Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 10

Θέμα: Porsche 997 GT3 RSR Evo '11

  1. #1
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    9.392
    Thanked
    16591
    Rides
    2

    Προεπιλογή Porsche 997 GT3 RSR Evo '11

























    The Porsche 911 GT3 RSR takes off into the new motorsport season with extensive modifications. The 2011 version of the world's most successful GT race car celebrated its international premiere at the "Night of Champions" party held at the R&D Centre in Weissach to mark the end of the motorsport season. Priority in the further development of the GT3 RSR was given to the newly designed aerodynamics at the front and rear, changes to the suspension kinematics and to the engine.

    The 4.0-litre, six-cylinder boxer engine now delivers 455 hp (355 kW) at 7,800 revs, five horsepower more than its predecessor. The power increase results from an engine management system which adapts even better to different fuel grades, as well as a redesigned exhaust system and a modified air intake housing. Moreover, the driveability of the famously efficient engine has undergone further improvements. Maximum revs remain unchanged at 9,400 rpm.

    Clearly visible are the modifications to the front. A new front lip provides higher downforce at the front axle. The front wheels are now wider with the rims growing from 11 to 12 inches giving additional grip and less of an understeering tendency. The position of the rear wing and the shape of the wing mounting also underwent optimisation and were adapted to the new rear fairing with additional air outlet louvers. The rear lid was also redesigned for optimised air ducting. Like the 911 GT3 Cup and the GT3 R, the RSR has now been equipped with the LED rear lights taken from the latest 911 road-legal cars.

    The 911 GT3 RSR joins the 911 GT3 R and the 911 GT3 Cup as the top model of Porsche Motorsport's product range. The successful long distance racer from Weissach can be ordered now at a price of 410,000 Euro plus country-specific value added tax. All 2011 modifications are available as a kit for GT3 RSR cars from the 2010 season.

    Company press release, December 13, 2010

  2. The Following 5 Users Say Thank You to Stathis For This Useful Post:

    georggge46 (14-12-10), Kostas_1 (14-12-10), S8N (14-12-10), skandalis447 (14-12-10), SuperSonic (14-12-10)

  3. #2
    Εγγραφή
    28-12-09
    Μηνύματα
    8.180
    Thanked
    9103
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Εργαλειο για αλλα κολπα
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο Nick bmwlover Εμφάνιση μηνυμάτων
    Μακαρι να μπορεσω να τον πιουμε παρεα...

  4. #3
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    salonica
    Μηνύματα
    13.324
    Thanked
    18605
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    χέσε μας ρε στάθη πρωί πρωί...μου φαίνεται πως πρέπει να βγάλω το ίντερνετ απο τον
    υπολογιστή που κάνω δουλειά...έχς είδη φάει μισή ώρα να το χαζεύω το ρημάδι...
    πάντως για να είμαστε και ον τόπικ, νομίζω πως οι ιπποδυνάμεις έχουν πιάσει και λίγο ταβάνι.
    με μόλις 5 άλογα παραπάνω απο το προηγούμενο...τελικά ή ισχύει αυτό που λέω πιο πάνω,
    ή τελικά οι ιπποδυνάμεις δεν χρειάζεται να πουσάρονται παραπάνω χωρίς λόγο, όταν υπάρχει
    περιθώρειο βελτίωσης στον τρόπο που θα την αποδόσει το αυτοκίνητο στην άσφαλτο...
    sympether with chiefτης

    _________________________________________________

    /
    //Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS

  5. #4
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    46
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    ΠΩ ΠΩ ΠΩ ΠΩ ΒΡΟΝΤΕΣ ΠΩ ΠΩ ΑΣΤΡΑΠΕΣ!!!!!!!!!!!!!

    Θωμα η κατηγορια gt3 εχει ορια στις ιπποδυναμεις και στα κιλα.
    Η κατηγορια gt2 εχει περισσοτερα αλογα....αφου τα ξερεις....

  6. #5
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    salonica
    Μηνύματα
    13.324
    Thanked
    18605
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα απο manos///3 Εμφάνιση μηνυμάτων
    ΠΩ ΠΩ ΠΩ ΠΩ ΒΡΟΝΤΕΣ ΠΩ ΠΩ ΑΣΤΡΑΠΕΣ!!!!!!!!!!!!!

    Θωμα η κατηγορια gt3 εχει ορια στις ιπποδυναμεις και στα κιλα.
    Η κατηγορια gt2 εχει περισσοτερα αλογα....αφου τα ξερεις....
    μπα...αλλά πολύ λογικό να είναι έτσι...
    υγ. μ'αρέσει και η σιγουριά σου για το
    πόσο σχετικός είμαι!!!χαχαχα
    sympether with chiefτης

    _________________________________________________

    /
    //Μ3 BORN ON THE RACETRACK TO LIVE IN THE STREETS

  7. #6
    Εγγραφή
    23-12-09
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    3.699
    Thanked
    3301
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Τούμπανο!!

    J12 εμπρός ...οδοστρωτήρας!!!

  8. #7
    Εγγραφή
    26-03-10
    Περιοχή
    Athens
    Μηνύματα
    5.698
    Thanked
    18819
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Είναι αστέρι. Μ' αρέσει επίσης που το πίσω καπώ έχει κάτι από ducktail.

  9. #8
    Εγγραφή
    23-12-09
    Μηνύματα
    6.185
    Thanked
    10610
    Rides
    1

    Προεπιλογή

    Εκεινο επισης που με εντυπωσιαζει ειναι οτι διατηρει τα χαρακτηριστικα της βασικης εκδοσης, και προσθετει τα extreme χαρακτηριστικα χωρις να φτανει στα ορια της οπτικης ακροτητας (βλεπε καγκουριας) ορισμενων αλλων εταιρειων...

  10. The Following User Says Thank You to Kostas_1 For This Useful Post:

    S8N (14-12-10)

  11. #9
    Εγγραφή
    24-12-09
    Περιοχή
    South
    Ηλικία
    46
    Μηνύματα
    2.121
    Thanked
    3802
    Rides
    3

    Προεπιλογή

    ΔΕΝ ΤΗ ΠΑΛΕΥΩ ΑΛΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟ


  12. The Following 2 Users Say Thank You to manos///3 For This Useful Post:

    Stathis (14-12-10), Thomelef (14-12-10)

  13. #10
    Εγγραφή
    28-12-09
    Ηλικία
    49
    Μηνύματα
    1.086
    Thanked
    634
    Rides
    0

    Προεπιλογή

    Αυτα ειναι..
    Ωραια η καμερα στο πιτ στοπ αλλα ποιο ωραιο απο ολα τα κοκκινισμα των φρενων.
    Εντυπωσιακό!

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα
  • Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας
  •  
BACK TO TOP