Σελίδα 8 από 14 ΠρώτηΠρώτη ... 678910 ... ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 71 έως 80 από 137

Θέμα: Φωτογραφία και φωτογραφικές μηχανές.

  1. #71
    Εγγραφή
    08-01-10
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    1.025
    Thanked
    439
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΦΙΛΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΑΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

    Τα φωτογραφικά φίλτρα είναι από τα πιο απαραίτητα αξεσουάρ στη φωτογραφική τσάντα. Τα φωτογραφικά φίλτρα στα χέρια ενός καλού φωτογράφου μπορούν να διευρύνουν τα όρια της δημιουργικότητας.
    Με τα φίλτρα και μόνο μπορείτε να κάνετε τις φωτογραφίες σας να φαίνονται πολύ διαφορετικές και πιο ενδιαφέρουσες. Είναι προφανές ότι η ψηφιακή φωτογραφία αλλά και τα πολύ πλούσια σε φίλτρα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας, έχουν κάνει πολλά από τα παραδοσιακά φίλτρα που χρησιμοποιούσαν οι φωτογράφοι να είναι πια άχρηστα, έτσι θα αναφερθούμε σε φίλτρα που μπορούν να είναι χρήσιμα και στην σημερινή ψηφιακή εποχή και στην ψηφιακή φωτογραφία αλλά και στα κλασσικά ασπρόμαυρα και έγχρωμα φιλμ.
    Τα φωτογραφικά φίλτρα υπάρχουν σε διάφορες μορφές και σχήματα. Οι δύο επικρατέστερες κατηγορίες είναι τα αυτόνομα στρογγυλά κρυστάλλινα φίλτρα που έχουν ένα μεταλλικό πλαίσιο που βιδώνει στο μπροστινό μέρος του φακού σας και η διάμετρό τους πρέπει να ταιριάζει με του φακού. Αυτά μπορεί να κυμαίνονται από 38 mm ως 77mm με πιο συνηθισμένα το 49mm και το 52mm. Η άλλη κατηγορία φίλτρων είναι τα τετράγωνα πλαστικά η κρυστάλλινα φίλτρα που τοποθετούνται σε ένα φορέα ήδη προσαρμοσμένο στο φακό. Τα πιο γνωστά τέτοια φίλτρα είναι το φίλτρα της KODAK και το σύστημα φίλτρων της COKIN.
    Τα φίλτρα επειδή είναι πρόσθετο οπτικό στοιχείο επάνω σε ένα πολύ καλά σχεδιασμένο συνδυασμό οπτικών στοιχείων όπως είναι ο φακός είναι απαραίτητο να είναι και αυτά καλοσχεδιασμένα να έχουν πολλαπλές επιστρώσεις και να είναι από καλά οπτικά κρύσταλλα γιατί μειώνουν την ποιότητα του φακού.
    Τα πιο ποιοτικά φίλτρα είναι αυτά της γερμανικής W+B αλλά είναι πανάκριβα και της γιαπωνέζικης HOYA που έρχονται σε πιο λογικές τιμές. Μια πιο φτηνή αλλά αξιόπιστη λύση είναι τα φίλτρα της MARUMI.

    Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το ίδιο φίλτρο σε φακούς διαφορετικής διαμέτρου με δαχτυλίδια step up και step down. Μεγάλη προσοχή όταν το φίλτρο έχει μικρότερη διάμετρο απο το φακό ώστε να μην κόβει κομμάτι της εικόνας (βινιετάρισμα).

    ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΦΙΛΤΡΩΝ


    Φίλτρα προστατευτικά του φακού
    UV
    Το πιο κοινό για αυτή την χρήση φίλτρο είναι ένα φίλτρο UV που δεν προσφέρει καμία χρωματική αλλοίωση. Όμως προστατεύει τον φακό από σκόνες γρατσουνιές και πτώσεις. Έχει μια χρησιμότητα στο να κόβει την αχρείαστη υπεριώδη ακτινοβολία που επίσης είναι ευαίσθητα τα φωτογραφικά υλικά. Αλλά αυτό επιτυγχάνεται από οποιοδήποτε κρύσταλλο και ειδικά από τα κρύσταλλα των σύγχρονων φακών με τις πολλαπλές επιστρώσεις. Την ίδια αντιUV προστασία έχουν και οι κάθε είδους ψηφιακοί αισθητήρες των ψηφιακών φωτογραφικών μηχανών.

