Εχει ακομη περιθωρια απο οτι δειχνει αρκετα. Μονο ο μόλυβδος ειδα ηταν λιγο ψηλα....
Μπραβο σου για την επιμονη παρα τη ταλαιπωρια που ειχε το θεμα
Printable View
Εχει ακομη περιθωρια απο οτι δειχνει αρκετα. Μονο ο μόλυβδος ειδα ηταν λιγο ψηλα....
Μπραβο σου για την επιμονη παρα τη ταλαιπωρια που ειχε το θεμα
Μπράβο Σταμάτη!! Τελικά αξίζει να τα αλλάζουμε στα 10.000;
Μια ερωτηση δεν εχετε κανει ακομα που ειναι η πιο σημαντικη.
Θα περιμενω λιγο ακομα και μετα θα σας πω αν πρεπει η δεν πρεπει να τα αλλαζουμε οταν ισχυει κατι.
Τι ομως;
Το board computer, τι άποψη έχει για όλα αυτά? Συμφωνεί με την πραγματικότητα? Θέλω να πω, καταλήγουμε στο ότι το μηχάνημα ξέρει πότε πρέπει να του αλλάξουμε λάδια, ή ο "μάστορας" που τα αλλάζει ανά 5-7-10.000 (και κονομάει από την τρέλα μας) ξέρει καλύτερα?
(τι κερδίζω?)
Εγώ πάντως θα είχα έναν φόβο να το κάνω κανόνα πρωτού δοκιμάσω το ίδιο και με κάποιο άλλο λάδι. Να δω δηλαδή ότι δεν έτυχε να συμβαδίσει με αυτό το λάδι αλλά "νιώθει" και προσαρμόζεται αν του αλλάξεις τις συνθήκες, πχ αλλάξεις μάρκα λαδιού. Τότε θα μπορούσαμε να το κάνουνε πραγματικά κανόνα για όλους. (φυσικά αυτή τη στιγμή αποτελεί κανόνα για εσένα και τα συγκεκριμένα λάδια που βάζεις..)
Συγχαρητήρια snoopy για την όλη προσπάθεια και τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα, που δείχνουν πολλά! Φαντάζομαι ότι πλέον, υπερβολικά συχνές αλλαγές κάθε 5-7.000 χλμ σε συμβατικούς κινητήρες, θα σταματήσουν για τους περισσότερους, και το όριο θα ανέβει, αν όχι στα χιλιόμετρα που λέει το obc, τουλάχιστον στα διπλάσια από αυτά. Εγώ πάντως, θα ανεβάσω το όριο κατά 5.000χλμ από τα +-12.000 που άλλαζα μέχρι πρότινος, χωρίς καμία ανασφάλεια πια. Πιστεύω επίσης, πως ό,τι λάδια και να είχες, δε θα είχαν πολύ μεγαλύτερη απόκλιση από το obc, οπότε δε θεωρώ τυχαίο το αποτέλεσμα, που αφορά μόνο τα fuchs που φόραγες, αλλά ενδεικτικό (με μια μικρή αυξομείωση), όλων των λαδιών αντίστοιχου ιξώδους και προδιαγραφών (longlife 04) γενικότερα.
Και το αλλαγή κάθε χρόνο, φαίνεται επίσης να καταρρίπτεται, αφού τα αποτελέσματα προτείνουν αλλαγή κάθε 18 μήνες. Να'σαι καλά που προσωπικά με γλίτωσες από κάποια έξοδα, αλλά κυρίως την ανασφάλεια της αλλαγής πάνω στο χρόνο ακριβώς!
Μπράβο Σταμάτη!!
Εσείς που τα καταλαβαίνετε καλά :whistle: μήπως θα μπορούσατε να φτιάξετε ένα αρχείο, που να τα εξηγεί όλα αυτά για τα παιδιά που δεν καταλαβαίνουν τι λέει ???
:whistle::whistle::whistle:
Σταματη εκανες αυτο που ηθελα να κανω εδω και πολυ καιρο και εγω προσωπικα σε ευχαριστω.
Προσωπικα εμπιστευομαι απολυτα το obc,μου εβγαλε αλλαγη λαδιων στους 23 μηνες με 3650 διανυθεντα χ.λ.μ.απο την προηγουμενη αλλαγη.
