Οπως ειχα πει και στα παιδια στην συναντηση που ειχαμε χτες, εχω ενα ενδιαφερον αρχειο για τα λιπαντικα. Θα σας βοηθησει αρκετα τουλαχιστον στα βασικα πραγματα που πρεπει να γνωριζετε για τα λαδια.
Printable View
Οπως ειχα πει και στα παιδια στην συναντηση που ειχαμε χτες, εχω ενα ενδιαφερον αρχειο για τα λιπαντικα. Θα σας βοηθησει αρκετα τουλαχιστον στα βασικα πραγματα που πρεπει να γνωριζετε για τα λαδια.
Το διάβασα σαν "best seller":thumbsup::thumbsup:
Οσοι διαβασατε το pdf ενα ενδιαφερον σημειο του ειναι το εξης
Στην Ευρώπη ο χαρακτηρισμός συνθετικό λιπαντικό (synthetic) απαιτεί τη χρήση 100% συνθετικής βάσης (100%
synthetic), σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου βάση νομοθεσίας και ένα λιπαντικό GroupIII μπορεί να χαρακτηρισθεί 100%
synthetic
Εδω βρισκεται και η εξηγηση στην απορια που ειχε ο Αρης στο αλλο thread για τα Edge αγορασμενα απο BMW vs εμποριου. H BMW ΣΩΣΤΑ δεν αναφερει καπου την λεξη συνθετικο γιατι τα edge οπως εχω αναφερει ειναι hydrocracked group III oil οποτε βαση νομοθεσιας δεν μπορει να τα αναγραφει ως συνθετικα αφου γνωριζει πολυ καλα τι ειναι τα λαδια. H Castrol ομως, στηριζομενη στην US νομοθεσια βαφτιζει συνθετικο το EDGE. Και ειμαι σιγουρος οτι αυτο το βαφτισμα θα το ακολουθει και σε αλλες χωρες παραγωγης περαν της Αμερικης. Οποτε πολυ πιθανον το EDGE που αγορασατε να ειναι παραεισαγωγη απο καποια χωρα που να επιτρεπει group III λαδια να χαρακτηριζονται συνθετικα.
Αν θελετε λαδι 100% συνθετικο θα πρεπει να ανηκει στην κατηγορια group IV/V. To edge δεν ανηκει στην κατηγορια αυτη.
Εγω ειμαι απο αυτους που θελουν συνθετικο λαδι στο αυτοκινητο και οχι τηγανολαδα με ωραια ονομασια οποτε τα edge τα εχω σταματησει απο τοτε που ανακαλυψα τι παιζει με την castrol.
Φυσικα το βαφτισμενο edge ειναι μια χαρα λαδι και επαρκες ωστε να πληρει ολες τις προδιαγραφες του κατασκευαστη στα μοτερ που το συνιστα, καμια διαφωνια με αυτο.
Εμενα το βαφτισμα με χαλαει
Πιθανόν να έχεις δίκιο ότι τα edge δεν είναι εντελώς συνθετικά (παροτι η castrol επανειλημμένα λέει ότι είναι 100% συνθετικά).
Πάντως, τα bmw λάδια δεν είναι castrol edge (εκτός κι αν δεν κατάλαβα καλά τι εννοείς), αλλά κατώτερης ποιότητας (ίσως slx). Γι'αυτό και είναι και πιο φθηνά, σε αντίθεση με οποιοδήποτε προϊόν άλλης εταιρείας στο οποιο μπαίνει πάνω σφραγίδα bmw, το οποιο είναι πάντα πολύ ακριβότερο (πχ τακάκια, φίλτρα κλπ).
Κι ένα συγκριτικό των bmw λαδιών με τα edge:
https://www.youtube.com/watch?v=g7Tc...?v=g7Tc-YkJRxk
Τα fuchs Titan ll4 ειναι 100% ;;
Αν όχι , ας βάλουμε μια λίστα με 100% συνθετικά λάδια....
εννοω για την απορια που ειχε ο Αρης γιατι τα Edge professional που αγοραζει απο BMW δεν γραφουν συνθετικα, ενω τα edge αγορασμενα απο το εμποριο γραφουν.
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=23821
Και η απαντηση ειναι οτι κανενα απο τα δυο δεν ειναι συνθετικα. Οπως ανεφερα παραπανω υπαρχει η δυνατοτητα βαφτισματος.
Ενδιαφερον το τεστ που εβαλες. Μπορει η bmw να απαιτει στο λαδι της long life ιδιοτητες η καποια χαρακτηριστικα που να θυσιαζουν την αντοχη του λαδιου στην υψηλη θερμοκρασια. Αυτο ομως δεν αλλαζει το γεγονος οτι και τα δυο ΔΕΝ ανηκουν στην κατηγορια 100% συνθετικα.
Τουρμποσκυλο με λιγα λογια και καλά ;-) πες μας το κορυφαίο 10/60 για Μ κινητήρες
οκ...το βρηκα...
https://www.bmwfans.gr/forum/images/...o_c3_174-1.jpg
Ηταν μια πολυασχολη μερα που δεν αφησε καθολου ελευθερο χρονο για αλλα πραγματα
Στα των λαδιων...
Σε turbo θα προτεινα καταρχην 5w40 αντι 5w30. Το 30αρι δεν ειναι επαρκες στην διατηρηση του ιξωδους οταν η θερμοκρασια υπερβαινει τους 35C κατι που συμβαινει συχνα τους καλοκαιρινους μηνες που επιβαρυνει ακομα περισσοτερο την κατασταση ειδικα με τις αυξημενες θερμοκρασιες των κινητηρων λογω turbo.
Προτιμωτερα λαδια
Motul excess 5w40 group IV που ειναι και αυτο που δουλευω κυριως στο turbovag.
Motul 300V power 5w40 group IV/V ester core. Ανωτερο απο το παραπανω με καλυτερη προστασια αλλα με συμβιβασμους για συχνη αλλαγη σε συντομο χρονικα διαστηματα οπως και χιλιομετρα. Φοβερο λαδι ομως(το εχω δοκιμασει και αυτο στο turbovag πιθανον να το ξαναβαλλω σε επομενη αλλαγη)
LiquiMoly Synthoil hightech 5w40 (oxi toptech) που ειναι 100% synthetic. (Γερμανικη συσκευασια προτιμωτερο αν και δεν νομιζω να υπαρχουν διαφορες με τα υπολοιπα). Δεν το εχω δοκιμασει, ακουγονται καλα σχολια, δεν το βρισκεις στην Ελλαδα. Οταν το ειχα ψαξει, το συγκεκριμενο δεν το εφερναν οι επισημοι αντιπροσωποι, μπορει αυτο να εχει αλλαξει.
Red line 5w40 euro series. Group V λαδια που προσφερουν πολυ καλα αποτελεσματα. Δεν τα εχω δοκιμασει, ειναι ακριβα, θεωρουνται κορυφαια, με συμβιβασμους ομως για τον χρονο ζωης οπως ολα τα αγωνιστηκα λαδια. Εγω απο τα εστερικα προτιμω τα motul 300v.
10w60
Liqui moly synthoil race tech GT1 10w60. 100% συνθετικα, δεν τα εχω δοκιμασει καθως δεν εχω πλεον Μ, τα φοραει φιλος με 92αρι και μου εχει πει τα καλυτερα.
Repsol Carrera 10w60. Καινουργιο λαδι στο κουρμπετι, ειναι ομως group IV/V PAO+Ester, οποτε εχει δυνατη κατασκευαστικη βαση.
Red Line 10w60. Οτι ισχυει παραπανω για το Redline 5w40.
FUCHS TITAN RACE PRO S 10W60. Εστερικης βασης, παντελως αγνωστο στην Ελλαδα, οι προδιαγραφες του ομως το δειχνουν πολυ δυνατο.
Αυτα ειναι και τα λαδια που θα κοιταγα να επιλεξω. Φυσικα μπορει να υπαρχουν και αλλα εξισου καλα η και καλυτερα, αυτο δεν το γνωριζω, εγω θα διαλεγα καποιο απο τα παραπανω (και το εχω κανει ηδη).
Liqui φοραω εγω..καλο δειχνει και η θερμοκρασια ειναι κατα τι χαμηλοτερη σε σχεση με τα castrol..Τεταρτη που θα αλλαξω θα βαλω τα Pentosin. Τα φορουσε και ο Τομις στο μιτριο και τα φοραει και ο Καζακος..απο οτι ειπαν ακομα καλυτερη συμπεριφορα στην θερμοκρασια ειδικα το καλοκαιρι..
Μαλλον θα μεινω και σε αυτα και τελος..
Στα ποσα χλμ δηλαδή θέλουν αλλαγή τα V λάδια; Και σε τι χρονο;
εσενα δηλαδη τι σε απασχολει αυτο το συγκεκριμενο θεμα??? χαχαχαχαχαχαχ
Σε ποιο ακριβως αναφερεσαι να του ριξουμε μια ματια. Μπηκα στο επισημο site της Pentosin και εχει μονο τρια λαδια διαθεσιμα σε ολη τη γκαμα της 2 5w30 και ενα 5W40.
https://www.pentosin.net/default.asp
Ok. Αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι οτι μπηκα και στο official pentosin.de ψαχνωντας μηπως βρω καμια πληροφορια διαθεσιμη, και δεν εχει πουθενα 10w60 λαδι, μονο στο ελληνικο site υπαρχει.
https://www.liqui-moly.de/liquimoly/...oiladb=web.nsf
Top Tec 4100 5W-40 LIQUI MOLY LL04 σε Μ54Β30, πολυ ευχαριστημενος..!!
Ευχαριστουμε Δημητρη για τις πληροφοριες!!!
Ζαχαρια liqui Moly τα θεωρω και εγω αξιολογα λαδια. Τα Top Tec απο οτι γνωριζω ανηκουν στην κατηγορια group III oils. Νομιζω οτι μονο η σειρα synthoil ειναι group IV συνθετικα που βγαινει σε 5w40 και 10w60.
https://www.liqui-moly.de/liquimoly/...oiladb=web.nsf εννοεις αυτο σε 5W40? Μου κανει εντυπωση που ειναι LL98..
Εγω αλλωστε στα 5.000χλμ τα αλλαζω..
Να υποθέσω ότι αυτό που λες, ισχύει και για τα Diesel?
Δεν κάνει το συγκεκριμένο λάδι, για κινητήρες BMW που χρειάζονται την προδιαγραφή LL04......αντιθέτως, το LiquiMoly Toptech 5w40 έχει την προδιαγραφή LL04....
Αυτά τα λάδια τα αγόρασα πρόσφατα για την επερχόμενη αλλαγή του Απριλίου, ελπίζω να μείνω περισσότερο ικανοποιημένος από τα έως τώρα χρησιμοποιούμενα Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40....
Τα diesel θελουν low SAPS λαδια (sulphated ash) για να προστατευτει το φιλτρο μικροσωματιδιων που εχουν. Για το ιξωδες ισχυει οτι και για τις βενζινες.
Τα motul 300V ester core ολη η σειρα, ολα τα red line και ενα καρο αλλα λαδια δεν εχουν την προδιαγραφη LL04. Ε και? τι σημαινει αυτο οτι δεν μπορουν να χρησιμοποιηθουν σε BMW?
Η LL04 καλως υπαρχει γιατι οι περισσοτεροι δεν γνωριζουν απο προδιαγραφες λαδιων οποτε πανε τυφλοσουρτη οτι λεει ο κατασκευαστης και με αυτη την μεθοδο βαζουν τουλαχιστον ενα λαδi που καλυπτει τις ελαχιστες απαιτησεις του κατασκευαστη. Ο γνωστες κοιτανε αλλα πραγματα στο λαδι
Μιλώντας για Liqui Moly μπορεί να δει όποιος θέλει εύκολα στην επίσημη σελίδα τους ποια λάδια είναι φουλ συνθετικά και ποια όχι.
https://www.liqui-moly.de/liquimoly/...oiladb=web.nsf
vollsynthetisch - fully synthetic
Synthese Technologie - synthesis technology
teilsynthetisch - Semi-part-synthetic (ήμι-συνθετικά)
mineralisch - mineral
Πάντως 5-30 φουλ συνθετικά δε βλέπω πουθενά.
Σωστα βλεπεις. Το εχω αναφερει παραπανω οτι μονο η σειρα synthoil ειναι τα 100% συνθετικα. Πρεπει το μπουκαλι να γραφει synthoil. Τωρα τα τοπτεκ, εκοτεκ, σουπερτεκ, διαστημοτεκ και δεν ξερω γω τι αλλο ειναι πολυ ωραια ονοματακια για να αγοραζουν οι καταναλωτες. Κατι σαν το FST titanium technology ενα πραγμα :original:.
To 5W-30 της castrol είναι fully synthetic ενώ της liqui δεν είναι. Το να πας από το 5W-30 στο 5W-40 είναι υπόθεση γιατί αλλάζει και το ''πάχος'' του λαδιού, κάτι το οποίο μπορεί μακροχρόνια να προκαλέσει πρόβλημα προσωπική μου άποψη.
Βαφτισμενο συνθετικο ειναι και το castrol 5w30 αφου ειναι και αυτο group III. Διαβασε προηγουμενες σελιδες, το εχουμε αναλυσει.
Αν νομιζεις οτι το 40αρι απο 30αρι θα προκαλεσει προβλημα ακολουθα τον τυφλοσουρτη και εσυ. Δυστυχως δεν μπορω να κανω κατι αλλο, τα εχω εξηγησει για ποιο λογο πρεπει να εχουμε υψηλοτερο ιξωδες απο τον Γερμανο η τον Σουηδο.
Παρεπιπτωντος το παχος του λαδιου δεν αλλαζει αφου στις χαμηλες θερμοκρασιες, εκει που σε νοιαζει το παχος (το κινηματικο ιξωδες δηλαδη), ειναι το ιδιο αφου ξεκινανε και τα δυο με 5. Βεβαια στην Ελλαδα, και με 10 να ξεκιναγε παλι δεν υπαρχει προβλημα εκτος απο κανα νευροκοπι δραμας που βλεπει -25.
Και εδω ενας πινακα SAE για να δειτε οτι στην Ελλαδα θελουμε 5w40 τουλαχιστον
Τις έχω διαβάσει! thumb.
Έχοντας όμως ένα 335 με 200+κ km χωρίς να καίει σταγόνα κάτι το οποίο το καταλαβαίνεις όταν βγάζεις τα μπουζί στις 190 και δεν τα βλέπεις μαυρισμένα σημαίνει ότι δουλεύει μια χαρά. Πάντα έβαζα τα λάδια της bmw μέχρι που την τελευταία φορά δοκίμασα τα castrol και είδα στο καντράν καλύτερη λειτουργία της θερμοκρασίας λαδιού και θα φανεί αν δούλεψε το ίδιο ή και καλύτερα από τα λάδια της bmw την επόμενη φορά που θα βγουν τα μπουζί.
Εμπειρικά και μόνο το λέω έχοντας το αμάξι από καινούργιο ότι καλό είναι να έχουμε ένα σταθερό λάδι που θα χρησιμοποιούμε είτε castrol είτε liqui moly. Αν αρχίσει και τσιμπάει λαδάκι τότε μπορούμε να ανέβουμε σε νούμερο.
Παραπανω διαβασα...
-Δεν μου αρεσαν
-Να δω πως θα τα παει
-Εμεινα ευχαριστημενος κτλ...κτλ
Ρωταω λοιπον...πως προδιοριζονται ολα αυτα??
Προφανως και ο πινακας ειναι ενδεικτικος. Οπως και ολοι οι πινακες SAΕ. Δειχνει ομως οτι δεν μπορει ενα ιξωδες λαδιου να ειναι ιδανικο απο την Σηβηρια μεχρι το Ντουμπαι, οποιος κινητηρας να ειναι και αυτος.
Αν ο κατασκευαστης δινει 5w30 για την Γερμανια και την Σουηδια τοτε για την Ελλαδα με μεση ετησια θερμοκρασια +10C και πανω το ιδανικοτερο θα ηταν ενα 5w40 η ακομα και 10w40.
Ο κατασκευαστης ειναι υποχρεωμενος να θυσιασει εν μερη την αντοχη του λαδιου στις υψηλες θερμοκρασιες για να μπορεσει να καλυψει την μια και μοναδικη φορα που η θερμοκρασια μπορει δειξει -35C. Στην Ελλαδα επειδη δεν προκειται να συμβει αυτο μπορουμε να παρουμε ενα λαδι με λιγο μεγαλυτερο ιξωδες καθως οι θερμοκρασιες εκκινησης ειναι σιγουρα μεγαλυτερες απο -35C.
Η θερμοκρασια του λαδιου σου ειναι 80-100 C και αυτη ειναι η θερμοκρασια που βλεπει το λαδι την περοσσοτερη ωρα. Ποιο νομιζεις οτι εχει καλυτερη αντοχη στην διατηρηση της λιπαντικης ικανοτητας το 30αρι η το 40αρι και ειδικα σε μοτερ που βλεπουν και πανω απο 110C οταν πιεστουν?
Οσοι εχετε αμφιβολιες ακολουθηστε τον τυφλοσουρτη του κατασκευαστη. Εγω δεν προτεινω σε κανεναν να αλλαξει ουτε ιξωδες ουτε μαρκα.Αυτη ειναι η προσωπικη μου αποψη και το τι ακολουθω εγω στον κινητηρα μου.
Αφου η Castrol γραφει στο μπουκαλι της fully synthetic ετσι θα ειναι.
Τωρα δε που εχει και FST titanium technology θα προστατευω και τον κινητηρα μου τιτανιακα.
Οποτε αυτο ειναι καλυτερο Δημητρη κι ας ειναι LL98? Synthoil High Tech 5W-40 (fully-synthetic)
https://www.liqui-moly.de/liquimoly/...oiladb=web.nsf
Αυτο εχω τωρα.. https://www.liqui-moly.de/liquimoly/...oiladb=web.nsf Top Tec 4100 5W-40
Ειναι LL04.. (Synthetic technology)
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το 5W-40 fully synthetic σε κινητήρα παλαιού τύπου με μηχανικά ωστήρια αντί του 10W-40?
πως μπορει να καταλαβει ο αγοραστης σε ποιο γκρουπ ανηκει το καθε συνθετικο λαδι (ειτε 100% συνθετικο ειτε βαπτισμενο συνθετικο) ?
επισης σκεφτομαι, εαν τα edge ειναι πατατα τοτε τι ειναι και τα φθηνοτερα magnatec που ενω μεχρι προσφατως ηταν ημι-συνθετικα, τωρα τα βαπτισαν κι αυτα φουλ συνθετικα...ε ρε απατη που παιζει...