καπου τα εχω κρατήσει τα νούμερα θα ψάξω να τα βρώ
ειναι κάτι τελείως κουλό για το csl. πολύ λίγα κιλά!!!
ειδικά το μπροστινο.
Εχει ομως μεγάλη διαφορά στις δυνάμεις του αμορτισέρ απο το "απλο" Μτριο. Επίσης θυμάμαι οτι μου είχε πει ο τεχνικός εδω οτι το μπροστίνο λειτουργεί σαν μπάρα στρέψης για αυτό κ είναι μόνο 3 σπείρες κ το πίσω μετά απο 10 πόντους συμπίεσης είχε ακόμη 10 πόντους να δουλέψει...
θα τα βρω τα νούμερα κ θα στα στείλω
Mια ζωή Μ3 που είναι πουταν@ και κυρία...
Μ3 is gone...
Παντως τα κιλα του ελατηριου εχουν αμεση σχεση με την βαλβιδα του αμορτισέρ και αυτό για να υπάρχει μια συνεργασια μεταξυ ελατηριου και αμορτισερ.
Εαν μια αναρτηση πχ Νιτρον NTR ειναι κατασκευασμενη για 80ΝΜ ελατηριο τοτε το αμορτισερ ειναι ρυθμισμενο γι αυτα περιπου τα κιλά και με ενα περιθωριο μαλον 20NM πανω-κατω για να υπαρχει μια σωστη συνεργασία μεταξυ του ελατηριου και του αμορτισερ μεσω του βαλβιδίσματος.
Στην δικια μου αναρτηση είχαμε παραγγηλει τα ελατηρια και τα κιλα τους, μαζι με την κατασκευη της αναρτησης.
Ισως το ιδιο να γινεται και με την Ohlins και να προσαρμοζουν την λειτουργια της αναρτησης συμφωνα με τα ελατηρια που θελει ο πελάτης.
Υπάρχει και η περιπτωση, λογο του οτι η Ohlins ειναι κορυφαια αναρτηση σε ποιοτητα και τεχνολογια, να μην χρειαζεται να υπαρχει οποιαδηποτε προσαρμογη της βαλβιδας μεσω του τροπου που δουλευει η βαλβιδα και το εμβολο της συγκεκριμενης αναρτησης.
Επειδη πιο πανω ο Αλεξης εγραψε για το body roll που νιωθει με την μαμα αναρτηση του CSL και μιας και μιλαμε για λιγα κιλα ελατηριων, να πω εδω οτι σιγουρα το φαινομενο αυτό θα μειωθει αισθητα με μια aftermarket αναρτηση και με το χαμηλομα του αυτοκινητου.
Ομως, το ρολλ εχει να κανει ΚΑΙ με τις προδιαγραφες των ελατηριων .
M3 CSL
Σήμερα μίλησα κατ'ευθείαν με Ohlins, με τον R&D manager των αγωνιστικών αναρτήσεων για αυτοκίνητα.
Για τα ελατήρια αυτός είπε ότι θα χρειαστώ 10-14 κιλά εμπρός και τα μισά πίσω άν είναι coilover. Στην περίπτωσή μου θα πρέπει να υπολογίσω τα κιλά για το πίσω.
Επίσης, με έβαλε σε επικοινωνία με τον Μπάμπη Κολιγιάννη, Έλληνας που πλέον δουλεύει στην αντιπροσωπεία της Ohlins στην Γερμανία.
Ο Μπάμπης ήταν ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα και πριν 2 χρόνια πήγε στη Γερμανία. Μάλιστα είχαμε γνωριστεί πολλά χρόνια πριν στην Ελλάδα.
Τι μικρός που είναι ο κόσμος τελικά !
Και φυσικά μίλησα με τον Μπάμπη σήμερα και με εξυπηρέτησε πολύ. Βασικά το Γενάρη που θα έχει το κιτ Road & Track στα χέρια του, θα κάνει τις μετρήσεις να δει τι πρέπει να κάνουμε για να ταιριάξει το TTX46 clubsport εμπρός.
Φανταστικός γνώστης και πολύ εξυπηρετικός, τι να πω είμαι πολύ χαρούμενος έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα.
Κάτι άλλο.
Ο R&D manager μου έλεγε για μια σύγκριση που κάνανε πριν λίγο καιρό για το κιτ road & track, με Porsche 997 GT2 RS.