Λοιπόν, επειδή πήρα αρκετά μηνύματα να δώσω ορισμένες διευκρινήσεις.
Προς Θεού μην νομίσετε ότι είμαι κανας ειδικός στο λάδι, ή ότι έχω κάποια παραπάνω επαφή με το αντικείμενο.
Ότι εξηγήσεις μου έστειλαν μεταφράζω (το τονίζω μεταφραζω, δεν είναι δικές μου απόψεις) και αν κάποιος έχει κάποια ενσταση, παρακαλώ να το πεί για να διαμορφώσω και εγώ άποψη για τι είναι όλα αυτά τα νέα πράγματα που έμαθα αυτές τις μέρες.
Αρχικά λοιπόν λένε, πως όλα δείχνουν πως το λάδι έχει 9.000 χιλιόμετρα και πως δουλεύει σε έναν κινητήρα που απο την ανάλυση των στοιχείων που βρήκαν στο λάδι έχει τα σωστά χιλιόμετρα ή ότι δεν έχει προβλήματα.
Σε ένα έντυπο που μου έχουν στείλει, για να καταλάβω τι κάνε η ανάλυση, έχουν βρεί λάδι των 7.000 χλμ απο έναν κινητήρα με 40.000 χλμ, όπου όμως αυτα τα στοιχεία που είχε μέσα έδειχναν πως ο κινητήρας σχεδόν σκορπάει τα πιστόνια του σε κάθε διαδρομή.
Υστερα μιλάνε για το TBN του λαδιού, το οποίο είναι στο 2.6 πράγμα που σημαίνει ότι έχει ακόμα ζωή καθώς το 1 δείχνει ότι είναι τελειωμένο.
Τέλος είδαν ότι το φιλτράρισμα του λαδιού είναι εξαιρετικό, καθώς τα στοιχεία που βρήκαν στο λάδι δείχνουν πως το φίλτρο κάνει καλά τη δουλειά του.
το ίδιο γίνεται και στο φιλτράρισμα του αέρα.
Το μόνο θέμα που βρήκαν είναι η υψηλή τιμή του μολύβδου, το οποίο σημαίνει ένα και μόνο πράγμα.
Καθώς το λάδι εκτός απο λιπαντικό είναι και απορρυπαντικό, έφερε μέσα του μόλυβδο, που καθώς δεν υπάρχει στα μέταλλα της μηχανής, σημαίνει πως μπήκε μέσα με τη βενζίνη.
Αρα... κακή βενζίνη. (δεν είναι καινούργιο αυτό).
Τονίζω πως αυτό το λάδι ΔΕΝ είναι γενικός κανόνας.
Μάθαμε για ΑΥΤΟ το λάδι, σε ΑΥΤΟΝ τον κινητήρα, με ΑΥΤΟΝ τον τρόπο λειτουργίας και συντήρησης.
Ο μόνος τρόπος να μάθει κάποιος αν κάνει καλά ή κακά που αλλάζει το λάδι του νωρίς η αργά είναι να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία.
Την οποία διαδικασία πλέον την έμαθα καλά και μπορώ να βοηθήσω όποιον ενδιαφέρεται να κάνει το ίδιο, δίνοντάς του τα έντυπα και τις προφόρμες που χρειάστηκα ώστε να μην ταλαιπωρηθεί καθόλου στη διαδρομή.
Στη διάθεσή σας.
Μπράβο Σταμάτη για άλλη μια φορά!! Ευχαριστούμε για την πρωτοβουλία που πήρες καθώς είναι διαφωτιστική για όλους μας. :original: :thumbsup:
Σταμάτη ενδιαφέρομαι να το κάνω γιατί άργησα κατά την γνώμη μου. Έχω 9000 km και είμαι εγώ αυτός που επιμένω για αλλαγή στις 6-7000. αλλά το σύντομο χρονικό διάστημα που έμεινα Ελλάδα δεν μου έδωσε περιθώρια για αλλάγη. Το λάδι μου έχει ένα trackday και αρκετά πατήματα.
