https://germancarscene.com/wp-conten...ortback-55.jpg
https://germancarscene.com/wp-conten...ortback-55.jpg
Θα κλάψουν μανούλες. Τιμή εκκίνησης στη Γερμανία 49.900.
edit: 0-100 4.6
Printable View
https://germancarscene.com/wp-conten...ortback-55.jpg
https://germancarscene.com/wp-conten...ortback-55.jpg
Θα κλάψουν μανούλες. Τιμή εκκίνησης στη Γερμανία 49.900.
edit: 0-100 4.6
Ποιός θα το πάρει δεν μας είπες....
80+ στην Ελλάδα μην σου πω 90+....
Ότι θα κλάψουν μανούλες συμφωνώ...
Από εκεί και μετά δεν έχω δει ούτε ένα RS5 Ελλάδα (εαν αναλογιστείς πόσα S5 κυκλοφορούν...)
Πόσο μάλλον RS3 σε σύγκριση με τα S3...
Μπορει να ειναι γρηγορο μπορει να ειναι Αudi αλλα σε καμια περιπτωσει δεν θα ειναι επυτιχια τις Audi το συγκεκριμενο μοντελο.
νομίζω πως ότι είχε να δείξει η audi μέχρι τώρα ήταν το R8. απο εκεί και πέρα, πάλι
βαρεμάρα όπως μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια. όχι πως το R8 είναι και κάνα
τρελό όχημα, μιάς και στα λεφτά του υπάρχουν κλάσης ανώτερες κατασκευές, αλλά λέμε
τώρα. τουλάχιστο ωφείλουμε να της το αναγνωρίσουμε για το συγκεκριμένο αμάξι.
είμουν απόλυτα σίγουρος...
δεν περίμενα όμως να μας το
ξεφουρνίσεις έτσι φόρα παρτίδα.
λοιπόν παιδιά, νομίζω πως πρέπει
να κανονίσουμε σαν φόρουμ, να
κάνει ο φίλος μας ο στάθης έναν
καλό εξορκισμό...οι κακές δυνάμεις
τον κυριεύουν όλο και πιο πολύ...
:th_Laie_67-1::th_Laie_67-1::th_Laie_67-1:
Audi και @@...:th_Laie_67-1::th_Laie_67-1:
το δελτιο τυπου:
Παράθεση:
Big performance in a small package: the Audi RS 3 Sportback
Five-cylinder turbo delivering 250 kW (340 hp) and 450 Nm (331.90 lb ft) of torque
Zero to 100 km/h (62.14 mph) in 4.6 seconds, superior pulling power
Seven-speed S tronic, quattro drive and 19-inch wheels
Blazing performance, compact size. Audi has added a new model to its dynamic RS series: the RS 3 Sportback. In the great tradition of the brand, its engine boasts five cylinders and turbocharging technology. From a displacement of 2.5 liters come 250 kW (340 hp) of power and 450 Nm (331.90 lb-ft) of torque, with an average fuel consumption of just 9.1 liters of fuel per 100 km (25.85 US mpg).
Power is transmitted to the road via a seven-speed S tronic and quattro permanent all-wheel drive. 19-inch wheels and fenders made of carbon fiber reinforced plastic (CFRP) underscore the Audi RS 3 Sportback's position of distinction.
Power and sound: the engine
Each Audi RS model represents the pinnacle of its model line - the RS 3 Sportback, developed by quattro GmbH, now brings this dynamic philosophy to the compact category. It rockets from a dead stop to 100 km/h (62.14 mph) in 4.6 seconds - a performance figure unrivaled by the competition. Top speed is electronically limited to 250 km/h (155.34 mph). Even so the compact car, weighing in at only 1,575 kilograms (3,472.28 pounds), uses on average just 9.1 liters of fuel per 100 km (25.85 US mpg) and emits 212 g CO2 per km (341.18 g/mile). This efficiency is due in large part to a delivery-on-demand oil pump and a regenerative system that recovers energy as the car decelerates.
The 2.5-liter engine in the RS 3 Sportback will thrill passengers thanks to its tremendous pulling power and its voracious revving up to 6,800 rpm. The guttural roaring and growling, backed by the signature rhythm of the five-cylinder firing order make up the classic Audi soundtrack. A sound flap in the exhaust branch intensifies the sound even further. The flap is controlled via the standard Sport button, which also varies the engine response.