    1A
    Ένα άλλο φίλτρο που χρησιμοποιείται για τους ίδιους λόγους με το UV είναι το φίλτρο skylight ή 1Α που όμως δεν είναι εντελώς ουδέτερο αλλά έχει μια ελαφριά ροζ απόχρωση. Στο ασπρόμαυρο δεν έχει καμία επίδραση αλλά στο έγχρωμο κόβει λίγο την μπλε ακτινοβολία γιαυτό και χρησιμοποιείται συνήθως σε μεγάλα υψόμετρα και σε συννεφιασμένες βροχερές μέρες που η μπλε ακτινοβολία περισσεύει. Βέβαια για μια πιο καλή διόρθωση σε τέτοιες καταστάσεις υπάρχουν άλλα πιο κατάλληλα φίλτρα το 81Α ή το 81c.


    ND.Φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας.
    Τα φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας είναι φίλτρα διαβαθμισμένα σε γκρίζους τόνους και το μόνο που κάνουν είναι να κόβουν το φως που θα περάσει μέσω του φακού στη φωτογραφική μηχανή. Υπάρχουν σε πυκνότητες με διαφορές συνήθως του ένα στοπ και το ND2 κόβει 1 στοπ το ND4 κόβει 2 κτλπ, ή διαβαθμισμένα με την πραγματική τους πυκνότητα (πχ 0.3 , 0.6 κτλ).Τα φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας χρησιμεύουν σε καταστάσεις που χρειαζόμαστε ανοιχτά διαφράγματα και έχουμε πολύ φως (π.χ όταν θέλουμε μικρό βάθος πεδίου) ή όταν χρειαζόμαστε αργές ταχύτητες (πχ τεχνική panning).Υπάρχουν επίσης και τα ντεγκραντέ φίλτρα ουδέτερης πυκνότητας που χρησιμεύουν όταν έχουν δύο τμήματα της εικόνας με μεγάλες φωτιστικές διαφορές και θέλουμε με κάποιο τρόπο να τις ισορροπήσουμε.


    Πολωτικά φίλτρα.
    Είναι τα πιο ακριβά συνήθως φίλτρα αλλά και τα φίλτρα που κανένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας δεν μπορεί να κάνει αυτό που προσφέρουν. Το πολωτικό φίλτρο αποτελείτε από δύο κρύσταλλα που το ένα περιστρέφεται και έτσι μπορούμε να επιλέξουμε το αποτέλεσμα που θα έχει στην εικόνα μας. Η βασικές του εφαρμογές είναι ο έλεγχος των αντανακλάσεων και ο κορεσμός των χρωμάτων και υπάρχει σε δύο τύπους, γραμμικό (Linear) πολωτικό και κυκλικό (circular). Το δεύτερο είναι απαραίτητο στις autofocus φωτογραφικές μηχανές.


    Φίλτρα close up.
    Τα φίλτρα close up είναι η φτηνή λύση όταν θέλουμε να φωτογραφίσουμε από πολύ κοντά, γιατί αυξάνουν την μεγεθυντική ικανότητα του φακού μας και υποκαθιστούν τους macro φακούς. Eίναι περιττό να πούμε ότι η ποιότητα τους είναι χαμηλή. Είναι διαβαθμισμένα σε βαθμούς μεγέθυνσης ή διοπτρίες (+1 ,+2 +3, κλπ) και συνήθως πουλιούνται σε σετ των 3 ή 4.Μαζί με το δακτυλίδι αντιστροφής του φακού, τα δακτυλίδια προέκτασης και τις φυσούνες είναι τα εξαρτήματα που προσπαθούν να υποκαταστήσουν φτηνά ένα macro φακό που συνήθως η ποιότητα του είναι αξεπέραστη.