Θα χαιρόμουν πολύ να με ενημερώσεις για την διαδικασία και το κόστος
:thnx:
Εγω θα προτεινα το εξης, στην επομενη συναντηση να βαλουμε ολοι απο δυο τρια ευρω και να στειλουμε δυο δειγματα απο οποια αυτοκινητα μελων θελετε αρκει το ενα να εχει αποκλειστικα λαδια bmw και το αλλο castrol ή οποιο αλλο επιλεγει.
Αφουν καταγραφουν τα στοιχεια του obd.
Νομιζω οτι ηρθε η ωρα να "γκρεμισουμε" ή οχι καποιους μυθους.
μπαίνεις στη σελίδα
https://www.blackstone-labs.com/
πατάς free test kit στην πρώτη σελίδα
συμπληρώνεις τα στοιχεία σου και περιμένεις.
Ερχεται ένα σετ, όπως αυτό που έχω βάλει παραπάνω (δωρεάν).
Περιέχει 2 μπουκάλια που μπαίνει το ένα μέσα στο άλλο, μια αποροφητική γάζα και ένα σακουλάκι.
Πας για αλλαγή λαδιών, αφού έχεις δουλέψει τον κινητήρα σου για 20 λεπτά ή για 50 χλμ, ποτέ ομως στο ρελαντί.
Μια κανονική πορεία.
Οταν αλλάζεις τα λάδια, δεν παίρνεις δείγμα ούτε απο την αρχή, ούτε απο το τέλος.
Στη μεση της ροής.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΙΕΙ όταν βγαίνει, θέλει ΠΡΟΣΟΧΗ, κράτα το μπουκαλάκι με τσιμπίδα ή γάντι.
Αφήνεις να κρυώσει και μετά το κλείνεις.
Αφού πάρεις το δείγμα με το άσπρο μπουκάλι, το κλείνεις καλά και το τυλίγεις με τη γάζα.
Υστερα το βάζεις στο σακουλάκι που κλείνει με ζιπερ και μετά όλα μαζί στο μαύρο κουτί.
Μέσα στο μαύρο κουτί συμπληρώνεις και βάζεις επίσης την φόρμα ανάλυσης που θέλεις.
Εσύ θα επιλέξεις τι θες, εγώ έβαλα όλο το σετ των αναλύσεων (στοιχεία, σωματίδια, υπόλοιπο ζωής και ανάλυση κινητήρα απο τα ιζήματα κτλ).
Μέχρι εδώ έχεις δώσει περίπου 40 δολλάρια.
Υστερα (για εμένα) παίρνεις τη DHL και τους λές ότι θες να στείλεις ΛΑΔΙ ΜΗΧΑΝΗΣ - ΔΕΙΓΜΑ- στην Αμερική και πως έχεις τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ για το Flash Point και την αερομεταφορά. (αυτά θα σου τα στείλω με email - μου τα έστειλαν αφού τα ζήτησα).
Ερχεται ο μάγκας με τα κίτρινα του σκας 75 ευρώ (γιατί ζήτησα super express door 2 door) έχει όμως και φτηνότερο πακέτο, απλά είχα τσαντιστεί με τα Ελληνικά ταχυδρομεία και δεν κρατιόμουν να πάρω αποτελέσματα.
Σε πολύ λιγες μέρες, σου έρχεται ένα mail που σου δείνει την ανάλυση.
Μην ξεχάσεις να ζητήσεις TBN όταν το κάνεις.
Η διαδικασία αν δεν είχαμε τα ελληνικά μαλακοδρομεία θα είχε τελειώσει σε λιγότερο απο 2 μέρες.
Οτι θες μου λές, όταν το αποφασίσεις.
Α μην ξεχάσω, θέλουν να γράψεις ακριβώς τι λάδι έχεις βάλει και τον τύπο κινητήρα καθώς και τα χιλιόμετρα για να βγάλουν τα universal values.
Δλδ να σου κάνουν σύγκριση για τον ΔΙΚΟ σου κινητήρα με το ΔΙΚΟ σου λάδι συγκριτικά με το πλήθως των άλλων που έχουν αναλύσει.
Οτι θες μου λες, αν ξέρω παραπάνω.
