Αργησες αλλά την έκανες τη σκασιά σου!!!
Printable View
Πού μπορώ να πάω να μου μετρήσουν την συμπίεση των κυλίνδρων και πόσο περίπου κοστίζει?
Sorry αν χαλάω το thread.
σε ενα συνεργειο που να εχει συμπιεσομετρο (αν το λεω καλα).
κοστος δεν γνωριζω!
σημερα μπηκε κ το κεφαλαρι κ σφιχτηκε.
Ο Κύριος Καζάκος ακούει ….;
Έχω ένα θεματάκι …..να τα πούμε με π.μ. ή τηλεφωνικά;
Πέρασα το Σάββατο από το μαγαζί αλλά ήσουν κλειστός ….
Ώρες λειτουργίας καταστήματος ;
Μήπως βολεύει κανένα απογευματάκι να περάσω….
Υ.Γ Sorry για το off topic γιαυτο και δεν συνεχίζω λέγοντας το πρόβλημα…
Γρήγορες και αποτελεσματικές διαδικασίες (οπτικά)...
Ωραίος αγόραρε έγινες πάλι καινούριος...
Να ρωτήσω δλδ τώρα το μοτέρ είναι σαν να έχει 0 χλμ και αρχίζεις στρώσιμο από την αρχή??
Λογικά για αρχή στρωσίματος θα έχεις μια κατανάλωση λαδιού δεν γνωρίζω όμως της τάξεως πόσο θα κάψεις μιας και θα πρέπει να λιπανθούν όλα τα μέρη του κινητήρα που είχαν αδειάσει...έτσι???
Ετσι ακριβως Βασιλη! Η δουλεια που εχει γινει ειναι αψογη οχι μονο οπτικα αλλα κ ουσιαστικα. Κανονικα στρωσιμο απο την αρχη μεχρι να λιπανθουν κ να πατησουν ολα.
αυτο ακριβως Γιωργο. 800 με 1000 κ πεταμα τα λαδια να ξεπλυθει κ το μοτερ.
Σε ευχαριστω παρα πολυ!
Το ''ουσιαστικά'' φίλε μου είναι υποκειμενικό...
Αυτό θα το δεις στην πορεία σιγά σιγά με το στρώσιμο του κινητήρα από την αρχή... thumb
Πάντως ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ και σε σένα Χρήστο μετά από Νίκο Valvetronic και Deepblue Βαγγέλη που είστε ακομπλεξάριστοι και μοιράζεστε μαζί μας κακές εμπειρίες που λίγο-πολύ έχουν στιγματίσει τα συγκεκριμένα μοντέλα...
Ευτυχώς με θετικό αποτέλεσμα... thumb
Δυστυχώς για να κρατηθούν σε άριστη κατάσταση τα 46αρια
οτι κινητήρα και να φοράνε σε οποία έκδοση και να ειναι
πρεπει να σπρώχνεις χρήμα και πολλές φορες προληπτικά για να προλάβεις
Χοντρές ζημιές.
Εμείς εδω μέσα το εχουμε καταλάβει...
οι Γερμανοί και τα μεταχειρισμένα τους και μερικοί υποψήφιοι
αγοραστές δεν νοούνται να το καταλάβουν
Δεν υπαρχει λογος να το κρατησω κρυφο. Ισα ισα αυτος ειναι κ ενας λογος που ειμαστε εδω μεσα. Να μοιραστουμε εμπειριες προβληματισμους ωστε να βοηθησουμε ή ακομα καλυτερα να προλαβουμε καταστασεις.
Οσων αφορα την επισκευη οντως η πορεια θα το δειξει αν εχει γινει ουσιαστικη δουλεια, αλλα ειναι μια διαδικασια που εχει γινει σε πολλα αμαξια με επιτυχημενη εκβαση.
