιμοποιει για να φτασει στη τελικη ταχυτητα....
3)η αεροτομη της buggati,οπως και οι υπολοιπες της (εχει αεροτομες και μπροστα και πισω και στο πατωma(diffusers) παιρνουν αυτοματα αναλογες κλισεις με τη ταχυτητα.
επισης σε δυνατο φρεναρισμα η αεροτομη πισω σηκωνεται καθετα ωστε να πιεσει το πισω μερος και να βοηθηθουν τα φρενα.εχει υπολογιστει δε οτι η δυναμη που ασκειτε στο κωλο της στο φρεναρισμα εξ αιτιας της αεροτομης ειναι κοντα στα 200 κιλα....
ομως μη ξεχναμε οτι αυτα ειναι πανω σε αυτοκινητα με μεγαλες ιπποδυναμεις που μπορουν να αναπτυξουν μεγαλες ταχυτητες.
και εξηγουμαι.
οχι οτι ενα 316 δεν μπορει να πιασει τα 190,αλλα σκεφτειτε ποσες φορες θα το κανει και για ποση ωρα,ωστε να μη "χρεπιασεις" το αμαξι?
οι αυτοκινητοβιομηχανιες,οτα τοποθετουν μια αεροτομη την κανουν με καποιοες μελετες.ποια η κλιση της ,το σχημα της,ποσο και που βοηθαει.
θεωρητικα και οι aftermarket αεροτομες,εχουν και αυτες προδιαγραφες(ποση αντωση στα ποσα χιλιομετρα εχουν)
αυτα τουλαχιστο θεωρητικα..
τωρα πως μπορεις να βελτιωσεις την αεροδυναμικη....δεν γνωριζω πολλα!!!
παντα υπαρχει καποιος πιο μαγκας απο εμας....