καλό είναι να έχουμε κάποια λάδια, δουλεμένα ή το τέλος της ζωής τους.
Υπάρχει κάποιος που να έχει ΠΟΛΛΑ χιλιόμετρα με τα λάδια του?
Πολλά σημαίνει πολλά, ας πούμε 10-15 χιλιάδες.
Απίστευτη ενημέρωση και σε ευχαριστώ πολύ. Έχω ένα θέμα όμως. Τα λάδια μπορεί να μέινουν στο ράφι 10 μέρες πριν ξεκινήσουν για Αμερική. Υπάρχει πρόβλημα με αυτό?
Μπαίνω τώρα στο site να συμπληρώσω την φόρμα...
Κανένα απολύτως πρόβλημα.
Προσοχή μόνο θέλει να μην είναι ανοιχτό το μπουκάλι. Τίποτα άλλο.
Περιμένω με πολύ ενδιαφέρον τα αποτελέσματά σου, μιας και το δικό σου είναι και -πειραγμένο- οπότε σίγουρα το γ@μήσι που πέφτει εκεί μέσα είναι στάνταρτ πρωκτικό σεξ, δεν είναι ιεραποστολικό με προφυλακτικό σαν το δικό μου...
Αχαχαχαχα απίστευτος είσαι. Θα κάνω αλλαγή μόλις επιστρέψω οπότε θα αναμένουμε και νέα μου. Όταν χρειαστώ θα σου στείλω mail ή πμ για να μου δώσεις τις πληροφορίες που μου είπες.
Μόλις έδωσα παραγγελία να μου στείλουν δειγματοληπτικό δοχείο. Η ανάλυση λαδιού Νο. 2 ξεκινά...
@ στρατο
εχεις κατι νεωτερο απο το μετωπο;
update γενικης φυσης
μιλησα σημερα online με καποιον στο bimmerforums ο οποιος ειχε στην υπογραφη του πως ειναι certified bmw technician. Στο φορουμ εκεινο χαιρει ιδιαιτερης εκτιμησης και απο οτι ειδα οι συμβουλες που εχει δωσει ειναι ουσιαστικες.
Μετα απο μια ευχαριστη κουβεντα για λαδια κτλ μου ειπε πως το bc υπολογιζει τα διαστηματα αλλαγης διαβαζοντας τις τιμες
στροφες κινητηρα
θερμοκρασια λαδιου, νερου, περιβαλλοντος, αερα
χιλιομετρα κινησης (μωτ)
καταναλωσης
και ολικα χιλιομετρα
αν ειναι ετσι, που δεν αμφιβαλλω, τοτε ειναι ιδιαιτερα αξιοπιστο σαν ενδειξη το διαστημα που δινει.
Σε ερωτηση του τι γινεται στην Αμερικη με τις αλλαγες λαδιων η απαντηση ηταν πως υπαρχουν δυο κατηγοριες
οι θερμοκεφαλοι που αλλαζουν καθε 3.000 μιλια
και οι ληζερς που ενδεχομενως να γκρινιαζουν ακομα και αν η αλλαγη γινεται στα 10·000 μιλια.
Ποια αυτοκινητα ειναι πιο προσεγμενα;
Ολα τα 36Μ ειναι σε απιστευτη κατασταση.
Ολα τα 46Μ τα εχουν θερμοκεφαλοι ψειρες (σχεδον)
σειρες Χ και 7αρες επισκεπτονται το συνεργειο 5-6 φορες σε διαστημα 100.000 μιλια
ενω οι 5αρες και τα Ζ ειναι τα αυτοκινητα που κυριως κανουν σερβις εκτος εξουσιοδοτησης.
Σορυ για το τελευταιο που ειναι οφ τοπικ αλλα μου φανηκε παραξενο.
Αυριο θα ανοιξω νεο θρεντ να το κουβεντιασουμε εκει.
Ανοίγω καινούριο thread
Engine Flush - Το έκανα και αυτό.
Για πρακτικούς λόγους, παρόλο που ο έμπορος είχε κλείσει με έναν πελάτη το smart, πήγα και το πήρα πίσω.
Το γιατί το έκανα αυτό είναι μιά άλλη κουβέντα.