    Φίλτρα χρωματικής διόρθωσης για την ασπρόμαυρη φωτογραφία.
    Τα φίλτρα αυτά είναι χρωματιστά και μας βοηθάνε στον έλεγχο του τόνου του γκρι που θα αποδοθούν τα διάφορα χρώματα στις φωτογραφίες μας. Για παράδειγμα, ένα πορτοκαλί φίλτρο θα αποδώσει τον ουρανό σαν πιο σκούρο γκρι από ότι θα τον κατέγραφε το φιλμ με αποτέλεσμα τα σύννεφα που είναι άσπρα να ξεχωρίζουν, ένα κόκκινο φίλτρο θα κατέγραφε τον ουρανό σχεδόν μαύρο και όλα τα κόκκινα αντικείμενα στις φωτογραφίες μας πολύ φωτεινότερα από ότι είναι πραγματικά.

    Μπορεί τα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας να φαίνεται ότι έχουν κάνει τα φωτογραφικά φίλτρα να περάσουν σε αχρηστία αλλά τις περισσότερες φορές το αποτέλεσμα με τα φίλτρα είναι καλύτερο από την οποιαδήποτε επεξεργασία ακόμη και με ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, χώρια που τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει ένα πολωτικό ή ένα ουδέτερης πυκνότητας.

    Πηγή: https://www.photographyinfo.gr/photo...ers/index.html

  2. The Following 2 Users Say Thank You to yannisv For This Useful Post:

    bimmer-corfu (24-07-10), Nino (05-08-13)

  3. #72
    Εγγραφή
    08-01-10
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    1.025
    Thanked
    439
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    A Rookie Guide to Digital SLR Cameras

    There comes a time in every point-and-shooterΆs life when he or she wonders if there is more to photography than a palm-sized block of aluminum stowed away in oneΆs pocket. The ultracompact point-and-shoot has come so far in the last ten years that itΆs tempting to write off DSLRs as largely irrelevant to most peopleΆs lives, not offering enough utility to offset their bulky presence and hefty price tag. As soon as I bought my first truly great ultracompact a few years ago, the Casio EX-Z750, I was in this boat. 7.2 megapixels in your pocket… what more could one possibly need? After eventually moving up to the excellent 7x zoom Casio EX-V8, I told myself I would never need a DSLR.

    But then I tried one for the first one, on loan from the fine folks at Nikon. A Nikon D80. Seemingly the “it” camera for the last couple of years. This article will not so much be a review of the D80, but rather a guide for DSLR virgins considering purchasing their first full sized digital camera.
    First and foremost, will you use it?

    We all love toys. We all love expensive toys. But nobody loves an expensive toy they never use. If you think youΆre going to buy a DSLR and carry it around everywhere with you, youΆre probably wrong. ItΆs heavy around your neck, itΆs easily lost or stolen if you put it down in a public place, and it will never blend into the fabric of your life like a pocket camera will. In other words, be prepared to take it with you when you know you will be using it (e.g. sightseeing, stormwatching, portrait-taking, etc), but at all other times, it will probably stay at home. For this reason, even after you buy a DSLR, itΆs probably good to keep your ultracompact point-and-shoot as your standard carry-along camera. Even on vacations, there will be plenty of times when the smaller camera is the only one on you at any given time. Again, I recommend the Casio EX-V8 as a fantastic ultracompact choice here. For the last few years, Casio has made the best all-around point-and-shoots, in my opinion.

    Sunset at the top of Mauna Kea, 13,796 feet above sea-level. The highest peak above the ocean floor in the world. Definitely DSLR territory.
    Nikon vs. Canon vs. everyone else

    Most serious photographers will tell you there are only two real choices in the DSLR market: Nikon and Canon. Although companies like Olympus and Sony also make DSLRs, Nikon and Canon have such strong legacies in SLR photography that theyΆve earned an unshakable amount of trust among professional photographers. Being an amateur, I am not one to question the conventional wisdom of professionals, so as far as IΆm concerned, either Nikon or Canon should be your choice (for now, at least). The Nikon/Canon religious wars are less like the Mac/PC wars and more like BMW/Mercedes wars. With Macs and PCs, your Mac people think that PCs are horrendous piles of garbage and your PC people think Macs are overpriced, niche devices. BMW and Mercedes, on the other hand, really only differ in style… much like Nikons and Canons. They are equally priced, equally equipped, and even take cues off each other in the feature department.

    For a good overview of the differences between Canons and Nikons, check out this article. My favorite quote:

    “Canons are the best cameras available designed by engineers, and Nikons are the best cameras one can buy designed by photographers.”