Η σύγκριση ήταν μεταξύ της εργοστασιακής PASM ανάρτησης, της KW Variant 3 και της Ohlins Road & Track.
Είχαν οδηγό αγώνων να δοκιμάσει χρόνους κτλ και επίσης δοκίμασε ο ίδιος και άλλοι συνάδελφοί του από Ohlins.
Ο γύρος ήταν περίπου στο ένα λεπτό και κάτι.
Η KW μείωσε 0.5 δευτερολέπτου και η Ohlins 1.5 δευτερόλεπτο.
Τραγική διαφορά για ίδιες συνθήκες κτλ.
Μου είπε ότι η διαφορά επαναλήφθηκε από όλους όσους δοκιμάσανε, παρ'όλο που δεν γυρνούσαν στον ίδιο ρυθμό, αλλά η βελτίωση ήταν αντίστοιχη.
Τον ρώτησα φυσικά τι διαφορά πιστεύει θα έκανε το TTX κιτ στην ίδια περίπτωση.
Πιστεύει ότι 3 δευτερόλεπτα θα ήταν εφικτά, μιας και η ανάρτηση είναι πραγματικά εκπληκτική.
Βέβαια ξεκαθάρισε ότι από άποψη άνεσης, απλά την ξεχνάς με την ΤΤΧ.
Επίσης, μιας και αγωνιστική δεν έχει προστασία από αλάτια κτλ.
Όλα βαίνουν καλώς λοιπόν.
Βρήκα μια συνέντευξη του Μπάμπη https://library.techlink.gr/4t/artic...&article=10241
bill_m3 (29-11-12), chief (30-11-12), EVERGET (29-11-12), soc12r (29-11-12), steliosm46 (04-01-13), Thomelef (29-11-12), Vassilis ///M (29-11-12)
H kw v3 για να γίνει σωστή πρέπει να γινει η αναβάθμιση που έκανε ο nickm3 και πάλι σαν την nitron του μανου δεν ειναι ...![]()
Powered by
alexk (29-11-12)
πολλά τα κιλά αλεξ
πολλά...
δεν εχω βρεί το χαρτί αλλά νομίζω οτι το νούμερο το μαμα ειναι ΤΡΑΓΙΚΑ μικρότερο..
αν θυμάμαι και καλά για το 92αρι το 35αρι δίνουν για r&t ανάρτηση ενα 6 μπροστά...
αν πάς σε τέτοιο νούμερο θα γίνει μπετό.
Ειχα βάλει στην kw 12 μπροστά για να αντισταθμίσω το αμορτισέρ...
εγω που μίλησα με τον πάνο που είναι αντιπρόσωπος και service εδω για την ohlins και την apracing ξεκινήσαμε μια κουβέντα για 5-6 κιλά μπροστά και 6-7 κιλά γραμικό πίσω στην μαμα θέση..
Ο ίδιος βέβαια μου είπε οτι η r&t που θα βγάλουν για το Μτριο θα είναι καταπληκτική...κ στα μισα κ λιγότερα λεφτά...κ απο οτι είδα σε evo οντως και αυτή μαμαει...
Mια ζωή Μ3 που είναι πουταν@ και κυρία...
Μ3 is gone...
alexk (30-11-12)
Ερώτηση που αφορά και εμένα με το ζήτα
Τα μαμά ελατήρια του ε46Μ3 είναι progressive, δεν ειναι γραμμικά, σωστά;
Επίσης έχει κανείς κάποιο πινακάκι όπου φαίνεται η αντιστοιχία μέτρησης σκληρότητας αμορτισέρ με κιλά, NM και Λίμπρες για να αποκτήσουμε και εμείς οι ρούκηδες καλύτερη εικόνα;
Νίκο του CSL είναι μέσο όρο 3.5 κιλά.
Του απλού Μ3 είναι κάτω από 3 κιλά (πάλι μέσο όρο).
Ναι Γιώργο, τα εργοστασιακά ελατήρια είναι προοδευτικά, το έχει αναφέρει ο Νίκος και άλλοι αρκετές φορές.
Τα spring rates είναι είτε lbs/inch είτε σε Νm/mm (το οποίο είναι και όμοιο με kg/mm).
10Νm/mm = 1 kg/mm
1kg/mm = 10Nm/mm
10 Nm/mm = 57.1 lbs/in
1kg/mm = 57.1 lbs/in