Εχοντας αποφασίσει λοιπόν να το κρατήσω μέχρι να -τα παίξει- αποφάσισα να του κάνω ένα πολύ καλό service και να θεωρήσω πως απο εδώ και εμπρός βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Το πήγα λοιπόν στο συνεργείο που εμπιστεύομαι και αφού του άλαξα αμορτισέρ με άλλα αισθητά πιό άνετα (ανταλλαγή με τα δικά μου με φίλο που τα ήθελε), αφού του έβγαλα το πρόγραμμα και πλέον δουλεύει 0.5 μέχρι 0.7 max, αφού κάναμε όλα τα σφιξίματα που είχα αποφασίσει ότι πρέπει να γίνουν, μπήκαμε στο χώρο του κινητήρα.
Αγόρασα απο προσφορά το ELF LLX 5-40 (έξι λίτρα) και το Mobil-1 0-40 πάλι τρία λίτρα. Επίσης πήρα και τρία φίλτρα ΜΑΝΝ.
Είχα στο ράφι ένα κουτί Amsoil engine flush απο παλιά παραγγελία που είχα κάνει και έτσι ακολουθήσαμε την παρακάτω διαδικασία.
Απο την τάπα του λαδιού, με τα παλιά λάδια μέσα, ρίξαμε το μπουκαλάκι στον κινητήρα.
Βγάλαμε την εξάτμιση μαζί με το σένσορα.
Κλείσαμε και δουλέψαμε για 10 λεπτά ρελαντί.
Εκανα μιά χαλαρή βόλτα περίπου 3 χιλιόμετρα με ελαφρά τουρμπίσματα.
Ο μαύρος καπνός έβγαινε κάργα.
Επέστρεψα πίσω και τραβήξαμε τα λάδια με την τρόμπα.
Ανοίξαμε το φίλτρο και βγάλαμε απο μέσα περίπου μισό ποτήρι μούργα.
Αλλάξαμε φίλτρο και γεμίσαμε με τα ELF.
Εκανα περίπου 20 χιλιόμετρα με ψηλές στροφές και επέστρεψα στο "νοσοκομείο".
Αδειάσαμε τα ELF και το φίλτρο.
Τα λάδια ήταν ήδη μαύρα (όχι μούργα, αλλά μαύρα).
Βάλαμε ξανά ELF τρία λίτρα και τα κράτησα για μια μέρα, όπου κινήθηκα για περίπου 50 χιλιόμετρα σε διάφορες συνθήκες.
Την επόμενη ξαναέβγαλα τα ELF και έβαλα τα Mobil.
Αυτό το τελευταίο δεν χρειαζοταν, αλλά το έκανα για το φόβο και μόνο.
Τα ELF βγήκαν χρυσαφί και ζωντανά, σαν καινούργια.
Τώρα με τα Mobil, το αυτοκινητάκι είναι σαν "καινούργιο".
Διαφορά δεν είδα, ούτε στην απόκριση, ούτε πουθενά.
Χάρηκα όμως που βγήκε απο μέσα όλη αυτή η μαυρίλα.
Κράτησα δυό δείγματα, ένα απο τα πρώτα ELF και ένα απο τα δεύτερα και τα έστειλα έξω για την γνωστή διαδικασία της ανάλυσης (θα ποστάρω αποτελέσματα όταν τα έχω).
Το συνολικό κόστος ήταν έξι μπουκάλια λάδι (τα φτηνότερα που μπορείς να βρείς με την προδιαγραφή του κινητήρα σου) και ένα Amsoil.
Βαριά 50 ευρώ μαζί με τα φίλτρα τους. (χωρίς τελικά λάδια - που έτσι και αλλιώς τα βάζεις)
Είμαι πολύ ευχαριστημένος.
υ.γ - ο κινητηρας αυτος εχει 45.000 χλμ και αλλαζει λαδια καθε 5.000.
Τώρα πηρα χαμπάρι το θέμα....
Τι έγινε; έκανε κανείς άλλος την ανάλυση;
Συγνωμη αν εχει ξαναερωτηθει αλλα μου φαινεται καπως δυσκολο να το βρω το ερωτημα...
Λαδι μοτοσυκλετων, σε αυτοκινητο, κανει ή οχι?