    That probably explains why I like this Nikon so much.
    ItΆs the lens, stupid

    Bodies come and go, but lenses are forever. So goes the saying. It may surprise you to know that some photographers are using the exact same lenses they were using 40 years ago. Even a brand new $5000 Nikon D3 can use a lens from the 1960s, if the photographer so chooses. These days, camera bodies and image sensors are evolving a lot faster than lenses, so to a large extent, it makes sense to invest more heavily in your lens(es) than in your cameras. Any photographer will tell you that theyΆd rather shoot with a cheap body and a great lens than the opposite.

    There are essentially three things to consider when looking at lenses: speed, versatility, and stabilization.
    Speed

    Speed refers to how much light a lens lets in. If youΆre like me, you hate flash photography and what it does to faces and objects, so you prefer to use natural light at all times. The only lenses that will let you achieve this are very fast lenses, usually with f-stops of 1.8 or lower. You can take a lens like this to a party at night and shoot beautiful naturally-lit shots even in the dimmest of corners (where you will probably be hanging out, since no one wants to stand with the dork carrying an SLR).

    As a beginning photographer, your best option here is something John Gruber and Jim Ray (and millions of others) call “the best deal in photography”: the 1.8f 50mm prime lens. ItΆs small, light, fast, and just a little over $100. It is probably the only lens you will ever use after the sun goes down, and it also has an incredible narrow depth of field which is great keeping subjects in focus and backgrounds soft.

    TintinΆs dog Snowy. This figurine is only a couple of inches long, and while his face is in focus, even his front paws are not. Narrow depth of field is a huge selling point of the 50mm prime lens.
    Versatility

    Although the 50mm prime has great light versatility, its fixed focal length wonΆt let you do any zooming, and thus, you may find yourself too far away at times to capture your ideal shot. Stalkers are well aware of this conundrum. In order to adequately frame subjects which are far away, youΆll need to pick yourself up a quality zoom lens. Even among zoom lenses, there is a wide range of versatility. There are 12-24mm (very wide angle), 70-300mm (very magnified), everything in-between, and even some further down and further out.

    The first aftermarket lens I bought for my D80 was a Sigma 70-300mm, thinking it would come in handy for general use. More zooming would equal less walking and greater detail, or so I thought. In reality, it was a lens I found very little use for. Its inability to take “normal” wide angle shots, combined with the fact that at 300mm it takes a tripod to keep it from shaking, made it almost useless to me. I ended up trading it straight across for a Nikon 1.4f 50mm prime lens on Craigslist, which is much more useful to me (see above section on “speed”).

    The most versatile lens in the world — and the one I eventually purchased — appears to be the Nikon 18-200mm VR lens. I bought this lens on recommendation from the great Ken Rockwell, and I couldnΆt be happier with it. It does wide-angle shots at 18mm. It does telephoto shots at 200mm. Its focal length essentially covers you in 99% of the situations youΆll ever find yourself in. And it has VR, which IΆll discuss in the next subsection.

    A lot of people have called the Nikon 18-200mm VR the most useful lens ever designed, and itΆs not hard to see why. While professional photographers are used to carrying around a bag full of lenses, prosumers and weekenders would rather never have to change a lens. With the 18-200mm VR, you just pop the thing on and then forget about it. ItΆs a bit steep at $700, but worth it, in my opinion.

    This picture was also taken atop Mauna Kea but under only the light of the moon. This is a 30 second exposure at ISO 1600.
    Image stabilization

    Both Nikon and Canon have image stabilization built into some of their best lenses now. I havenΆt tested CanonΆs out but itΆs widely believed to be on par with NikonΆs VR (vibration reduction) technology. In a nutshell, VR is exactly what you probably think it is: a mechanism inside the lens detects camera shake and moves lens parts around in order to neutralize it. Does it work? It absolutely does. Is it noticeable? It absolutely is. I took some test shots around dusk, in low light, both with VR on and off and the difference is dramatic. The shots with VR off are blurry and unusable. EverybodyΆs hands have a different amount of shake to them, but most people report the ability to shoot about 4 stops faster when using VR. That is to say, if you can normally shoot handheld at 1/100, you should now be able to shoot at 1/15 (in much darker conditions).

    As of today, Canon doesnΆt appear to have an answer to the 18-200mm VR lens, but perhaps the closest thing they have is the Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6L IS USM, but itΆs about $2300. It goes up to 300mm which is nice, but the Nikon goes down to 18mm, which is more useful in my mind.