Powerful five-cylinder engines have a long legacy at Audi. In the 1980s, racing cars and production cars used them to edge out the competition. Even the first Audi RS model, the 1994 RS 2, had a five-cylinder engine. The 2.5-liter unit, already part of the TT RS specifications, now redefines the state of the art, having recently been named "International Engine of the Year" by a high-ranking jury of automotive journalists.
The 2.5 TFSI delivers 250 kW (340 hp) from a displacement of 2,480 cc: a specific power output of 100.8 kW (137.1 hp) per liter. The maximum torque of 450 Nm (331.90 lb-ft) is readily available at the low end of the rev range, around 1,600 rpm, and remains constant up to 5,300 revolutions. These general parameters yield excellent acceleration and elasticity values.
Just 49 centimeters (19.29 inches) in length, the five-cylinder unit is ultra-compact, tipping the scales at a mere 183 kilograms (403.45 pounds). The crankcase is made of vermicular-graphite cast iron, a high-strength yet lightweight material. Audi is the first car maker to use this material in a gasoline engine. Perfectly placed reinforcements further enhance the block's loadability. The lightweight-design concept keeps the Audi RS 3 Sportback's weight in check and pays off big in terms of axle?load distribution and, ultimately, handling.
The large turbocharger generates up to 1.2 bar of boost pressure. The intercooler downstream achieves an efficiency rate of over 80 percent. Like all Audi gasoline turbos, the 2.5 TFSI combines turbocharging technology with FSI direct injection. The marriage of these two technologies facilitates a high compression ratio (10.0:1) along with a correspondingly high efficiency ratio. Flaps in the intake tract mix the air as it flows in. The two camshafts, each adjustable by 42 degrees of crankshaft rotation, also enhance the efficiency of the mixture formation.
Speed and grip: the drivetrain
The compact seven-speed S tronic transmits power from the five-cylinder engine via three shafts: one drive shaft and two output shafts. Like all dual-clutch transmissions, it comprises two transmission structures. The shifting process is extremely smooth, taking place in hundredths of a second as the clutches switch, with no perceptible interruption of pulling power. Seventh gear is very tall - a measure that reduces fuel consumption.
The driver can operate the seven-gear S tronic in two automatic modes and one manual mode. Gears are shifted using the paddles on the steering wheel or the selector lever. The launch control system manages the sprint from a dead stop, furnishing explosive turbo power with minimal tire slip.
Delivering power to the road with effortless ease, the quattro permanent all-wheel drive grants the RS 3 Sportback traction, dynamics, and stability. Its central component is an electronically controlled multi-plate clutch, mounted at the end of the propeller shaft to achieve a favorable axle load distribution. Located in its interior is a plate package bathed in oil.
Thanks to quattro, the propulsive power can be distributed to each axle as needed. Whenever slip occurs at one of the axles, an electric pump intervenes at lightning speed to increase the oil pressure. The pump presses the clutch plates together in a continuous fashion, thereby permitting the torque to be redirected accordingly. Thanks to a powerful accumulator, this process takes just a few milliseconds.
Dynamics and safety: the chassis
The stiff body lays the cornerstone for the RS 3 Sportback's precise handling; the chassis is what makes it happen. The four-link rear suspension - with a track measuring 1,528 millimeters (60.16 inches) - is anchored to a subframe and features high-strength-steel control arms that allow it to handle longitudinal and lateral forces separately.
Widened to a 1,564-millimeter (61.57-inch) track, the front suspension is a McPherson strut construction, also with a separate subframe. Key components of the construction are made of aluminum. Thanks to its electromechanical drive, the rack-and-pinion steering is highly efficient, with a sporty-direct gear ratio of 16.2:1.
Coil springs and redesigned shock absorbers provide the vertical support. The sports suspension lowers the body of the RS 3 Sportback by 25 millimeters (0.98 inch) compared with the A3. The new range-topping model in the A3 series boasts 19-inch cast aluminum wheels fitted with 235/35 series tires at the front and 225/35 at the rear. The wheels come standard with machine-polished titanium-look styling, but are optionally available in black with a red rim flange.
