Τώρα που έχουμε την κρίση και παράλληλα με τα χρονάκια που έχουν περάσει απο την κυκλοφορία του Μ52TUB πιστεύω ότι είναι η κατάλληλη εποχή να δούμε πως μπορεί να βελτιωθεί αυτό το μοτέρ.
Είτε στα σημεία είτε σε ένα ευρύ φάσμα.
Στην αρχή αυτού του θρεντ θα ασχοληθώ με "το πρότζεκτ της πεντάρας" δηλαδή με τις πιό φτηνές βελτιώσεις που μπορεί κάποιος να κάνει, είτε με πράγματα "πρώτης ζήτησης" είτε με πράγματα απο τα παλιατζίδικα (που πλέον έχουν πράμα με το σωρό).
Ας δούμε όμως ποιός είναι ο M52TUB25.
Κατα βάση είναι ένας M52 2.500 κυβικά με διπλό βάνος.
Φορέθηκε στα μοντέλα 5.23 και 3.23 (με παραπλανητικό το 23 καθώς το αδελφάκι του ο Μ52TUB28 θα είχε μικρή διαφορά στην αρίθμηση. Επίσης ο Μ50 325 έβγαζε ακριβώς όσα άλογα και ο 3/5 328 οπότε θα γίνονταν μπέρδεμα, απο ότι διαβάζω στο ιντερνετ).
Ο M52TUB25 λοιπόν, φτιάχτηκε για να είναι οικονομικός και παράλληλα να είναι και ένας χαμηλόροπος και αξιόπιστος κινητήρας.
Η πρώτη και πιό απλή βελτίωση που μπορεί να κάνει κάποιος λοιπόν, είναι να αλλάξει τη "σκούπα" και το φιλτοκούτι του κινητήρα του αντικαθιστώντας τα με αυτό απο τον Μ54.
Ο κωδικός της σκουπας του Μ54 είναι 13717501988 και είναι κοινός για όλα, ενώ το φιλτροκούτι είναι 13717501975 και είναι του 330.
Τα μεγέθη και στην σκούπα και στο φιλτροκούτι, μαζί με το φίλτρο του, είναι διαφορετικά και αξίζει να κάνετε τη δοκιμή, καθώς αναπνέει πολύ καλύτερα.
Δείτε εδώ το κουτί και τη σκούπα του 52 https://www.realoem.com/bmw/showpart...46&hg=13&fg=20
και δείτε εδώ https://www.realoem.com/bmw/showpart...06&hg=13&fg=20
το σύστημα του 54.
Η αλλαγή αυτή είναι plug and play, δεν θέλει τίποτα άλλο εκτός απο ένα καρυδάκι και ένα κατσαβίδι και ο βαθμός δυσκολίας της είναι μηδενικός.
Επόμενη βελτίωση είναι η εξάτμιση.
Ο Μ52 έχει ένα χταπόδι που δίνει καυσαέρια σε δύο σωλήνες που γίνονται μία και φτάνει στην εξάτμιση.
https://www.realoem.com/bmw/showpart...26&hg=18&fg=20
Ο Μ54 έχει ένα χταπόδι που δίνει καυσαέρια σε δύο σωλήνες που συνεχίζουν έτσι μέχρι το πίσω καζανάκι.
https://www.realoem.com/bmw/showpart...35&hg=18&fg=20
η διατομή είναι μεγαλύτερη, η εξαγωγή καυσαερίων πιό εύκολη, το κόστος χαζό εντελώς, και απαιτείται μοναχά μια μικρή πατούρα στην έξοδο απο το χταπόδι για να πάρει κομπλέ το σύστημα του Μ54 απο εμπρός μέχρι πίσω.
Η διαφορά μαζί με το φίλτροκούτι (παραπάνω) είναι αισθητή στο δρόμο και τα άλογα έρχονται πιό εύκολα ψηλά.
Με αυτές τις απλές κινήσεις έχουν έρθει απο το πουθενά 4 αλογάκια χωρίς να ανοίξει ρουθούνι και χωρίς καθόλου πατέντες και κόλπα.
Το κόστος είναι απείρως μικρότερο απο ένα ΦΠΕ και το αυτοκίνητο παραμένει στοκ και αθόρυβο, με μόνη διαφορά έναν πιό βαθύ ήχο απο την εξάτμιση.
Έχοντας τελειώσει με τα απλά και βασικά, πάμε σε κάτι πιό σύνθετο.
O M52TUB25 μπορεί άνετα να πάρει τα πιστόνια στρόφαλο και τις μπιέλες του M54/30.
Τσεκαρισμένο, κατατσεκαρισμένο.
Το μόνο που χρειάζεται είναι πιστόνια, μπιέλες και στρόφαλος απο έναν Μ54 τρίλιτρο.
Αυτό ακριβώς κάνει και ο noelle αυτό ακριβώς έχει γίνει και σε πολλούς Μ52 ακόμα και στην χώρα μας.
Ούτε καν πρόγραμμα δεν απαιτείται σε αυτήν την μετατροπή.
Ο κινητήρας θα δουλέψει κανονικότατα.
Αν έχουν γίνει όλα σωστά, ο εγκέφαλος και τα στοιχεία του, προσαρμόζουν τη λειτουργία κατα 100%.
Σαφώς και δεν είναι εύκολο να ανοίξει κάποιος τον κινητήρα του και να του αλλάξει τα φώτα, αλλά όμως ειδικά τώρα με τα τεκμήρια κτλ κτλ, ένας φθαρμένος Μ52 ή ένας διψασμένος για άλογα ιδιοκτήτης, θα ωφεληθεί απίστευτα απο αυτή τη λύση.
Μέχρι τώρα με κόστος αστείο, έχουμε φτιάξει έναν τρίλιτρο κινητήρα και το μόνο που του λείπει είναι ένα ωραίο πείραγμα στο διαφορικό του.
Μπλοκέ;
Μπά, είναι ακριβό.
Κοντύτερο διαφορικό είναι η λύση.
με ένα βήμα 3.23 ή και 3.46 για τους πολύ "καμμένους" δίνουμε δύναμη σε πιό κοντές στροφές.
Αυτή η κίνηση, δεν θα ωφελήσει στο 0-200, αλλά θα δώσει ένα πολύ σβέλτο μοτέρ στα ταξίδια, στις ανηφόρες και γιατί όχι στην πίστα.
Το κόστος σε τελική είναι απο 15 μέχρι και 25 χιλιόμετρα ανάλογα με τον κόφτη.
αν λοιπόν έχετε έναν Μ52 και θέλετε το κάτι παραπάνω, πριν αρχίσετε να ρίχνετε λεφτα για διάφορα, κάνετε μια βόλτα στον παλιατζή σας, ρωτήστε τις τιμούλες και αποφασιστε ανάλογα.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
(συνεχίζεται)