    This photo was taken at 1/8 exposure and *no* VR. Blurry.

    This photo was taken at 1/8 exposure *with* VR. Sharp!
    Storage

    The D80 uses an SD slot for storage, which I like, but some people prefer Compact Flash instead. Other models offer the use of either storage technology, sometimes in tandem. Pick whichever format suits you best, but with the cost of both Compact Flash and SD cards halving every several months, this may not be a huge factor in your purchasing decision. As of today, an 8 gig SD card can be had for $33.99 while an 8 gig CF card is about $39 so price per gig is roughly equivalent.
    The megapixel myth

    Image data is only as good as the source that captured it. In a DSLR camera, that includes both the lens and the image sensor. WeΆve already covered the importance of the lens, but what about the sensor? Is a 6 megapixel sensor going to produce better photos than a 10 megapixel sensor? Currently, in most cases the answer is no. For most consumer/prosumer level DSLRs, the compact size of the sensor is such that megapixel levels above 6 do not increase the quality of the resulting image whatsoever. Edit (thanks Patrick): The answer is, “not always”. The size and sensitivity of the sensor is more important than the raw number of megapixels it produces so beware of judging cameras, even DSLRs, on their megapixel counts.

    If youΆre really interested in fully maximizing resolution and clarity, your only real choices are the new Nikon or Canon “full-frame” DSLRs. These cameras are all between $2000 and $8000 for the body only and have sensors which are much larger than any prosumer/consumer cameras. If youΆre in the market for one, youΆre probably way overqualified for this article.

    High-resolution fire.
    Interface and usability

    Both Nikon and Canon have spent years refining their user interfaces, and users of each tend to prefer their own brand. My experience with Nikon was that I spent about 45 minutes reading the manual front-to-back (a rarity for me), then spent a couple of hours pushing buttons and turning dials, and I quickly felt pretty comfortable with the D80. Moving from the one-dial-one-button world of a Casio ultracompact to a 100-control DSLR still takes some adjusting, but as with most Apple products, the dials and buttons on the D80 seem to be designed very thoughtfully and generally serve their purpose while staying out of your way.
    Filters

    Most the time, the only filter youΆll ever need is a circular polarizer. Polarizers bend light as they enter the lens to either reduce or enhance reflections in the scene. They are particularly useful for reducing reflections off of water, snow, and buildings, and for creating more dramatic looking skies. Polarizers range from about 10 bucks to several hundred bucks, but most of the reading IΆve done suggests that a $40 polarizer is imperceptibly equivalent to the much more expensive ones. I use a Hoya that I bought for about $40 at TallΆs Camera.
    WhatΆs missing

    In my mind, there are only three things missing from most cameras today, all of which I think will become standard equipment within a couple of years: GPS, wifi, and native HDR handling. GPS seems like a no-brainer and frankly IΆm surprised itΆs not more widespread already, considering how small GPS chips have gotten and the fact that a lot of phones have this capability already. Once all of my photos are automatically geotagged, it will become more interesting to collect and view them, and thus, I will take more of them. Wifi support is important to me because IΆm often too lazy to transfer my photos to my hard drive or upload them online. Thankfully, a few months ago, the EyeFi was released, so thatΆs probably good enough, but it would be even nicer if it was built into the camera itself. HDR, or “high dynamic range” photography, is a method of photography whereby multiple shots at different exposures are composited together to produce dramatic, often surreal imagery. Some examples are here, in the Flickr HDR pool. It seems to me that a camera should theoretically be able to open the shutter once and take multiple shots from that, each during different points in the exposure, thus producing the layers necessary for the compositing.
    Final analysis

    So before you go out and buy a DSLR, here are some recommendations:

    1. Make sure you want one and have reasonable expectations for its usage
    2. Keep your ultracompact for everyday use, or buy a new Casio EX-V8
    3. When looking at DSLRs, trust what the pros use: Nikons and Canons
    4. Invest more in lenses than in bodies, disregarding any “resolution advantages” that arenΆt also accompanied by larger sensors
    5. Purchase both a zoom lens for versatility and a fast prime lens for low light and narrow depth of field

    If I was starting from scratch, hereΆs what IΆd buy (List updated, from reader input):

    * Nikon D80/D40x camera: $760/$545 (Go with the D40x if youΆre price conscious, but know that it will not autofocus with some older lenses or even some inexpensive ones like the must-have 50mm 1.8f prime below)
    * Nikon 50mm 1.8f lens: $105
    * Nikon 18-200mm VR lens: $700
    * Hoya Circular Polarizer: $30
    * Total cost: About $1595 (D80) or $1380 (D40x)

    If youΆre just getting started with DSLRs, hopefully youΆve found this useful.