The internally ventilated disks measure 370 millimeters (14.57 inches) in diameter at the front and 310 millimeters (12.20 inches) at the rear. The front friction rings are perforated for maximum heat dissipation. They are connected by hollow pins to the aluminum brake disk covers, which are encircled by four-piston fixed calipers painted a high-gloss black and bearing RS logos. The electronic stabilization program (ESP) features a Sport mode and can be switched off entirely.
Precisely guided by its responsive steering, the RS 3 Sportback eagerly takes to curves and exits them with agility, stability, and serenity. The stability limit is extremely high, an effortless mastery that rounds off the character of this powerful compact car.
Interior and exterior: dynamic styling
The new top-of-the-line model in the A3 series hints at its explosive potential from the very first glimpse. Together with the xenon plus headlights, the front apron, the anthracite single-frame grill with diamond-patterned styling and the air intakes cut a distinctive figure.
The side view is dominated by the flared front fenders made of carbon?fiber?reinforced plastic (CFRP), prominent sill panels, exterior-mirror casings in matt aluminum look and a large roof spoiler. A high-gloss black diffusor insert and two elliptical exhaust tailpipes on the left accentuate the styling at the rear. RS 3 badges adorn the single-frame grill and the rear hatch.
The dynamic style is matched in the interior, entirely black and sporting a number of RS 3 logos. The sports seats are upholstered in Fine Nappa leather with silver contrasting stitching; the inlays gleam in Piano finish black or the new Aluminum Race look; the leather multifunction sports steering wheel is flat-bottomed. The selector lever and instruments are specially designed. The driver information system can display the boost pressure and oil temperature as well as a lap timer.
The RS 3 Sportback comes with an array of standard equipment including the Sport button, rear parking system, climate control, chorus radio system, and xenon plus headlights with LED daytime running lights. Audi offers customers a range of optional features: front bucket seats, roof rails in matt aluminum look, and styling packages in black or matt aluminum. Five exterior colors are available, plus an unlimited selection of custom paint finishes.
The new top-of-the-line model in the A3 series is already the fourth Audi model to be built at Audi Hungaria in Gy?r, where it is rolling off the assembly line alongside the TT Coupé, the TT Roadster and the A3 Cabriolet.
Deliveries of the RS 3 Sportback will begin in early 2011. The base price in Germany will be 49,900 euros.
Α-πίθανο!
Α-νεπανάληπτο!
Α-νυπέρβλητο!
Α-συναγώνιστο!
Α-φταστο!
Α-βασάνιστο!
Α-γαλμάτινο!
Α-γγελικό!
Α-βυσσαλέο!
Α-γέραστο!
Α-γέρωχο!
Α-γνώριστο!
Α-δαμάντινο!
Α-δέκαστο!
Α-δέσμευτο!
Α-διάβλητο!
Α-διάλλακτο!
Α-διαπέραστο!
Α-διάψευστο!
Α-διοίκητο!
Α-δούλωτο!
Α-δυσώπητο!
Α-ειθαλές!
Α-έναο!
Α-έρινο!
Α-εριτζίδικο?
Α-εριωθούμενο!
Αεροστεγές!
Α-ζευγάρωτο!
Α-ήττητο!
Α-θάνατο!
Α-θεόφοβο!
Α-καταμάχητο!
Α-κηλίδωτο!
Α-κόλαστο!
Α-κούραστο!
Α-λαβάστρινο!
Α-λανιάρικο!
Α-λεξίσφαιρο!
Α-λησμόνητο!
Α-λήτικο!
Αλ-λήθωρο!
Αλ-λιώτικο!
Α-μάζευτο!
Α-μείλικτο!
Α-μετάκλητο!
Α-μόλυντο!
Α-μφισεξουαλικό!
Α-ναγκαίο!
Α-ναγνωρίσιμο!
Ανεξέλεγκτο!
Α-ναρχικό!
Α-νέλπιστο!
Α-νέμελο!
Α-νέραστο!
Α-νεξάντλητο!
Ατέρμωνο!
Απύθμενο!
Α-χαλίνωτο!
Με μια λέξη:
Α-UDI.
Με δυο σύμβολα:
@@
Και με μια εικόνα:
https://i136.photobucket.com/albums/...erkoffhand.gif
και περισσοτερες φωτο εδω:
https://www.worldcarfans.com/1101122...otos/lowphotos
θα κλαψουν τα διπλοτουρμινα... χεχεχε
Ευχομαι και σε Fabia, γρήγορα, ανυπομονώ.