Εχω συγγενη με συνεργειο μοτοσυκλετων που μεσα εχει ολοκληρες κουτες με Motul 10w40 (τα νουμερακια που βαζω κ εγω στο μπεμβεδακι) και μπορω να τα παρω και να τα βαλω ετσι απλα χωρις ουτε μισο ευρω. Κανουν τετοια λαδια για αυτοκινητο ή αλλαζουν καποια χαρακτηριστικα?
Αυτά τα 10-40 που λες τα Motul τι κωδικό έχουν? 6100?
Ειμαι σχεδον σιγουρος πως ειναι 5100... εχουν και εικαστικο με μηχανη απ'εξω.
Για αυτοκίνητο είναι τα 6100...
Απο το site της Motul
και εδώ έχει και άλλες ερωτήσεις https://www.motul.com/gb/en/communityΠαράθεση:
Is there a difference between motorcycle oil and engine oil?
Most modern 4-stroke motorcycles have their engine, gearbox and wet clutch combined together in the same unit and as a result all three components are lubricated by the same common lubricant.
Technical constraints for the 4-stroke engine, gearbox and clutch are very much different so the 4-stroke motorcycle lubricant must meet all of these: from Fuel Economy and high temperature stability for the engine - to shear stability for the gearbox - to anti-slip properties for the clutch!
Japanese Original Equipment Manufacturers (OEMs) are members of the Japanese Automotive Standards Organization, (JASO) who have drawn up specifications to avoid clutch slip problems and require motorcycle oils to have a given level of performance. These are referred to as JASO MA and JASO MB standards with different levels of friction to address these clutch requirements. All products in Motul 's 4-stroke motorcycle lubricant ranges are fully compliant with these JASO standards.
In a passenger car, the engine is separated from the gearbox and the clutch hence different lubricants are used which are specific for each mechanical component. For example, the engine oil in a passenger car can be formulated with a variety of friction modifier additives to achieve fuel economy benefits without causing any compatibility problem with the clutch. The gearbox lubricant is also specifically formulated to resist the very high shearing and contact pressures found when the gears are in operation.
This is why Motul are offering specific products for individual applications: whether it’s for your 4-stroke motorcycle or passenger car. By choosing the right product, you’re ensuring that the mechanical components of your bike or car are protected by a dedicated lubricant meeting the technical requirements set out by the Original Equipment Manufacturers.
παιδια το θρεντ ειναι αξιολογο, ας μην γραφουμε οφ τοπικ. :thnx:
παιδες, στο ε87 μου δνε εχει οργανο θερμοκρασιας λαδιου. πως μπορω να μαθω ενα απλο πραγμα,ποτε πιανει θερμοκρασια το λαδι μου, ποτε ζεσταινεται δλδ.? αυτο που σκεφτηκα ειναι οτι επειδη εχω ψηφιακο μετρητη της σταθμης,οταν μετα απο καποια χιλιομετρα καπου στα 5,με αφηνει να τα μετρησω οτι ειναι και η ενδειξη οτι εχουν πιασει θερμοκρασια.
Δεν ξερω πως το υπολογιζει, αλλα θα διαβασω το tis και θα σου πω. Λογικα αισθητηρα θερμοκρασιας εχει, ειναι βασικη παραμετρος… θα ενημερωσω.
Οταν σε αφηνει να το μετρησεις ειναι σε θερμοκρασια λειτουργιας. Επισημο.
τελικα αυτη η στιγμη,metrvntaw, ειναι μετα απο 5-6 χιλομετρα και περιπου 15' λειτουργιας του κινητηρα.
καλημερα
Σταματη αν παρακολουθεις , γιατι εβγαλες εξατμιση μαζι με σενσορα? ρωταω επειδη θελω να κανω ενα ειδος φλασ τετοιο με λαδια μονο.το δικο σου μαζι με του περαστικου μελους mechanic ειναι σχεδον ιδια απλα εσυ εβγαλες την εξατμιση και τον σενσορα.επισης δεν ειδα αν τελικα εδωσες και εφερες αποτελεσματα απο τα λαδια ελφ..ετσι για την πληροφορια..ευχαριστω!