    Πηγή: https://www.mikeindustries.com/blog/...al-slr-cameras


    χεχε ελπίζω να μην σας τα έπρηξα!!!

  4. #73
    Εγγραφή
    08-01-10
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    1.025
    Thanked
    439
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Πώς να βγάζουμε φωτογραφίες όπως ο master bmw330vasilis

    https://www.bartelme.at/journal/arch...=Google+Reader

  5. The Following User Says Thank You to yannisv For This Useful Post:

    Vasilis (12-02-10)

  6. #74
    Εγγραφή
    28-12-09
    Ηλικία
    49
    Μηνύματα
    3.056
    Thanked
    8113
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    παιδιά αν ξέρει κανείς για service ,που να απευθυνθώ...
    έχω μια ψηφιακή kodak και έχει κολλήσει το κλείστρο έξω.

    έψαξα από google αλλά το τηλέφωνο που βρήκα δεν ισχύει.

    γνωρίζει κανείς;
    τούρμπο και πράσινα άλογα

  7. #75
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Θεσ/νίκη
    Ηλικία
    48
    Μηνύματα
    3.294
    Thanked
    7815
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Λοιπον επειδή με έχετε μπερδεψει με όλα αυτά.Δώστε μου μια ολοκληρωμενη προταση DSLR γυρω στα 1000-1200 ....!!!!!!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Konstantinos E60 : 11-06-10 στις 12:38

  8. #76
    Εγγραφή
    02-04-10
    Περιοχή
    Athens
    Μηνύματα
    174
    Thanked
    44
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παιζουν και τα φιλτρα υπερυθρου και ιδου ενα παραδειγμα:

    Στο Παρκο του Α.Τριτση στους Αγ.Αναργυρους.Καντε κλικ για μεγαλυτερη!
    Ν.

  9. #77
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Λευκαδα
    Ηλικία
    55
    Μηνύματα
    4.745
    Thanked
    5704
    Rides
    5

    Προεπιλογή National Geographic - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Α ΩΣ ΤΟ Ω

    Ποιος είναι ο κατάλληλος φακός για κάθε περίσταση; Πώς θα εκμεταλλευτώ το φως για να έχω καλύτερα αποτελέσματα; Ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός ενός καλού φωτογράφου; Πώς θα συνθέσω καλύτερα την εικόνα και πώς θα καδράρω σωστότερα το θέμα μου; Αυτές και πολλές άλλες απορίες έρχονται να λύσουν τα CD-ROM της σειράς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:ΑΠΟ ΤΟ Α ΩΣ ΤΟ Ω. Γιατί ποιος θα μπορούσε να ξέρει καλύτερα τις απαντήσεις από το National Geographic; Το περιοδικό που έγινε γνωστό παγκοσμίως για τις εκπληκτικές φωτογραφίες του, οι οποίες με τρόπο μοναδικό εδώ και πάνω από έναν αιώνα αναδεικνύουν κάθε γωνιά του πλανήτη Γη. Οι φωτογράφοι του Geographic μοιράζονται την πείρα τους και μυστικά του επαγγέλματος με όλους εμάς, δίνοντάς μας συμβουλές για το πώς επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα είτε φωτογραφίζουμε ένα πρόσωπο, ένα τοπίο ή ένα μνημείο είτε επιχειρούμε εναέριες ή υποβρύχιες λήψεις. Κι όπως λέει ο φωτογράφος Σαμ Έιμπελ, η έντονη ανάμνηση που έχει από εικόνες που δεν κατάφερε να αιχμαλωτίσει με το φακό του είναι η μόνη διαβεβαίωση ότι <<οι καλύτερες φωτογραφίες δεν έχουν τραβηχτεί ακόμα>>.

    Είναι και τα 8 CD-Rom της σειράς.