χαχαχαχα εισαστε απιστευτοι οταν σας πιανουν οι κακιες σας...:hystericalbs1:
φαμπια ξεφαμπια, ετσι σας πετυχει κανενα τετοιο τα τσαγακια σας θα τα πιειτε... :th_Laie_67-1::th_Laie_67-1:
ΑΧΑΧΑΧΑΧΑ μερικοί έχετε πολύ πλάκα όμως. Κολλημένα πλασματάκια :hystericalbs1:
Αν σας κάτσει όμως δίπλα σε κανένα φανάρι ή (ακόμα χειρότερα) ρολλαριστά, έτσι για να παίξει ο άνθρωπος, ξέρετε τι να κάνετε εε ?? :whistle::whistle:
εμενα το Vag μου αφηνει μια αισθηση lego.
Εξηγουμαι....
Θυμαστε τα lego?
Ολοι τα θυμομαστε νομιζω.
Υπηρχε λοιπον το κουτακι που εδειχνε ενα φανταστικο ελικοπτερακι για παραδειγμα.
Στην πισω πλευρα του κουτιου εβλεπες ομως και κανα δυο (συνηθως) ακομα κατασκευες που μπορουσες να κανεις με τα υπαρχοντα κομματακια.
Συνηθως οι πισω κατασκευες ηταν λιγακι ασχημες και φαινοντουσαν λιγακι "δευτερες" σε σχεση με το ελικοπτερακι...
Δεν ξερω αν με καταλαβαινει κανεις...θα χαρω παντος αν υπαρχει καποιος...
Σίγουρα είναι δυνατό και αποτελεσματικό, αλλά δε δίνεις τόσα λεφτά για ένα τόσο συνηθισμένο σχήμα που δεν διαφοροποιείται αρκετά κι απ τις μικρές εκδόσεις...
Τα S3 2ης γενιάς δεν έχουν φουσκωμένα φτερά, εν αντιθέσει μ' εκείνα της 1ης γενιάς. Μάλιστα, τις προάλλες είδα ένα A3 8P S-line στο βενζινάδικο κι έχει τόσα στοιχεία από S3 (στυλ προφυλακτήρων, διχρωμία κλπ) που έχει καταντήσει γελοίο το όλο ζήτημα.
Μια μ@λ@κι@ ειναι,θα προτιμουσα Golf R.Τωρα θα μου πεις το ιδιο και το αυτο,αλλα με την γκολφο σου μενουν και φραγκα στην ακρη.
Sorry αλλά εαν είμαι οικογενειάρχης με 2 πιτσιρίκια δεν θα πάρω Golf...
Προτιμώ S3/RS3 που έχει και πανέμορφα σχεδιαστικά station όπως και επίσης Α4 allroad (είμαι άνθρωπος που σιχαίνομαι τα jeep)
Aφού ξέρεις πολύ καλά πως ΑΛΛΟ πράγμα το Μ3! Τo RS3 είναι hot-hatch, παίζει στην ίδια κατηγορία με το S3 και δεν διαφορποποιείται στον χαρακτήρα από το μικρότερο γρήγορο αδερφάκι του. Μέχρι και από θέμα εμφάνισης το RS δεν απέχει τόσο από το S όσο ας πούμε τα ανταγωνιστικά τους focus ST και RS.
Σε αντίθεση το M3 δεν έχει καμία επαφή με τα λοιπά 3άρια, όχι τόσο όσων αφορά στην εμφάνιση, αλλά στο "χαρακτήρα"! Το Μ3 κάνει τη μετάβαση, είναι το 3άρι που έγινε supersport. Το RS3 είναι το S3 ή μάλλον το Α3 που δυνάμωσε "λιγάκι"...:whistle:
ρε παιδιά...για ένα ψωροaudi μιλάμε...halloooooooo!!!
και 800 άλογα να έχει πάλι audi θα είναι...προτιμώ
ένα εκατομμύριο φορές κάνα subaru ή κάνα evo άμα
μιλάμε για τέτοιου στυλ αυτοκίνητα. τα audi για εκεί
παίζουν μπάλα και όχι με τα πεμβέ και πορκε. άσχετα
που τα βάζουν δίπλα στα υπόλοπα.
παντιλικια κανει?
// η μονο ευθεια?
Πεταμενα λεφτα.