Τι περιμένει κανείς απο αμάξια πατημένης 10ετίας μην πω 15ετίας??? Άλλα αυτοκίνητα απο άλλες μάρκες έχουν ηδη τινάξει πέταλα ή είναι για απόσυρση. Και εμείς εδώ μιλάμε για "αντίκες" Ε46 τεχνολογίας περασμένης δεκαετίας thumb (μην μιλήσω για τον Μ43 που είναι 20ετίας :p )
Λογικό και να βγάζουν και ο μέσος όρος χιλιομέτρων να είναι 100.000km+
Οι κινητηρες χρειαζονται στρωσιμο οταν ειναι καινουργιοι κυριως για να εξομαλυνουμε ολες τις ανωμαλιες που εχουν οι επιφανειες απο την κατεργασια κατασκευης τους, στους κυλινδρους, στην επιφανεια των εκκεντροφορων κτλ. και να αποφυγουμε θερμοκρασιες και προωρη φθορα λογω αυξημενων τριβων.
Ενας στρωμενος κινητηρας που ανακατασκευαζεται και του περναμε μονο ελατηρια δεν χρειαζεται κανενος ειδους στρωσιμο. Ισα ισα που θα πρεπει μετα τα πρωτα χιλιομετρα στην αρχη να τον υποβαλλουμε και σε αυξημενα φορτια ωστε να καταφερουμε να κανουμε τα ελατηρια να πατησουν σωστα στον κυλινδρο σχετικα συντομα (κατι βεβαια που απαιτει καποια χιλιομετρα καθως οι ηδη γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα να 'λιμαρουν' τα ελατηρια ετσι ωστε να σφραγισουν συντομα τα ελατηρια στον κυλινδρο.
Αν εχουμε κανει καποιο ειδους γυαλισμα στους κυλινδρους τοτε βοηθαμε τα ελατηρια να πατησουν πιο γρηγορα στον κυλινδρο οποτε ακολουθουμε ενα ειδος στρωσιματος για λιγες εκατονταδες χιλιομετρα.
Τα λαδια ΄ξεπλυματος' τα αφηνουμε το πολυ 100-200 χιλιομετρα. Οτι ειναι να μαζεψει το εχει κανει ηδη στα πρωτα 20 χιλιομετρα. Φυσικα αν δεν εχουμε κανει καποια κατεργασια (ρεκτιφιε κτλ) και το μοτερ εχει πλυθει σωστα δεν θα εχουμε τιποτα στα λαδια. Συνισταται ομως μια συντομη αλλαγη για τυχον σκουπιδακια η καποια υπολειμματα φλαντζας που πιθανον να υπαρχουν μεσα στο μοτερ κατα το λυσιμο/δεσιμο του κινητηρα
Και εδω ειναι και ενα ενδιαφερον αρθο για το πως πρεπει να γινεται ενα στρωσιμο. Η μεθοδολογια που ακολουθει ειναι αρκετα hardcore σε σχεση με αυτα που οι περισσοτεροι γνωριζουν αλλα κατα την προσωπικη μου αποψη , αυτα που υποστηριζει ειναι τα σωστα.
https://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Πιπίλα το μοτέρ. Αντε με το καλό να περπατήσει.
Σχετικά με στρώσιμο δεν έχω ιδέα, και εγώ μέχρι να διαβάσω το ποστ του δημητρη, είχα κατά νου ότι ναι, θέλει στρώσιμο. Οι κυλινδροι μπορεί να είναι στρωμενοι, αλλά με άλλα ελατήρια.
Από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης είναι γενικά πολύ διαβασμένος και η γνώμη του πολύ σεβαστή.
Ψυχολογικά και μόνο, προσωπικά εγώ μετά από τέτοια δουλειά, δύσκολα θα ακολουθούσα τις οδηγίες του λινκ.
Δε προσπαθώ να διαφωνήσω αλλά επικουρικά αναφέρω το εξής: Μιλάμε για ένα 3λιτρο μοτερ 12ετίας κατα μέσο όρο το οποίο να έχει πιθανον 300.000.
Γνωστός μου ταξιτζής πέταξε ένα υγραεριοκίνητο ταξί μαζντα με 580.000 χλμ! Για να πάρει ένα οκταβια πετρέλαιο. Προχώρησε σε αυτή τη κίνηση κυρίως για τους χώρους αποσκευών και γιατί ήθελε καινούργιο αυτοκίνητο. Το μαζντα ήταν 323 1500 η 1600κ.εκ. Οταν το αποχαρακτήρισε δούλευε η μηχανή, η οποία πιθανόν και να έκαιγε λάδια. Από ενα bmw 3000 κ.εκ που δεν είναι και φθηνό δε θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιο απαιτητικοί;
Θωμα το ψαροκκκαλο που εχουν οι κυλινδροι (cross hatch patern) δεν ειναι τυχαιο.Ειναι κυριως για να συγκρατει στα τοιχωματα μια ποσοτητα λαδιου για την λιπανση του πιστονιου, και κατα δευτερον να μπορει το ελατηριο λαδιου να 'σκουπισει' το λαδι κατα την καθοδο του. Για να γινει ομως το σωστο σκουπισμα πρεπει να υπαρχει απολυτη εφαρμογη του ελατηριου λαδιου πανω στον κυλινδρο (το ιδιο αντιστοιχα και με τα ελατηρια συμπιεσεως για να εχουμε σωστη συμπιεση). Αυτο μπορει να επιτευχθει κυριως στην αρχη, οταν το μοτερ ειναι καινουργιο, που οι κυλινδροι ειναι 'αγριοι' και εχουν την δυνατοτητα κατα καποιο τροπο να 'φανε' καποια χιλιοστα του χιλιοστου απο το ελατηριο ετσι ωστε η περιφερεια του ελατηριου να εχει ακριβως την ιδια καμπυλοτητα με τον κυλινδρο (χοντρικα το λεω αλλα καταλαβαινεις το νοημα). Αυτο γινεται κατα το μεγαλυτερο μερος στα πρωτα χιλιομετρα της ζωης του μοτερ.
Σε ενα στρωμενο κινητηρα, που εχουν εξομαλυνθει οι γραμμες των κυλινδρων ειναι πιο δυσκολο να κανουμε να 'πατησουν' σωστα τα καινουργια ελατηρια. Αλλωστε οι κυλινδροι μετα απο καποιες χιλιαδες χιλιομετρα παυουν να ειναι απολυτα κυλινδρικοι. Το λεγομενο 'οβαλιασμα' (cylinder tapper and out of round) που συμβαινει ειτε λιγο ειτε πολυ σε ολους σχεδον τους κινητηρες.
https://www.freeasestudyguides.com/c...surements.html
Οποτε εκει μετραμε και βλεπουμε αν ειμαστε εντος οριων κατασκευαστη. Ενα μπλοκ που εχει 'ξεχειλωσει' περαν απο τα ορια του κατασκευαστη οταν του περασουμε ελατηρια θα 'μπαλωσουμε' το προβλημα προσωρινα και συντομα το μοτερ θα καιει λαδια και δεν θα πηγαινει. Η μονη λυση ειναι ρεκτιφιε με αλλα μεγαλυτερα πιστονια.
Σε ενα μπλοκ εντος οριων τα καινουργια ελατηρια θα κανουν την δουλεια μας, ομως στην αρχη θα εχουμε αυξημενη ποσοτητα λαδιου που θα καιγεται καθως (εξαρταται και απο το ποσο out of round ειναι το μπλοκ) θελουν χρονο τα καινουργια ελατηρια να πατησουν σωστα αφου οι γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα 'λιμαρισματος' των ελατηριων. Οποτε αυξημενα φορτια θα βοηθησουν στο πιο γρηγορο στρωσιμο τους πανω στον κυλινδρο.
Το γυαλισμα των κυλινδρων πριν περασουμε καινουργια ελατηρια (παντα βεβαια με μετρησεις μπλοκ εντος οριων) βοηθαει παρα πολυ την κατασταση.
Η αποψη μου ειναι οτι τα καινουργια ελατηρια μονο δεν θελουν καποιο στρωσιμο. Αν ηταν να στρωσω εναν κινητηρα δεν θα ακολουθουσα την τοσο extreme μεθοδo που προτεινει ο mototune (αν και σωστη) αλλα μια ενδιαμεση κατασταση με τα πρωτα 200-300 χιλομετρα χαλαρα (στροφες και φορτιο μεχρι την μεση) και μετα σταδιακα και μεχρι τα 1000-1500χλμ αυξηση φορτιου και στροφων. Παντα σε επαρχιακο δρομο με στροφες ανηφορες-κατηφορες για αυξομειωση στροφων και φορτιου οπως και φρενο κινητηρα.
Το να βγω εθνικη με 2500-3000 στρ. σταθερο γκαζι και να κανω 1000-1500 χιλιομετρα εγω προσωπικα δεν το θεωρω σωστο στρωσιμο. Οπως και να 'παρανταντευω' τον κινητηρα κατα την διαρκεια του στρωσιματος.
Αυτη ειναι η αποψη μου και το τι θα εκανα εγω. Φυσικα οποιαδηποτε διαφορετικη αποψη περι των παραπανω ειναι σεβαστη.
Έχω διαβάσει και εγώ παλιότερα αυτά που λέει ο mototune και όντως στέκουν μηχανολογικά. Νομίζω οτι είναι καθαρά ψυχολογικό το "παραχαιδεμα" του καινούριου μοτέρ. Έχω ένα φίλο μηχανόβιο στη Λάρισα ο οποίος έχει αλλάξει 5 μηχανές καινούργιες και ΠΑΝΤΑ έκανε το extreme στρώσιμο..μιλάμε έφευγε από την αντιπροσωπία με πάντες και σούζες! Ευλαβικη συντήρηση πάντα με τα καλύτερα αναλώσιμα και τα μηχανάκια του ποτέ δεν έκαψαν σταγόνα λάδι και παντα ήταν γρηγορότερα απο άλλα ίδια!!!
Γιώργο τώρα που είπες για μηνάκια κάπου είχα διαβάσει/δει πως το πρώτο πράγμα που κάνουν σε μια εταιρειά με το που βγουν απο τη γραμμη παραγωγής είναι να βαράνε κόκκινα...
Δεν είμαι σίγουρος αλλά κάτι θυμάμαι για Suzuki Hayabusa,μπορεί όμως και να ήταν και για άλλη εταιρεία :think:
Να έχουμε πάντα υπ΄ οψιν οτι μιλάμε για ένα μοτερ που είναι 10 ετιας και βάλε μεταχειρησμένο εισαγωγης κανείς δε ξέρει με ακρίβεια ποσα χιλιομετρα έχει,άνετα μπορεί να παίζει από 300.000 500.000...κανείς δε το ξέρει επίσης μη ξαχνάμε οτι οι αποστασεις π.χ Γερμανία είναι πολύ ποιο μεγάλες σε ένα δυο χρόνια γράφουν 100.000 βάλε χιλιόμετρα μετά τα πουλάνε έδω για καινούργια το εσωτερικό είναι σχεδόν αθικτο.Οπότε μη λέμε οτι βγάζουν προβλήματα τα μοτεράκια αυτά είναι αστέρια,λογικό είναι μετά απο τοσα χρονια,άπειρα χιλιόμετρα άγνωστη χρήση συντήρηση κτλ να πέσουν και να τσιμπάνε λάδια.Όμως όπως και του φίλου εδω δεν έσπασε απλά αρχισε να τσιμπάει λάδια άλλα αμάξια είναι ηδη στην πρέσα όπως είπαμε και παραπάνω.
turbodog
Αν το παραχαϊδεψουμε το μοτέρ μετά από επισκευή είναι λάθος ή απλά θα καθυστερήσουμε το πάτημα των καινούργιων ελατηρίων;
Mormon μπορεις να πεις το κοστος των ανταλλακτικων (μεμονομανα)που χρησιμοποιησες
Αν δεν εχουμε κανει καμια κατεργασια στους κυλινδρους (πχ γυαλισμα) τοτε απλα καθυστερουμε το πατημα των ελατηριων καθως οι κυλινδροι ειναι ηδη γυαλισμενοι. Σε περιπτωσεις που το οβαλιασμα τως κυλινδρων ειναι αρκετο χωρις καποια κατεργασια στους κυλινδρους ακομα και τα καινουργια ελατηρια δεν θα καταφερουν να πατησουν ποτε 100% και θα τσιμπαει λιγο λαδακι.
Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι οταν ειμαστε εντος ανοχων κατασκευαστη, καλο ειναι να ξε-γυαλιζουμε τους κυλινδρους πριν περασουμε καινουργια ελατηρια.
Εχετε υποψιν οτι ενα μοτερ απο σωστο για να χαρακτηριστει ξεχειλωμενο και να παει για ρεκτιφιε, χρειαζεται μονο 4 εκατοστα του χιλιοστου να ειναι εκτος των εργοστασιακων μετρησεων.
Καταλαβαινετε λοιπον ποσο σημαντικο ειναι να υπαρχουν οι σωστες ανοχες αν τελικα παμε για ρεκτιφιε, οπως και οι σωστες μετρησεις πιστονιου πριν το ρεκτιφιε, καθως οι ανοχες πιστονιου-κυλινδρου που πρεπει να υπαρχουν ειναι της ταξεως των 4-5 εκατοστων του χιλιοστου και αυτες (σφυριλατα 7-10 εκατοστα λογω της μεγαλυτερης θερμικης διαστολης σε σχεση με τα stock)
Αν το ρεκτιφιε σφαξει το μπλοκ οτι και να κανουμε θα ειναι περιττο και το μοτερ δεν θα βγει ποτε σωστο. Καταλαβαινετε λοιπον ποσο ακριβεια θελει αυτη η δουλεια οπως και να υπαρχουν και τα αντιστοιχα σωστα μηχανηματα που θα εχουν την δυνατοτητα να υπολογιζουν τετοιες διαφορες
Υπαρχουν συνεργεία που τοποθετούν ελατήρια χωρίς να ασχοληθούν καθόλου με το μπλοκ,ουτε καν μπαίνουν στον κόπο να το μετρήσουν.
Για τον Καζάκο έχω ακούσει πολυ καλά λογια απο πολλά μέλη του φόρουμ. Προσωπικά δεν έχω παει απο το συνεργειο του καθώς είμαστε παρα πολύ μακρια σε απόσταση.
Εγώ πάντως το δικό μου εκτός απο τα πρώτα 250-300 χλμ που πήγαινα με μεσαίες στροφές (2500-3000) το έστρωσα κυριολεκτικά στη "λίμα"... Το "τέντωσα" κανονικά και σήμερα σχεδόν 15000χλμ μετά το τελευταίο rebuild έχει κάψει 100ml σε αλλαγή λαδιών στα 7500χλμ... Ούτε καν τα προβλεπόμενα...
Η επισκευη μπηκε στο τελευταίο 100αρι. Το μοτερ έκλεισε εγινε το απαραίτητο service αλλαξαμε κ θερμοστατη. Σημερα βαζουμε λαδια κ αντιψυκτικα.
Άντε με το καλό!
Αντε με το καλο χρησταρα μου καλες βολτες με ατελειωτα και απροβληματιστα χιλιομετρα!!!!!!
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
χθες παρελαβα το αμαξι!
μπορω να πω η διαφορα ειναι εμφανη ακομα και απο τον ηχο που κανει το μοτερ,
απο τον τροπο που δουλευει. Αρπαζει αμεσως κ γινεται αμεσως αντιληπτο οτι επανηλθε η δυναμη μου ακομα κ στις χαμηλες στροφες που το δουλευω προς στιγμην.
Να ευχαριστησω μεσα απο την καρδια μου τον Χρηστο (Καζακο) που εδειξε για ακομα μια φορα το ποσο σωστος επαγγελματιας ειναι αλλα πανω απόλα φιλος.
Καλοτάξιδο λοιπόν, εφόσον ξεκινούν όλα απτην αρχή! thumb
Κόστος περίπου???
Εγω το ακουσα χθες το αμαξι να δουλευει και σε σχεση με πριν δεν υπαρχει κατι που να το συνδεει. Τι να πω για το δουλεμα για το αρπαγμα του αλλα αυτο που με εντυπωσιασε ηταν οτι αν το ακουσεις απο πισω ακουγεται σαν Μ3 κανονικα με ρασπ. Χρησταρα μου λιωστο στο χιλιομετρο τωρα δεν θα κανει κιχ. Μακης rules λεμε.
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
Καλοτάξιδο να είναι !!
Χρησταρα μπραβο εγινε σαν καινουριο το εργαλειο, να το χαρεις!