    1. ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ
    2. ΣΥΝΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
    3. ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ
    4. Η ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΚΟΥ
    5. ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ
    6. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ
    7. ΠΩΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
    8. ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ




    καντε download γρηγορα....δεν ξερω για ποσο θα τα χουν ακομα πανω....ειναι ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΛΕΙΠΕ!!!!
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη BILL007 : 22-06-10 στις 19:35
    ...αυτο το χερακι εχει μονο σημασια!

  10. The Following 4 Users Say Thank You to Vasilis For This Useful Post:

    BILL007 (22-06-10), gant (22-06-10), kplc16 (24-07-10), Χρίστος (22-06-10)

  11. #78
    Εγγραφή
    21-01-10
    Περιοχή
    Καλαμαριά
    Μηνύματα
    7.711
    Thanked
    22530
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Βασίλη για τα links.
    Τα cds κατέβηκαν και ρίχνοντας τα μιά γρήγορη ματιά είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέροντα
    Ζήσε το σήμερα. Για το αύριο δεν ξέρεις.

  12. #79
    Εγγραφή
    07-01-10
    Μηνύματα
    2.102
    Thanked
    874
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο bmw330vasilis Εμφάνιση μηνυμάτων
    Ποιος είναι ο κατάλληλος φακός για κάθε περίσταση; Πώς θα εκμεταλλευτώ το φως για να έχω καλύτερα αποτελέσματα; Ποιος είναι ο απαραίτητος εξοπλισμός ενός καλού φωτογράφου; Πώς θα συνθέσω καλύτερα την εικόνα και πώς θα καδράρω σωστότερα το θέμα μου; Αυτές και πολλές άλλες απορίες έρχονται να λύσουν τα CD-ROM της σειράς ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:ΑΠΟ ΤΟ Α ΩΣ ΤΟ Ω. Γιατί ποιος θα μπορούσε να ξέρει καλύτερα τις απαντήσεις από το National Geographic; Το περιοδικό που έγινε γνωστό παγκοσμίως για τις εκπληκτικές φωτογραφίες του, οι οποίες με τρόπο μοναδικό εδώ και πάνω από έναν αιώνα αναδεικνύουν κάθε γωνιά του πλανήτη Γη. Οι φωτογράφοι του Geographic μοιράζονται την πείρα τους και μυστικά του επαγγέλματος με όλους εμάς, δίνοντάς μας συμβουλές για το πώς επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα είτε φωτογραφίζουμε ένα πρόσωπο, ένα τοπίο ή ένα μνημείο είτε επιχειρούμε εναέριες ή υποβρύχιες λήψεις. Κι όπως λέει ο φωτογράφος Σαμ Έιμπελ, η έντονη ανάμνηση που έχει από εικόνες που δεν κατάφερε να αιχμαλωτίσει με το φακό του είναι η μόνη διαβεβαίωση ότι <<οι καλύτερες φωτογραφίες δεν έχουν τραβηχτεί ακόμα>>.

    Είναι και τα 8 CD-Rom της σειράς.

    1. ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ
    2. ΣΥΝΘΕΤΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
    3. ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ
    4. Η ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΦΑΚΟΥ
    5. ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΦΩΣ
    6. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ
    7. ΠΩΣ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
    8. ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ




    καντε download γρηγορα....δεν ξερω για ποσο θα τα χουν ακομα πανω....ειναι ΟΤΙ ΜΑΣ ΕΛΕΙΠΕ!!!!


    αυτο το post πρεπει να γινει thread και να κλειδωθει

  13. #80
    Εγγραφή
    24-12-09
    Ηλικία
    43
    Μηνύματα
    2.756
    Thanked
    1695
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    παιδια για να μην ανοιξω καινουριο θεμα μιας και αυτο αναφερεται στις φωτογραφικες μηχανες ηθελα την γνωμη σας!!θελω να αγορασω μια φωτογραφικη μηχανη μεχρι 150ε!!! εχετε τπτ να μου προτεινετε μιας και ειμαι ασχετος με αυτο το θεμα!!ενταξει αν παιζει και κανενα 20ρικο πανω η τιμη δεν χαθηκε ο κοσμος αν αξιζει!!!! βοηθεια παρακαλω!!!!!!

Σελίδα 8 από 14 ΠρώτηΠρώτη ... 678910 ... ΤελευταίαΤελευταία

Ετικέτες Θέματος

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP