Καλό ταξίδι «El Cabezon» (video)
«Έφυγε» το Σάββατο 15/6 σε ηλικία 90 ετών ο Jose Froilan Gonzalez, ο άνθρωπος που χάρισε στη Ferrari την πρώτη της νίκη στη Formula 1.
15/6/2013 10:15:39 μμ
Επιμέλεια: Μένιος Κατής
Φτωχότερη από το Σάββατο 15/6 η οικογένεια της Scuderia και γενικότερα ο κόσμος της F1, καθώς ο Jose Froilan Gonzalez, ο «ταύρος της Pampa» ή «El Cabezon» (χοντροκέφαλος), όπως τον αποκαλούσαν, άφησε την τελευταία του πνοή.
«Η είδηση του θανάτου του Gonzalez με γέμισε λύπη», σχολίασε ο πρόεδρος της Scuderia, Luca di Montezemolo για να προσθέσει: «Eίχαμε μιλήσει πριν λίγο καιρό για αυτοκίνητα και αγώνες, τα θέματα δηλαδή για τα οποία ενθουσιαζόταν Όλα αυτά τα χρόνια ήταν προσκολλημένος στη Ferrari, ως πιλότος, ως άνθρωπος. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ιστορία μας. Ο θάνατός του σημαίνει ότι χάσαμε έναν πραγματικό φίλο».
Η τελευταία του συνάντηση με την ομάδα πραγματοποιήθηκε στις 10 Ιουλίου του 2011 στο πλαίσιο του Βρετανικού GP, για την επέτειο 60 χρόνων από την νίκη του στο Silverstone. Τότε μάλιστα ο Fernando Alonso είχε πραγματοποιήσει και κάποιους γύρους στην πίστα με την Ferrari 375 F1 με την οποία ο Gonzalez σημείωσε την πρώτη νίκη της ιταλικής φίρμας στην F1.
Ο Jose Froilan Gonzalez γεννήθηκε στις 5 Οκτωβρίου του 1922 σε προάστιο του Buenos Aires και αφού ασχολήθηκε με τους αγώνες για αρκετά χρόνια εντός των συνόρων της Αργεντινής, αποφάσισε to 1950 να κάνει το υπερατλαντικό ταξίδι και να γυρέψει την τύχη του επί ευρωπαϊκού εδάφους ακολουθώντας τον συμπατριώτη του, Juan Manuel Fangio.
Oι πρώτες του απόπειρες στη Formula 1 με την ιδιωτική Maserati 4CLT/48 δεν ήταν πετυχημένες, αλλά τα πράγματα έγιναν σαφώς καλύτερα γι' αυτόν όταν εντάχθηκε στο δυναμικό της Ferrari το 1951. Μόλις στον 2ο αγώνα του με την Scuderia, στις 14 Ιουλίου, στην πίστα του Silverstone, o «El Cabezon» θα γράψει ιστορία καθώς θα χαρίσει στο ιταλικό εργοστάσιο την παρθενική του νίκη στη Formula 1, οδηγώντας μια 375 F1. Το τέλος της χρονιάς θα τον βρει στην 3η θέση της βαθμολογίας, πίσω από τους Juan Manuel Fangio και Alberto Ascari.
«Συνειδητοποίησα τι σήμαινε εκείνη η νίκη την Τετάρτη μετά τον αγώνα, όταν συνάντησα τον Don Enzo στο Maranello. Στο γραφείο του υπήρχε μια τεράστια φωτογραφία από εκείνη τη νίκη ακριβώς πίσω από την καρέκλα του. Μου ζήτησε να την υπογράψω και να του πω κάθε λεπτομέρεια για τον αγώνα και μετά μου έδωσε ένα χρυσό ρολόι. Χρειάστηκε να περάσουν τρεις ημέρες για να καταλάβω πόσο ξεχωριστή ήταν αυτή η νίκη. Η Ferrari είναι η κορυφή στον κόσμο των αγώνων. Για μένα αποτελεί τεράστια τιμή και υπερηφάνεια που κατάφερα να σημειώσω την πρώτη νίκη της Ferrari στην F1», είχε πει σε συνέντευξή του ο ίδιος.
Η συνέχεια τον βρίσκει στη Maserati όπου έμεινε για 2 χρόνια, με την 2η σεζόν όμως να χάνει έδαφος λόγω τραυματισμού του σε αγώνα sportscar στη Λισσαβόνα.
Το 1954 επιστρέφει στη Ferrari για να σημειώσει τη 2η νίκη της καριέρας του και πάλι στο βρετανικό GP. Το τέλος της χρονιάς θα τον βρει στην 2η θέση του Πρωταθλήματος πίσω από τον Fangio, έχοντας περάσει για μισό βαθμό τον Mike Hawthorn. Παράλληλα, μαζί με τον Maurice Trintignant θα στεφθεί νικητής στις 24 ώρες του Le Mans.
Αυτή ήταν και η τελευταία του χρονιά στην Ευρώπη καθώς σε ηλικία 32 χρόνων αποφασίζει να επιστρέψει στην πατρίδα του και να συνεχίσει εκεί την αγωνιστική του καριέρα. Μέχρι και το 1960 θα κάνει κάποιες σποραδικές εμφανίσεις σε GP της F1 με καλύτερο αποτέλεσμα τη 2η θέση στον αγώνα της Αργεντινής το 1955 στο κόκπιτ μιας Ferrari 625.
Συνολικά πήρε μέρος σε 26 Grand Prix της F1, σημειώνοντας 2 νίκες, 7 2ες θέσεις, 6 3ες, 3 pole positions και 6 ταχύτερους γύρους αγώνα, συγκεντρώνοντας συνολικά 72,5 βαθμούς.
https://www.youtube.com/watch?v=oL-xG5tviAU